Sinds een maand of 2 heb ik een bijzonder probleem. Ik word altijd rond 4:30 uur wakker en kan dan niet meer slapen. Voor zover bekend is er geen specifieke reden dat ik wakker word. Ik hoef bijvoorbeeld niet naar de wc op dat moment. Ik ben op dat moment lichamelijk nog moe en blijf tot minimaal 6:00 uur in bed liggen. Mentaal sta ik meteen volledig aan. Het is niet zo dat ik echt stress heb, maar er zijn altijd wel tientallen dingen waar ik over na kan denken. Zodra ik wakker ben begint mijn hoofd.
Ik heb geen problemen met inslapen. Dagelijks slaap ik nu van 23:00 - 4:30 wat natuurlijk niet voldoende is. Er is niet direct iets veranderd in mijn leven of leefomgeving. Het lijkt wel een nieuw ritme te zijn geworden.
Wat ik al geprobeerd heb:
- oordoppen
- 2 andere slaapplekken
- ander avond routine (geen schermen)
- extra lang lezen voor bedtijd
- mediteren
- melatonine
- valeriaan
- magnesium
Ik overweeg naar de huisarts te gaan. Maar die zal het wel op stress gooien en eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ze voor me zou kunnen betekenen, slaappillen wil ik niet.
Ondanks dat ik overdag behoorlijk goed functioneer is het niet wenselijk om zo kort te slapen en ook niet bepaald gezond voor je. Ik wil dus weer graag tot 7:00 uur kunnen slapen.
Adviezen en ervaringen zijn zeker welkom!
Ik heb geen problemen met inslapen. Dagelijks slaap ik nu van 23:00 - 4:30 wat natuurlijk niet voldoende is. Er is niet direct iets veranderd in mijn leven of leefomgeving. Het lijkt wel een nieuw ritme te zijn geworden.
Wat ik al geprobeerd heb:
- oordoppen
- 2 andere slaapplekken
- ander avond routine (geen schermen)
- extra lang lezen voor bedtijd
- mediteren
- melatonine
- valeriaan
- magnesium
Ik overweeg naar de huisarts te gaan. Maar die zal het wel op stress gooien en eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ze voor me zou kunnen betekenen, slaappillen wil ik niet.
Ondanks dat ik overdag behoorlijk goed functioneer is het niet wenselijk om zo kort te slapen en ook niet bepaald gezond voor je. Ik wil dus weer graag tot 7:00 uur kunnen slapen.
Adviezen en ervaringen zijn zeker welkom!