Op dit moment heb ik een Wetek Hub en een Steam link onder mijn TV staan. Graag zou ik deze twee systemen willen vervangen door een systeem en daar nog de functie aan toe willen voegen om via een bluetooth verbinding muziek te kunnen afspelen op mijn geluidsinstallatie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal de volgende functie moeten hebben:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben op zoek naar een systeem tussen de 100 en 200 euro. Het hoeft volgens mij geen krachtig systeem te zijn aangezien de software die er op draait geen zware grafische bewerkingen vergt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
TV: LG OLED55C9PLA
Receiver: NAD T743
NAS: Synology DS210j
Controllers: Steam Controller (4x) met dongle mits nodig
De TV en de versterker zijn al met een optische kabel verbinden, maar liever wil ik ook muziek kunnen afspelen zonder dat de TV aan hoeft te staan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een all-in-one mini PC zou voldoende moeten zijn
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk. Graag wel een X86 platform (64bit) zodat ik makkelijk Linux kan installeren en configureren en minder afhankelijk ben van de Kernel die de hardware leverancier aanlevert.
Volgende twee producten bij amazon gevonden, die zouden kunnen voldoen aan mijn eisen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik de mogelijkheid houden om Kodi met behulp van de afstandsbediening van de TV te kunnen bedienen. (HDMI-CEC)
Wat verwacht je van ons?
Zijn de het systemen snel genoeg om 4K te kunnen decoden/streamen?
Iemand een idee of HDMI-CEC aan de praat is te krijgen op deze twee systemen?
Kan ik de vier Steam controllers ermee verbinden, zonder de dongle te gebruiken?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal de volgende functie moeten hebben:
- Media bestanden op de TV kunnen afspelen.
- Audio direct op de receiver kunnen afspelen.
- Steam link-app kunnen gebruiken om games op de TV te spelen
- Verbinding kunnen maken met de Steam controllers
- Bluetooth verbinding kunnen opzetten met telefoon of tablet om deze af te spelen op de receiver.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben op zoek naar een systeem tussen de 100 en 200 euro. Het hoeft volgens mij geen krachtig systeem te zijn aangezien de software die er op draait geen zware grafische bewerkingen vergt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
TV: LG OLED55C9PLA
Receiver: NAD T743
NAS: Synology DS210j
Controllers: Steam Controller (4x) met dongle mits nodig
De TV en de versterker zijn al met een optische kabel verbinden, maar liever wil ik ook muziek kunnen afspelen zonder dat de TV aan hoeft te staan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een all-in-one mini PC zou voldoende moeten zijn
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk. Graag wel een X86 platform (64bit) zodat ik makkelijk Linux kan installeren en configureren en minder afhankelijk ben van de Kernel die de hardware leverancier aanlevert.
Volgende twee producten bij amazon gevonden, die zouden kunnen voldoen aan mijn eisen.
- BMAX B1 Plus
- Minisforum N40
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik de mogelijkheid houden om Kodi met behulp van de afstandsbediening van de TV te kunnen bedienen. (HDMI-CEC)
Wat verwacht je van ons?
Zijn de het systemen snel genoeg om 4K te kunnen decoden/streamen?
Iemand een idee of HDMI-CEC aan de praat is te krijgen op deze twee systemen?
Kan ik de vier Steam controllers ermee verbinden, zonder de dongle te gebruiken?
[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Rawnar op 26-02-2023 21:42 ]
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE