Nieuwbouw dekkend verf?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• biepo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-04 02:41
Goedemorgen,

Ik heb een nieuwbouw gekregen. Nu moet ik alles gaan verfen. Een deel van de muren is van zichtbaar beton, een ander deel gestucte muren.

Overal netjes voorstrijk gebruikt. Begonnen met de gestucte muur, nu dacht ik dat de zeer kleine gaatje erin geen probleem zouden vormen. Met een dekkende verf eroverheen. En toch weer zichtbaar. Ik gebruik de Sikkens muurverf binnen mat Ral9010.

Nu overweeg ik de Sikkens Alphacryl Pure Mat te kopen. Om het mooi egaal te maken, denk ik. Omdat mijn huidige niet werkt. Wat toch weer prijzig is..

Kan ik het überhaupt weg krijgen?

Edit: Gaat inderdaad om behangklaar.
Nog een foto toegevoegd van een ruimte, waar ik alles wil gaan schilderen als het mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-fTrle8pL6bypuumUWXOhPIs_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hW7hZSVkARzK6aS0sb6Pe3dK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1debLnDivuK_PQVxzx6hIdrzL_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpvXBLMxWiR3UM9myYtG6FxY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iW-rTX0n6DytygDGqjTkZK0mPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUZyRfxh2T7mTcnREajcYSvb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door biepo op 23-02-2023 05:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-04 15:15

ThePsycho

Biertje?

Putjes en dergelijke oneffenheden zijn niet echt met verf weg te werken. Je hebt wel rolbare producten die glad kunnen maken maar over de effectiviteit daarvan kan ik weinig zeggen.

Deze wanden lijken in ieder geval niet sausklaar opgeleverd. Zeker als er ook kaal beton zichtbaar is kan je uitgaan van behangklaar. Ik ben bang dat even de muren sausen gewoon geen mooi resultaat gaat leveren.

Er komen later sowieso nog tweakers met meer advies, maar je kan denken aan behangen met renovlies en laten stucen als twee veel besproken opties bij nieuwbouw. Beide hebben hun voor en nadelen, deze worden in het (projectmatige) nieuwbouw topic vaker besproken.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:07
Ik denk dat de voorstrijk wat dikker had moeten zijn. Of het nou prefab-beton, Yton of kalkzandsteen is, het zuigt allemaal verf op. Met een laag of 2 verf extra gaat het uiteindelijk wel dicht denk ik hoor. Wellicht kun je dat in een hoekje uitproberen. Maar heel super strak effen zal het niet worden. Met een laag struktuur-verf zou je het wel optisch kunnen verbergen. Maar dan teken je wel voor je leven, want dat is later als je er op uitgekeken zou zijn weer bijna niet weg te krijgen.

Kleine extra tip die ik toevallig laatst in een vergelijkbaar topic meegaf: vergeet vooral niet om de laatste 10 cm van de bovenkant van de muur met zelfklevende gaasband te bekleden voor de verf eroverheen gaat. Nieuwbouw gaat in de eerste jaren scheuren geven bovenin de muur bij het plafond, dat blijft dan onzichtbaar achter het gaasband.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Dit is behangklaar, niet sausklaar. Je moet dus of stuccen, of renovlies oid er overheen voor een glad resultaat.

Je kan eventueel zelf met een product als fix and finish er overheen, daarna schuren. Dan krijg je ook een aardig resultaat.

Maar alleen verf gaat niet werken.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:12
Eens met bovenstaande. Schilderen niet aan beginnen zo, word nooit mooi.
Renovlies, glasvlies, behang, stuccen of overtrekken met iets van fix en finish moet je echt aan denken.

• biepo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-04 02:41
Dankje voor de tips! Ik ga vandaag maar fix and finish aanbrengen of muurglad. Dan denk ik dat het goed gaat komen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:52
biepo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:56:
Dankje voor de tips! Ik ga vandaag maar fix and finish aanbrengen of muurglad. Dan denk ik dat het goed gaat komen :)
Vergeet het niet in de stucprimer te zetten.
Anders komt het weer van de muur af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 08:53
Nog een kleine tip. Ik zou voor het sausen de kapjes van het schakelmateriaal verwijderen ipv. afplakken.
Pagina: 1