Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:25
De laatste maanden is er door vooral Delta en T-Mobile veel reclame gemaakt dat glasvezel op korttermijn in de grond komt te liggen. Vanuit Delta hebben we al een schouw gehad en al meerdere lastige verkopers aan de deur.

In Juli 2022 werd nog gezegd door delta dat eind 2022 / begin 2023 het project klaar zou zijn wat nu weer betekent dat ze starten.

heeft iemand info wanneer bijvoorbeeld op de Eygelshoven, Vink,Chevremont,Holz of centrum iets gebeurd met graven? Delta zelf weet het zelf niet.
Ik zie bijvoorbeeld in landgraaf waar ze later zijn begonnen al meer gebeuren dan hier.

Verder geeft T-Mobile aan dat ze in Q3 2023 in heel Kerkrade glasvezel hebben liggen. Vooral op Kerkrade-west zie ik nu al veel glasvezel liggen.

Kpn heeft glasvezel in een paar nieuwbouw straten liggen maar voor de rest wachten ze nog 2023 af wat de markt doet.

Zodra iemand meer informatie heeft is dit fijn om te delen.

:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-06 19:55
Delta is in Kerkrade-Holz in oktober langs geweest voor een schouw en de sticker hangt in de meterkast waar de glasvezel afgemonteerd gaat worden. Open Dutch Fiber (T-Mobile) komt in week 16 de glasvezel aanleggen hier in de straat. Bestelling bij T-Mobile is inmiddels geplaatst (goedkoper dan Delta)...benieuwd wanneer ik daadwerkelijk van het abonnement gebruik kan maken en hoe soepel de levering gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Bedankt voor de info. ik zit nog tot augustus bij Ziggo.

Hopelijk liggen vanaf augustus de glasvezels van Delta en Tmobile. Gezien de prijs nu, zal ik ook Tmobile kiezen, zeker in combinatie met tmobile simonly mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-05 21:27
Ik heb zojuist T-Mobile Thuis besteld.
Vanaf ze de glasvezel in de grond hebben gelegd, heb ik niks meer vernomen en ook geen aannemer meer gezien. Daarom was ik iets terughoudend met het aanvragen van een abonnement.

Het enige antwoord dat ik niet kon vinden, kwam tijdens het bestelproces naar voren: Vanaf week 13 (eind maart) zouden ze de glasvezel (die nu tot aan het perceel ligt) kunnen aansluiten in de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Waar zien jullie een concrete datum staan van aanleg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:31
bjornricardo33 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:11:
Waar zien jullie een concrete datum staan van aanleg ?
Als je het bestelproces van glasvezel abonnement in gaat. Dan krijg je een indicatie week van T-Mobile wanneer je glasvezel wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:25
Alleen of die indicatie zo nauwkeurig is... geeft voor zowel 6465, 6466 en 6467 vanaf week 13 aan :?

Bij mij (Spekholz) liggen de kabels op de hoek van de straat klaar om de grond in te gaan; de site van ODF zegt al een week of 3 dat er glasvezel in de straat ligt, bij T-mobile kan ik 't al vanaf begin dit jaar bestellen...

Heb wel van de week de verkoper aan de deur gehad (een uiterst vriendelijke en niet al te opdringerige jongeman trouwens), die zei om maar minstens met 8-12 weken rekening te houden voor je aangesloten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Hier zijn al meerdere keren delta verkopers langs gekomen die toch erg opdringerig waren. Vooral als je nee zegt krijgt je te horen dat je aansluitkosten van 300 euro moet betalen zodra je niet nu besteld. Voor mij een reden om ergens anders te gaan kijken.

Verder gaat hier op Chevremont /vink nog eerder kpn glasvezel de grond in dan van andere iets komt. Ziggo monteur geeft aan dat de glasvezel ik Kerkrade pas begin 2024 klaar is dus helaas nog wachten

[ Voor 28% gewijzigd door bjornricardo33 op 20-03-2023 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-05 21:27
Ik kreeg zojuist een telefoontje van de aannemer die de glasvezel gaat aansluiten, voor het plannen van een afspraak.
Ze komen a.s. maandag kijken waar / hoe de glasvezel te plaatsen en a.s. woensdag komen ze de glasvezel dan installeren.

De vooraf aangegeven planning lijkt dus te kloppen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tommy_G op 23-03-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Glasvezel word niet meer in onze wijk Chevremont aangelegd door delta. Net een brief ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergsegek
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Voor chevremont gaat het vanuit delta niet meer gebeuren ik heb een brief gekregem dat ze het niet meer gaan doen terwijl het al in de grond en in huis zou moeten liggen. De fiber ligt zelfs al voor de deur.

Maar blijkbaar gaan ze niet verder en moet nu naar een nieuwe zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

Hier december vorig jaar verhuisd naar Kerkrade (Gracht)
Zag dat ODF al een campagne was gestart en direct bij T-mobile bestelling geplaatst.

Toen was het stil totdat op 02-06 de kabel naar binnen werd gelegd, nu zijn we weer 3 maanden verder en nog steeds geen signaal of installatie afspraak vanuit Guideon :+

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
hier niet anders, delta zou in Juli komen maar hebben van ivm concurrentie een brief gestuurd ermee te stoppen in onze buurt

openfiber zou hier in februari komen, daarna april, daarna julli, september en nu oktober. zou me niet verbazen als ik helemaal geen glasvezel meer krijg (chevremont)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
Via de ODF postcodecheck kun je in de bron een plandatum zien, voor zover die iets waard is...

Bij mij (plandatum 19-9) ligt er nog steeds geen glas; in maart/april hebben ze maar 3/4 van het woonerf gedaan via aanliggende straat 1, gisteren zijn ze begonnen met graven in aanliggende straat 2 8)7
Eind juli belde mih wel al voor een afspraak schouw + afspraak aansluitpunt, de schouw was begin augustus, aansluitpunt kon uiteraard nog niet omdat er geen glas ligt.
Bij een van m'n buren met glas is vanmiddag de eerste huisaansluiting geplaatst.

Bij familie van me op de Gracht (plandatum 21-9) kwam half augustus uit het niets het installatiepakket binnen, toen dus zelf maar gebeld voor een aansluitpunt afspraak, dat kon pas begin oktober.

@ricjuh misschien heeft dat nog iets te maken met het lassen op de hoofdkabels richting PoP Kaalheidersteenweg, daar zijn ze volgens mij nu mee bezig :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Ivar1984 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:23:
Via de ODF postcodecheck kun je in de bron een plandatum zien, voor zover die iets waard is...

Bij familie van me op de Gracht (plandatum 21-9) kwam half augustus uit het niets het installatiepakket binnen, toen dus zelf maar gebeld voor een aansluitpunt afspraak, dat kon pas begin oktober.

@ricjuh misschien heeft dat nog iets te maken met het lassen op de hoofdkabels richting PoP Kaalheidersteenweg, daar zijn ze volgens mij nu mee bezig :?
Die postcode check is op basis van wat de aannemer doorgeeft, dus niet heel representief volgens de support medewerker. Daar stond eerst Januari 2023, toen Maart 2024 en nu September 2023.

Installatie pakket had ik ook de week nadat ze de meterkast hebben aangesloten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D045
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-06 17:59
Zit zelf ook met het probleem glasvezel is al aangelegd in de wijk (Gracht) door odf. als ik de glasvezel check doe krijg ik te zien Gefeliciteerd! In jouw straat ligt al glasvezel. Je krijgt van ons een GRATIS glasvezelaansluiting. Laat hieronder je gegevens achter, zodat we een afspraak kunnen inplannen. Dit hebben wij gedaan en we hebben alvast bij odido glasvezel vooruit besteld, omdat we ziggo namelijk zat waren helaas al sinds september aan het wachten maar nog geen glasvezel aansluiting in het appartement is er toevallig bekend waarom dit zo is? of moet ik het gewoon nog even afwachten?

Alvast bedankt voor het antwoorden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Hier zijn ze overal aan het werken maar glasvezel ligt er bij mij nog niet.

Van andere steden weet ik dat er een eerst een verdeelkast Voor de buurt moet komen en wanneer die komt heb je pas internet. Zijn genoeg voorbeelden waar dit 1 jaar of langer heeft geduurd.

Weet toevallig van mensen die al 1,5 jaar glasvezel buiten voor de deur hebben liggen maar er gebeurd verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
Nog maar eens een update vanaf Spekholz:
  • Zoals ik in mijn vorige bericht vermoede is inderdaad op 11-9 het glas voor mijn huis gelegd (direct door tot aan de voordeur)
  • Ik heb diezelfde middag zelf gebeld naar mih voor de FTU
  • Op 6-10 Odido installatiepakket ontvangen
  • Op 24-10 is de FTU geplaatst; met opmerking PoP is nog niet helemaal klaar, binnenkort bericht.
  • Op 1-12 email & sms vanuit Guidion voor plannen installatieafspraak
  • Vandaag (7-12) is de Guidion monteur geweest, heeft de boel aangesloten maar er staat geen signaal op de FTU (LOS knippert rood)
Monteur heeft melding gemaakt via backoffice Odido, nu wachten op reactie (max 5 werkdagen) of 'tot alles vanzelf op groen springt' aldus de beste man...
Gelukkig had ik Ziggo nog niet opgezegd, juist vanwege dit soort meldingen die toch wel vaak lijken voor te komen.

Bij m'n familie op de Gracht is er sinds de FTU plaatsing (6-10) radiostilte, er staat voor hun adres nu weer maart '24 op de postcodecheck 8)7

Ondertussen zijn ze (mih) nog steeds aan het graven op de Heilust/Kaalheide en ik zag ze gisteren ook in het Centrum (bij het Oranjeplein) bezig met de turquoise kabels.

update 9-12:
Vanmorgen telefoon vanuit mih, die komen maandag de lijn doormeten

[ Voor 3% gewijzigd door Ivar1984 op 09-12-2023 16:42 . Reden: aanvulling 9-12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

D045 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:33:
Zit zelf ook met het probleem glasvezel is al aangelegd in de wijk (Gracht) door odf. als ik de glasvezel check doe krijg ik te zien Gefeliciteerd! In jouw straat ligt al glasvezel. Je krijgt van ons een GRATIS glasvezelaansluiting. Laat hieronder je gegevens achter, zodat we een afspraak kunnen inplannen. Dit hebben wij gedaan en we hebben alvast bij odido glasvezel vooruit besteld, omdat we ziggo namelijk zat waren helaas al sinds september aan het wachten maar nog geen glasvezel aansluiting in het appartement is er toevallig bekend waarom dit zo is? of moet ik het gewoon nog even afwachten?

Alvast bedankt voor het antwoorden! :)
Voor mij op de Gracht is de indicatie nu maart 2024 ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivar1984
Ik kan het bijna niet geloven, maar 'slechts' 256 dagen na de bestelling is het dan toch echt zover: de glasvezel werkt! *O* oOo

Vanmiddag wederom keurig volgens afspraak een mih monteur op bezoek, hij had -na wat onverstaanbaar brabbelen met zijn collega aan de telefoon- binnen enkele minuten de oorzaak van het LOS lampje gevonden: een verkeerde patch in de PoP.
Wellicht had dat er ook mee te maken dat ze mijn lijn nooit hebben doorgemeten na installatie FTU (toen was de PoP kant nog niet afgelast).

Ik wens jullie veel sterkte toe bij het wachten en geef graag als advies mee om t.z.t. wat overlap in te calculeren bij het opzeggen van je huidige internet/tv abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 18:37

D33F

Tweelingtemmer

Ivar1984 schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:14:
Ik kan het bijna niet geloven, maar 'slechts' 256 dagen na de bestelling is het dan toch echt zover: de glasvezel werkt! *O* oOo

Vanmiddag wederom keurig volgens afspraak een mih monteur op bezoek, hij had -na wat onverstaanbaar brabbelen met zijn collega aan de telefoon- binnen enkele minuten de oorzaak van het LOS lampje gevonden: een verkeerde patch in de PoP.
Wellicht had dat er ook mee te maken dat ze mijn lijn nooit hebben doorgemeten na installatie FTU (toen was de PoP kant nog niet afgelast).

Ik wens jullie veel sterkte toe bij het wachten en geef graag als advies mee om t.z.t. wat overlap in te calculeren bij het opzeggen van je huidige internet/tv abonnement.
Heeft hier in Terwinselen ook goed en wel bijna een jaar geduurd van bestelling tot daadwerkelijke levering.
Op het moment dat binnenshuis het glasvezelpunt was geïnstalleerd heeft het nog de nodige maanden geduurd voordat de PoP gereed was.

Nu sinds mei dit jaar een tevreden ODF / Odido klant en sinds deze week zelfs de mogelijkheid om tot 8 Gbps te bestellen op dit adres _/-\o_ .

Wel valt het mij op dat veel bekenden in Kerkrade niets willen weten van glasvezel terwijl ze in sommige gevallen bijna het dubbele betalen bij Ziggo. Jammer voor hen maar anderzijds wel weer goed voor de wijkcapaciteit >:).

[ Voor 5% gewijzigd door D33F op 11-12-2023 19:06 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Volgens ODF komen ze in januari bij ons glasvezel aanleggen. Bestelling bij Odido heb ik gedaan met 10 maanden voor 30 euro. Ziggo contract loopt op 1 februari 2024 af. dus even kijken hoe ik het hele ziggo verhaal oppak.

niet dat ik dadelijk geen internet heb zodra ik ziggo stopzet en odido met problemen kampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

bjornricardo33 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:54:
Volgens ODF komen ze in januari bij ons glasvezel aanleggen. Bestelling bij Odido heb ik gedaan met 10 maanden voor 30 euro. Ziggo contract loopt op 1 februari 2024 af. dus even kijken hoe ik het hele ziggo verhaal oppak.

niet dat ik dadelijk geen internet heb zodra ik ziggo stopzet en odido met problemen kampt.
Ik zou het ziggo opzeggen uitstellen tot je zeker een internet signaal over glas hebt. Ik heb vorig jaar december glas besteld en kabel ligt al sinds Juni in de meterkast, maar nog steeds geen actieve verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D045
ricjuh schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:07:
[...]

Voor mij op de Gracht is de indicatie nu maart 2024 ;w
Had dit inderdaad ook gezien en gehoord misschien dat de hoogbouw woningen nu voorrang hebben we zien het wel maar dan heb je na lang wachten ook hopelijk Wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Helaas word januari weer April 2024.

Hele traject glasvezel lijkt in onze straat in 2024 weer niet te gebeuren. Durf nu al te wedden dat April 2024 weer September 2024 gaat worden. Voordat alles klaar is zitten we zeker in 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D045
bjornricardo33 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:32:
Helaas word januari weer April 2024.

Hele traject glasvezel lijkt in onze straat in 2024 weer niet te gebeuren. Durf nu al te wedden dat April 2024 weer September 2024 gaat worden. Voordat alles klaar is zitten we zeker in 2025.
Hoorde ook al weer zo wat dat het hier verschoven was op de gracht heb helaas een beetje het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden duurt nu wel erg lang de aanleg en inderdaad voor dat alles klaar is zitten we alweer in 2025 erg jammer :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:44
Herkenbaar, hier is er ook begin 2022 gestart met de campagne. Mei 2022 besteld. Nu bijna 2 jaar verder nog geen aansluiting. De huls steekt al bijna een jaar uit de grond.

Prutsbedrijf dat delta.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D045
Drardollan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:33:
Herkenbaar, hier is er ook begin 2022 gestart met de campagne. Mei 2022 besteld. Nu bijna 2 jaar verder nog geen aansluiting. De huls steekt al bijna een jaar uit de grond.

Prutsbedrijf dat delta.
Klopt hier is het open dutch fiber die aanlegt maar dat gaat tussen 2 partijen odf komt de schouwing etc doen en dan komt een ander bedrijf mih GmbH de aanleg in het huis doen. ben al vanaf oktober aan het wachten dus ik hoop dat er binnenkort eens voortgang komt want zie ze overal wel in omgeving Kerkrade rondlopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjornricardo33
Toevallig nog iemand gesproken van ODF. Hij kan over de planning niet veel zeggen omdat dit per week wordt bekeken. Je krijgt in ieder geval 1 week voordat de straat open gaat een brief.

meneer van ODF snapt zelf niet waarom alles per straat wordt geregeld en niet per wijk.

soms zijn er 5 straten naar elkaar na de 3 moeten ze opeens ergens anders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D045
bjornricardo33 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:31:
Toevallig nog iemand gesproken van ODF. Hij kan over de planning niet veel zeggen omdat dit per week wordt bekeken. Je krijgt in ieder geval 1 week voordat de straat open gaat een brief.

meneer van ODF snapt zelf niet waarom alles per straat wordt geregeld en niet per wijk.

soms zijn er 5 straten naar elkaar na de 3 moeten ze opeens ergens anders heen.
viel mij ook al op dat ze vaak per straat deden was denk ik veel sneller gegaan als ze per wijk hadden gedaan ben inmiddels 4 a 5 maanden verder sinds oktober vorig jaar en nog steeds geen huis aansluiting dus ben benieuwd wanneer dit eindelijk gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njochems
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-01 21:07
Helaas ook hier in de wijk Haanrade is deze ellende herkenbaar. 24-10-22 was de schouwing van Delta, hoor de deur aan deur verkoper een week later nog zeggen “uiterlijk 1ste kwartaal 2023 kan u overstappen”.

17-11-23 eindelijk de aansluiting in huis maar wijkpunt is nu 3 maanden later nog steeds niet actief en op de Delta Fiber site staat nu opeens een vaag “2de kwartaal 2024”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Hier op chevremont komt het ook niet vooruit. alle straten om ons heen hebben glasvezel maar bij ons slaan ze gewoon de straat over en ik weet dat er 8 mensen zijn die aangemeld hebben voor glasvezel. Verder is het ook raar dat er 2 straten verder KPN glasvezel is aangelegd. Dus KPN heeft 1 straat voorzien van glasvezel en de rest niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Hier op de Gracht (6465) ook nog steeds geen actieve verbinding, kabel ligt al sinds Juni 2023 in mijn meterkast maar Odido krijgt het blijkbaar niet voor elkaar op de wijkcentrale in orde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D045
ik heb zojuist contact gehad met het fiber team van odido hun geven mij aan dat de wijk gracht rond mei-april gaat worden aangesloten op glasvezel ik heb namelijk nog geen eens de kabel in de meterkast! ben benieuwd of ze zich hier ook aan houden en of dit klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
ik kreeg vorige week te horen dat voor de zomer vakantie Kerkrade klaar zou moeten zijn. Wat voor Fiber team klaar is blijft mij nog onduidelijk. Neem aan dat dan iedereen is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Net een brief ontvangen dat er de komende maand ergens glasvezel aangelegd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D045
bjornricardo33 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:23:
Net een brief ontvangen dat er de komende maand ergens glasvezel aangelegd gaat worden.
ben benieuwd zullen ze dan eindelijk een goede planning hebben morgen ook maar eens even kijken of ik een brief heb ontvangen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Bij ons zijn ze gisteren geweest toen ik helaas aan het werk was.

Goede nieuws is dat ik nu een glasvezel kabel voor de deur heb liggen.

slechte nieuws is dat het halve oprit opnieuw gedaan mag gaan worden. Zal vanavond eens uitzoeken wie dit precies moet gaan oplossen. Verder is de straat kant ook een ramp, over kant van de straat is nog oke, maar onze kan is dramatisch gelegd. scheef, hoogte verschillen en stenen kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
Heeft iemand eigenlijk enig idee waar de wijkkasten (PoP) van Open Dutch Fiber in Kerkrade staan? Ik weet dat Delta Fiber voor centrum de wijkkast in de Nullanderstraat/Klinkstraat heeft staan (nabij het Renault/Kia garage/tankstation). Zij publiceren dat ook onder nieuws op hun website, maar Open Dutch Fiber is daar vrij stil over. Gewoon uit pure interesse.

Verder is hier afgelopen week de turquoise kabel de grond in gegaan en nu verder afwachten totdat de kabel richting huis en meterkast aangelegd gaat worden. Bestelling bij Odido is inmiddels van februari 2023...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivar1984
Uit het gemeenteblad, met links naar Google maps:
De gemeente Kerkrade is voornemens om rechten van opstal te verlenen aan de besloten vennootschap Open Dutch Fiber B.V., gevestigd en kantoorhoudende te Bunnik. De rechten van opstal worden verleend voor het oprichten, hebben en onderhouden van zogenaamde Point of Presence-Stations (PoP-Stations) ten behoeve van de aanleg van een glasvezelnetwerk.

Het betreft het verlenen en vestigen van een recht van opstal op een vijftal percelen, te weten:
1. Kerkrade, gelegen aan en nabij op de Knip te Kerkrade, omschreven als KRD-A1A, thans kadastraal bekend gemeente Kerkrade, sectie A nummer 6390 (gedeeltelijk), ter grootte van circa 15 m2;

2. Kerkrade, gelegen aan en nabij Kaalheidersteenweg , omschreven als KRD-A1B, thans kadastraal bekend gemeente Kerkrade, sectie D nummer 10029 (gedeeltelijk), ter grootte van circa 15 m2;

3. Kerkrade, gelegen aan en nabij van Gronsveldstraat, omschreven als KRD-A1C, thans kadastraal bekend gemeente Kerkrade, sectie G nummer 4796 (gedeeltelijk), ter grootte van circa 15 m2;

4. Kerkrade, gelegen aan en nabij Vinkerstraat, omschreven als KRD-A1D, thans kadastraal bekend gemeente Kerkrade, sectie L nummer 1261 (gedeeltelijk), ter grootte van circa 15 m2;

5. Kerkrade, gelegen aan en nabij Maria Gorettistraat, omschreven als KRD-A1E, thans kadastraal bekend gemeente Kerkrade, sectie E nummer 6606 (gedeeltelijk), ter grootte van circa 15 m2.

De vijf voornoemde percelen zijn allen eigendom van de gemeente Kerkrade.

Dus oorspronkelijk zouden er 5 van ODF geplaatst worden, voor ~24.000 aansluitingen,
maar nu alleen Delta Centrum/Bleijerheide/Haanrade aanlegt en er dus voor ODF nog ~14.000 aansluitingen overblijven neem ik aan dat je nr. 4 en 5 uit de lijst kan wegstrepen.
1 en 2 zijn i.i.g. operationeel, maar in 2 moeten wel nog steeds de verbindingen van de Gracht opgeleverd worden door ODF en/of Glasoperator/Odido. Waar die vertraging in zit is mij een raadsel.

Voor de Delta PoP's:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-194299.html en https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2023-338692.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-06 16:56
Mij is het ook nog een raadsel of de flatgebouwen nog worden aangesloten door odf ken mensen die al maanden wachten op de aansluiting in hun gebouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
Ivar1984 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:48:
Dus oorspronkelijk zouden er 5 van ODF geplaatst worden, voor ~24.000 aansluitingen,
maar nu alleen Delta Centrum/Bleijerheide/Haanrade aanlegt en er dus voor ODF nog ~14.000 aansluitingen overblijven neem ik aan dat je nr. 4 en 5 uit de lijst kan wegstrepen.
1 en 2 zijn i.i.g. operationeel, maar in 2 moeten wel nog steeds de verbindingen van de Gracht opgeleverd worden door ODF en/of Glasoperator/Odido. Waar die vertraging in zit is mij een raadsel.
Dank voor de uitgebreide toelichting. De wijk Holz zal dan neem ik aan op KRD-A1C - Gronsveldstraat aangesloten worden. Best nog een eindje uit de richting. Goed, eerst maar eens de kabel doortrekken van het trottoir naar huis en meterkast. Dat zal vast ook nog wel even duren, los van het feit wanneer KRD-A1C operationeel wordt (als dat nog niet het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
Ik heb zojuist contact gehad met odf blijkbaar moet er een spoorboring plaats vinden om naar de wijkkast te komen om de wijk gracht aan te sluiten hier is een vergunning voor aangevraagd zeggen ze en dit kan tot over de zomer duren dit is wat de beste meneer vertelde ” Goedemorgen, ja dat is er inmiddels. Er moet voor een hoofdkabel nog onder het spoor worden geboord. En die vergunning daarvoor zullen we nog een paar maanden op moeten wachten voor die er is, dus dit zal naar verwachting ruim de zomer worden overgetild helaas.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
ik krijg vandaag een mail dat ODF pas Q4 een glasvezel verbinding kan opleveren (zal wel weer 2025 worden). Gezien ik al vanaf begin 2023 wacht vind ik dit weer een forse tegenvaller.

hele werkwijze blijft mij een raadsel. ik zou verwachten dat ze per wijk iets opzetten en afmaken maar ze beginnen in iedere buurt een aantal straten open te breken en je kunt dan 2 jaar of langer wachten op een aansluiting in de wijk. Contract is bijna afgelopen als het gestart zou zijn :)

Vooral zou ik in dit jaar bij Ziggo kunnen verlengen dat had me weer wat euro's bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 17:02

snmght

imho dan he

Heuj wat leuk een topic over Kerkrade, daar verhuis ik zaterdag naartoe. Woning in het centrum waar glasvezel ligt volgens de meterkast. Ik ben benieuwd of die functioneert. Zal later updaten. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
bjornricardo33 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:42:
ik krijg vandaag een mail dat ODF pas Q4 een glasvezel verbinding kan opleveren (zal wel weer 2025 worden). Gezien ik al vanaf begin 2023 wacht vind ik dit weer een forse tegenvaller.
Dat is inderdaad een stevige tegenvaller. :-( In welke wijk als ik vragen mag? Vooralsnog geen mail meer gehad van Odido. De postcodecheck geeft nog steeds: "We verwachten dat je woning kan worden aangesloten tussen mei 2024 en juni 2024", waarbij die datum ook steeds één maand opschuift (en ik wacht ook sinds begin 2023).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Chevrement / Vink is de wijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
bjornricardo33 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:42:

hele werkwijze blijft mij een raadsel. ik zou verwachten dat ze per wijk iets opzetten en afmaken maar ze beginnen in iedere buurt een aantal straten open te breken en je kunt dan 2 jaar of langer wachten op een aansluiting in de wijk. Contract is bijna afgelopen als het gestart zou zijn :)

Vooral zou ik in dit jaar bij Ziggo kunnen verlengen dat had me weer wat euro's bespaart.
Ik snap ook niet wat hun werkwijze is eerst in begin 2023 bij iedereen aan de deur gaan één abonnement aansmeren omdat dat jaar glasvezel wordt aangesloten inmiddels al weer bijna een jaar verder en kan het contract dalijk bij ziggo ook gaan verlengen vraag me ook af of hun vergunning nog zo lang geldig is _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Ik heb deze week iemand van ODF gesproken over de aansluiting op de Gracht (6465). Maar daar is dus een vertraging omdat ze onder het spoor door moeten met de kabel naar de wijkcentrale. En daar is geen vergunning voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
ricjuh schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:48:
Ik heb deze week iemand van ODF gesproken over de aansluiting op de Gracht (6465). Maar daar is dus een vertraging omdat ze onder het spoor door moeten met de kabel naar de wijkcentrale. En daar is geen vergunning voor :(
Vraag me ook wel af onder welk spoor ze dan moeten gaan? Zal dan wel weer volgend jaar zijn en dan pas zullen ze wel klaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
Amduser schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:05:
[...]

Vraag me ook wel af onder welk spoor ze dan moeten gaan? Zal dan wel weer volgend jaar zijn en dan pas zullen ze wel klaar zijn
Ik neem aan onder het spoor van de miljoenenlijn door (ZLSM spoor Kerkrade - Schin op Geul), dus van de Grachterstraat richting Plein. Kennelijk staat de PoP in de buurt van Op de Knip of Kaalheidersteenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Amduser schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:05:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHg9vLH8LJim_kgswFAPAohagdY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OX691DTVhCkAle2JkSJgjTvB.png?f=fotoalbum_large

Ik denk deze, tussen onze wijk en de drievogelstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
ricjuh schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:46:
[...]

[Afbeelding]

Ik denk deze, tussen onze wijk en de drievogelstraat.
Ah dat spoor inderdaad. zal de gemeente wel nog moeilijker over gaan doen omdat het een soort historisch spoor is van het miljoenen lijntje we zullen het maar moeten gaan afwachten helaas :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
Maar dat spoor wordt toch alleen maar vanaf juli zo iets gebruikt? dus vraag me af waarom er dan alsnog zo een super strenge procedure op is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Amduser schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:37:
Maar dat spoor wordt toch alleen maar vanaf juli zo iets gebruikt? dus vraag me af waarom er dan alsnog zo een super strenge procedure op is
Ja ik vind het ook heel vreemd, ze kunnen wel de kabel onder de tuin door schieten. Neem aan dat dit ook bij een spoor kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 21:34
Eygelshoven hier. Glasvezel ligt al van begin zomer 2023 in de straat. In augustus zouden ze het in huis aansluiten. Dat is helaas niet gebeurd, ik heb sindsdien minimaal wekelijks contact gehad met Cirket (ja, dat zijn echt heel veel telefoontjes en heel lang in de wacht staan om dezelfde loze belofte te horen "je wordt teruggebeld").
Maar goed, al het goed is komen ze volgende week donderdag de aansluiting binnen in orde maken. Van de provider heb ik deze bevestiging ook al gekregen, dus het zal daarna snel gaan. (of niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 14:12
Hier ook Eygelshoven en heb sinds een week of drie de aansluiting in de meterkast.
Odido is aangevraagd en wordt 12 juli opgeleverd. Als alles goed gaat (wat ik hoop) kan ik afscheid nemen van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Ben benieuwd. Bij mij was het echt een soap....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
FeronIT schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:25:
Eygelshoven hier. Glasvezel ligt al van begin zomer 2023 in de straat. In augustus zouden ze het in huis aansluiten. Dat is helaas niet gebeurd, ik heb sindsdien minimaal wekelijks contact gehad met Cirket (ja, dat zijn echt heel veel telefoontjes en heel lang in de wacht staan om dezelfde loze belofte te horen "je wordt teruggebeld").
Maar goed, al het goed is komen ze volgende week donderdag de aansluiting binnen in orde maken. Van de provider heb ik deze bevestiging ook al gekregen, dus het zal daarna snel gaan. (of niet).
Hier op Chevremont niet anders vanaf augustus 2023. wij wachten hier ook al maanden op de hoofdaansluiting, ODF komt iedere maand met andere info.
Nu Staat Q3 gepland maar het zal wel 2025 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Letterlijk op dit moment wordt de kabel door de muur gelegd, daarna ligt het bij de provider en niet meer bij cirket. Dus daarna zou het wel eens snel kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D045
FeronIT schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:08:
Letterlijk op dit moment wordt de kabel door de muur gelegd, daarna ligt het bij de provider en niet meer bij cirket. Dus daarna zou het wel eens snel kunnen gaan.
hier op de wijkgracht nog helemaal niks lijkt mij dat er pas in 2025 een actieve glasvezel verbinding is in de wijk heb nog geen eens de huisaansluiting in de meterkast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 17:02

snmght

imho dan he

Nouja reken je niet rijk wij hebben dus wel al de glasvezel maar het is traag als dikke stront door een trechter.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

FeronIT schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:08:
Ik hoop het voor je, maar mijn kabel ligt al een jaar binnen en nog steeds geen verbinding ;w

Lijkt wel alsof ze eerst overal kabels in de grond duwen om te roepen dat ze 99% dekking hebben, maar de wijkcentrales en activaties hebben geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
ricjuh schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:44:
[...]
Ik hoop het voor je, maar mijn kabel ligt al een jaar binnen en nog steeds geen verbinding ;w

Lijkt wel alsof ze eerst overal kabels in de grond duwen om te roepen dat ze 99% dekking hebben, maar de wijkcentrales en activaties hebben geen prioriteit.
Klopt, dat beeld heb ik ook. Deze week nog iemand van mih GmbH gesproken en de wijkcentrale KRD-A1C (Open Dutch Fiber) is nog niet operationeel. Het maakt dus totaal niet uit of de glasvezelverbinding 1 jaar geleden gelegd is of nu net pas de grond in gaat, de wijkcentrale doet 't toch niet. Je zou verwachten dat de wijkcentrale wel al operationeel is en in de tussentijd huizen aangsloten kunnen worden waar de kabel ligt, maar dat is dus niet zo.

Dame gaf aan dat ze over een maand contact met me zouden opnemen voor aanleg naar het huis, dan zou ook de centrale up-and-running zijn (voor wat het waard is). Afwachten maar weer....zou in ieder geval wel in lijn zijn met hun website:

Gefeliciteerd! Op dit moment zijn wij bezig met de aanleg van glasvezel in KERKRADE. We verwachten klaar te zijn in jouw wijk in juli 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Ik kreeg net deze mail van Caiway:
Het is wellicht al even geleden dat u iets van ons gehoord heeft. Maar we hebben nu goed nieuws voor u! De bouwer is klaar en de glasvezel kabels liggen er. Dit betekent dat u vanaf 4 juli 2024 gebruik kunt maken van supersnel glasvezel internet en andere diensten van Caiway.
Vrienden doe om de hoek wonen hebben al werkend internet via glasvezel, dus het zou snel kunnen gaan.

(of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

rogervdh schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:04:
[...]

Gefeliciteerd! Op dit moment zijn wij bezig met de aanleg van glasvezel in KERKRADE. We verwachten klaar te zijn in jouw wijk in juli 2024.
Haha, bij mij staat Januari 2024 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
ricjuh schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:58:
[...]

Haha, bij mij staat Januari 2024 :o
Bij mij ook nogsteeds januari 2024 verwachten ze klaar te zijn volgensmij hebben ze zelf nog niet echt door dat het niet ging lukken voor de gracht :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
Dat projecten soms door onvoorziene omstandigheden uitlopen is tot daar aan toe (aan de andere kant, dat ze onder het spoor door moeten voor de Gracht, dat was vooraf ook bekend zou je denken), maar dat het updaten van een postcodecheck en het geven van een realistische nieuwe opleverdatum kennelijk al erg lastig is....tsja...dat is wel triest. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Modem is vandaag geleverd, moest zsm aangesloten worden volgens de handleiding. Werkt natuurlijk niet :( nu in de wacht bij de provider, waarschijnlijk werkt het pas vanaf 4-juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
rogervdh schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:03:
Dat projecten soms door onvoorziene omstandigheden uitlopen is tot daar aan toe (aan de andere kant, dat ze onder het spoor door moeten voor de Gracht, dat was vooraf ook bekend zou je denken), maar dat het updaten van een postcodecheck en het geven van een realistische nieuwe opleverdatum kennelijk al erg lastig is....tsja...dat is wel triest. :-(
Dat begrijp ik ook niet vind het ook een beetje onprofessioneel dat je als klant overal zelf achter moet komen en niet op de hoogte wordt gehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amduser
Ik heb nog contact gehad met odf zo te zien mogen we nog lang gaan wachten op de aansluiting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioSj1TMtkP1cjAPA_2f2FjqJ_-E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EPHiIVg9cxqNkOZb5YrBssk6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZhVkgSqkqaE2yvUcQI_U5mNa_s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/C7x4WeXvc6HnCsOMUpK9yWPE.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Amduser schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:07:
Ik heb nog contact gehad met odf zo te zien mogen we nog lang gaan wachten op de aansluiting
[Afbeelding][Afbeelding]
Jij bent dus nog wel even aan het wachten, zo te horen :'(

Volgende week donderdag zou het bij mij moeten werken, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
FeronIT schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:51:
[...]
Volgende week donderdag zou het bij mij moeten werken, ben benieuwd
Delta (Circet) of Open Dutch Fiber (mih GmbH) als ik vragen mag? Hier wachtende op ODF/mih.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Delta, het was echt een heeeeeeel lang proces om de kabel door de muur te krijgen. Gewoon blijven bellen heeft bij mij geholpen. O en voor je eigen gemoedsrust kun je het beste erom lachen :*)

[ Voor 40% gewijzigd door FeronIT op 28-06-2024 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 18:37

D33F

Tweelingtemmer

Pff ik vind het wel extreem om te lezen dat sommigen hier in Kerkrade nog steeds zitten te wachten op hun glasvezelaansluiting. In mijn geval heeft het ook bijna 2 jaar geduurd maar ondertussen al iets meer dan een jaar een active glasvezelverbinding in Terwinselen. Hier trouwens ook ODF (en aangelegd door MIH GmbH).

Ik zou zeggen dat als het in Terwinselen al meer dan een jaar actief is zou ik verwachten dat andere delen van Kerkrade-West (zoals de Gracht) toch ook wel al opgeleverd hadden moeten zijn?

Blijkbaar ligt er in de helft van Kerkrade dus nog geen glasvezel als ik deze kaart mag geloven..

https://public.tableau.co...Telecommonitor/GLASKAARTK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIqWfjAmsGVHTrOlPSUrEMx9xxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aFDmqNkMlKWEV36C5EExn78n.png?f=fotoalbum_large

Anderzijds moet ik wel zeggen dat het wachten het in ieder geval waard is geweest. Ondertussen zit ik met een 2Gbps lijn die ik ook elk moment van de dag op volle snelheid krijg dichtgetrokken en betaal daarbij flink minder dan bij Ziggo.

Long story short.. Nog even geduld koempels, it'll be worth it en ik duim met jullie mee :).

[ Voor 48% gewijzigd door D33F op 28-06-2024 16:17 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amduser
D33F schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:09:
Pff ik vind het wel extreem om te lezen dat sommigen hier in Kerkrade nog steeds zitten te wachten op hun glasvezelaansluiting. In mijn geval heeft het ook bijna 2 jaar geduurd maar ondertussen al iets meer dan een jaar een active glasvezelverbinding in Terwinselen. Hier trouwens ook ODF (en aangelegd door MIH GmbH).

Ik zou zeggen dat als het in Terwinselen al meer dan een jaar actief is zou ik verwachten dat andere delen van Kerkrade-West (zoals de Gracht) toch ook wel al opgeleverd hadden moeten zijn?

Blijkbaar ligt er in de helft van Kerkrade dus nog geen glasvezel als ik deze kaart mag geloven..

https://public.tableau.co...Telecommonitor/GLASKAARTK

[Afbeelding]

Anderzijds moet ik wel zeggen dat het wachten het in ieder geval waard is geweest. Ondertussen zit ik met een 2Gbps lijn die ik ook elk moment van de dag op volle snelheid krijg dichtgetrokken en betaal daarbij flink minder dan bij Ziggo.

Long story short.. Nog even geduld koempels, it'll be worth it en ik duim met jullie mee :).
ik vindt het zelf ook echt extreem dat het zolang moet duren ze geven steeds het excuus de spoorboring mij lijkt toch wel dat ze dat al wisten sinds de uitrol van de glasvezel? Wel bedankt voor de kaart goede tip! We gaan het zien bedankt koempel👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-06 16:10
Wij gaan in Juli verhuizen naar Haanrade. Groene spriet steekt voor de deur uit de stoep. Heb mij al aangemeld bij Freedom. Ben benieuwd wanneer het zover gaat zijn.

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeronIT
Kerst 2027 als je geluk hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
Denk dat ziggo dalijk eerder volledig glasvezel heeft liggen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qLHlFqY_93O_cSpCa99xA73Tgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IG5HCWuAEut9Syf9daECJi8B.jpg?f=fotoalbum_large ik zie dit net staan op de site van kpn weet iemand hier meer van?

[ Voor 31% gewijzigd door Amduser op 03-07-2024 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
bij mij staat niets gepland dus op chevremont lijkt niks te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeronIT
Bij mij staat ook nog niets in de planning. Maar goed, morgen om 06:00 zou mijn glasvezel moeten werken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FeronIT
Jippie, glasvezel werk bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
FeronIT schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:51:
Jippie, glasvezel werk bij mij :)
Gelukkig geniet ervan haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amduser
bjornricardo33 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:46:
bij mij staat niets gepland dus op chevremont lijkt niks te komen.
Op mijn adres inderdaad ook niks denk aanleg in een nieuwbouw wijk of iets in die richting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-06 16:10
Mijn ouders wonen in bleijerheide en daar wordt vandaag de kabel naar binnen gelegd.
Zij hebben verder geen glasvezel abbonement, dus daar blijft het voorlopig bij, maar weer een stap dichterbij.

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
Kwam net dit artikel tegen: Activering van de huisaansluiting vertraagd voor een deel van Kerkrade. Kortom, glasvezelkabel in huis en PoP vervolgens niet actief schiet natuurlijk ook niet op. Benieuwd of Open Dutch Fiber hiermee ook te kampen heeft (daarop word ik aangesloten) of dat zij al tijdig capaciteit toegekend hebben gekregen van de netbeheerder.

EDIT: Contact gehad met Open Dutch Fiber en die schrijven:

Het andere netwerk staat volledig los van die van ons, maar het klopt dat onze wijkcentrale nog niet gereed is.

De provider probeert eind januari de apparatuur te leveren, waarna wij de adressen werkend op kunnen leveren met een actieve lijn.

Nog even geduld dus.

Eind januari....dat is 2 jaar na het bestellen van m'n abonnement. Terwijl hun eigen postcode check zegt dat er reeds glasvezel ligt in mijn straat én Odido zegt dat het deze maand af komt. Gaat hier overigens over het gebied Holz/Rolduckerveld. Er is geen touw aan vast te knopen....

[ Voor 39% gewijzigd door rogervdh op 08-07-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
rogervdh schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:27:
Kwam net dit artikel tegen: Activering van de huisaansluiting vertraagd voor een deel van Kerkrade. Kortom, glasvezelkabel in huis en PoP vervolgens niet actief schiet natuurlijk ook niet op. Benieuwd of Open Dutch Fiber hiermee ook te kampen heeft (daarop word ik aangesloten) of dat zij al tijdig capaciteit toegekend hebben gekregen van de netbeheerder.

EDIT: Contact gehad met Open Dutch Fiber en die schrijven:

Het andere netwerk staat volledig los van die van ons, maar het klopt dat onze wijkcentrale nog niet gereed is.

De provider probeert eind januari de apparatuur te leveren, waarna wij de adressen werkend op kunnen leveren met een actieve lijn.

Nog even geduld dus.

Eind januari....dat is 2 jaar na het bestellen van m'n abonnement. Terwijl hun eigen postcode check zegt dat er reeds glasvezel ligt in mijn straat én Odido zegt dat het deze maand af komt. Gaat hier overigens over het gebied Holz/Rolduckerveld. Er is geen touw aan vast te knopen....
Hier op de gracht ook nogsteeds niks inverband de spoorboring die moet plaatsvinden laatst nog contact gehad met odf die verwachten dat ik in juni werd aangesloten steeds maken ze weer de valse beloftes ik snap dat er veel tijd zit aan het aanleggen van een glasvezelnetwerk maar dit duurt wel erg lang. Mij lijkt toch dat je wel al als netwerkbeheerder de ftu kan plaatsen in de woningen zonder dat er iets actief is in de wijkcentrale ik denk dat we geluk hebben als we eind dit jaar zijn aangesloten maar dat lijkt me niet zal wel weer maart-augustus 2025 worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
Gisteren Odido opgeleverd (Eygelshoven) en alles werkt vooralsnog zoals het moet, hopelijk blijft dit zo :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hw8ZDP7OPiwN_fYI21FLI4VzYbQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AIpT5hPES5VlqcduuLRf5bVv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
migeye schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:53:
Gisteren Odido opgeleverd (Eygelshoven) en alles werkt vooralsnog zoals het moet, hopelijk blijft dit zo :)
Odido via Delta Netwerk neem ik aan? Meen dat Eygelshoven allemaal Delta gekregen heeft? Ook elders in Kerkrade hebben Delta en Open Dutch Fiber een verdeling gemaakt tussen welke wijken door welk netwerk aangesloten wordt. Maar mooi cijfers, daar kan ik vooralsnog alleen van dromen... ;-) Ook die ping van 8 is prachtig, zullen m'n kinderen geweldig vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door rogervdh op 13-07-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
migeye schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:53:
[Afbeelding]
Kan ik alleen maar van dromen van die snelheid 😂 veel internet plezier gewenst 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
rogervdh schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:16:
[...]

Odido via Delta Netwerk neem ik aan? Meen dat Eygelshoven allemaal Delta gekregen heeft? Ook elders in Kerkrade hebben Delta en Open Dutch Fiber een verdeling gemaakt tussen welke wijken door welk netwerk aangesloten wordt. Maar mooi cijfers, daar kan ik vooralsnog alleen van dromen... ;-) Ook die ping van 8 is prachtig, zullen m'n kinderen geweldig vinden.
Klopt, Delta idd.

TV werkt ook zonder problemen, gebruik de tv box van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D045
iemand nog een update omtrent de glasvezel in kerkrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Volgens mij zijn providers op Delta glasvezel wel duurder als op de glasvezel van ODF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogervdh
Zojuist gebeld door mih GmbH en 2 september komen ze de glasvezelaansluiting binnenshuis aanleggen/afmonteren. Voor die datum leggen ze de glasvezel nog van de stoep naar de gevel, maar daarvoor hoeft niemand thuis te zijn en daarvoor kon ze ook geen datum geven. Na 2 september kan Odido dan activeren, als alles goed gaat tenminste. Betreft regio Holz. Er lijkt schot in de zaak te komen en de PoP aan de Van Grondsveldstraat (waarop wij aangesloten worden) lijkt dus (binnenkort) operationeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amduser
rogervdh schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:48:
Zojuist gebeld door mih GmbH en 2 september komen ze de glasvezelaansluiting binnenshuis aanleggen/afmonteren. Voor die datum leggen ze de glasvezel nog van de stoep naar de gevel, maar daarvoor hoeft niemand thuis te zijn en daarvoor kon ze ook geen datum geven. Na 2 september kan Odido dan activeren, als alles goed gaat tenminste. Betreft regio Holz. Er lijkt schot in de zaak te komen en de PoP aan de Van Grondsveldstraat (waarop wij aangesloten worden) lijkt dus (binnenkort) operationeel.
gelukkig helaas bij mij nogsteeds niks wordt namelijk aangesloten op de kaalheidersteenweg en de spoorboring op de gracht is nogsteeds niet gedaan helaas hopelijk komt er binnenkort op de gracht ook activiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D045
ik heb zojuist contact gehad met odido de wijkcentrale KRD-A1B waar ik op wordt aangesloten zou op 16 augustus opgeleverd worden en daarna wordt er contact opgenomen met me moeten alleen rekening houden met de bouwvak vertelde mevrouw. ik woon zelf ook op de gracht dus ben eens benieuwd of ze het waar gaan maken

• ricjuh

ricjuh

D045 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:03:
ik heb zojuist contact gehad met odido de wijkcentrale KRD-A1B waar ik op wordt aangesloten zou op 16 augustus opgeleverd worden en daarna wordt er contact opgenomen met me moeten alleen rekening houden met de bouwvak vertelde mevrouw. ik woon zelf ook op de gracht dus ben eens benieuwd of ze het waar gaan maken
Woon je aan de kant van het spoor of bij de N300?
Ik heb nog steeds geen updates voor mijn aansluiting op de Gracht :'(

• Amduser
ricjuh schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:53:
[...]

Woon je aan de kant van het spoor of bij de N300?
Ik heb nog steeds geen updates voor mijn aansluiting op de Gracht :'(
Ik zelf woon aan de kant van de hamstraat dus inderdaad de n300 zou dat dan verschil maken lijkt mij toch dat een wijkkabel van de gracht naar een punt gaat? Anders zou ik dat wel heel sneu vinden van odf voor de andere mensen op de gracht

• ricjuh

ricjuh

Amduser schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:28:
[...]

Ik zelf woon aan de kant van de hamstraat dus inderdaad de n300 zou dat dan verschil maken lijkt mij toch dat een wijkkabel van de gracht naar een punt gaat? Anders zou ik dat wel heel sneu vinden van odf voor de andere mensen op de gracht
Ja lijkt er wel op dan, laatste keer dat ik met ODF belde zeiden ze dat er een spoor boring nodig was en daar geen vergunning voor was afgegeven.

Pagina: 1 2 Laatste