Ik houd al een tijd bij via HomeWizard Power Sockets wat sommige verbruikers doen. Kan niet alles controleren, maar in de bijgevoegde tabel zie je een inschatting van de welke apparatuur wanneer wat verbruikt. Zoals gezegd heb ik al rekening proberen te houden met de totale opbrengst van de installatie en wanneer de ‘grote’ verbruikers aanstaan. De opbrengst van de panelen is een redelijk 1-op-1 vertaling van de opbrengt van het systeem over de dag.
In dit voorbeeld verbruik ik 12kWh en lever ik 20kWh terug. Toch wordt er in de praktijk nog zo’n 10kWh ingekocht. Deze verbruikers zijn wel verdeeld over verschillende fases, maar de grootste verbruikers zitten wel op de panelen op mijn woonhuis (die momenteel zo’n 70% van de opbrengst doen).
Dit is dus mijn Excel poging om te snappen of ik iets over het hoofd zie
:fill(white):strip_exif()/f/image/XRoolG47abgHR1AybG6ewzUA.png?f=user_large)
In dit voorbeeld verbruik ik 12kWh en lever ik 20kWh terug. Toch wordt er in de praktijk nog zo’n 10kWh ingekocht. Deze verbruikers zijn wel verdeeld over verschillende fases, maar de grootste verbruikers zitten wel op de panelen op mijn woonhuis (die momenteel zo’n 70% van de opbrengst doen).
Dit is dus mijn Excel poging om te snappen of ik iets over het hoofd zie
:fill(white):strip_exif()/f/image/XRoolG47abgHR1AybG6ewzUA.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ANKv6qA5Eu4rRqSjsfKs7Xwr.png?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Jan_1970 op 18-02-2023 09:52 ]