• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:33
broodjekip schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:14:
Ik heb de laptop nieuw aangeschaft en heb de Windows installatie afgerond, zoals je standaard met een nieuwe laptop of computer doet (die je niet zelf hebt geassembleerd). Ik kan me niet herinneren dat ik iets heb gezien van encryptie of BitLocker.

Hoe weet ik of mijn schijven zijn versleuteld? Waar kan ik dat bevestigen? En kan ik, indien ik op yes druk en ik heb geen key, de laptop nog resetten naar fabrieksinstellingen? Los van de data op de laptop, die heb ik al elders opgeslagen voor de zekerheid.

Voor zover ik weet behoud ik normaal altijd ergens recovery keys etc, maar hiervan kan ik me niets herinneren. Ik zou dus niet weten of het versleuteld is o.i.d.
Doe even dat cmd commando zoals ik hierboven zei, dan zie je een key of niet. Als je die ziet moet je die direct opslaan in notepad en op usb stick zetten of wat dan ook.

In verkenner moet er een slotje bij je disk staan, staat die er? Wat heb je win 10 of 11?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1I9uxaYIm419t9H72CXTwQkmVvA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G5HHQGEPBmddJU6vHxhJnudJ.png?f=user_large
Pagina: 1