Toon posts:

Werknemers bij de formido dom? Denk het wel...

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga effe naar de karwei om goed koop een Dremel Multi in te slaan, kom ik daar is ie er niet meer. :(. Jammer dan, dan maar voor iets meer bij de formido, is die dremel daar 262 gulden. Dat is toch een beetje teveel. Er naast hing er 1 van een ander merk voor 109 gulden. Dus ik denk dan neem ik die maar. Maar nee hoor die werknemers daar konden mij niet vertellen of daar ook de Dremel stukkies op konden, en ook niet vertellen of het een goed ding was om metaal me door te snijden. Hierbij vraag ik jullie dan of jullie goede ervaring hebben met die nep dremels.

btw Kheb al wat dingen gelezen in de Search maar ik las ook dat veel mensen de echte dremel hebben.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

gewoon een nep drmel pakken wat accesories van een echte pakken en erin drukken als die past koop je het past het neit dan zoelt de werknemer het maar uit , toch?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 31 augustus 2001 18:11 schreef funkflex het volgende:
gewoon een nep drmel pakken wat accesories van een echte pakken en erin drukken als die past koop je het past het neit dan zoelt de werknemer het maar uit , toch?
Helaas gaat het niet altijd zo makkelijk :)

MEeste tijd maakt de kwaliteit van je tooltje meer uit als die van de dremel zelf. Als ie maar draait en een beetje snel ook als het ff kan.. dan issi al gauw goed :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

de andere kant van het verhaal...
/me heeft twee jaar geleden in de zomervakantie in een bouwmarkt gestaan en had een teringhekel aan mensen die allerlei moeilijke dingen gaan vragen
Verwachten ze soms dat ik een beetje het assortiment van de Praxis thuis heb liggen en uitgebreid geprobeert heb? En je kunt zelf ook wel ff verder kijken dan je neus lang is (lezen of kijken of die bitjes passen). Desnoods vraag je of je 'm om mag ruilen alsie niet bevalt...

Heeft dus nix met domheid te maken imho. Ik heb nix tegen je ofzo, maar ik vind dit wel overdreven... je kunt onmogelijk verlangen dat iemand die daar ook maar de vakken staat te vullen ervaring heeft met al dat gereedschap. Daar krijg je echt geen opleiding voor ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Btw kheb het niet aan 1 werknemer gevraagd maar aan meerdere...

Verwijderd

Dan heb je pech gehad dat geen van de mensen die je hebt gevraagd ervaring met dat ding heeft... want dat is de enigste manier waarop iemand bij de formido der ook vanaf zou kunnen weten. Je krijgt echt geen voorlichting bij elk stukje gereedschap als je daar komt werken en je gaat ook niet voor de gein alle verpakkingen van het assortiment lezen en dat onthouden.

Ik zeg dit alleen zodat je misschien ook wat meer begrip hebt voor de mensen die daar werken... die kunnen er ook nix aan doen.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Naja, het is wel waar bij de formido zetten vaal mensen die er niks vanaf weten, bijvoorbeeld de vraag of je zelf een groep mag bijzetten. Daar wisten ze geen antwoord op, nouja komt dit natuurlijk niet zo vaak voor maar als je die dingen verkoopt dan moet je ook een beetje informatie geven. Bij de Praxis/Gamma (een echte tweakert kén niet zonder de Gamma :)) hebben ze het beter geregeld vind ik. Als je ze daar een vraag stelt dan kunnen ze je ook vaak echt goede dingen aanbevelen (ze hoeven niet eerst naar een houtboor te gaan zoeken...:()

Maar je hebt gelijk, het is onmogelijk om je personeel te scholen maar vaak willen ze alles zo goedkoop mogelijk en als klant moet je het dan verder zelf uitzoeken...(bij de formido dan)

* LauPro gaat trouwens misschien volgens jaar bij de formido vakantiebaantje doen, dus dan is er weer een professionele verkoper in de zaak! >:)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwachten ze soms dat ik een beetje het assortiment van de Praxis thuis heb liggen en uitgebreid geprobeert heb?
Ja, eigenlijk wel ja :)
In ieder geval weten waar je het over hebt, en zo niet door durven verwijzen naar een andere medewerker. Aan een miepje dat mij het etiket van een blik vloerlijmverwijderaar gaat staan voorlezen heeft niemand iets...

