Sowieso is de communicatie tussen odido odf en klant echt bagger je moet overal zelf achter aan gaan moet altijd wel bellen of mails sturen naar hun wil je iets te weten krijgenricjuh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:17:
[...]
Ja lijkt er wel op dan, laatste keer dat ik met ODF belde zeiden ze dat er een spoor boring nodig was en daar geen vergunning voor was afgegeven.
aan de kant van de n300 mevrouw van odido vertelde mij dat 16augustus de wijkcentrale wordt opgeleverd hier de screenshot van de chatricjuh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:53:
[...]
Woon je aan de kant van het spoor of bij de N300?
Ik heb nog steeds geen updates voor mijn aansluiting op de Gracht
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0o0X1Q1jWID3sWF1f2R6O5wV.jpg?f=user_large)
Zo te zien mogen we dus nog lang wachten😓D045 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:50:
ik heb zojuist een mail teruggekregen van odf zo te zien is de communicatie tussen odido en odf niet zo goed zo te zien mogen we helaas nogsteeds wachten op de spoorboring helaas[Afbeelding]
ben net gebeld door ODF. Op 10 september word mijn kabel die voren in de grond steekt in de meterkast gelegd i.v.m. wijkcentrale is klaar op chevremont.
Hopelijk klopt deze info. want in april had ik ook al een zulke afspraak staan die ze 1 dag van te voren hebben geannuleerd.
Hopelijk klopt deze info. want in april had ik ook al een zulke afspraak staan die ze 1 dag van te voren hebben geannuleerd.
bjornricardo33 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:15:
ben net gebeld door ODF. Op 10 september word mijn kabel die voren in de grond steekt in de meterkast gelegd i.v.m. wijkcentrale is klaar op chevremont.
Hopelijk zijn ze snel bij je klaar ik duim voor je 🤞bjornricardo33 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:15:
Mooi vooruitzicht! PoP Chevremont (Van Grondsveldstraat) zou inderdaad operationeel moeten zijn. Hier wordt de kabel 2 september in de meterkast gelegd en wij worden ook op de PoP Chevremont aangesloten. Hopelijk gaat alles een beetje soepel...bjornricardo33 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:15:
mooi om te horen hopelijk zijn ze snel bij jou klaar ik duim voor jebjornricardo33 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:15:
Gelukkig heb je m binnen welke omgeving in kerkrade is dit als ik vragen mag?rogervdh schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:41:
Sinds gisteren de ODF glasvezelkabel in de meterkast liggen (was toch nog best 'n gedoe, monteur is ruim 2 uur mee bezig geweest). Signaal naar de PoP was goed, aldus de monteur. Nu wachten op verdere activatie/afhandeling door Odido....eens kijken hoelang ze daarvoor nodig hebben.
[Afbeelding]
Vanmiddag uitnodiging gekregen voor het maken van afspraak met Guidion monteur en die komt donderdag a.s. al voorbij voor monteren ONT en router. Gaat nu allemaal wel heel snel. Betreft omgeving Holz (aangesloten op de PoP Van Gronsveldstraat).Amduser schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:41:
[...]
Gelukkig heb je m binnen welke omgeving in kerkrade is dit als ik vragen mag?
dat klinkt goed hier helaas nog steeds problemen met het spoorrogervdh schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:30:
[...]
Vanmiddag uitnodiging gekregen voor het maken van afspraak met Guidion monteur en die komt donderdag a.s. al voorbij voor monteren ONT en router. Gaat nu allemaal wel heel snel. Betreft omgeving Holz (aangesloten op de PoP Van Gronsveldstraat).
Gisteren liep er wel een verkoop mannetje van Odido door de wijk, hij zei dat ze verwachten deze maand of volgende maand de wijk te activeren. Ben benieuwd hoeveel daar van waar is hahaD045 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:19:
[...]
dat klinkt goed hier helaas nog steeds problemen met het spoor
Bij ODF staat er nu alleen "Gefeliciteerd er ligt glasvezel"
had jij m ook al aan de deur ik dus ook denk gewoon een verkoop praatje want dit is al de 3e de vorige zei ook al november december vorig jaar ben je aangesloten dus ben eens benieuwd wat er van waar isricjuh schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:02:
[...]
