Toon posts:

ander huis gekocht en alle opties open kwa energie en warmte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Mijn vraag is eigenlijk uitsluiten van slechte keuzes. ;-)

Dynamisch/variabel/vast energie leverancier
in de toekomst wel of geen vloer verwarming nodig als bestaande hr ketel vervangen word
alternatieve verbruik van opgewekte electriciteit. (IR panelen? warmwater opslag? )

Omdat we binnenkort een ander bestaand huis betrekken komen er opeens bergen opties, mogelijkheden en keuzes op je af.
De eerste: moet ik al meteen maken
ander leverings adres dus nieuwe leverancier.
vraag 1 hoeveel verschil in "risico dat het weer duurder word" zit er eigenlijk tussen "traditionele variabele contracten" en de nieuwe Dynamische contracten zoals zonneplan en frank energie?
variabel is elke maand? of elke 3 maanden?
in theorie is met een nieuwe situatie het handig om een 1 jaar of langer een vast contract te kiezen zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Helaas is hoogstens 1 jaar te kiezen op dit moment en ik vermoed dat overstappen op aanbiedingen nu een blinde gok is.
maakt t dan nog uit of je variabel of dynamisch kiest als alternatief?

Andere vraag die bij me op komt is als er zonnepanelen op dak komen dan is de teruglevering en weer opnemen afspraak, salderen, op termijn weg. Dus verbruiken tijdens opwekken en niet terugleveren is dan slimmer/goedkoper. Dit zou betekenen dat je iets moet doen met omzetten in "warmte" of juist "koelen" tijdens de "overproductie van zonne-energie"
250liter douchewater overdag opwarmen? en Die warmte tevens gebruiken voor je verwarming indien nodig?
Soort buffervat electrisch opwarmen?

En die vraag is weer gekoppeld aan zijn low temp convectoren aansluiten op bestaande radiator-aansluitingen voldoende voor later of is bijv. vloerverwarming in de woonkamer (niet aanwezig) noodzakelijk om in de toekomst de HR ketel te vervangen voor een Hybrid of warmte pomp?
ik heb ruimte op zolder voor diverse apparatuur te installeren

eerste hobbel is energie leverancier:
dynamisch of variabel? of toch een vast contract zoeken voor 1 jaar?

tweede hobbel is wat moet ik voorbereiden tijdens mn eerste verbouwing ten behoeven van warmte/energiebeheer in de nabije toekomst?
"natte vloer verwarming" is infrezen in bestaande vloer. (dit doe je t liefst als je er nog niet in woont.)
Zou gewoon voldoende convectoren (moderne low temp verwarming) plaatsen op de oude radiatoren plekken voldoende zijn om voor de nabije toekomst voorbereid te zijn?)
ik gok voor de eerste en zolder verdieping is convectoren prima als update voor de oude radiatoren.
misschien later een electrische airco/verwarmingsunit op zolder er bij als extra maar meer niet.

Op de begane grond is er een "openhaard" (lang niet gebruikt dus er moet een rookkanaalpijp in denk ik bij plaatsing pelletkachel) waar in principe een pelletkachel in gemonteerd kan worden voor de winterkou bij vriestemperaturen te bestrijden. (in mijn ogen optioneel voor later gezien de startkosten van ongeveer 2000 euro voor een build in.)

Aangezien de betonnen vloer geen extra isolatie heeft aangebracht na de bouw zal vermoedelijk vloerverwarming betekenen dat ik ook daar in moet investeren.(extra isolatie onder de vloer)
ik vermoed dat ik nooit volledig op warmtepomp kan inzetten. (onvoldoende isolatie waardes, label zal naar B-isch gaan als we muren laten inspuiten met extra isolatie en nieuwe thermopeen hr+++ kiezen en dak isolatie aanbrengen maar nooit Aplusplus oid.)
Dus hybrid CV's zullen vermoedelijk de keuze moeten zijn in de toekomst. (ze zijn bezig met ombouwen van gasleiding om waterstof geschikte distributie door je bestaande leidingen te krijgen test voor de toekomst als alternatief.)
Misschien is uiteindelijk volledige electrische boiler en warmtepomp combi de norm.
(heb nog wel 5 jaar leven op de ketel die er hangt denk ik.)

Dus voor nu is meer de keus van belang:
wel of geen vloerverwarming installeren?

Daarna wat te doen met overschot zonne energie in 2025? (saldering houd dan geloof ik op)

keuzes keuzes en zoveel bomen die het bospad maskeren.. :X

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

Beste antwoord (via copykat op 20-02-2023 00:08)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@copykat laat ik het zo zeggen: WAF is belangrijk…

Om precies te zijn exact even belangrijk als de @copykatAF

Prioriteit bepaal je samen ;)

Met de juiste volgorde bespaar je geld… kan de WAF later een mooiere keuken kiezen…

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

Alle reacties

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Simpel.

Maximaal isoleren, vloerverwarming erin en full electric WP. Hoe hoger je verbruik hoe groter de besparing tov gas. Zolang je afgiftesysteem klopt is een grote warmtevraag geen probleem.

Dak vol met PV, SAP laten installeren en je bent flexibel richting de toekomst op dat vlak. Salderen is nog steeds niet beslist en wat de energiemarkt gaat doen is koffiedik kijken.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
bbbrumbrum schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:07:
Simpel.

Maximaal isoleren, vloerverwarming erin en full electric WP. Hoe hoger je verbruik hoe groter de besparing tov gas. Zolang je afgiftesysteem klopt is een grote warmtevraag geen probleem.

Dak vol met PV, SAP laten installeren en je bent flexibel richting de toekomst op dat vlak. Salderen is nog steeds niet beslist en wat de energiemarkt gaat doen is koffiedik kijken.
WP is warmte pomp?
ok vloer verwarming is essentieel voor de toekomst?

PV ? zonnepanelen?

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Het is nogal een lap tekst en niet echt overzichtelijk.

Maak het wat korter en overzichtelijker en je krijgt vast meer antwoorden. Voor mij is dit TL;DR

• Ronald
  • Nu online
Verwarming staat geheel los van
Energie leverancier staat geheel los van
Zonnepanelen

Het enige verband tussen deze dingen is jouw portemonnee.

Splits je vragen in minimaal deze onderwerpen. Al zijn er prima sites (de vergelijkers) voor het leverancier deel ;)

Voor PV: Tips bij openen vragentopic zonnepanelen
Voor warmtepomp: Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic

Op deze manier werkt het niet voor het forum en dus niet voor jouw

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
T naampje van de energie leverancier doet er niet zo toe.
T gaat nu meer om variabel vs dynamisch.
Volgens mij is alleen de vertragende factor in variabel inkoop per 3 maanden het verschil maar misschien zie ik iets over het hoofd.
En dat is de vraag. Is er enige reden NIET te kiezen voor dynamisch als je al een variabel contract hebt?

Volgens mij is een volledig electrische warmte pomp ongeschikt voor bestaande huizen van label C a B.
En ff 30k investeren om t wel geschikt te maken met isoleren lijkt me niet erg kosten efficient.

Dus de belangrijkste vraag is wel of geen vloerverwarming nodig om toekomstige verwarming te kunnen gebruiken.

• bbbrumbrum
  • Niet online
copykat schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:01:

Volgens mij is een volledig electrische warmte pomp ongeschikt voor bestaande huizen van label C a B.
Ok, waarom denk je dat?

• Ronald
  • Nu online
Omdat alles en iedereen roept dat het niet kan zonder 30k aan isolatie te doen…

Terwijl als vloerverwarming op CV werkt dat het ook met een WP werkt… (hooguit aanpassen verdeler)

Je hebt alleen een zwaardere nodig.

