Excuus, mijn taalgebruik was niet duidelijk. Ik bedoelde de goedkoopste reparatie die de auto “okay” maakt zodat je hem kan verkopen en iets duurzamers kan weerkopen.PROnline schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:46:
[...]
En met "wat anders" bedoel je een tweedehands ebike? Want voor een auto met een manco krijg je zoals @_JGC_ al zegt een flink waardedaling aan je broek.
Een andere auto is ook niet gratis. De waarde van de auto rijdend zit op zo'n € 5.000 ~7.000 euro.
De waarde minus de goedkoopste reparatie levert al meer op dan de auto nu zo inruilen.
Tenzij het echt heel ver heen is, zou ik beginnen met levensverlengende acties zoals @Spixo aangeeft.
Als je 't over je hart kan krijgen misschien zelfs goedkoop fixen en inruilen voor een jonger model met minder km's?
Mits de rest gezond is, zou je met reparatie toch wel vier/vijf jaar verder moeten kunnen.
Maar het blijft een bom duiten t.o.v. de huidige waarde.
De prijzen zijn nog hoog, dus profiteer ervan met je verkoop. Prijzen (ook EV) gaan en zijn aan het zakken.
Enerzijds door inflatie (40k 2020 is geen 40k 2023), anderzijds door de mega prijsverlaging die Tesla heeft gedaan. 2e hands Model 3’s zijn in een klap €10k minder waard geworden, enerzijds door prijsverlaging nieuwe, maar omdat hij nu nieuw voor SEPP in aanmerking komt is hij netto nog verder gedaald dus.
€30k voor een tweedehands model 3 SR voor het eind van dit jaar. Let maar op.
- Edit:
Oh ik loop al weer achter. Een Long Range met 200k erop voor 30k is er al, lol. Over een jaar een LR met 125.000km voor 25k dan? Dan is de bijtelling eraf
:strip_exif()/f/image/hhv02uxTDu49hqskdxmkh6yo.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door _eLMo_ op 21-02-2023 14:05 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!