Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wil mijn computer up-to-date houden dmv steeds iets te verv

Pagina: 1
Acties:
  • 579 views

Vraag

• cytral
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-07 15:03
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Beste antwoord (via cytral op 25-02-2023 23:44)

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:48
Ik denk dat uiteindelijk (niet nu) de eerste upgrade het scherm zal zijn; dat is nu een 1440p 144Hz scherm en als je dat vervangt door een 4-8K scherm met 100+ Hz dan zie je dat wel. En dat je vervolgens merkt dat op 4K of hoger dan je 3080 niet meer alles pakt op Ultra, waardoor je die uiteindelijk ook gaat upgraden (tegelijk met voeding waarschijnlijk) om vervolgens op te merken dat je CPU het niet meer goed kan bijbenen dan, om vervolgens op te merken dat je dan zowel CPU/moederbord/geheugen tegelijk moet upgraden naar het nieuwste platform...

En ergens tussendoor opslag verruimen met een grotere SSD van 2-4TB en eventueel een 8+TB HDD om alle games kwijt te kunnen en eventueel kapotte muis/toetsenbord/headset/fan vervangen als het zover is.

Voilà volgens mij zijn wel dan wel zo'n beetje door alle onderdelen heen en heb je een volledig nieuwe PC. :+

5700X | RX 6600

Alle reacties

• cytral
https://tweakers.net/gallery/1530352/inventaris/

Wie kan mij zeggen wat ik het beste als eerst kan vervangen om mij computer up-to-date te houden?

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-11 19:06
Wat wil je ermee doen?
Je hebt de vragen niet ingevuld, gamen? Welke resolutie en hz dan?
En welke spellen.

• Metabool
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06-2023
cytral schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:20:
https://tweakers.net/gallery/1530352/inventaris/

Wie kan mij zeggen wat ik het beste als eerst kan vervangen om mij computer up-to-date te houden?
Ik zou als eerste het topicstart vervangen ;)
Daar is de edit knop voor.

Prima set. Blij mee? Dan niks vervangen

Als je over 3 jaar iets niet kan maar wel wil, dan kan je wellicht nog naar een hogere CPU en tegen die tijd die tweedehands overnemen. Grote stap komt met nieuw platform en dan moet je teveel tegelijk vervangen.

• cytral
Gamen inderdaad, wil gewoon alle spellen voorlopig kunnen spelen op hoge resolutie. Pc is op dit moment goed genoeg, maar vervang liever steeds een onderdeel. Dan dat ik over paar jaar ineens alles moet vervangen.

• Metabool
cytral schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:32:
Gamen inderdaad, wil gewoon alle spellen voorlopig kunnen spelen op hoge resolutie. Pc is op dit moment goed genoeg, maar vervang liever steeds een onderdeel. Dan dat ik over paar jaar ineens alles moet vervangen.
Is nu niets op de markt wat de kosten waard is voor een upgrade
Dan moet je namelijk vrij nieuw spul aanschaffen voor een marginaal verschil

• cytral
Okee dus voorlopig is er niks beschikbaar wat ik kan vervangen waarbij ik direct verschil ga merken?

• Metabool
Er is voldoende beschikbaar, maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor
Voor een paar duizend euro upgraden naar Threadripper en RTX 4090 ga je vast merken.

Maar je spreekt over up-to-date houden en zegt dat je nu wel tevreden bent maar verwacht dat vervangen een economisch goed besluit is. Ik stel dat je beter af bent komende 3-5 jaar fijn genieten van wat je hebt.

Acties:
  • Beste antwoord

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:48
Ik denk dat uiteindelijk (niet nu) de eerste upgrade het scherm zal zijn; dat is nu een 1440p 144Hz scherm en als je dat vervangt door een 4-8K scherm met 100+ Hz dan zie je dat wel. En dat je vervolgens merkt dat op 4K of hoger dan je 3080 niet meer alles pakt op Ultra, waardoor je die uiteindelijk ook gaat upgraden (tegelijk met voeding waarschijnlijk) om vervolgens op te merken dat je CPU het niet meer goed kan bijbenen dan, om vervolgens op te merken dat je dan zowel CPU/moederbord/geheugen tegelijk moet upgraden naar het nieuwste platform...

En ergens tussendoor opslag verruimen met een grotere SSD van 2-4TB en eventueel een 8+TB HDD om alle games kwijt te kunnen en eventueel kapotte muis/toetsenbord/headset/fan vervangen als het zover is.

Voilà volgens mij zijn wel dan wel zo'n beetje door alle onderdelen heen en heb je een volledig nieuwe PC. :+

5700X | RX 6600

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:22
cytral schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:32:
Nu hieraan veel uitgeven dan heb je geld te veel. Wat heb je er nu aan om een onderdeel te vervangen voor een spel dat gewoon goed draait?

over 3 jaar, als je dat ene spel nog steeds top vind, dan heb je dat ene onderdeel nog steeds niet nodig en dan is dit dure onderdeel misschien goedkoop geworden omdat de technologie is ingehaald door nog betere techniek.

Is er ook nog een kans dat je over 3 jaar helemaal geen tijd meer hebt om te gamen en andere bezigheden hebt.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:25
Loopt het RAM op 3600C18?

Wat doet de GeForce GT710 in het systeem?

• cytral
@uszka die geforxe gt710 was tijdelijk heb half jaar op die 3080 kaart moeten wachten.

Heb er verder vrij weinig verstand van hoor alleen geregeld om mij heen dat je je computer up to date moet houden door wanneer je wat geld gespaard hebt onderdelen moet vervangen om te voorkomen dat je over een aantal jaar ineens 3500 euro moet neerleggen. Vandaar mijn vraag. Maar aan jullie reacties te merken is er voorlopig niks aan vervanging toe.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Zonder ingevuld template kunnen we hier helaas niks mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.