Mini PC voor Kodi, Steam Link-app en Bluetooth media

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 16:44

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een Wetek Hub en een Steam link onder mijn TV staan. Graag zou ik deze twee systemen willen vervangen door een systeem en daar nog de functie aan toe willen voegen om via een bluetooth verbinding muziek te kunnen afspelen op mijn geluidsinstallatie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal de volgende functie moeten hebben:
  • Media bestanden op de TV kunnen afspelen.
  • Audio direct op de receiver kunnen afspelen.
  • Steam link-app kunnen gebruiken om games op de TV te spelen
  • Verbinding kunnen maken met de Steam controllers
  • Bluetooth verbinding kunnen opzetten met telefoon of tablet om deze af te spelen op de receiver.
Het idee is om er Linux op te installeren en daar vervolgens Kodi en Steam link-app op te draaien. Daarnaast de bluetooth zo in te stellen dat je er mee kan pairen en er muziek naar kan streamen welke dan naar de uitgang, die met de versterk is verbinden, wordt gestuurd.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben op zoek naar een systeem tussen de 100 en 200 euro. Het hoeft volgens mij geen krachtig systeem te zijn aangezien de software die er op draait geen zware grafische bewerkingen vergt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
TV: LG OLED55C9PLA
Receiver: NAD T743
NAS: Synology DS210j
Controllers: Steam Controller (4x) met dongle mits nodig

De TV en de versterker zijn al met een optische kabel verbinden, maar liever wil ik ook muziek kunnen afspelen zonder dat de TV aan hoeft te staan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een all-in-one mini PC zou voldoende moeten zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk. Graag wel een X86 platform (64bit) zodat ik makkelijk Linux kan installeren en configureren en minder afhankelijk ben van de Kernel die de hardware leverancier aanlevert.

Volgende twee producten bij amazon gevonden, die zouden kunnen voldoen aan mijn eisen.
  • BMAX B1 Plus
  • Minisforum N40
Bij deze systemen zal de analoge audio output naar de receiver lopen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik de mogelijkheid houden om Kodi met behulp van de afstandsbediening van de TV te kunnen bedienen. (HDMI-CEC)

Wat verwacht je van ons?
Zijn de het systemen snel genoeg om 4K te kunnen decoden/streamen?
Iemand een idee of HDMI-CEC aan de praat is te krijgen op deze twee systemen?
Kan ik de vier Steam controllers ermee verbinden, zonder de dongle te gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Rawnar op 26-02-2023 21:42 ]

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

Beste antwoord (via Mr. Rawnar op 17-04-2023 17:08)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, de vraag is of je een dergelijke aparte voeding gaat horen op je audioset. Iets zegt me van niet - als je echte high end had staan had je hier vermoedleijk niet de vragen gesteld die je nu stelt ;)

Ik draai zelf met een Pi met een Allo Boss v1.2 DAC. Die haal je op https://www.sossolutions.nl/allo-boss-hi-fi-dac voor 60 euro. Voor 45 euro heb je een https://www.sossolutions.nl/hifiberry-dacpro-audio-board met een 24 bits BurrBrown DAC. Nou heb ik beiden (mijn Denon AVR heeft ook die BurrBrown) en ik kan je melden dat de Allo toch een heel stuk beter klinkt :) Voor die 15 euro zou ik lekker voor de Allo gaan. De Boss2 lijkt wat lastig leverbaar als ik dat zo zie.
Overigens kun je de Boss V1.2 ook prima van een eigen voeding voorzien. Niet nodig btw; voeding via Pi board is ook prima te doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Naar lang wikken en wegen, heb ik de knoop doorgehakt en een ACE Magician T8 Pro besteld bij Amazon. Het systeem was voor mooi prijsje te koop en met een N5095 van Intel toch nog een redelijk nieuwe CPU. Ik heb een halve dag met het systeem gespeeld, maar kreeg HDMI-CEC niet aan de praat. Mijn vermoeden is dan ook dat er geen hardware voor CEC aanwezig is in het systeem.

Ik heb het volgende geprobeerd. LibreELEC op een USB-stick geïnstalleerd en vanaf deze USB-stick opgestart. Kodi wordt opgestart en je krijgt een foutmelding dat de remote connection server niet kan worden gestart. Vervolgens via SSH verbinding gemaakt en het commando cec-client gebruikt om te kijken of er devices verbonden waren. Het commando gaf aan dat er geen devices waren.

Na wat verder zoeken, zie ik dat het erop lijkt dat niet heel veel Mini PC's HDMI-CEC ondersteunen. Asus is eigenlijk een van de weinige die het aan geeft op hun website. Echter het is mij onduidelijk of het er altijd op zit of een van de optional feature packages is zoals de infrared sensor.

Wat ik op het internet vond zijn speciale CEC adapters, zoals die van Pulse-Eight. Deze dingen zijn niet goedkoop en ik vraag me af wat nou de beste oplossing is.

Op zoek naar een nieuwe Mini PC? Toch overstappen naar een Raspberry Pi 4 Model B? Voor de adapter gaan? Of misschien is er nog een andere optie om vanuit mijn TV de media player te besturen. Is er iemand die mij kan helpen?

AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Vraag gesteld op het forum van ACE Magician. Het ziet er naar uit dat ze HDMI-CEC niet ondersteunen in hun producten.

Nu zag ik laatst de ECS Liva Q series langskomen tijdens een van mijn zoektochten. Deze lijkt HDMI-CEC te ondersteunen volgens hun website. Echter deze kleine kastjes hebben dan weer geen audio-uitgang. Waardoor ze weer afvallen.

Een andere optie zou nog zijn om een wat oudere Intel NUC aan te schaffen en deze dan zelf te voorzien van de Pulse-Eight module. Nadeel is dat deze module slecht verkrijgbaar zijn.

Volgens mij wordt het tijd om een soort van overzicht te gaan maken met alles wat ik ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Met een RPi heb ik wel eens met HDMI CEC zitten klooien (met name om het uit te zetten omdat ik het sec voor muziek gebruikte).
Op een pi heb je /boot/config.txt
Daar kun je met parameter spelen als
hdmi_ignore_cec_init
hdmi_force_hotplug
hdmi_ignore_cec
En er zijn er vast nog wel meer.
Zoals gezegd: ik gebruikte ze om CEC juist te disablen. Maar force enable kan natuurlijk ook ;)
Wat links:
https://community.volumio.org/t/rpi-disable-hdmi-cec/4404/2
https://forums.raspberrypi.com/viewtopic.php?t=26302
https://forums.raspberrypi.com/viewtopic.php?t=64525

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 14:17
Mr. Rawnar schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:22:
Een andere optie zou nog zijn om een wat oudere Intel NUC aan te schaffen en deze dan zelf te voorzien van de Pulse-Eight module. Nadeel is dat deze module slecht verkrijgbaar zijn.

Volgens mij wordt het tijd om een soort van overzicht te gaan maken met alles wat ik ben tegengekomen.
HDMI-CEC op een (mini) pc is quasi onbestaande. Als je Pulse Eight al kent, waarom dan niet hun USB adapter gebruiken die je al gevonden had? Is best prijzig ja, ik gebruikte een FLIRC als IR receiver en een universele afstandsbediening (Logitech Harmony) maar dat is uiteindelijk ook niet goedkoop.

Ik zou je eigenlijk naar een uitvoering: Nvidia Shield TV Pro 16GB verwijzen, doet alles wat je wilt en ondersteunt bv wel HDR in tegenstelling tot PC's op Linux. Er zijn maar weinig voordelen meer aan het gebruiken van een PC aan je TV en de gebruikerservaring is haast altijd minder goed.

Ik heb ook lang een HTPC (en eerder een NUC) gehad aan mijn TV maar doe het momenteel met een Chromecast with Google TV, al is die wat langzamer dan de Shield TV. Games streamen doe ik via Steam Link of Moonlight (en Sunshine op mijn AMD game pc). De Chromecast ondersteunt bluetooth controllers en de Steam controller ook sinds een firmware update, je hebt de dongle niet echt nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door MacPoedel op 28-03-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:02:
Met een RPi heb ik wel eens met HDMI CEC zitten klooien (met name om het uit te zetten omdat ik het sec voor muziek gebruikte).
Op een pi heb je /boot/config.txt
Daar kun je met parameter spelen als
hdmi_ignore_cec_init
hdmi_force_hotplug
hdmi_ignore_cec
En er zijn er vast nog wel meer.
Zoals gezegd: ik gebruikte ze om CEC juist te disablen. Maar force enable kan natuurlijk ook ;)
Wat links:
https://community.volumio.org/t/rpi-disable-hdmi-cec/4404/2
https://forums.raspberrypi.com/viewtopic.php?t=26302
https://forums.raspberrypi.com/viewtopic.php?t=64525
Bedankt voor de info. Als het een RPi wordt dan weet ik alvast waar ik moet zoeken. Op dit moment is de RPi V4 B erg slecht verkrijgbaar. Op sommige sites hebben ze het zelfs over leadtimes van 26 weken. :'( Of ze worden aangeboden voor prijzen die nergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
MacPoedel schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:16:
[...]

