Hey,
Sinds kort loopt mijn Windows 10 desktop regelvast, vroeger was het 1x per half jaar, later wat vaker en nu gaat het richting wekelijks. Ik moet hem dan helemaal uitzetten. De schermen lopen vast, de muis doet het niet, capslock en numlock lampjes gaan niet meer aan/uit, alleen mijn muziek op Spotify speelt (eventjes) door. ctrl+alt+delete doet niks, task manager kan ik niet openen en niks doet het nog behalve de uitknop.
Deze controles van Windows die ik online vond heb ik allemaal gedaan:
Alleen kom ik op internet niet echt verder, want of het gaat weer naar de dingen van hierboven, of ze noemen allemaal programma's om te controleren die of betaald zijn of waarbij er meer een commercieel doel achter zit dan een programma wat echt helpt.
Dus weet iemand een betrouwbaar programma die kan controleren of het de hardware is, of een andere methode weet om het probleem te achterhalen? Of kan vertellen welk onderdeel ik zou moeten vervangen.
Moederbord, videokaart, processor en werkgeheugen (deel 1) zijn al een jaar of 7 oud. Primaire harde schijf, voeding en werkgeheugen (uitbreiding) zijn in een later stadium vervangen.
Alvast bedankt!
Sinds kort loopt mijn Windows 10 desktop regelvast, vroeger was het 1x per half jaar, later wat vaker en nu gaat het richting wekelijks. Ik moet hem dan helemaal uitzetten. De schermen lopen vast, de muis doet het niet, capslock en numlock lampjes gaan niet meer aan/uit, alleen mijn muziek op Spotify speelt (eventjes) door. ctrl+alt+delete doet niks, task manager kan ik niet openen en niks doet het nog behalve de uitknop.
Deze controles van Windows die ik online vond heb ik allemaal gedaan:
- sfc /scannow
- Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
- Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
- Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
- chkdsk
- Via properties C: & Z: Error checking
- temp leeg gehaald
- mdsched.exe
- Windows Memory Diagnostic
- run: msdt.exe -id DeviceDiagnostic (Hardware and devices trouble shooter)
- update drivers
Alleen kom ik op internet niet echt verder, want of het gaat weer naar de dingen van hierboven, of ze noemen allemaal programma's om te controleren die of betaald zijn of waarbij er meer een commercieel doel achter zit dan een programma wat echt helpt.
Dus weet iemand een betrouwbaar programma die kan controleren of het de hardware is, of een andere methode weet om het probleem te achterhalen? Of kan vertellen welk onderdeel ik zou moeten vervangen.
Moederbord, videokaart, processor en werkgeheugen (deel 1) zijn al een jaar of 7 oud. Primaire harde schijf, voeding en werkgeheugen (uitbreiding) zijn in een later stadium vervangen.
Alvast bedankt!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4690 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B85-G41 PC Mate | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 59,50 | € 59,50 |
1 | Behuizingen | Aerocool V2X Red Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Kabels | Intronics DisplayPort aansluitkabel Zwart | € 9,95 | € 9,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10B | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial CT102464BA160B | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | Samsung SH-224DB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-550 | € 97,90 | € 97,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 QVO 1TB | € 164,99 | € 164,99 |
Totaal | € 332,34 |