Koopadvies voor playstation gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentvanz
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-02-2023
Hallo allemaal,

Mijn zoon is over een maand jarig en wil graag een playstation. Ik schrik een beetje van de prijzen en beschikbaarheid van een ps 5 en denk erover om een ps 4 pro (refurbished want nieuw niet te krijgen) te kopen. Ik vraag me alleen af hoe lang een ps 4 pro nog mee kan? Kun je games van de ps5 ook op een ps 4 spelen? Zijn er updates noodzakelijk en beschikbaar voor de ps 4? Heeft er nog iemand andere tips voor mij? Alvast dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Vincentvanz Ik mis een beetje wat je zelf allemaal al gevonden en gedaan hebt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Vincentvanz schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:44:
Hallo allemaal,

Mijn zoon is over een maand jarig en wil graag een playstation. Ik schrik een beetje van de prijzen en beschikbaarheid van een ps 5 en denk erover om een ps 4 pro (refurbished want nieuw niet te krijgen) te kopen. Ik vraag me alleen af hoe lang een ps 4 pro nog mee kan? tot hij het niet meer doet Kun je games van de ps5 ook op een ps 4 spelen? Nee Zijn er updates noodzakelijk en beschikbaar voor de ps 4? Ja Heeft er nog iemand andere tips voor mij? Xbox series S is de goedkoopste manier om in next gen gebied te komen Alvast dank voor je reactie.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Ik vraag me alleen af hoe lang een ps 4 pro nog mee kan? Kun je games van de ps5 ook op een ps 4 spelen? Zijn er updates noodzakelijk en beschikbaar voor de ps 4?
Een PS4 gaat technisch nog jaren mee. Je kunt geen ps5 games op een ps4 spelen. Er zijn geen updates beschikbaar voor een PS4 om er een PS5 van te maken.

Als je zoon een PS5 wilt omdat bijvoorbeeld zijn vriendjes hem ook hebben, dan wilt hij geen PS4. Ze kunnen online samen spelen als ze allemaal een PS5 hebben.

zoek uit of hij een andere console wilt dan een PS5. Zo niet, GEEN ANDERE KOPEN. Dan is "samen sparen" de enige opties

Als hij wel een andere optie accepteert dan kan hij langer vooruit met een Xbox series S. De Nintendo switch kan nóg goedkoper zijn maar dat is een ander type console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 15:12
Een PS4 Pro kan zeker nog een aantal jaren mee. Hou er alleen rekening mee dat het aantal nieuwe games voor PS4 de komende tijd af zal gaan nemen. Dus nieuwere titels zullen alleen nog maar op PS5 in de toekomst uit gaan komen.

Ik ben zelf ook in het bezit van een normale PS4 en voel nog niet echt de urgentie om over te stappen maar hoop wel met een jaar een PS5 in bezit te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-04 19:25
Ps5 hardware is al verouderd imo dus zou zeker geen ps4 meer kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-04 15:33

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vincentvanz schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:44:
Hallo allemaal,

Mijn zoon is over een maand jarig en wil graag een playstation. Ik schrik een beetje van de prijzen en beschikbaarheid van een ps 5 en denk erover om een ps 4 pro (refurbished want nieuw niet te krijgen) te kopen. Ik vraag me alleen af hoe lang een ps 4 pro nog mee kan? Kun je games van de ps5 ook op een ps 4 spelen? Zijn er updates noodzakelijk en beschikbaar voor de ps 4? Heeft er nog iemand andere tips voor mij? Alvast dank voor je reactie.
- Hoe lang kan een PS4 Pro nog mee:
Hangt er vanaf hoe lang Sony nog games ondersteunt voor de PS4 Pro. Hoe het er nu naar uit ziet zijn alle grote releases van Sony nog beschikbaar op PS4 Pro (God of War: Ragnarök, Horizon Forbidden West etc.). Je bent dus nog wel even zoet met een PS4 Pro

- Kun je games van de PS5 op de PS4 Pro spelen
Nee. Je kunt een PS5 spel niet op de PS4 Pro spelen, je moet een PS4 versie van dat spel kopen.

- Zijn er updates noodzakelijk en beschikbaar
Volgens mij wordt de PS4 Pro nog niet end of life, dus in theorie wordt die nog ondersteund met software updates

Ik vind de PS4 Pro trouwens tweedehands/refurbished ook niet goedkoop. Is volgens mij "maar" 200 euro goedkoper dan een PS5. Zoveel zou ik er niet voor uit willen geven.

Hoe gehouden ben je aan een PlayStation? Ik zou anders misschien voorstellen om een Xbox Series S te kopen en door te sparen voor een PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Hou er rekening mee dat de PS4 pro bij ieder degelijk spel opstijgt als een straaljager. Het is écht niet leuk om hierop te spelen met dit geluid. Gaat boven alle andere geluiden heen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Volgens Sony zou de console vanaf het begin van dit jaar beter leverbaar moeten zijn. Dus mogelijks kan je gewoon nog even wachten en is er tegen dan een nieuwe batch bij de verdelers? Adviesprijs zou 450 / 550 moeten zijn...

Verder sluit ik me aan met wat hierboven reeds werd gezegd, luister even of zijn vrienden ook op PS5 spelen. Is wel zo fijn om samen te kunnen spelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:02
@Vincentvanz Wat hierboven ook aangegeven is.
Aan een PS5 is echt wel te komen. Bedenk welk model (wel of niet met een schijfstation).
Daarbij verkoopt Sony ze op hun site zelf, alleen daar moet je regelmatig kijken.
Of, wat handiger zijn met de app Telegram op je telefoon en dan met een bot werken. Weet niet meer welke telegramgroepen er waren, maar zo ben ik op de releasedag nog aan een PS5 gekomen.
Zo'n bot geeft gewoon een melding in Telegram (soort Whatsapp zullen we maar zeggen) met de link waar hij te koop is. Zowel de PS5 als de Xbox Series X kwamen bij Amazon.fr vandaan.

Maar dat is mijn tip.

En ga inderdaad ook niet iets anders aanschaffen als zijn vriendjes die consoles niet hebben. Dat is veelal de reden om een keuze in consoles te maken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 21-02-2023 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als zijn vrienden op de PS5 spelen is een PS4 Pro voor hem kopen hetzelfde als iemand die lid wil worden van een motorclub een racefiets geven. Op de PS4 Pro kun je prima oudere games spelen, maar je kunt dan niet meespelen/meekomen met de anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:19

DarkSide

theres no place like ::1

Eens met bovenstaande.
Een console keuze ligt aan een paar dingen.

-budget
-vriendengroep
-verwachting levensduur

budget: als je budget echt laag is, dan is oudere generatie of tweedehands een keuze
Vriendengroep: Als je samen wilt spelen. Dan is het handig dat je dezelfde console hebt als je vrienden.
Niet alles is Cross compatible namelijk. Fifa23 werkt prima tussen ps5 en Xbox series X.
Maar als je PS4 hebt dan kan je niet tegen ps5 spelers spelen volgens mij

Verwachte levensduur:
ook voor je zelf kijken hoe lang je wilt spelen en wat je daarvoor wilt investeren.

Een PS4 (pro) is nu van de vorige generatie. Maar er komen nog wel games op uit.
Maar dit jaar zie je al de eerste shift komen van games die niet voor de PS4 zijn aangekondigd.
Of pas later beschikbaar komen (met misschien nog een kans dat ze geannuleerd worden)

Ik zelf zou dus alleen echt om budgetaire redenen nog willen overwegen om PS4 te kopen.
En dan bv via via wat goedkope games te halen.

God of War op Ps4 ga je ook veel plezier aan hebben in mijn optiek. Maar de nieuwe spiderman is dacht ik ps5 only. En zo ga je meer en meer missen.

De PS5 meer toekomst bestendig wat dat betreft.
Om er voor te zorgen dat je dan spellen goedkoop kunt krijgen en ruilen adviseer ik wel de Disc Versie.
Dan kan je nu en spel kopen en als hij uit gespeeld is weer verkopen.
De Digitale versie zonder disk dan zit je vast aan de play store. En wanneer er daar aanbiedingen zijn.

Met wat slimme koop en verkoop heb je de extra kosten voor de disc versie er zo uit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:41
Zou zeker geen PS4 (Pro) meer kopen, dat is nou echt zonde van het geld. De PS5 is eind dit jaar alweer drie jaar oud en dat is doorgaans het punt dat de vorige generatie consoles helemaal geen nieuwe games meer krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:12
In de TS van [PS5] Beschikbaarheid en levertijden staan de telegramgroups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04 00:59
Hij komt vrijwel ieder week wel op Pepper voor de normale prijs en bij de Mediamarkt ligt hij ook vaak in de schappen.
Pagina: 1