HDMI-CEC op een (mini) pc is quasi onbestaande. Als je Pulse Eight al kent, waarom dan niet hun USB adapter gebruiken die je al gevonden had? Is best prijzig ja, ik gebruikte een FLIRC als IR receiver en een universele afstandsbediening (Logitech Harmony) maar dat is uiteindelijk ook niet goedkoop.

Ik zou je eigenlijk naar een uitvoering: Nvidia Shield TV Pro 16GB verwijzen, doet alles wat je wilt en ondersteunt bv wel HDR in tegenstelling tot PC's op Linux. Er zijn maar weinig voordelen meer aan het gebruiken van een PC aan je TV en de gebruikerservaring is haast altijd minder goed.

Ik heb ook lang een HTPC (en eerder een NUC) gehad aan mijn TV maar doe het momenteel met een Chromecast with Google TV, al is die wat langzamer dan de Shield TV. Games streamen doe ik via Steam Link of Moonlight (en Sunshine op mijn AMD game pc). De Chromecast ondersteunt bluetooth controllers en de Steam controller ook sinds een firmware update, je hebt de dongle niet echt nodig.
De twee opties die je voorstel lijken op het eerste oog interessant. Echter ik zie alleen nog niet hoe ik deze systemen aan mijn versterker kan hangen om daar muziek op af te spelen zonder dat de TV aan moet. Met muziek afspelen bedoel ik streamen van het netwerk of streamen over bluetooth. Of kan je op een NVidia Shield TV via een terminal/prompt openen en via een command line configureren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mr. Rawnar schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:08:
[...]

Bedankt voor de info. Als het een RPi wordt dan weet ik alvast waar ik moet zoeken. Op dit moment is de RPi V4 B erg slecht verkrijgbaar. Op sommige sites hebben ze het zelfs over leadtimes van 26 weken. :'( Of ze worden aangeboden voor prijzen die nergens op slaan.
https://rpilocator.com/ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mr. Rawnar schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:35:
[...]

De twee opties die je voorstel lijken op het eerste oog interessant. Echter ik zie alleen nog niet hoe ik deze systemen aan mijn versterker kan hangen om daar muziek op af te spelen zonder dat de TV aan moet. Met muziek afspelen bedoel ik streamen van het netwerk of streamen over bluetooth. Of kan je op een NVidia Shield TV via een terminal/prompt openen en via een command line configureren?
Normaal gesproken zou ik zeggen hang er een USB dac aan, maar daar lijkt de shield wat moeite mee te hebben als ik dat zo her en der lees (al is dat wel info van een paar jaar terug).
Alternatief: HDMI audio extractor kopen, die tapt het audio signaal af. Puur voor audio zou je met een extractor naar SPDIF kunnen volstaan denk ik. Naar analoog kan ook, maar ik verwacht niet dat je dan fatsoenlijke kwaliteit audio krijgt, de in die extractors ingebouwde DAC's zijn meestal niet van hele hoge kwaliteit ;)

Sidenote: je wilt via BT afspelen. Hoezo is dat een vereiste? Je hebt een NAS staat die ongetwijfeld je muziekbibliotheek bevat. Lekker via een netwerkmapping of DLNA afspelen, veel stabieler en je hebt geen moeilijke BT requirement meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:22:
[...]
Sidenote: je wilt via BT afspelen. Hoezo is dat een vereiste? Je hebt een NAS staat die ongetwijfeld je muziekbibliotheek bevat. Lekker via een netwerkmapping of DLNA afspelen, veel stabieler en je hebt geen moeilijke BT requirement meer :)
Het is meer dat we de laatste tijd muziek luisteren via Spotify. Dus audio van de tablet of telefoon stream naar de versterker leek me eigenlijk wel handig. Ik had even met mijn Wetek HUB gespeeld en kreeg het onder LibreELEC redelijk makkelijk voor elkaar. Maar er zijn vast nog wel andere opties om media van het internet te streamen naar mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Kijken een dedicated tracker voor Raspberry Pi aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 14:17
Audio afspelen zou ik met een ander apparaat doen, bv Chromecast Audio (tweedehands), WiiM of Raspberry Pi met DAC HAT of optische audio HAT. En dan zou ik ook streamen over wifi en niet via bluetooth, moet voor Spotify zeker te doen zijn.