Misschien een beetje utopies, maar ja, ik verwacht inderdaad dat Praxis, Formido c.s. mensen aannemen die een beetje verstand van zaken hebben, of ze anders minstens een fatsoenlijke opleiding geven. Bij praxis is het mij een keer gebeurd dat er alleen scholiertjes (niks tegen scholiertjes overigens) aanwezig waren, aangevuild met een assistent-filiaalmanager die volgens mij nog geen week aan het werk was en ook niks wist (hij moest aan een 15-jarig Randstad-slachtoffer vragen waar het parket te vinden was...).
Met alle respect voor de mensen die daar (op het laagste nivo) werken, hun best doen maar er niets aan kunnen doen dat ze er te weinig vanaf weten: de gemiddelde bouwmarkt is een ramp als je ook maar een klein beetje advies nodig hebt.

Zoef

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Het is idd wel zo dat er vaak simpele vragen zijn, waar ze ook geen antwoord op weten. Ik verwijt niet de werknemers, maar de werkgever. Die moet gewoon een goede opleiding aanbieden voor zijn werknemers (zeker in zo'n winkel) zodat ze de basis dingen een beetje weten (en dat is hier de lokale gamma/praxis/karwei/formido niet altijd het geval).
Als het personeel niet eens weet wat ze verkopen, hoe moet de klant het dan weten???

Da's net als die knuppels bij de Dynabyte, Vobis, Dixons, etc. 99% van de mensen die daar werken, hebben geen bal verstand van computers, en lopen alleen maar een hoop onzin uit te kramen, waarmee ze willen voor laten komen dat ze wel wat van computers weten. Eigenlijk erger ik me daar nog meer aan :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 18:38 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel ja :)
Als ik dat hele assortiment dan ook van de Praxis kado had gekregen zodat ik thuis de ruime mogelijkheid zou hebben er ervaring mee op te doen, OK. Maar das dus niet het geval, en voor een baantje tegen minimumloon ga ik dat in elk geval zelf niet betalen ;)
Op vrijdag 31 augustus 2001 18:38 schreef Zpottr het volgende:

Misschien een beetje utopies, maar ja, ik verwacht inderdaad dat Praxis, Formido c.s. mensen aannemen die een beetje verstand van zaken hebben, of ze anders minstens een fatsoenlijke opleiding geven.
Probleem is dat dat ook weer geld kost. En veel mensen gaan dan liever naar een goedkopere bouwmarkt waar ze zelf hun informatie dan wel van de verpakkingen halen.
We blijven hollanders he ;)
Op vrijdag 31 augustus 2001 18:41 schreef msturm10 het volgende:

Da's net als die knuppels bij de Dynabyte, Vobis, Dixons, etc. 99% van de mensen die daar werken, hebben geen bal verstand van computers, en lopen alleen maar een hoop onzin uit te kramen, waarmee ze willen voor laten komen dat ze wel wat van computers weten. Eigenlijk erger ik me daar nog meer aan :)
Das helemaal erg ja, die lui zitten gewoon glashard klanten verkeerd voor te lichten. Zeg dan dat je er ook nix vanaf weet. Maar dat doen ze natuurlijk ook weer niet, want dan is de klant & de baas niet tevreden en ze willen hun baantje houden natuurlijk.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Op vrijdag 31 augustus 2001 19:03 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Das helemaal erg ja, die lui zitten gewoon glashard klanten verkeerd voor te lichten. Zeg dan dat je er ook nix vanaf weet. Maar dat doen ze natuurlijk ook weer niet, want dan is de klant & de baas niet tevreden en ze willen hun baantje houden natuurlijk.
Nee, ze willen niet dat de klant wegloopt. Het is gewoon zo dat je met veel dure woorden zelfs een 286 voor 1500,- kwijt kan worden (behalve als je een tweaker treft :+ )

Verbouwing

Pagina: 1