Bozebeer38 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:31:
[...]
Snap ik dus ook niet.
Boven kan ik het dus alleen “begrenzen”, maar met de WTW op automatisch of als ik het wat forceer op stand 2 of 3 (en dat zijn mijn enige opties als huurder) voelt de lucht erg koud wat door die schachten/filters aan het plafond wat er uit komt qua lucht.
Dat koude airco gevoel wat je soms hebt als je ergens in een winkel in de zomer precies in het pad van zo’n ding staat met je nek? Dat gevoel zeg maar.
Nu heb ik boven het sinds vannacht “begrenst” op 20c, gewoon om te kijken of er überhaupt iets stijgt gezien beneden de pomp, zelfs nu op moment van typen, nog steeds draait op “room rotation”, wat ik aanneem betekent dat het water en/of lucht rondpompt en probeert temperatuur op peil te houden beneden op zijn minst.
Boven verwarmt er niks bij in ieder geval, na vele uren is het eerder exact gelijk gebleven of zelfs wat gedaald inmiddels in de kleinste slaapkamer.
De grootste, waar wij dan slapen, is het iets gestegen, maar niet echt noemenswaardig.
Ik snap er in ieder geval maar weinig van en de installateur doet een beetje alsof ik gek ben ofzo.
Goed ze staan mij te woord en leggen dingen uit die ik via tweakers al begreep eigenlijk, maar als ik dan over die 20c bij -10 begin is het “ja zet maar de thermostaat op 28c beneden dan word het boven ook warmer.. duhhhh”.
Wat heb ik daar nou weer aan?
ik volg dit topic al een poosje.wat er hier mankeert ? (ik kijk even in mijn glazenbol)
er is waarschijnlijk geen goede zone regeling geinstaleert. (of er is op bespaart)
waardoor de warmte pomp het eigenlijk niet trekt. hij moet zeg maar nu alles verwarmen.
en waarschijnlijk heb je ook geen elektrisch element. om bij extreme kou bij te stoken.
je bent waarschijnijk opgezadelt met een halve instalatie. (iets wat veel te vaak voorkomt)
goed dit gezegdt hebben heb je een rechtsbijstandverzekering ? mag je ze nu inschakelen.
een beetje klanten van kastje naar de muur toe sturen. dan is dat wel een gepaste actie.
en een wtw unit. die heeft echt wel 20 graden warme lucht nodig liefst zelfs 21 graden om te werken.
en het liefst ook nog uit kamers. (oftewel de koude lucht die voelt is helemaal verklaarbaar)
vraagje zit die wtw unit nog gekoppelt aan de warmte pomp instalatie of is deze volledig stand alone ?
welke wtw unit heb je ? ook hier is soms nog weleens wat aan te sleutelen/ door de instalateur!!.
maar zet je beneden thermostaat eens voor de grap eens op 22 graden wat gebeurt er dan ? gaat de pomp dan harder werken ? waarschijnlijk staat je pomp nu op een te laag vermogen te draaien. waardoor hij het niet warm krijgt. opzich is het wel een 'goed' idee van de instalatuer wel om de thermostaat hoger in te stellen. goed staat bewust tussen haakjes. met een fatsoenlijke zone regeling etc is dat niet persee nodig.
en dat is zeg maar het leuke bij een huurwoning. je kan een halve installatie maken (en dat gebeurt ook dus)
als de klant later komt klagen/zeiken.

(geintje uw klacht is terecht) dan laat je ze in het maar uitzoeken.
uiteindelijk is er allang betaalt/of er wordt betaalt. het gaat om de kwantieteit en niet on de kwaliteit helaas.
(ik zit er zelf namelijk ook in en kan een hele pagina vullen over woningbouw en verwarmings monteurs)
eigenlijk moet u nu een klacht indienen bij woningstichting want het is niet opgelost.
klachten worden zeg maar wel series genomen. de vraag is voor hoelang maar goed.
of je stapt naar de huurcomissie. want er zijn zeg maar bepaalde voorwaarden verwarming.
na zit ik er niet zo heel diep in en de info die hier geeft is ook vrij karig. maar ik kan ook niet alles
verwachten van een leek. is er ergens te vinden hoeveel kw de warmte opbrengt bij een buiten temp van o graden ik zie voorbij komen dat het gaat om 77 m2 met een plafond hoogt van 2,4 is 185 afgerondt.
x 60 watt. is 11 kw. na laten we 55 watt per kub pakken 10 kw. is die warmte pomp moet rond de 15 kw zijn.
om bij deze weerstomstandigsheden nog iets op te kunnen brengen. (ik kan je zo al zeggen dat is ie niet)
en hoe zit het met je warmwater voorziening moet de warmte pomp dat ook nog fixen of zit dat anders ?
[
Voor 4% gewijzigd door
miciel op 10-03-2023 16:31
]