Je kunt met een Shield Pro wel wat gaan doen met een audio extractors maar als je gebruik wilt maken van HDMI-CEC gaat je tv waarschijnlijk nog steeds onbedoeld aan.

Met een universele afstandsbediening en HDMI-CEC uitgeschakeld zou je ook wel wat kunnen doen, die van mij (Logitech Harmony Companion maar die is EOL) heeft een aantal.profielen waarbij je dan bv bij 1 de tv niet inschakelt. Muziek afspelen op een Android TV box zoals de Shield Pro zou je dan kunnen door te casten (zelf geen ervaring met Spotify).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Ik ben over. Ik ga voor een apart audio stream device met goede codecs en DAC's. Het zou waarschijnlijk erg moeilijk zijn geweest om dat in een barebone te kunnen vinden.

Daarmee zou ik voor de mini pc van ECS uit de Liva Q serie kunnen gaan. Volgens hun site heeft deze serie ondersteuning voor HDMI-CEC. En ze zijn mooi compact en hebben de low-power varianten van de Intel CPU's. Probleem hier is weer dat er niet zo makkelijk aan te komen is.

Ik staat nog niet te springen om naar een Android gebaseerd systeem over te stappen. Heb je toch snel kans op vendor lock-in. Als ze stoppen met het updaten van de kernel, zit je op een bepaalt moment vast aan de laatste kernel en daarmee ook aan de versie Android en toekomst proof. Software updates voer ik vaak wel door, maar dit soort hardware gaat bij mij 10+ jaren mee.

[ Voor 34% gewijzigd door Mr. Rawnar op 30-03-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mr. Rawnar schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:37:
Ik ben over. Ik ga voor een apart audio stream device met goede codecs en DAC's. Het zou waarschijnlijk erg moeilijk zijn geweest om dat in een barebone te kunnen vinden.

Daarmee zou ik voor de mini pc van ECS uit de Liva Q serie kunnen gaan. Volgens hun site heeft deze serie ondersteuning voor HDMI-CEC. En ze zijn mooi compact en hebben de low-power varianten van de Intel CPU's. Probleem hier is weer dat er niet zo makkelijk aan te komen is.

Ik staat nog niet te springen om naar een Android gebaseerd systeem over te stappen. Heb je toch snel kans op vendor lock-in. Als ze stoppen met het updaten van de kernel, zit je op een bepaalt moment vast aan de laatste kernel en daarmee ook aan de versie Android en toekomst proof. Software updates voer ik vaak wel door, maar dit soort hardware gaat bij mij 10+ jaren mee.
Lijkt me een prima keuze. Lees Rpi 3b+ als streamer met Volumio oid? even :)
Punt is, die Pi verbruikt twee knopen dus kun je permanent aan laten staan. Volumio er op en je hebt een one stop oplossing die retestabiel is. Naar keuze aansluiten via HDMI, of een losse DAC er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
MacPoedel schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:37:
Audio afspelen zou ik met een ander apparaat doen, bv Chromecast Audio (tweedehands), WiiM of Raspberry Pi met DAC HAT of optische audio HAT. En dan zou ik ook streamen over wifi en niet via bluetooth, moet voor Spotify zeker te doen zijn.
Zijn er nog codec waar ik rekening mee moet houden bij het kiezen van de wireless audio receiver. Ik lees dingen over LADC en aptX HD, maar het is mij onduidelijk hoe belangrijk ze zijn voor de audio kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dat zijn bij mijn weten beiden technieken die betrekking hebben op BT. En dat wordt je nou al net twee keer afgeraden ;)

Je gebruikt met name Spotify, maak gebruik van Spotify connect dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Dan had ik dat niet helemaal goed begrepen.

Nu zie ik bij Sound Imports de volgende drie producten, die me wel aanstaan.

S10 WiFi Music Streamer Bluetooth, Wifi en Ethernet
Dayton Audio WBA51 Bluetooth, Wifi en Ethernet
WiiM Mini Bluetooth en Wifi

Zelf heb ik altijd de voorkeur voor Ethernet boven WiFi. Of is het idee dat je direct via WiFi contact maakt met het apparaat.

Met Arylic zou je ook nog zelf iets bij elkaar kunnen zoeken. Bijvoorbeeld een Up2Stream Mini of Pro met een DAC expansion. Moet je nog wel een case en een voeding regelen, maar dan ben je er volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ga je eerst maar eens inlezen hoe Spotify connect werkt. In weze bedien je vanaf je telefoon een ander device. Zelfde effect als dat je op je telefoon kunt selecteren dat je op je laptop af wilt spelen.
Kortom: netwerkverbinding is voldoende :)

Die dingen met een app zijn meestal voorzien van een relatief slecht dacje. Ik ben er mee begonnen ooit, maar het verschil met een device met een goede dac is hemel en aarde. Staat nu op de slaapkamer zijn rondjes te stoffen :P
Als je al naar dat Arylic spul kijkt, koop dan gewoon een pi met fatsoenlijke dac en keil er Volumio op, zoals al eerder aangegeven. Je mag me later bedanken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 02-04-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Heb je een voorbeeld van een fatsoenlijk DAC HAT voor en RPi. Moet ik dan denken aan HiFiberry?

Ik wil mezelf niet beperken tot Spotify connect. Daarom de vraag of er nog bepaalde audio protocollen zijn die specifiek over WiFi gaan. Wat bijvoorbeeld Miracast doet om video te streamen van het ene device naar het andere.

Kwam dit kitje tegen op het internet. Geekworm DACPi. Zie er mooi slank uit. Nu nog een RPi model 4B ergens op de kop slaan.

[ Voor 80% gewijzigd door Mr. Rawnar op 03-04-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Inmiddels een RPi 4B met 4GB besteld bij Elektronica voor jou. Volgens de site hadden ze er nog een paar voor hun Kodi kit liggen. Nu maar hopen dat hij snel komt.

Voor de DAC zit ik nog wat te twijfelen. De DACPi ziet er leuk uit maar lijkt nogal eenvoudig qua componenten op de print en ik heb er geen uitgebreide reviews over gevonden. Daarentegen is de Allo BOSS2 wel veelvuldig gereviewed en komt deze goed uit de verf. Het kastje zit dan ook in een andere prijs categorie. Wat me ook aanspreek over de BOSS2 is dat hij zijn eigen voedingsingang heeft waar je een mooie lineair voeding (zoals een Allo Nirvana) aan kan hangen om nog beter geluid te krijgen. De BOSS2 is dan wel weer slecht verkrijgbaar.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mja, de vraag is of je een dergelijke aparte voeding gaat horen op je audioset. Iets zegt me van niet - als je echte high end had staan had je hier vermoedleijk niet de vragen gesteld die je nu stelt ;)

Ik draai zelf met een Pi met een Allo Boss v1.2 DAC. Die haal je op https://www.sossolutions.nl/allo-boss-hi-fi-dac voor 60 euro. Voor 45 euro heb je een https://www.sossolutions.nl/hifiberry-dacpro-audio-board met een 24 bits BurrBrown DAC. Nou heb ik beiden (mijn Denon AVR heeft ook die BurrBrown) en ik kan je melden dat de Allo toch een heel stuk beter klinkt :) Voor die 15 euro zou ik lekker voor de Allo gaan. De Boss2 lijkt wat lastig leverbaar als ik dat zo zie.
Overigens kun je de Boss V1.2 ook prima van een eigen voeding voorzien. Niet nodig btw; voeding via Pi board is ook prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Rawnar

Mr. Rawnar

Upgraden kan altijd

Topicstarter
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn audio setje bij elkaar heb gezocht. Dus ik verwacht dan ook niet dat de DAC in mijn NAD Surround Receiver beter is dan die van de Boss. Ik heb ze nog even opgezocht en hieronder in een tabel weergegeven.

NAD T743 Allo Boss V1.2 Allo Boss2
DAC chip CS4228 PCM5122 CS43198
Dynamic Range 103 dB 112 dB 130 dB
THD+N -90 dB -93 dB -115 dB
Resolution 24 bit 32 bit 32 bit
Sample Rate 96 kHz 384 kHz 384 kHz

Valt eigenlijk nog niet tegen wat mijn 20 jaar oude versterker in huis heeft als je kijkt naar de THD+N. Je ziet wel dat tegenwoordig de bit resolutie en bemonstering snelheid hoger is. Dat heb je ook wel nodig als je een dynamisch bereik van 130 dB (wat ongeveer neer komt op 22 bits) wilt halen.

Pagina: 1