Gisteren liep er wel een verkoop mannetje van Odido door de wijk, hij zei dat ze verwachten deze maand of volgende maand de wijk te activeren. Ben benieuwd hoeveel daar van waar is haha
Bij ODF staat er nu alleen "Gefeliciteerd er ligt glasvezel"
Na 18 maanden wachten ligt glasvezel voor de deur, na 9 maanden wachten ligt de glasvezel in de meterkast en nu krijg ik te horen dat glasvezel wijkcentrale nog niet gepatcht is en dat duurt 2a3 maanden.( Gronsveldstraat) Hele procedure is om te huilen helaas. Rare is dat hierboven al mensen zijn die al uitnodiging hebben van Guidion
Moet wel zeggen dat mensen die glasvezel hebben aangelegd in de meterkast keurig gewerkt hebben.
Moet wel zeggen dat mensen die glasvezel hebben aangelegd in de meterkast keurig gewerkt hebben.
pff daar wordt je toch werkelijk moe vanbjornricardo33 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:33:
Na 18 maanden wachten ligt glasvezel voor de deur, na 9 maanden wachten ligt de glasvezel in de meterkast en nu krijg ik te horen dat glasvezel wijkcentrale nog niet gepatcht is en dat duurt 2a3 maanden.( Gronsveldstraat) Hele procedure is om te huilen helaas. Rare is dat hierboven al mensen zijn die al uitnodiging hebben van Guidion
Dat is héél apart, dus ze liggen (zwaar) achter met alle aansluitingen patchen in de wijkcentrale? Ik ben namelijk ook op de wijkcentrale Van Grondveldstraat aangesloten en mijn glasvezel verbinding werkt. Ook 18 maanden gewacht en nu ging het opeens mega snel in één week. Vorige week woendag de kabel onder de tuin door, maandag naar de meterkast gelegd en nu werkt het al. Officieel moet Guidion nog komen, maar ben zo vrij geweest om de ONT + router zelf aan te sluiten en dat werkt.bjornricardo33 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:33:
Na 18 maanden wachten ligt glasvezel voor de deur, na 9 maanden wachten ligt de glasvezel in de meterkast en nu krijg ik te horen dat glasvezel wijkcentrale nog niet gepatcht is en dat duurt 2a3 maanden.( Gronsveldstraat)
zo te zien lopen ze inderdaad zwaar achter haharogervdh schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:30:
[...]
Dat is héél apart, dus ze liggen (zwaar) achter met alle aansluitingen patchen in de wijkcentrale? Ik ben namelijk ook op de wijkcentrale Van Grondveldstraat aangesloten en mijn glasvezel verbinding werkt. Ook 18 maanden gewacht en nu ging het opeens mega snel in één week. Vorige week woendag de kabel onder de tuin door, maandag naar de meterkast gelegd en nu werkt het al. Officieel moet Guidion nog komen, maar ben zo vrij geweest om de ONT + router zelf aan te sluiten en dat werkt.
:strip_exif()/f/image/fMOEH7FnFh2Tgp1RI4TpxmEr.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe heb je de ONT werkend gekregen? ik heb het aangesloten en erop ingelogd maar helaas geen signaal.rogervdh schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:30:
[...]
Dat is héél apart, dus ze liggen (zwaar) achter met alle aansluitingen patchen in de wijkcentrale? Ik ben namelijk ook op de wijkcentrale Van Grondveldstraat aangesloten en mijn glasvezel verbinding werkt. Ook 18 maanden gewacht en nu ging het opeens mega snel in één week. Vorige week woendag de kabel onder de tuin door, maandag naar de meterkast gelegd en nu werkt het al. Officieel moet Guidion nog komen, maar ben zo vrij geweest om de ONT + router zelf aan te sluiten en dat werkt.
