afgesplitst van Zeer lage opbrengst bij zonnig weer.
Echter heb ik altijd schaduw ongeacht hoe hoog de zon staat xD
Kort verhaal, hij doet er niks aan
Want dat kost hem 2 dagen werk en dan moet er een rij weg. In de tussentijd heb ik 5 rijen die 60% minder opbrengen dan de eerste zonder schaduw.
Mijn bescheiden mening is dat er gewoon iets van 30/40cm tussen moet, dan is het wel te doen.
Ik heb exact dezelfde situatie, mijn installateur zegt dat dit de standaard is en je dus in de 6 maanden dat er veel zon is je hier geen last van zou moeten hebben.hesselbeertje schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:19:
Ja hoor, @Wartopia krijgt punten voor het ongezien vinden van de oorzaak. Treurig dat de leverancier nog moet 'nadenken'.... Waarom liggen die rijen zo kort op elkaar? Plek zat. Schuif de 1e rij maar 40cm vooruit en je bent er af.
Verder is de achterste rij nou ook niet echt lekker uitgelijnd. Het oog wil ook wat.
En controleer ook even of er wel ballast ligt volgens voorschrift fabrikant. Een installateur die nog niet snapt dat dit niet kan, laat vaak ook ballast beneden liggen, want is zoveel werk.
Echter heb ik altijd schaduw ongeacht hoe hoog de zon staat xD
Kort verhaal, hij doet er niks aan

Mijn bescheiden mening is dat er gewoon iets van 30/40cm tussen moet, dan is het wel te doen.
[Voor 17% gewijzigd door teacher op 31-01-2023 22:21]