Toon posts:

Offerte zonnepanelen reëel?

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Foto's
Beschikbare (dak)ruimte
585x530cm
Schaduw
Nee dak op zuiden. Wordt zuidopstelling
Geadviseerd door alle aanbieders.
Jaarverbruik
Onduidelijk net nieuw samengesteld gezin 4-6 personen. Ik denk 4000-6000kWh
Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase
Budget en doel
Kostenbesparing op terugkerende kosten. Budget max 10K
Wie gaat het project uitvoeren
Installateur
Bijhouden van data
Hoeft niet perse. Wel wenselijk ivm evt uitschakelen panelen bij vervallen saldering.
Reeds verkregen offertes
9900
12x 430 Aeg fullblack
12x enphase iq7 omvormers
Volledige installatie plua extra groep aanleggen.
Regio
West brabant

Is de 9900 reëel?
Bevalt mij wel qua opzet. Past vij wat ik voormogen had.

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:15
aansluiting is 1 of 3 fase. Dit staat los van dag en nacht stroom.

11.630Wp Solar edge. 6kW Lucht-Lucht WTW, VW Passat GTE, OpenHab

• readytoflow
  • Niet online
ice-T106 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:45:
aansluiting is 1 of 3 fase. Dit staat los van dag en nacht stroom.
Tuurlijk. Aangepast

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 16:49
Schaduw: nee.. Bijhouden van data: hoeft niet per se.

Maar wel een enphase systeem.. Omdat?

• readytoflow
  • Niet online
Flexibeler in toekomst. Makkelijker om bij panelen eruit te halen/uit te zetten als
Ik teveel produceer ivm wegvallen saldering.
Of panelen kan uitbreiden/vervangen.
Tenminste…zo denk ik er nu over.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

readytoflow schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:27:
Ik teveel produceer ivm wegvallen saldering.
:?
Dan wil je juist meer produceren zodat je op momenten dat je gebruikt de energie zelf kan leveren en niets af hoeft te nemen.

Uitbreiden kan altijd nog (evt. met micro's naast een string), vervangen zal eerder een issue zijn omdat de micro's niet overweg kunnen met de specs van nieuwe panelen.

[Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 14-02-2023 17:32]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Panelen eruit halen ga je never nooit doen. Ook als salderen is weggevallen zal daar geen usecase voor komen.

Enphase zou ik in deze situatie alleen doen als je meerdere dakvlakken hebt waar je panelen kan neerleggen. Ik heb hier drie dakvlakken en dan is Enphase ideeal. Maar puur zuid zonder schaduw: no way.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:05
Veel te duur, en die tekening werkt waardeloos als zuid opstelling … ik zie geen tussenruimte.

Je wil waarschijnlijk gewoon een oost west opstelling… meer absolute opbrengst en dat is meer dan reëel binnen het budget.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• readytoflow
  • Niet online
Ronald schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:48:
Veel te duur, en die tekening werkt waardeloos als zuid opstelling … ik zie geen tussenruimte.

Je wil waarschijnlijk gewoon een oost west opstelling… meer absolute opbrengst en dat is meer dan reëel binnen het budget.
Gekke is wel dat ik dat paar keer heb gevraagd en de 4 die geweest zijn, hebben allemaal een zuid opstelling geadviseerd.

Ik heb er nog een die me qua prijs wel aansprak maar minder qua gebruikte apparatuur.
12x trina solar 400Wp
solar edge 4.0 omvormer (let op parallel systeem (dit staat er zo bijgeschreven))
6.600,-

ik ken de panelen verder niet. Weet niet of het een beetje goede kwaliteit is.

• Ronald
Er is weinig parallel aan solaredge… serie systeem met tracker per paneel.

€1,37/Wp is redelijk voor solaredge - een duurder systeem.

Trina is een van de grootste producenten.

Ennuh… zuid is optimaal voor per paneel opbrengst, mits voldoende tussenruimte…

De bitumen levert zo niets op.

Oost west geeft meestal meer absolute opbrengst omdat er meer op past- bij iets lagere paneel opbrengst

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:50
Persoonlijk waren de meeste offertes die ik heb gehad ook in die richting. De prijs per wp loopt al snel naar 2 euro bij 12 panelen. Gezien de offertes die ik heb gehad schrik ik niet van deze prijs, al deed ik dat toen wel :+

Ik dacht met 8.000 euro wel even een dak vol te leggen, nou mooi niet. Ik heb zelf gekozen voor minder panelen (mijn verbruik is ook een stuk lager).

