Ok, hier gaat iets mis...plaatje is van mijzelf ter illustratie hoe het dak eruit ziet.
Als leek heb ik daar maanden terug een keer een tekeningetje van gemaakt. Inderdaad zonder rekening te houden met schaduwval.
Hieronder een (ietwat wazige) foto uit de offerte:
Daar zit wel ruimte tussen de panelen. Ik weet niet in welke hoek ze staan en of ze schaduwval produceren op de achterliggende panelen.
Deel onder de panelen is overigens dakterras.
Mij is verteld door alle leveranciers dat de de kracht van de zuid opstelling in de volle zon beter is dan een langer zon in oost-west omdat dan ofwel de oost, ofwel de west panelen minder zon opvangen.
Kijk ik om me heen op het dak, dan ligt alles in de omgeving ook in zuid opstelling. (het is niet dat ik het niet wil aannemen van jullie, maar het is zo lastig. den ene helft zegt A, den andere helft zegt

.
radium6969 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:07:
Ter vergelijking, ik was €8200,- incl. BTW & installatie kwijt voor 13 panelen (Qcell 380WP) en 3 verschillende 'oppervlaktes' bij de NZU. Voordeel daarvan was snelle levertijd waardoor ik overstag ben gegaan.€9900,- lijkt mij buiten proportie zeker voor deze setup.
Andere offerte met 12x385 Bauer panelen en 12 enpahse micro omvormers kwam op 8500 uit. Daar zit dan niet zoveel verschil in vind ik (zeker omdat alles per maand duurder lijkt te worden)
Maar ik wil op het kleine dak een zo hoog mogelijk rendement zien te behalen. Ook met evt airco's en evt elektrische auto in de toekomst. vandaar de wens voor panelen met een wp >400
[
Voor 37% gewijzigd door
readytoflow op 15-02-2023 10:51
]