De Huawei ONT heb ik gewoon met het meegeleverde glasvezelkabeltje met het afgemonteerde kastje verbonden en het PON lampje ging vrij snel branden. Daarna de router eraan gekoppeld en dat werkte ook meteen. Moet m'n eigen router nog ff configureren met VLAN 300 op de WAN kant, iets voor het weekend. Hieronder de testopstelling.bjornricardo33 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:49:
[...]
Hoe heb je de ONT werkend gekregen? ik heb het aangesloten en erop ingelogd maar helaas geen signaal.
:strip_exif()/f/image/ITprwalKTQUTqPqoTkZ0d1aZ.jpg?f=fotoalbum_large)
bij mij blijft het lampje los rood knipperen. glasvezel is netjes aangesloten.
:strip_exif()/f/image/Mqviv768yM5RFEW0eoCHkJZm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door bjornricardo33 op 06-09-2024 15:07 ]
Hmm, kennelijk is bij mij aansluiting in de PoP direct alles aangesloten en bij jou niet. Neem aan dat Guidion dat t.z.t. kan oplossen.bjornricardo33 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:05:
denk dat je verbinding naar de pop nog geregeld moet worden door de guidion monteurbjornricardo33 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:05:
[Afbeelding]

Bij mij belde de monteur met een andere monteur. Ze spraken een vreemde taal voor mij, maar kon op de laptop/tablet zien dat het over het signaal van mijn glasvezel ging. Die andere monteur zal dan wel bij de wijkcentrale hebben gestaan? of iets dergelijks. Glasvezel van ODF, lag net 2 maanden in de grond, dus alles nieuw.
Tegen mij wordt gezegd vanuit Odido dat de wijkcentrale nog niet klaar is
, rare is wel dat mensen allemaal om mij heen internet hebben via deze wijkcentrale.
Ik begrijp zelf ook niks meer van de glasvezel aanleg in Kerkrade ik heb het idee dat de planning wordt gemaakt door mensen die niet zo goed dingen kunnen inschatten 🤣bjornricardo33 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:42:
Tegen mij wordt gezegd vanuit Odido dat de wijkcentrale nog niet klaar is, rare is wel dat mensen allemaal om mij heen internet hebben via deze wijkcentrale.
net gebeld door ODF ze hebben een fout gemaakt bij het aansluiten. komende maandag komen ze de hele middag voorbij om het probleem hopelijk om te lossen.
Ik heb zojuist naar delta gebeld, ivm navragen hoelang het nog zou duren.
Zij gaven aan, dat de vorige bewoners nooit toestemming gegeven hebben voor het binnenvoeren van het groene sprietje. Dit traject loopt blijkbaar sinds 2022, dus lang voordat wij er gingen wonen (07 dit jaar).
Ik heb gewoon een pre-order bij freedom kunnen doen, dus ik was mij van geen kwaad bewust.
Heb nu een mailtje naar de helpdesk van freedom gestuurd, of zij daar iets mee kunnen oftewel iets kunnen communiceren naar Delta toe.
Wellicht handig om voor jullie te weten als jullie na 2022 zijn ingetrokken.
Zij gaven aan, dat de vorige bewoners nooit toestemming gegeven hebben voor het binnenvoeren van het groene sprietje. Dit traject loopt blijkbaar sinds 2022, dus lang voordat wij er gingen wonen (07 dit jaar).
Ik heb gewoon een pre-order bij freedom kunnen doen, dus ik was mij van geen kwaad bewust.
Heb nu een mailtje naar de helpdesk van freedom gestuurd, of zij daar iets mee kunnen oftewel iets kunnen communiceren naar Delta toe.
Wellicht handig om voor jullie te weten als jullie na 2022 zijn ingetrokken.
Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.
Dit is het laatste nieuws wat ik vanuit ODF heb:D045 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:03:
iemand toevallig nog wat gehoord omtrent de situatie van glasvezel op de gracht in kerkrade?
Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht.
Het betreft hier een vergunning die afgegeven dient te worden door de gemeente voor het uitvoeren van werkzaamheden aan het netwerk
Voorlopig zijn hier nog geen nieuwe ontwikkelingen in en zijn wij in afwachting van groen licht voordat het project hervat kan worden en de kabels gekoppeld kunnen worden aan de wijkcentrale.
Bedankt voor de moeite 🙂 we moeten inderdaad dan maar afwachten wat de gemeente Kerkrade zegt🫤ricjuh schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:31:
[...]
Dit is het laatste nieuws wat ik vanuit ODF heb:
[...]
Hetzelfde wat ricjuh schreef inderdaad ze zijn nog steeds bezig met de spoorboring begrijp niet waarom ze van te voren daar vergunning voor hadden aangevraagd 🫤D045 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:03:
iemand toevallig nog wat gehoord omtrent de situatie van glasvezel op de gracht in kerkrade?
Internet vandaag geleverd dus gelukkig alles goed gegaan. Zit alleen nu te kijken hoe ik het alle apparaten goed weg gewerkt krijg.
Omt- zytel en nog netgear orbi. Voor mij gevoel is dit wat veel. Zytel heb ik nodig voor dect telefoon.
Omt- zytel en nog netgear orbi. Voor mij gevoel is dit wat veel. Zytel heb ik nodig voor dect telefoon.
Zojuist ben ik bij parkstad busstation geweest met de auto daar waren ze bezig met een grote gestuurde boring en ze waren ook bij het weilandje aan het graven op de gracht bij het spoor wellicht dat dit iets met glasvezel heeft te maken🤔
Helaas denk ik niet, want stonden allemaal Enexis mensen bij de kuil ipv ODF mensenAmduser schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:00:
Zojuist ben ik bij parkstad busstation geweest met de auto daar waren ze bezig met een grote gestuurde boring en ze waren ook bij het weilandje aan het graven op de gracht bij het spoor wellicht dat dit iets met glasvezel heeft te maken🤔
Dan denk ik inderdaad dat t hun helaas niet zijn 🙁ricjuh schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:56:
[...]
Helaas denk ik niet, want stonden allemaal Enexis mensen bij de kuil ipv ODF mensen
Ik heb nu glasvezel in mijn huis aan de Pannesheiderstraat. Helaas is de glasvezelverdeelkast in de Maria-Goretti-Straat nog niet aangesloten op het elektriciteitsnet, waardoor mijn verbinding nog niet actief is. De monteurs die de installatie bij mij thuis hebben uitgevoerd, konden helaas niet zeggen wanneer de aansluiting zal plaatsvinden. Dit is erg teleurstellend.
Vandaag heeft circet weer gebeld dat onze gegevens niet compleet waren.
Paar maanden geleden een brief met hetzelfde bericht waarop ik een mail heb gestuurd.
Maand geleden weer een brief met hetzelfde bericht waarop ik heb gebeld.
Nu dus al de derde keer de gegevens die ze niet compleet hadden doorgegeven.
Denk dat daar aardig wat mis gaat
Paar maanden geleden een brief met hetzelfde bericht waarop ik een mail heb gestuurd.
De hele glasvezel aanleg in kerkrade vind ik echt een ramp zijn hier 2022/2023 gestart met aanleggen en heb nogsteeds geen glasvezel omdat er een spoorboring moet plaats vinden kabels liggen al lang in de straat. Op de site van odf blijft bij mij ook staan dat ze verwachten dat ze januari 2024 klaar zijn dus zelfs dat loopt achter.Deadsy schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:55:
Vandaag heeft circet weer gebeld dat onze gegevens niet compleet waren.
Aan de andere kant van het spoor is het helaas ook niet veel beter..
Ik woon spekholzerheide in een appartement. (toestemming van de VVE is ok)
glas ligt voor zover ik weet al bijna 6 maanden in de kruipruimte.
ik heb al bijna een jaar geen update gezien van odido.
geen idee of het ooit nog gaat komen...
Ik heb oktober vorig jaar mijn bestelling geplaatst bij odido ik heb ook toestemming van de vve toen werd er gezegd november wordt je aangesloten toen kwamen ze steeds met andere smoesjes en nu laten ze ook niks meer van zich horen. Ze lopen zo echt veel klanten mis heb ik t ideeback2basic schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:52:
Als de kabel in de grond ligt kunnen ze zeggen dat ze dekking hebben, dus die individuele aansluitingen boeit ze niet zoveel ben ik bang.. Ik heb vandaag maar de mail van ODF forward naar de gemeente met de vraag of ze iets over die vergunning kunnen zeggen.back2basic schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:52:
Ben eens benieuwd wat gemeente kerkrade hier over weet! Hou me op de hoogte 🤣ricjuh schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:06:
[...]
Als de kabel in de grond ligt kunnen ze zeggen dat ze dekking hebben, dus die individuele aansluitingen boeit ze niet zoveel ben ik bang.. Ik heb vandaag maar de mail van ODF forward naar de gemeente met de vraag of ze iets over die vergunning kunnen zeggen.
En weer een brief van Circet dat mijn contact info niet compleet was. Ik bel en volgens de dame aan de telefoon hadden ze gewoon mijn telefoon en email.
Kon geen afspraak maken om de kabel in huis te laten leggen omdat ze niemand vrij hadden, zou in week 46 een mail ontvangen met daarin een afspraak volgens haar, we zullen zien.
Kon geen afspraak maken om de kabel in huis te laten leggen omdat ze niemand vrij hadden, zou in week 46 een mail ontvangen met daarin een afspraak volgens haar, we zullen zien.
ben benieuwd heb ook niks meer gehoord over de spoorboring van odf ben benieuwd of de gemeente meer info kan biedenricjuh schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:06:
[...]
Als de kabel in de grond ligt kunnen ze zeggen dat ze dekking hebben, dus die individuele aansluitingen boeit ze niet zoveel ben ik bang.. Ik heb vandaag maar de mail van ODF forward naar de gemeente met de vraag of ze iets over die vergunning kunnen zeggen.
Amduser schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:43:
[...]
Ben eens benieuwd wat gemeente kerkrade hier over weet! Hou me op de hoogte 🤣
Gisteren gebeld door iemand van de gemeente, die gaf aan dat ODF nog geen plan heeft ingediend voor de Gracht, dus dat gaat nog maanden duren.D045 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:32:
[...]
ben benieuwd heb ook niks meer gehoord over de spoorboring van odf ben benieuwd of de gemeente meer info kan bieden
wordt je toch niet goed van hoelang zijn ze niet al bezig met glasvezel hier ik heb al sinds 2023 een bestelling lopen bij odido en er gebeurt gewoon niks ik begin eerlijk gezegd steeds meer de hoop te verliezenricjuh schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:59:
[...]
[...]
Gisteren gebeld door iemand van de gemeente, die gaf aan dat ODF nog geen plan heeft ingediend voor de Gracht, dus dat gaat nog maanden duren.
Ik ben in December 2022 verhuisd en gelijk bestelling geplaatst idd. Zou Juni 2023 klaar zijnD045 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:56:
[...]
wordt je toch niet goed van hoelang zijn ze niet al bezig met glasvezel hier ik heb al sinds 2023 een bestelling lopen bij odido en er gebeurt gewoon niks ik begin eerlijk gezegd steeds meer de hoop te verliezen

Ik heb zelfs nog een verkoper van odf+odido aan de deur gehad die zeiden 2023 ben je aangesloten en we zijn voor de zomer van 24 in heel kerkrade klaar begrijp niet waarom ze zo een fouten kunnen maken in dit process.ricjuh schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:54:
[...]
Ik ben in December 2022 verhuisd en gelijk bestelling geplaatst idd. Zou Juni 2023 klaar zijn
ik ben nu 4 weken aangesloten en moet zeggen dat alles erg goed werkt. overstap van ziggo naar Odido bevalt goed. sneller internet, TV is iets minder maar zeker nog goed en de prijs is geen 87 euro maar 35 euro.
Goed om te horen hier helaas nogsteeds geen voortgang 🙁bjornricardo33 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:20:
ik ben nu 4 weken aangesloten en moet zeggen dat alles erg goed werkt. overstap van ziggo naar Odido bevalt goed. sneller internet, TV is iets minder maar zeker nog goed en de prijs is geen 87 euro maar 35 euro.
Iemand toevallig nog wat gehoord over de spoorboring op de gracht?
Ik volg dit onderwerp al een tijdje, ben ook woonachtig op de Gracht. Naar aanleiding van de eerdere berichten hier op dit forum heb ik, nadat ik al bijna twee jaar wacht op aansluiten door Odido, contact gezocht met ODF. Ik heb meegegeven dat hier gesteld wordt dat de gemeente niet op de hoogte is van plannen vwb de spoorboring en gevraagd om eens serieus te kijken naar dit issue, hierop kreeg ik het volgende antwoord:
Beste,
Zoals telefonisch aangegeven gaat dit niet om één partij waar een vergunning aangevraagd moet worden.
Vaak gaat dit ook om een gemeente, maar dit is niet altijd het geval.
Ik heb navraag gedaan bij de aannemer en dit ligt op het moment bij meerdere partijen (niet de gemeente heb ik vernomen van hun).
Dus het klopt inderdaad dat dit niet bij hun (de gemeente) bekend is. Onze aannemer is er echt mee bezig, alleen zijn wij gewoon afhankelijk van de toestemmingen voordat wij de werkzaamheden kunnen hervatten. Ik snap dat u zo snel mogelijk van uw aansluiting gebruik wilt maken, helaas kunnen wij u voor nu nog niet helpen. Onze excuses voor het ongemak.
Ik hoop dat u snel aangesloten bent en dat uw glasvezelverbinding spoedig in gebruik kan worden genomen.
Ik vraag me af naar welk telefonisch contact gerefereerd wordt want dat contact is er niet geweest, maar dat terzijde. Het lijkt er dus op dat het nog heel lang kan gaan duren. Ik overweeg om mn bestelling bij Odido terug te trekken, de apparatuur die ik gekregen heb (vlak na de aanvraag 2 jaar geleden bijna) is al verouderd nog voordat de verbinding is opgeleverd.
Beste,
Zoals telefonisch aangegeven gaat dit niet om één partij waar een vergunning aangevraagd moet worden.
Ik heb navraag gedaan bij de aannemer en dit ligt op het moment bij meerdere partijen (niet de gemeente heb ik vernomen van hun).
Dus het klopt inderdaad dat dit niet bij hun (de gemeente) bekend is. Onze aannemer is er echt mee bezig, alleen zijn wij gewoon afhankelijk van de toestemmingen voordat wij de werkzaamheden kunnen hervatten. Ik snap dat u zo snel mogelijk van uw aansluiting gebruik wilt maken, helaas kunnen wij u voor nu nog niet helpen. Onze excuses voor het ongemak.
Ik hoop dat u snel aangesloten bent en dat uw glasvezelverbinding spoedig in gebruik kan worden genomen.
Ik vraag me af naar welk telefonisch contact gerefereerd wordt want dat contact is er niet geweest, maar dat terzijde. Het lijkt er dus op dat het nog heel lang kan gaan duren. Ik overweeg om mn bestelling bij Odido terug te trekken, de apparatuur die ik gekregen heb (vlak na de aanvraag 2 jaar geleden bijna) is al verouderd nog voordat de verbinding is opgeleverd.
Ik denk dat ik ook mijn abonnement bij odido ga terugtrekken kijken of ik bij ziggo of kpn dan maar een goed aanbod kan krijgen zo te lezen gaat het denk ik nog een paar jaar duren op hun tempo.Ze zeiden tegen mij ook dat er telefonisch contact was geweest. Is er nooit geweest ook beweerde ze dat de glasvezel aansluiting al in de meterkast zat nou die zit er dus echt niet. Begrijp ook niet waarom ze niet voor de aanleg die vergunningen al regelde lijkt mij dat ze toch wisten dat ze onder het spoor moesten boren. Super bedankt voor deze info!RO3L_vdB schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:00:
Ik volg dit onderwerp al een tijdje, ben ook woonachtig op de Gracht. Naar aanleiding van de eerdere berichten hier op dit forum heb ik, nadat ik al bijna twee jaar wacht op aansluiten door Odido, contact gezocht met ODF. Ik heb meegegeven dat hier gesteld wordt dat de gemeente niet op de hoogte is van plannen vwb de spoorboring en gevraagd om eens serieus te kijken naar dit issue, hierop kreeg ik het volgende antwoord:
Beste,
Wat een firma en wat een planning ik denk dat ik inderdaad ook odido maar ga opzeggen en naar een alternatief ga zoeken want dit is echt te gek voor woorden. Eerst krijg je van die verkopers aan de deur die zeggen dat je bent aangesloten na een maandje dan hoor je niks doe je navraag en dan zeggen ze een maandje vertraging. Nou niet dus maanden worden jaren Hopelijk komen ze niet met opzegkosten want dan is het helemaal feest!RO3L_vdB schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:00:
Beste,
Ik heb Odido eergister een bericht gestuurd met de bovenstaande informatie met daarin de vraag of vanuit die kant iets kan worden gedaan. Ik heb aangegeven dat ik in de tussentijd bij Ziggo, bij een verlenging, van korting had kunnen genieten en dat ik (en met mij meerdere adressen in de straat) erover nadenk om de bestelling bij Odido te annuleren om vervolgens bij Ziggo bij te tekenen incl. korting. Ben eens benieuwd wat de reactie gaat zijn.
Ik ben eens benieuwd of ze nu eens wat gaan doen! hou me op de hoogteRO3L_vdB schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:19:
Ik heb Odido eergister een bericht gestuurd met de bovenstaande informatie met daarin de vraag of vanuit die kant iets kan worden gedaan. Ik heb aangegeven dat ik in de tussentijd bij Ziggo, bij een verlenging, van korting had kunnen genieten en dat ik (en met mij meerdere adressen in de straat) erover nadenk om de bestelling bij Odido te annuleren om vervolgens bij Ziggo bij te tekenen incl. korting. Ben eens benieuwd wat de reactie gaat zijn.
Zojuist zijn ze net hier bij mij in de tuin op de gracht begonnen met de kabel onder de tuin te boren is volledig goed gegaan echt verassend ineens stonden ze voor de deur! eindelijk dus wat voortgang
Goed om te horen!
[ Voor 97% gewijzigd door Amduser op 29-11-2024 09:36 ]
Nadat ik met delta gebeld had en erachter kwam dat de vorige bewoners nooit het akkoord voor de huisaansluiting gegeven hadden en ik mijn contract bij Freedom weer gecancelled had (want dat liep icm het akkoord geven bij delta niet zo eenvoudig) en mij heb aangemeld bij delta, heb ik al de schouw gehad.
Nu hoor ik dat ik op de planning sta voor q1 van 2025 voor een huisaansluiting.
Can't wait.
Nu hoor ik dat ik op de planning sta voor q1 van 2025 voor een huisaansluiting.
Can't wait.
Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.
Als je aan de kant van het spoor woont zegt dit niet zoveel, ik heb in 2022 Odido besteld en bij mij hebben ze kabel al in April 2023 naar binnen gelegd. Sindsdien gebeurt er niks meerD045 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:03:
Zojuist zijn ze net hier bij mij in de tuin op de gracht begonnen met de kabel onder de tuin te boren is volledig goed gegaan echt verassend ineens stonden ze voor de deur! eindelijk dus wat voortgang
Hier geen reactie van Odido, inmiddels twee weken geleden een bericht gestuurd. Ik heb de aansluiting ook al sinds begin 2023 binnen liggen incl alle apparatuur (modem/tv-box) dus dat zegt helaas weinig....
Hier op de gracht zijn ze wel ineens flink actief met de glasvezel bijna elke dag is wel een ploeg van mih gmbh bezig met t boren van glasvezel onder de huizen of tuinen door
Uiteraard veel minder vervelend dan degene die al eindeloos op een aansluiting wachten, maar mih GmbH mag bij mij eens de tegels goed komen leggen. Al 3 maanden geleden melding gemaakt dat de tegels echt zwaar dramatisch terug gelegd zijn (door degene die de aansluiting naar binnen gelegd heeft, hij had ook helemaal geen zand o.i.d. bij zich). Heb een paar keer nagevraagd bij ODF, maar nog niemand gezien. Vind mih GmbH niet slecht werken (trottoir ligt bijv. keurig, etc.), op bovenstaande na.
Vandaag persoonlijk gebeld geweest door odido meneer vertelde mij dat de spoorboring was goedgekeurd en dat er echt vaart nu in kwam hij vertelde dat er eindelijk een einde komt aan het lange wachten. Hij verwacht dat ik eind februari begin maart wordt aangesloten hij zei sowieso voor de lente. Dus ik ben benieuwd of dit echt zo is! Dit gaat om de wijk grachtD045 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:32:
Iemand toevallig nog wat gehoord over de wijk gracht?
Heb mijn contract bij odido opgezegd kon nog heel lang gaan duren volgens de glasvezel afdeling van odido heb nu een mooi aanbod van huidige provider ziggo gekregen!
Inmiddels alweer 12 maart en ik heb nog steeds geen updates over de aansluiting op de Gracht.. Heb in November ook een jaar contract bij Ziggo afgesloten met 6 maanden korting omdat ik bang ben dat het nog wel ff gaat duren met odf / odido.Amduser schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:27:
[...]
Vandaag persoonlijk gebeld geweest door odido meneer vertelde mij dat de spoorboring was goedgekeurd en dat er echt vaart nu in kwam hij vertelde dat er eindelijk een einde komt aan het lange wachten. Hij verwacht dat ik eind februari begin maart wordt aangesloten hij zei sowieso voor de lente. Dus ik ben benieuwd of dit echt zo is! Dit gaat om de wijk gracht
Heb nu ook bij ziggo een contract weer afgesloten gaat nog lang duren inderdaad site van odf loopt al helemaal achterricjuh schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:47:
[...]
Inmiddels alweer 12 maart en ik heb nog steeds geen updates over de aansluiting op de Gracht.. Heb in November ook een jaar contract bij Ziggo afgesloten met 6 maanden korting omdat ik bang ben dat het nog wel ff gaat duren met odf / odido.
ik ben nu al maanden aangesloten bij Odido ben erg tevreden. Alles werkt perfect zoals ook bij Ziggo alleen betaal ik 35 euro en geen 90 euro. Zodra jullie glasvezel hebben zou ik gewoon overstappen.
Als het eenmaal werkt zit je goed maar we zijn nu alweer een jaar verder en er gebeurt nog steeds niks steeds maar weer valse beloftes vanuit odf en odido. Dan zit ik liever nog even bij ziggo een jaartje dan steeds in onzekerheid zitten bij odidobjornricardo33 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:29:
ik ben nu al maanden aangesloten bij Odido ben erg tevreden. Alles werkt perfect zoals ook bij Ziggo alleen betaal ik 35 euro en geen 90 euro. Zodra jullie glasvezel hebben zou ik gewoon overstappen.
Iemand überhaupt nog ooit wat gehoord omtrent de spoor boring op de gracht? Lijkt mij dan toch nu echt een slechte investering van odf als ze er niks mee doen en het zo laten liggen
laatste tijd veel activiteit op de gracht omtrent glasvezel veel busjes van mihgmbh bezig met het lassen bij de dp punten in de grond dus wie weet eindelijk voortgangAmduser schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:53:
Iemand überhaupt nog ooit wat gehoord omtrent de spoor boring op de gracht? Lijkt mij dan toch nu echt een slechte investering van odf als ze er niks mee doen en het zo laten liggen
Zijn er hier mensen in Haanrade met een werkende glasvezelverbinding?