Sommige aanbieders werken ook met goedkopere panelen, bij AEG panelen betaal je ook voor de naam. Uiteindelijk komen de meeste panelen uit dezelfde fabriek, of in elk geval uit hetzelfde land: china. Ik ben blij dat ik voor DMEGC ben gegaan. Uiteindelijk leveren ze hetzelfde op en wanneer je garantie nodig hebt na X jaar krijg je toch niet hetzelfde paneel terug.

Conclusie: voor AEG panelen is de offerte niet gek, veel partijen vragen zoiets. Als je goedkoper wilt kun je beter zoeken naar een aanbieder die goedkopere panelen gebruikt.

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:35
Wat @Ronald probeert te zeggen, enigszins cryptisch omschreven, is dat je panelen in deze opstelling in elkaars schaduw liggen, alleen de eerste rij het meest op zuid heeft geen schaduw. Alle andere rijen hebben schaduw van het paneel er voor.

Er moet een bepaalde afstand tussen om alle panelen schaduwvrij te krijgen, zijn rekentools voor geloof ik. Kon je wel eens 2 rijen minder panelen opleveren.

In oost-west ligging met “dakjes” heb je dit niet, en dan ben je mogelijk ook beter af als de salderingsregeling wordt afgeschaft, je hebt dan namelijk meer spreiding van je opbrengst over de hele dag.

Tenminste, het is toch een plat dak, of zien we dat verkeerd?

[Voor 5% gewijzigd door Stokertje op 15-02-2023 06:38]

• Ronald
@Stokertje staat gewoon in de tekening. Opstelling is 38 graden plat dak zonder tussenruimte.

Dat kan gewoon niet.

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:35
Ronald schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:50:
@Stokertje staat gewoon in de tekening. Opstelling is 38 graden plat dak zonder tussenruimte.

Dat kan gewoon niet.
Oh ja, zie dat symbooltje voor montage nu ook. Maar had het idee dat TO niet helemaal begreep wat je bedoelde met je opmerking, de schaduwval op de panelen door de opstelling.

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:03
Ter vergelijking, ik was €8200,- incl. BTW & installatie kwijt voor 13 panelen (Qcell 380WP) en 3 verschillende 'oppervlaktes' bij de NZU. Voordeel daarvan was snelle levertijd waardoor ik overstag ben gegaan.€9900,- lijkt mij buiten proportie zeker voor deze setup.

• Wowgman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 01:27
Dit is een incorrecte opstelling, er moet toch echt ruimte zitten tussen de 2 rijen.

Daarbij zijn de panelen zwaar overdimensioneerd voor de iq7's.

Zelf zou ik in dit geval een oost-west opstelling neerzetten met een Growatt omvormer (geen schaduw). Kosten met 12 Ja-solar panelen van 405 watt zullen dan rond de ~7250 uitkomen.

Source: zzper in de zonnepanelen.

• readytoflow
  • Niet online
Ok, hier gaat iets mis...plaatje is van mijzelf ter illustratie hoe het dak eruit ziet.
Als leek heb ik daar maanden terug een keer een tekeningetje van gemaakt. Inderdaad zonder rekening te houden met schaduwval.

Hieronder een (ietwat wazige) foto uit de offerte:

Daar zit wel ruimte tussen de panelen. Ik weet niet in welke hoek ze staan en of ze schaduwval produceren op de achterliggende panelen.

Deel onder de panelen is overigens dakterras.

Mij is verteld door alle leveranciers dat de de kracht van de zuid opstelling in de volle zon beter is dan een langer zon in oost-west omdat dan ofwel de oost, ofwel de west panelen minder zon opvangen.

Kijk ik om me heen op het dak, dan ligt alles in de omgeving ook in zuid opstelling. (het is niet dat ik het niet wil aannemen van jullie, maar het is zo lastig. den ene helft zegt A, den andere helft zegt B).
radium6969 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:07:
Ter vergelijking, ik was €8200,- incl. BTW & installatie kwijt voor 13 panelen (Qcell 380WP) en 3 verschillende 'oppervlaktes' bij de NZU. Voordeel daarvan was snelle levertijd waardoor ik overstag ben gegaan.€9900,- lijkt mij buiten proportie zeker voor deze setup.
Andere offerte met 12x385 Bauer panelen en 12 enpahse micro omvormers kwam op 8500 uit. Daar zit dan niet zoveel verschil in vind ik (zeker omdat alles per maand duurder lijkt te worden)

Maar ik wil op het kleine dak een zo hoog mogelijk rendement zien te behalen. Ook met evt airco's en evt elektrische auto in de toekomst. vandaar de wens voor panelen met een wp >400

[Voor 37% gewijzigd door readytoflow op 15-02-2023 10:51]

• Ronald
Wp per paneel kun je gevoegelijk negeren.

Het gaat om Wp en kWh op je dak. Ik heb dus heel bewust en fysiek kleiner paneel liggen… meer Wp totaal

Hoeveel kWh kun je uit een zuid opstelling krijgen, hoeveel uit een O-W

Dat kun je heel eenvoudig zelf doen met SE designer waar je al een account hebt. Alleen even de paneel ligging goed doen. 13 graden voor landscape, 10 in portrait.

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:50
Haha, totaal offtopic, maar ik heb de voorganger van die tool die je hebt gebruikt gemaakt :p

Complimentje?

• MornixRS
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03 11:16
Hier ongeveer 8850 (inclusief btw) kwijt voor 12 panelen van 400. Dat was in september 2022. De prijzen fluctueren ook nogal en ik kan me voorstellen dat die 430 panelen net wat duurder zijn. Ik had op dat moment enkel de keuze tussen 400 en 410 en dat leek me niet de moeite gezien het prijsverschil.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 16:49
readytoflow schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:39:
Kijk ik om me heen op het dak, dan ligt alles in de omgeving ook in zuid opstelling. (het is niet dat ik het niet wil aannemen van jullie, maar het is zo lastig. den ene helft zegt A, den andere helft zegt B).
En waarom denk je dat dat is? Dat zijn allemaal mensen die niet logisch nadenken gok ik zo. Als je dat wel doet, dan zal je zien dat een O+W opstelling veel logischer is. Waarom? Omdat je zowel in de ochtend als avond zon pakt, terwijl je bij Zuid vooral over de dag zon pakt.. En wanneer verbruik je doorgaans het meeste stroom? Vaak in de ochtend (opstarten), en de avond (koken en afwassen).
Effectief brengt zuid vaker wat meer op door optimale instraling, maar wel op een moment dat je het nou net niet gebruikt.

Ik lees je hier veel zeggen: "i.v.m. afschaffen salderingsregeling". Juist als dat je drijfveer is (wat wel zo lijkt) zou je al voor een O+W opstelling moeten gaan t.o.v. zuid (en het iets lagere rendement voor lief nemen). Je gaat neem ik aan niet koken om 12 a 1 uur in de middag toch als je niet meer kan salderen omdat je panelen op zuid liggen?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:11

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ronald schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 01:34:
Er is weinig parallel aan solaredge… serie systeem met tracker per paneel.

€1,37/Wp is redelijk voor solaredge - een duurder systeem.

Trina is een van de grootste producenten.

Ennuh… zuid is optimaal voor per paneel opbrengst, mits voldoende tussenruimte…

De bitumen levert zo niets op.

Oost west geeft meestal meer absolute opbrengst omdat er meer op past- bij iets lagere paneel opbrengst
Leg wel beide varianten in Sunny Design, ik krijg wisselende resultaten waarbij afhankelijk van de mogelijke tussenruimte de zuidopstelling beter presteert.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:26
Kan hem niet 1-2-3 vinden, maar er loopt een topic op Tweakers waarbij mensen panelen hebben op een vlak dak te dicht bij elkaar.
Als je alles doorleest komt het er kort op neer dat panelen dicht bij elkaar een harde schaduw geven bij veel zon.
( Misschien dat @Ronald weet welk topic het is of hem kan terugvinden... )

Het zou mijn keuze zijn om je dak optimaal te benutten en te gaan voor een O-W opzet.
Mooie dakjes maken en van 's ochtends tot 's avonds lekker alle zon pakken.

Zuid is een leuke opzet als je wil gaan voor de maximale saldering opbrengst.
Voor de afstand kun je er Noord boven gooien, dan heb je iig geen schaduw van je eigen panelen.

Alles op Zuid vlak tegen elkaar is alleen goed voor de installateur...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-03 10:28
ik snap werkelijk niet waarom O-W hier niet geadviseerd wordt door je installateurs. Misschien moeten ze eens de stelling van pythagoras leren ofzo. Oost west is juist ook met de afgeschafde salderingsregeling gunstig. Omdat je eerder op je dag "piekt" en zo je huisverbruik pakt, en de hoge piek (die 9/10 te hoog is) minder hoog wordt. en 'savonds idem. Je spreidt je opbrengst door de dag.helemaal hier, je hebt een ondiep, maar plat dak, redelijk noord georienteerd zo te zien. Dus perfect voor een optimale benutting van pv panelen.

Op mijn dak wordt hetzelfde gedaan. zelfde orientatie. Ik heb het dak helemaal volgelegd met 20 panelen 400wp, icm een warmtepomp is dit voor onze woning alsnog een beetje overkill misschien, maar hou ik nog marge over voor de zomer, evt EV/rijdendethuisbatterij en degradering in de toekomst.

Mijn advies. O-W. en "volknallen", of beschikbaar houden voor een evt. toekomstige uitbreiding als de prijzen weer wat gunstiger zijn. minimaal 2 aparte strings om de O-W disbalans op te vangen (of micro-omvormers).

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
OW is altijd wel leuk in de zomer qua spreiding, maar in de winter heb je weer meer aan zuid. Tenminste dat is mijn ervaring, in de winter gebruik ik toch de meeste stroom en die haal ik vooral van zuid, niet mn O-W opstelling.
Mooiste is alle 3 :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zenomyscus schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 06:22:
Persoonlijk waren de meeste offertes die ik heb gehad ook in die richting. De prijs per wp loopt al snel naar 2 euro bij 12 panelen. Gezien de offertes die ik heb gehad schrik ik niet van deze prijs, al deed ik dat toen wel :+

Ik dacht met 8.000 euro wel even een dak vol te leggen, nou mooi niet. Ik heb zelf gekozen voor minder panelen (mijn verbruik is ook een stuk lager).

Sommige aanbieders werken ook met goedkopere panelen, bij AEG panelen betaal je ook voor de naam. Uiteindelijk komen de meeste panelen uit dezelfde fabriek, of in elk geval uit hetzelfde land: china. Ik ben blij dat ik voor DMEGC ben gegaan. Uiteindelijk leveren ze hetzelfde op en wanneer je garantie nodig hebt na X jaar krijg je toch niet hetzelfde paneel terug.

Conclusie: voor AEG panelen is de offerte niet gek, veel partijen vragen zoiets. Als je goedkoper wilt kun je beter zoeken naar een aanbieder die goedkopere panelen gebruikt.
Geen idee maar zijn panelen door de jaren heen zo extreem duur geworden?

Ik heb er 10 meer voor 900 euro minder dan TS

22x AEG AS-M602B ULTRA Panelen + 22 optimizers
1x SE7K Omvormer
Totaal 9080 euro incl btw
Installatie datum: 2019-06-04

[Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 15-02-2023 17:26]

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

• Ronald
@Oogje zuid wint het ook in winter niet van de vaak 20% extra panelen die bij een platdak oost-west opstelling passen.

Je moet gewoon niet kijken naar opbrengst per paneel.

@raymondw hoef geen topic te zoeken… Pythagoras zoals @rutgerdrum123 al roept en een beetje meer technische kennis dan teveel installateurs zegt genoeg.

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:50
RobbyTown schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:20:
[...]

Geen idee maar zijn panelen door de jaren heen zo extreem duur geworden?

Ik heb er 10 meer voor 900 euro minder dan TS

22x AEG AS-M602B ULTRA Panelen + 22 optimizers
1x SE7K Omvormer
Totaal 9080 euro incl btw
Installatie datum: 2019-06-04
Ja ze zijn bizar duur geworden. Ik heb de afgelopen jaren de prijzen hier bekeken en ze langzaam van 1 euro per wp naar 1.5 euro zien gaan en nu naar 2 euro. Met name weinig panelen is heel erg duur. Ik merk dat de meerprijs vooral in de installatie zit en beperkt in het materiaal (wat ook zeker gestegen is). Ik heb de indruk dat het hele 'btw rekenen we niet mee' verhaal sinds 2023 ervoor gezorgd heeft dat de offertes 20% duurder zijn. Volgens één partij kwam het doordat er angst was dat er mogelijk in de toekomst een tekort zou ontstaan omdat China misschien weer in een lockdown zou gaan doordat het niet lekker ging met corona. Bla bla bla. Naar mijn idee vangt men gewoon de hoofdprijs omdat iedereen ze wil hebben en er installateurs tekort zijn. Kortom je betaalt een vermogen voor het werk in de meterkast, het aanleggen van de kabel etc. Tel daar wat duurder materiaal bij met een meerprijs en je bent rustig 9k kwijt voor 12 panelen.

De offertes van 22 panelen zaten hier zo rond 13k. Naar verhouding was dat goedkoper, maar ik was niet bereid een dergelijke investering te doen. Uiteindelijk heb ik besloten om het aantal panelen te verlagen naar 8, wetende dat de prijs per wp er niet beter op wordt. Ik had immers een budget. Daar kwam 1 partij uit met een 'prima' prijs van 1.76 per wp. De rest zat op 2 euro, 2.20 euro en zelfs 2.60 per wp heb ik voorbij zien komen. Gelukkig hoef je maar 1 partij te hebben.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51
raymondw schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:20:
Kan hem niet 1-2-3 vinden, maar er loopt een topic op Tweakers waarbij mensen panelen hebben op een vlak dak te dicht bij elkaar.
Als je alles doorleest komt het er kort op neer dat panelen dicht bij elkaar een harde schaduw geven bij veel zon.
( Misschien dat @Ronald weet welk topic het is of hem kan terugvinden... )

Het zou mijn keuze zijn om je dak optimaal te benutten en te gaan voor een O-W opzet.
Mooie dakjes maken en van 's ochtends tot 's avonds lekker alle zon pakken.

Zuid is een leuke opzet als je wil gaan voor de maximale saldering opbrengst.
Voor de afstand kun je er Noord boven gooien, dan heb je iig geen schaduw van je eigen panelen.

Alles op Zuid vlak tegen elkaar is alleen goed voor de installateur...
Schaduw op panelen, hoe fixen? was het denk ik

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:26
Ja, dat is hem d:)b

Mensen kunnen advies krijgen van A-Z, maar dit topic laat alles zien met foto's van locaties erbij...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:59
Wat je er zelf voor hebt betaald is alleen relevant als je er ook bij zet hoe lang het is geleden
ik was 6100,- ex kwijt voor 24 panelen (serie) in 2020. nu natuurlijk totaal niet meer haalbaar....

Trina solar is een goed merk. ik heb er voor mijn werk enkele duizenden van laten leggen tussen 2015 en 2016 en nooit problemen mee gehad en de opbrengst is goed.

Ik zou voor een oos/west opstelling gaan met een serie omvormer.

parallel is enkel leuk als je veel verschillende oriëntaties hebt of beschaduwen. hoe meer onderdelen, hoe meer er kapot kan gaan. en als een micro omvormer stuk gaat heb je het waarschijnlijk niet eens in de gaten en is lastig te vervangen.
Heb je met serie geen last van.

[Voor 24% gewijzigd door BlueSS50 op 16-02-2023 07:30]

• readytoflow
  • Niet online
Ik heb er 2 gevraagd naar de kosten en mogelijkheden bij de O-W opstelling. Ben benieuwd waar ze mee komen.

• Missfitz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-03 23:19
We hebben begin dit jaar een offerte getekend voor 17 panelen van Canadian Solar, waarvan 8 op ons rondlopende dak komen te liggen en 9 in ow-opstelling op onze overkapping, met enphase iq 7+ optimizers. Inclusief aanpassingen aan de meterkast (nu nog 1-fase) komen we op 9800, wat neer komt op ong. 1,50 per wp. Vond het niet goedkoop maar maar vergeleken met de offerte van TO valt het wel weer mee. We hebben ook wel flink duurdere offertes gehad voor minder panelen. Levering over twee weken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee