Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:02

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Topic komt eigenlijk grotendeels overeen met deze: Beelden met dader voor oplichting : wie kan deze verbeteren?

Ik ga hier nu ook geen screenshot plaatsen omdat de moderators dat niet graag willen.

Ik heb van mijn Unifi G4 camera beelden van vanmiddag waar een VW Golf met daarin bijna zeker drugsdealers een deal doen net naast de oprit van ons huis.

Hier wil ik melding van maken bij de wijkagent, maar een kenteken zou erg fijn zijn, alleen die kan ik echt net niet goed lezen.

Letsenhance.io heb ik al geprobeerd, maar daar krijg ik nog geen resultaat uit.

Hulp zou welkom zijn om dit kenteken er uit te krijgen. Het liefste doe ik het zelf, maar als ik frame by frame door de video ga met Quicktime (Macbook Pro) kan ik helaas nog geen kenteken goed lezen.

De beelden zijn 2688 × 1512px, 10min lang en in totaal 228MB groot.

Iemand nog tips?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-05 15:13
Uitbesteden aan de politie? Of wil je er zelf achteraan gaan?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 14:25

Prx

Gewoon melding van maken bij jouw wijkagent.

Als er echt iets plaats vindt in de beelden, en het is zichtbaar, dan hebben ze genoeg om mee aan de slag te gaan en het in de gaten te houden. Of ze vorderen dan de beelden en gaan die zelf wel analyseren.

Als er op dit moment niets is om direct achteraan te gaan dan heb je in ieder geval het signaal afgegeven en kunnen ze alsnog besluiten om wat vaker langs te rijden. Daar is een 'ze zijn er vaak op zaterdagavond rond 8 uur' ook al voldoende voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 22:50
Welke zorgt er voor dat het niet afdoende leesbaar is ?
Als dat bijvb motion blur is dan zijn daar wellicht wel weer specifiekere tools voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je delen van het kenteken weet kun je via de RDW-datasets ook wel achterhalen wat het gehele kenteken is aan de hand van merk, type en kleur van de auto. Mits het kenteken natuurlijk bij de auto hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-04 03:21
Tenzij het om aanhoudend overlast gaat vraag ik mij wel af wat je hiermee wilt bereiken.
Maar als dat zo is zou ik het gewoon aan de politie overlaten, je kan vast bij je wijkagent het videofragment kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:51

j4y

Ik zou een paar frames door een ai photoeditor gooien

Bijv https://www.ailabtools.com/photo-enhancer
Of Topaz https://www.topazlabs.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 19:05
Ai maakt er wat van gebasseerd op hun dataset. Kan dus ook gewoon een andere letter worden op het kenteken

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:51

j4y

TimDJ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:03:
[...]

Ai maakt er wat van gebasseerd op hun dataset. Kan dus ook gewoon een andere letter worden op het kenteken
Als de TS het "net" niet kan lezen kan het net het beetje zijn wat je dan herkend. En dan checken of de auto overeenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Doe geen moeite: de politie geeft het toch geen prioriteit. Ik heb drugsdealers gezien, waarvan ik gewoon weet op welke middelbare school ze zitten/zaten en op het werk kwam ik ze dan weer tegen.

Ook melding bij de politie gemaakt: maar die nemen dat helemaal niet serieus hoor. Die gastjes dealen gewoon voor je neus. Pas als ze het voor de neus van een politieagent doen, dan zijn ze de Sjaak.

[ Voor 17% gewijzigd door Marco-Peters op 22-02-2023 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Gerton schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:58:
Tenzij het om aanhoudend overlast gaat vraag ik mij wel af wat je hiermee wilt bereiken.
Maar als dat zo is zou ik het gewoon aan de politie overlaten, je kan vast bij je wijkagent het videofragment kwijt.
Je plicht als burger? Ik maakte ook vaak meldingen bij de politie. Ben er mee gestopt, omdat ik het gevoel kreeg dat de politie waarschijnlijk helemaal niet zit te wachten op deze meldingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Snow_King schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:49:

Ik heb van mijn Unifi G4 camera beelden van vanmiddag waar een VW Golf met daarin bijna zeker drugsdealers een deal doen net naast de oprit van ons huis.

Hier wil ik melding van maken bij de wijkagent
Je doet je Nick in ieder geval geen eer aan, of is dit de concurrentie uitschakelen ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

Rmg

Marco-Peters schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:05:
Doe geen moeite: de politie geeft het toch geen prioriteit. Ik heb drugsdealers gezien, waarvan ik gewoon weet op welke middelbare school ze zitten/zaten en op het werk kwam ik ze dan weer tegen.

Ook melding bij de politie gemaakt: maar die nemen dat helemaal niet serieus hoor. Die gastjes dealen gewoon voor je neus. Pas als ze het voor de neus van een politieagent doen, dan zijn ze de Sjaak.
Sowieso vage beelden van mensen in(eenmalig?) in een golf ergens op de openbare weg.

Behalve dat de TS een vermoeden heeft is er niets illegaals gebeurd. En is er ook weinig reden om het verder te onderzoeken op dit moment..

Je kan een melding doen voor "het dossier" maar er is nog niet echt iets waar de politie direct achter aan kan imo.

Melden bij de wijkagent als je daar beter van slaapt maar kenteken is nog niet echt boeiend, misschien als de auto vaker in de buurt gesignaleerd word..

[ Voor 8% gewijzigd door Rmg op 22-02-2023 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Rmg schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:13:
[...]

Sowieso vage beelden van mensen in(eenmalig) in een golf ergens op de openbare weg.

Behalve dat de TS een vermoeden heeft is er niets illegaals gebeurd. En is er ook weinig reden om het verder te onderzoeken op dit moment..

Je kan een melding doen voor "het dossier" maar er is nog niet echt iets waar de politie direct achter aan kan imo.
Ik vindt het wel altijd heel obvious hoor: je ziet iemand in een auto stoppen, krijgt iets in zijn handen overhandigd. Hij of zij geeft dan geld. Er wordt misschien 50 meter gereden en de persoon stapt weer uit.

Dan denk ik niet dat ze net een paar snoepjes verhandeld hebben hoor _O-

Meestal hebben die mensen ook echt een boevengezicht, maar dat is erg subjectief natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Marco-Peters schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:18:
[...]

Ik vindt het wel altijd heel obvious hoor: je ziet iemand in een auto stoppen, krijgt iets in zijn handen overhandigd. Hij of zij geeft dan geld. Er wordt misschien 50 meter gereden en de persoon stapt weer uit.

Dan denk ik niet dat ze net een paar snoepjes verhandeld hebben hoor _O-

Meestal hebben die mensen ook echt een boevengezicht, maar dat is erg subjectief natuurlijk.
In dit geval gaat het om mijn buurmeisje (15!) waarvan het sterke vermoeden is dat ze drugs gebruikt. Dit vermoeden hebben haar ouders en wij ook.

Ik zag de betreffende auto de straat in komen rijden toen ik de straat uit reed en ze vielen mij al direct op aan hun uitstraling.

Later hoorde ik van mijn vrouw die in haar ooghoek zag hoe de deal plaats vond. Op de beelden zie je snel even iets uitgewisseld worden wat daarna de jaszak in gaat.

Daarom maak ik graag melding bij de wijkagent, maar dan wel graag met kenteken, om zo wellicht te kunnen voorkomen dat er meer gebeurd.
Greatsword schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:12:
[...]

Je doet je Nick in ieder geval geen eer aan, of is dit de concurrentie uitschakelen ;)
Die komt voort uit dat ik van wintersport hou :-)
gekkie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:54:
Welke zorgt er voor dat het niet afdoende leesbaar is ?
Als dat bijvb motion blur is dan zijn daar wellicht wel weer specifiekere tools voor.
Lijkt net te ver weg, het is een beetje een blur idd.
Gerton schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:58:
Ik ga het sowieso melden bij de wijkagent, maar ik wilde het kenteken er alvast bij doen. Dit ivm mogelijke signalering van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03:47
Met voertuig kleur, merk en type doen ze zelf, indien voldoende bewijs, een wijkonderzoek. Daarbij worden camera beelden van huizen, bedrijven en gemeente opgevraagd.

De meeste beelden zijn echter na 2 dagen al niet meer beschikbaar (gemeente en supermarkten).

Als je melding wil maken, doe het meteen. Je kan je melding altijd achteraf nog van extra informatie voorzien.

Het kenteken nu weten, gaat niet voor ander soort melding zorgen. Je melding wordt “mogelijk strafbaar feit gepleegd op openbare weg”.

Het is niet zo, dat omdat je een kenteken hebt die jij zelf met enorm veel moeite eruit krijgt (dus lastig te controleren), ze het kenteken meteen voorzien van een notul.

Ps. Als het je buurmeisje is, dan zouden die ouders er natuurlijk zelf wat mee kunnen. Maar goed.

[ Voor 24% gewijzigd door bmwgozer op 22-02-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 22:50
Snow_King schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:07:
Lijkt net te ver weg, het is een beetje een blur idd.
Maar het voertuig en camera staan helemaal stil, derhalve geen motion blur ?

Wellicht dat je nog iets kunt met een tool die wat kan op basis van het stacken (en sharpen / denoisen) van meerdere opvolgende frames ?

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
gekkie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:22:
[...]

Maar het voertuig en camera staan helemaal stil, derhalve geen motion blur ?

Wellicht dat je nog iets kunt met een tool die wat kan op basis van het stacken (en sharpen / denoisen) van meerdere opvolgende frames ?
Het voertuig staat stil te ver bij de camera vandaan.

Zodra deze de straat in komt en daarna weer verlaat heeft deze de kortste afstand tot de camera. Daar zit dus beweging/blur.

Voor nu heb ik na overleg met de buren besloten wel melding te maken bij de wijkagent, de beelden te bewaren en verder er nog niets mee te doen.

Als de politie deze beelden wil hebben kunnen ze die dan op verzoek krijgen.
Pagina: 1