Natuurlijk is dat niet het ideale scenario… maar het is beter dan op gas blijven hangen.

[Voor 4% gewijzigd door Ronald op 18-02-2023 18:29]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Er is zoveel web info van "adviseurs" in de vorm van wij van wceend..... En de tegenhangers die roepen dat warmtepompen een apparaat is die alleen functioneel is bij nieuw te bouwen huizen ivm de financiële investering die je moet doen in huizen van voor 2005 op isolatie waardoor je terugverdien model te lang is.
Ronald schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:29:
Omdat alles en iedereen roept dat het niet kan zonder 30k aan isolatie te doen…

Terwijl als vloerverwarming op CV werkt dat het ook met een WP werkt… (hooguit aanpassen verdeler)

Je hebt alleen een zwaardere nodig.

Natuurlijk is dat niet het ideale scenario… maar het is beter dan op gas blijven hangen.
Ok dus vloerverwarming installeren is altijd nodig.(beter voor je warmte overdracht efficiency van elke warmtebron naar je huislucht.
Dus dan ook na isoleren in de kruipruimte onderzijde vloer.
(geen isolatie nu onder de beganevloer.)

"ikwileenwarmtepomp faq "
Is interessant leesvoer.
Laat nog niet zien wat alles moet kosten maar dat zal ook wel te googlen zijn.

[Voor 4% gewijzigd door copykat op 18-02-2023 18:58]

• Ronald
  • Nu online
Hoe hoger het verbruik, hoe meer voordeel uit een WP te halen is.

Maar een WP is slechts heel erg goed in lauw water maken (dat doen ze met hoge efficiëntie). Met lauw water is het moeilijk verwarmen.

Maar vloerverwarming draait al decennia op lauw water… want anders worden onze tere voetjes nogal rood.

Het kan zonder vloerverwarming, maar dat is heel, heel hard werken met zeer grote radiatoren/convectoren in combinatie met actieve ventilatie (of fancoils, feitelijk geventileerde warmtewisselaars) welke nogal vlot de kosten van vloerverwarming voorbij gaan.

Bij groot werk aan de woning: leg vloerverwarming met korte groepen 10cm hoh.

Laaghangend isolatie fruit is aan te raden wel doen (dak, vloer, spouw). Die kosten zijn nog redelijk te doen.

Ik zit zelf in een ‘74 rijtjeshuis met amper naisolatie - het stereotype niet mogelijk huis zeg maar…

Ik draai mijn CV op 35 graden… het werkt …
Het gaat dus werken met een WP van < 7kW in mijn geval, want ik krijg niet meer dan 7kW het huis in en alles blijft comfortabel.

[Voor 3% gewijzigd door Ronald op 18-02-2023 19:23]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
@Ronald
Heb jij op elke verdieping de vloerverwarming ingefreesd?
Bij ons zou dat 150m2 isch zijn.

Is dat slim of noodzakelijk?
We hebben een beperkt verbouwings budget.
Maar eerst laminaat leggen en pas na paar jaar alsnog op de eerste etage en zolder de boel infrezen is een beetje geld weg gooien. Convectoren kosten zo'n 250-400euro per stuk.
Vloer infrezen, weet niet of de 1e verdieping kaal beton is of een zandcement afwerking heeft.
En de vloer is gemaakt van platen met van die ronde pijpen er in.(soort panfluit zegmaar.) dus daar kan ik vermoedelijk niet in frezen.

Dak isolatie is 5cm purschuim meuk van af de bouw dus daar komt meteen 40mm PIRplaat op.
Kan ik zelf doen.

Gevel isolatie.
Ik probeer met wat offertes te bepalen of hydrofobreren en dan injecteren met spouwmuurisolatie financieel in het budget past. Hoek huis dus best veel gevel.

Zelfde geld dan voor de combo vloer isolatie met BG vloerverwarming.
(dat kan ook over een jaar of 5. De BG vloer kan nog wel kwa wonen.)

Ik las dat vloerverwarming zo'n 20% energie besparing oplevert ten opzichte van radiatoren/convectoren.
Op 600m3 gas is dat 272 euro per jaar besparing. Wat met 70 per m2 (60m2) 4200 euro kost.
15 jaar duurt. Pfff .
Stel ik gebruik daar 1000m3 (groter huis) dan 440 euro/jaar is nog steeds 10 jaar.

En dan reken ik niet eens de isolatie vd kruipruimtekosten in mee.

• Ronald
  • Nu online
@copykat slaapkamers ben ik voor Jaga’s gegaan met zelfbouw ventilatie Ronald in "LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen"

Als je de Jaga’s niet zelf op hangt, de ventilatie optie van Jaga zelf koopt is VV minder duur.

(Ik heb ze zelf gemonteerd en met geheel nieuw leidingtraject aangesloten)

De 4 convectoren hebben €1200 gekost, het zelfbouw ventilatie project had voor €400-500 echt wel gekund (ik heb Noctua gebruikt, beter maar duur - dus het was het dubbele) en enkele honderden aan buis, koppelingen en gereedschap.

[Voor 25% gewijzigd door Ronald op 18-02-2023 20:35]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Na wat extra lezen over bepaalde zaken.
1 beneden laat ik vermoedelijk nog even 5 jaar gaan.(budget kan maar 1 keer uitgegeven worden. En vloer verwarming triggert ook isolatie vd die zelfde vloer.)
2 slaapkamers krijgen convectors op huidige CV aangesloten.
3 ik upgrade de huidge cv met of een honeywell evohome set of een Tado v3 met googlehub. Met smart thermostats. Maak de cv modulerend.
4 zonnepanelen op dak.
5 dynamisch energie contract totdat we meer weten. (nadeel geen voorschot systeem, voordeel geen voorschot systeem.) je betaald wat je verbruikt heb. (moet alleen t salderen in deze vorm goed lezen.)
6 dak isolatie. Kan ik meteen de zolder geheel afwerken.
7 updaten kozijnen. Of nieuwe stripes en dubbelglas of vervangen voor kunststof. Indien noodzakelijk staps gewijs.

Op deze manier kan ik de woning snel woonklaar maken en gaan wonen terwijl de energie transitie richting WP of HWP gewoon mogelijk blijft.

8 voor bereiding en offertes bekijken voor gevel isolatie met vloer isolatie om te zien hoeveel spaargeld er nodig is. En informatie inwinnen wat ik moet aanpassen indien vloerverwarming wil implementeren.
Doucheboiler? Voorlopig niet.
Closed in elektrische warmwater unit in de keuken? Zeker. (voorkomt onnodig CV start ups en leiding water verbruik.)

@Ronald thanks voor het op een rijtje krijgen van de keuzes.
Die fans kan ik vermoedelijk wel via via bemachtigen. Verschillende types. Zelfs met filters om stof aanzuiging te managen.
Denk multifunctional.....😉

• bbbrumbrum
  • Niet online
Zoneregeling ed is weggegooid geld als je naar WP gaat later. Die wil je gewoon lekker lang laag laten draaien en het helpt dan niet als allerlei domme slimme systemen groepen gaan dichtzetten.

4 zonnepanelen? Bedoel je 4 dakvlakken vól?

En veel succes als je de WAF over 5 (dure) jaren nog wilt meekrijgen om de gehele vloer eruit te trekken.
Nu doorpakken!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
bbbrumbrum schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:16:
Zoneregeling ed is weggegooid geld als je naar WP gaat later. Die wil je gewoon lekker lang laag laten draaien en het helpt dan niet als allerlei domme slimme systemen groepen gaan dichtzetten.
Hier heb je gelijk in maar tot het moment dat ik een WP heb is zone regeling een goede manier om de warmte te verdelen waar je t wil. Later kan je die groepen zoals je zegt later fijn tunen op langzame verwarming.(monitoring vd de ruimte.)
4 zonnepanelen? Bedoel je 4 dakvlakken vól?
Niet 4 dakvlakken maar punt 4, 1 dakvlak westen vol leggen. Nadeel dak buren kan onderin schaduw verzorgen bij laagstaande zon in t westen.
En veel succes als je de WAF over 5 (dure) jaren nog wilt meekrijgen om de gehele vloer eruit te trekken.
Nu doorpakken!
Zou wel willen maar niet iedereen heeft even 20k over. En aankleding is ook een prioriteit , lekker energie zuinig op tuinstoeltjes of t goed meubels zitten is ook niet mijn gevoel t t goede leven.
Milieu en de betere wereld is prima als task maar niet mijn main prio.
Dat is toch mn ding kunnen doen met ingedachte houdend kan ik zonder veel aanpassing de goede groene keuze maken?
Ben al gestopt met vliegen voor jaren dus dat is mijn bijdrage.🙂
Voor de rest : kosten bate en beschikbaarheid budget is mijn keuze aansturing.

En wat is WAF?
Subsidie?

Maar 5 dure jaren?
Je hebt zeker geen kinderen? :+

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wat je ook gaat doen, zorg voor een goede vastlegging, zeker bij doe-t-zelven, voor het energielabel!
Meer info: Doe-t-zelf isolatie/energiemaatregelen - Energielabel

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel

• Ronald
  • Nu online
Wife acceptance factor

Glas had ik overigens bewust niet genoemd - het is een behoorlijke verliespost, maar zeker als er hr+ of beter in zit kan het eigenlijk niet uit.

Ik kom in elk geval op tvt 40 jaar en dan heb ik nog deels thermopane rommel

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Ah , weer wat geleerd.
Glas had ik overigens bewust niet genoemd - het is een behoorlijke verliespost, maar zeker als er hr+ of beter in zit kan het eigenlijk niet uit.
dubbelglas uit 81 of 79 en zo en zelfs boven enkelglas ook de boven lichtjes zijn enkelglas.
Glas hr++ is ongeveer 160euro/m2.
Kunststof inplaatsen ongeveer 400 per kozijn indien 1 vast en 1 kantelkiep denk ik.
Volledige omzetting is al snel 16k-20k.
Ik kom in elk geval op tvt 40 jaar en dan heb ik nog deels thermopane rommel
Tvt? Terugverdientijd? Zeker met kunststof is omslag punt hoe je t berekend.
Schilderen zelf zeg paar potten verf , kwasten soms een steiger en wat tijd.
Laten doen is elke 5 jaar 1500 of meer.

Kunststof is 25 jaar en alleen schoonmaken.
Dus je tvt is afhankelijk of je wilt zelf schilderen of niet. :)

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:38
copykat schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:39:
[...]

Hier heb je gelijk in maar tot het moment dat ik een WP heb is zone regeling een goede manier om de warmte te verdelen waar je t wil. Later kan je die groepen zoals je zegt later fijn tunen op langzame verwarming.(monitoring vd de ruimte.)
Je kunt toch ook gewoon met de hand een radiator knop open en dicht draaien?

Daarnaast hoe beter je isoleert, hoe minder het er toe doet, omdat de temperatuurverschillen in huis kleiner worden, ook al stook je niet in een kamer.

• Ronald
  • Nu online
copykat schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:58:
Volledige omzetting is al snel 16k-20k.
Of meer.

Punt is: je kunt al de andere dingen doen voor dat bedrag. Domweg prio… kosten baten

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Oilman schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:03:
[...]

Je kunt toch ook gewoon met de hand een radiator knop open en dicht draaien?

Daarnaast hoe beter je isoleert, hoe minder het er toe doet, omdat de temperatuurverschillen in huis kleiner worden, ook al stook je niet in een kamer.
Wat ik nu heb is met voetventielen de doorstroomweerstand ingeregeld van elke kamer zodat de kraanstand niet zoveel uitmaakt. (dan worden de verderopgelegen radiatoren, woonkamer, beter voorzien van warm water.
weg van de minste weerstand.)
En een nest v3.
Werkt opzich prima maar ik heb minder inzicht in welke temperatuur er is in de slaapkamers.

In t andere huis is er vermoedelijk gewoon een kraan. Uit=> lineair open. En geen voetventielen.
Moet dus sowieso dingen aanpassen. De evohome is ook met vloerverwarming een handig ding.
Monitoring is een vd taken, andere is bijhouden verbruik en actieve momenten.
Ok met een WP is dat wel 24/7 actief zijn maar dan is monitoring nogsteeds fijn.
Ronald schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:20:
[...]

Of meer.

Punt is: je kunt al de andere dingen doen voor dat bedrag. Domweg prio… kosten baten
Juist dat weet ik maar WAF is er ook nog.
En ik heb zelfs nu geen 20k over voor kunststof all around.
Keuken, badcel, interieur, tuin, meubels dat zijn de prio's van mn wederhelft..
Ik heb op mn lijstje dubbelglas waar enkel of heul erg oud dubbel inzit, dak isolatie, nieuwe 12 groepen kast ipv 7 zandzekeringen en halfbakke lekschakeling. Keuken, badcel , laminaat boven en zolder. Stucwerk en schilderen muren betere electra distributie in de kamers.
Kamado in de tuin.... Voor al mn harde diy uren :*)

[Voor 25% gewijzigd door copykat op 19-02-2023 22:30]

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:33
Voor duurzame investeringen waarvoor nu geen geld beschikbaar is, is de combinatie van een energiebespaarlening + subsidie natuurlijk een prima oplossing.

Bij de meeste maatregelen is de besparing aan energiekosten groter dan de maandelijkse aflossing op de lening. En dan steek je ook nog eens de subsidie in je zak. Je leent namelijk voor de volledige investering en krijgt de subsidie achteraf op je rekening gestort.
Je kan dan kiezen wat je met dat subsidiegeld doet. Lening deels aflossen, of het ontvangen subsidiegeld gebruiken voor verbouwingskosten die niet uit de energiebespaarlening betaald kunnen worden. Zo kun je de kosten voor je vloerverwarming lenen, maar je vloer afwerking niet.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Ivow85 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:30:
Voor duurzame investeringen waarvoor nu geen geld beschikbaar is, is de combinatie van een energiebespaarlening + subsidie natuurlijk een prima oplossing.

Bij de meeste maatregelen is de besparing aan energiekosten groter dan de maandelijkse aflossing op de lening. En dan steek je ook nog eens de subsidie in je zak. Je leent namelijk voor de volledige investering en krijgt de subsidie achteraf op je rekening gestort.
Je kan dan kiezen wat je met dat subsidiegeld doet. Lening deels aflossen, of het ontvangen subsidiegeld gebruiken voor verbouwingskosten die niet uit de energiebespaarlening betaald kunnen worden. Zo kun je de kosten voor je vloerverwarming lenen, maar je vloer afwerking niet.
Ik laat een gemeentelijk "expert" komen voor advies op dit vlak. Zo'n milieu energie besparings coach.
Zo'n 1 tot 3 weken plannings tijd.
Kijken wat hij/zij mee aan komt. Indien wat je hier boven schrijft een beetje in t plaatje past kan ik dingen versnellen of zelfs naar voren halen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Ronald
  • Nu online
@copykat laat ik het zo zeggen: WAF is belangrijk…

Om precies te zijn exact even belangrijk als de @copykatAF

Prioriteit bepaal je samen ;)

Met de juiste volgorde bespaar je geld… kan de WAF later een mooiere keuken kiezen…

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee