Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Ik lees het hier zo vaak: "je betaald..."
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLzHYw1nLuWH7Z4scXVKwTDcJN4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jdlxBavcMejX7Pbk7wnKNiTG.png?f=user_large
Hoe komt dat toch dat die fout hier zo constant gemaakt wordt?

OK, verleden tijd vervoegen en sommige uitzonderingen zijn al eens lastig, maar "je betaalt" is toch de logica zelve?

Je typt toch ook niet "je loopd"??

Wordt er dan zo weinig aandacht besteed aan correct schrijven in het Nederlandse onderwijs?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJBNVSeWv1V-nr0Vm0uHrevxwk4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BCLNV6SDluNRUIlGPz6dCe7V.webp?f=user_large

Voor wie het niet begrijpd >:) grammar +‎ Nazi (“one who imposes one's views on others; one who is considered unfairly oppressive or needlessly strict”)

[ Voor 28% gewijzigd door spartacusNLD op 20-02-2023 08:44 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37
cadsite schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:39:
Ik lees het hier zo vaak: "je betaald..."
[Afbeelding]
Hoe komt dat toch dat die fout hier zo constant gemaakt wordt?

OK, verleden tijd vervoegen en sommige uitzonderingen zijn al eens lastig, maar "je betaalt" is toch de logica zelve?

Je typt toch ook niet "je loopd"??

Wordt er dan zo weinig aandacht besteed aan correct schrijven in het Nederlandse onderwijs?
Blijkbaar veranderd de taal vrij snel en is dit een geaccepteerd iets. Maar is dit echt iets om je druk over te maken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:59
Prioriteiten?
Gewoon slecht zijn in Taal?
Of gewoon geen idee meer hoe het nu allemaal zit?
Of gewoon geen interesse meer?
Het is Internet?

Of wel, "lekker belangrijk"?

Ben zelf ook zeker niet goed in Nederlandse Taal, maar dit is wel een hele foute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:23

Umbrah

The Incredible MapMan

'ach Qo'noS qabDaj neH, SQuja' loDnI', puqloDpu', nuqneH. tlhIngan SuvwI' tlhIngan suvwI'.

Qapla'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Niet om het een of ander, maar "je betaalde" levert ook 250 resultaten op.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 14:26
Die hoop heb ik allang opgegeven.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Gezien m'n eigen trieste niveau Nederlands even de ketel verwijten dat die zwart ziet: Voor artikelen op de FP is het inderdaad een vrij lompe fout.

Hier op hed forum boeid hed me oprechd weinig. Zolang het punt maar overkomt. :)

Je moet mij ook niet vragen hoe je alles moet vervoegen. De interesse daarvoor had ik op de lagere school niet, en nu al helemaal niet meer. _O-

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

@cadsite Ik voel met je mee en kan mij met regelmaat ook nog ergeren aan onjuiste spelling, maar ik heb in dit topic geleerd dat er ook mensen zijn die het gewoon echt niet interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit is geen zin waar de spellingscontrole op aanslaat (want 'betaald' is een correct woord, itt 'loopd' oid). Ik stoor mij er zelf ook aan, omdat ik een redelijke grammar n**i ben. Aan de andere kant betrap ik me er zelf ook wel eens op als ik snel iets type dat de d/t's ook een enkele keer niet correct zijn bij bijvoorbeeld voltooide deelwoorden ('je hebt betaalt' en dan vaak in een langere zin waarbij er nog veel tekst staat tussen hebt en betaalt). Meestal verbeter ik het achteraf als ik er nog eens overheen lees, maar ook niet altijd...

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 20-02-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ach, je moet hier eens op Tweakers een foto delen van een niet volledig netjes (maar wel veilig) ingerichte meterkast.

Een hoop 'hij betaald' mensen die dan over je heen vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit is niet een topic dat in AZ op deze manier past :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.