Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 10:31
Aghanim schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:30:
Ik ben op dat moment lichamelijk nog moe en blijf tot minimaal 6:00 uur in bed liggen. Mentaal sta ik meteen volledig aan. Het is niet zo dat ik echt stress heb, maar er zijn altijd wel tientallen dingen waar ik over na kan denken.

[...]

Er is niet direct iets veranderd in mijn leven of leefomgeving.

[...]
Dat eerste ('echte stress' :? ) klinkt als een prima geval van ontkenning. Ik zou dat toch eens wat verder uitdiepen als ik jou was.

Het tweede (verandering). Niet echt een advies, mar meer een overweging: er hoeft niet per definitie iets aan aan je leven of omgeving te veranderen voor een veranderend slaapritme. Mensen, hun geest én lichaam, zijn niet tientallen jaren hetzelfde, maar continue in ontwikkeling en aan verandering onderhevig. Misschien ben jij wel veranderd. Veel mensen hebben minder slaap nodig naarmate ze ouder worden. je biologische klok veranderd door de tijd heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:43
Licko schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:45:
Wat mij erg heeft geholpen zijn een aantal tips uit de Huberman Podcast. Hij heeft een aantal afleveringen over het optimaliseren van slaap. Vooral het op orde krijgen van mijn circadian rhythm heeft zijn vruchten afgeworpen bij mij.

Bijvoorbeeld zo veel mogelijk op hetzelfde tijdstip naar bed en ook uit bed! Dus niet in het weekend tot 11 uur uitslapen als je door de week om 7 uur uit bed moet.
En na het ontwaken zonlicht in je ogen en ook wat van de ondergaande zon meepikken.
Dat doe ik al heel lang. Helpt ook tegen mijn migraine. Ik val altijd snel in slaap, maar moet er altijd minstens 1 keer per nacht uit om te plassen. Ga ik weer naar bed, slaap ik niet veel meer, maar ik word nooit moe wakker. Ik lig om 10 uur in bed, wekker loopt af om 4:45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:58
Guys/Girls, het topic is een maand oud en opgegooid door een spambot..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport je wel? Als je overdag erg inactief bent (veel zitten) dan kan dit er wel voor zorgen dat je slecht slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefkos
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-06-2023
*knip* Spam

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 04-06-2023 16:53 ]

Pagina: 1 2 Laatste