Toon posts:

Hue eigen kleur lamp toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lazzaroo
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-03 15:12
Hallo!
Ik wil bij Hue automatisering een eigen kleur/scènes aan een lamp toevoegen.

Nu ik de Hue app opnieuw hebt geïnstalleerd omdat de Hue niet meer reageerde heeft Hue e.a veranderd in de app namelijk bij de automatisering
Ik ga naar de app klik op automatisering-blauwe plusteken-aangepast-ik stel de tijden in-herhaal elk dag-selecteer woonkamer-kies een color lamp-volgende en bij standaard scene kan je normaal gesproken een eigen kleur toevoegen maar dat is niet meer mogelijk er staan alleen standaard scène om te gebruiken normaal staan er ook eigen scène bij die ik kan gebruiken.. of doe ik iets verkeerd?

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:49
Ga eens naar de Woonkamer (in de app), maak daar met het plusje rechtsboven een eigen scene aan. Ga dan weer naar de automatisering, maak deze aan en dan zal je je eigen scene ook kunnen kiezen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor dit soort kleine vragen (en antwoorden die wellicht al eerder gegeven zijn) kun je ook terecht in [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 4

Dat scheelt je elke keer een nieuw topic aanmaken bij elke vraag :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Lazzaroo
Archer_VC10 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:46:
Ga eens naar de Woonkamer (in de app), maak daar met het plusje rechtsboven een eigen scene aan. Ga dan weer naar de automatisering, maak deze aan en dan zal je je eigen scene ook kunnen kiezen.
Bedankt voor uw antwoord…Heb enkelen scènes aangemaakt maar kan helaas nog steeds geen eigen scène toevoegen tijdens het maken van een automatisering…..

• Archer_VC10
Heb je een enkele lamp die je woonkamer noemt of is het ook als kamer in de app gedefinieerd? Je moet de scènes aan een kamer koppelen, niet aan de lamp.

• Lazzaroo
Ik heb enkelen kamers waarvan een woonkamer genoemd daarin zitten 4 color lampen….

• slaapkopje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-03 18:35
Bij mij zitten er ook geen custom scene's in de automatisering, ik denk dat je dat dus lief aan Philips HUE moet vragen om toe te voegen.

• Lazzaroo
Slaapkopje…. Om eigen gemaakte scènes niet toe te kunnen voegen…. dan heeft automatisering ook weinig nut ……🤔eigen scènes is altijd mogelijk geweest totdat ik mijn bridge noodgedwongen moest resetten en de app opnieuw moest installeren… 🤨

[Voor 42% gewijzigd door Lazzaroo op 15-02-2023 12:03]

• Archer_VC10
Het is ook nog steeds mogelijk, maar het gaat wellicht net anders dan jullie gewend zijn. Zie mijn vorige post. Dit zie ik als opties:

[Voor 64% gewijzigd door Archer_VC10 op 15-02-2023 13:05. Reden: Plaatje toegevoegd.]

• Archer_VC10
Lazzaroo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:52:
klik op automatisering-blauwe plusteken-aangepast-ik stel de tijden in-herhaal elk dag-selecteer woonkamer-kies een color lamp-volgende
Het stuk wat ik hierboven heb gemarkeerd lijkt het probleem te zijn. Je hoort de gehele kamer te selecteren, niet een enkele lamp. Je eigen scenes zijn ook op basis van de gehele kamer.

• Lazzaroo
Archer_VC10
Wat ik heb gedaan is dat ik de lampen hebt verwijderd en de lampen een voor een opnieuw aangemeld ook de lampen een aparte kamer gegeven zo heb ik dat met 4 lampen gedaan dus elke lamp afzonderlijk in een aparte kamer gezet. Als ik nu een automatisering maak staan mijn zelf gecreëerde scènes er wel bij en zijn ze nu wel te gebruiken in de automatiseringen.

[Voor 4% gewijzigd door Lazzaroo op 15-02-2023 14:02]

• Archer_VC10
Het idee achter een scene is dat je deze aan een kamer (of zone), dus een groep lampen koppelt. Wat je hebt gedaan werkt blijkbaar voor jou, maar het klinkt als de lange weg naar Rome. Je wil blijkbaar een scene per lamp in kunnen stellen. Afijn, het werkt weer.

• Lazzaroo
Archer_VC10 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:28:
Het idee achter een scene is dat je deze aan een kamer (of zone), dus een groep lampen koppelt. Wat je hebt gedaan werkt blijkbaar voor jou, maar het klinkt als de lange weg naar Rome. Je wil blijkbaar een scene per lamp in kunnen stellen. Afijn, het werkt weer.
Ik begrijpt wat je bedoeld maar.. als ik 4 color lampen in de woonkamer heb en ik wil ze alle vier een andere scène geven in automatisering gaat dus met alle lampen in één kamer niet lukken vandaar elke lamp in een aparte kamer en als ik ze nu een keertje alle 4 automatiseer gaan de lampen op een bepaalde tijd aan met ieder zijn eigen kleur en heb daar verder geen omkijken meer na😊

• Archer_VC10
Ik snap wat je wilt bereiken, daar zijn de 'zones' voor bedacht. Ik heb drie color lampen binnen mijn woonkamer. Ik kan die alledrie een andere kleur geven en dit opslaan als één scene. Als je slechts één lamp wil wijzigen dan kan je een nieuwe scene maken waarin die ene lamp anders gekleurd is, of je creëert binnen de kamer aparte zones en maakt voor die zone een scene aan. Dat organiseert logischer dan dat je vier kamers bouwt terwijl het eigenlijk één kamer is. Maar goed, het is vooral mijn gevoel voor logica wat hier last van heeft, dus negeer het gerust 😉

• Barenzo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-03 09:33
Ik had exact hetzelfde probleem. Ik moest even puzzelen, maar de opmerking van @Archer_VC10 werkt bij mij. Je kan dus alleen een eigen gemaakte scene selecteren als je bij automatisering alle lampen in de kamer hebt geselecteerd. Kies je bijvoorbeeld 4/5 lampen, dan zijn alleen de standaardopties zichtbaar bij automatisering.

Hopelijk van toegevoegde waarde voor mensen die hier, net als ik, via Google terecht komen :) .
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee