Toon posts:

Welke Modem-Only Devices zijn geschikt voor Ziggo?

Pagina: 1
Acties:

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:56
Momenteel heb ik tot volle tevredenheid een erg oud Cisco 3212 Modem-Only apparaat voor mijn Ziggo verbinding.
Die werkt jaren al erg stabiel en probleemloos.

Maar ik heb echter al een paar keer een bericht gehad voor een modemwissel, dat heb ik iedere keer kunnen vermijden door een bericht te sturen naar Ziggo, om mijn huidige modem actief te laten in het systeem.

Maar ik realiseer me dat ooit (ik hoop dat het nog een hele tijd duurt) mijn trouwe Cisco 3212 het loodje gaat leggen. Ik zou graag voor die tijd al een alternatief modem-only device willen hebben als vervanging.

Via Ziggo kan ik alleen maar Modems met Wifi en Routerfunctionaliteit krijgen.
Ik realiseer me dat ik deze apparaten in Bridge mode kan laten zetten, maar mijn voorkeur gaat heel sterk uit naar een modem-only apparaat, zonder extra poespas. Mijn ervaring is dat die apparaten stabieler functioneren in mijn netwerk.

Ik heb Ziggo al een bericht gestuurd dat als ik Ziggo was, ook een modem-only apparaat zou aanbieden als optie voor de consument, ik merk om me heen dat veel ICTers dit erg zouden waarderen.
Voor Ziggo zou het ook een groot voordeel zijn om zo een hoop mensen te laten afzien van een eigen aangeschafte modem, wat feitelijk een win-win situatie is voor zowel de consument als Ziggo, voor de consument wel het beheer en de updates door Ziggo en voor Ziggo geen "vreemde" apparaten op hun netwerk.

Mijn concrete vragen zijn:
- Welke goede en betaalbare opties zijn er voor de NL markt voor Modem-Only devices icm Ziggo?
- Heeft iemand ervaring met een recent Modem-Only Device in combinatie met Ziggo?
- En daarbij ben ik oprecht geinteresseerd naar jullie mening, zijn er meer mensen die een voorkeur hebben voor een Modem-Only Device wanneer deze door Ziggo als optie zou worden aangeboden aan hun klanten?

[Voor 0% gewijzigd door Chimichurri op 14-02-2023 14:21. Reden: Typo]

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:49
Ik heb een ubee1318 in bridge. Dat komt goed in de buurt. Modem only is vrijwel nirt te krijgen voor eurodocsis.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:27

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

heb hier ook een ubee modem zonder wifi.. check de ziggo community.
https://community.ziggo.nl/

en nee ik heb geen zakelijk abbo..

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:44
Voor modem-only docsis is domweg geen markt, die zul je nieuw niet meer vinden.

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:31
Heb je recente ervaringen dat een modem-only stabieler functioneert in jouw netwerk? Het gegeven dat je nog een Cisco EPC3212 gebruikt doet vermoeden dat je deze al jaren gebruikt en het meer een gevoelskwestie is dat je geen nieuwe modem-router combi (in bridge) wilt hebben.

Ik heb inmiddels al jarenlang een probleemloze ervaring met meerdere type modems in bridge. In het begin, toen ik over ging van een modem-only, heb ik wel enige verbindingsissues gehad, maar het lastig om te concluderen dat dit werd veroorzaakt door het router deel.

Ik zou het prima vinden als Ziggo mij een modem-only levert, maar ik heb geen voorkeur zolang een modem in bridge laten zetten ook een optie blijft zonder dat dit een merkbare impact heeft op de kwaliteit.

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:54
Ben recentelijk overgestapt van de Ubee EVW321B in bridge mode naar de huidge Connect Box ook in bridge mode. Werkt hetzelfde. Sterker nog de Ubee had moeite om boven 320Mbit/s te komen. Voor de Connect Box is dat geen probleem.

• Chimichurri
@Allen: Dank voor de reacties voor zover
@HcQd: Ja het was me ook opgevallen dat de Modem-Only devices erg moeilijk te vinden zijn helaas.
@Valkenier: dat zou idd de next best thing kunnen zijn die Ubee, zonder wifi dan in bridge mode laten zetten.
@-MAD- Ja het klopt dat ik op mijn huislocatie al jaren deze moedm gebruik, maar op andere locaties werk ik vaak met die witte Arris modem, en daar valt me op dat het niet zo stabiel werkt als bij mijn Cisco, ik realiseer me dat een netwerk uit vele verschillende componenten bestaat en dat het mogelijk ook aan iets anders zou kunnen liggen, deels zal het ook een gevoelskwestie zijn, ik heb betere ervaringen met specifieke devices die een ding heel goed kunnen doen en daar specifiek voor gemaakt zijn, zo ben ik ook geen fan van smart TVs bijvoorbeeld, maar dat is een hele andere discussie, wat ook meespeelt is dat mijn Cisco erg compact is qua afmetingen en daarbij ook niet zo warm wordt ondanks dat deze in een kastje staat.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik begrijp deze vraag niet helemaal.
Je hebt toch bij elk huidig modem de vrije keuze tussen routermode of bridgemode. Als je voor routermode kiest, heb je toch helemaal geen last van die bridgemode die er desgewenst ook op zit? Hetzelfde geldt ook voor wifi, dit zit er op, maar je bent toch niet verplicht om er gebruik van te maken?
Persoonlijk heb mijn Ziggo modem ook gewoon zoals ik hem kreeg in routermode staan, gevolgd door een switch omdat we twee computers hebben. IK weet hier alleen maar dat bridgemode ook mogelijk is, maar merk hier helemaal niets van. Kortom, waar zijn nou echt je bezwaren op gebaseerd? Want ik deel ze hoegenaamd niet. Ik vrees dat jouw wens van modem-only niet vervuld kan worden, behoudens stokoude die ze misschien nog in het magazijn hebben liggen.
PS: Ik realiseer me achteraf dat wat je wil juist bridgemode vereist, zonder routerfunctie. Maar daarvoor geldt hetzelfde verhaal, gewoon in bridgemode (laten) zetten en klaar. Wat er verder mee mogelijk is heb je geen last van.

[Voor 12% gewijzigd door Techneut op 14-02-2023 22:33]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ubee 1318 scoren... in bridge er mee en het is een heel fijn ding!

al was de Technicolor TC7210 ook fijn! alleen die deed geen ipv6 in bridge... de Ubee 1318 wel *O*

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Chimichurri
@Techneut en SMSfreakie, dank voor jullie reacties, ik denk inderdaad dat de Ubee 1318 in bridgemode het dichtsbij komt van wat ik zou willen, dat is een goed alternatief inderdaad, ik heb de modem opgezocht, ook qua vormgeving en formaat ziet dit er goed uit, de modem staat namelijk op een plaats dat deze niet helemaal verdekt opgesteld staat, dus compact en zwart qua vormgeving en kleur heeft mijn voorkeur. De Technicolors vond ik inderdaad ook fijn (die stond bij mijn ouders.

Ik heb door de jaren hee bij Chello / UPC en Ziggo heel wat modems gehad:

Com 21 die grote paars / blauwe bak in 1998, snelheid toen deze nog niet softwarematig gecapped werd haalde ik 10 Mbit mee:-)
De Thomson die we hierna kregen was een ramp, continu verbindingsproblemen, waarschijnlijk door oververhitting van het apparaat.
Hierna een Tehchnicolor, fijn apparaat
Hierna een Motorola ook een fijn apparaat
Hierna een Arris ook een stabiel apparaat
Momenteel zie ik bij veel mensen een witte Arris bak staan, zowel qua vormgeving, prestaties, mogelijkheden en stabiliteit niet echt heel slecht, maar ik zou mijn Cisco er ook niet voor willen inruilen, ik heb ook van verschillende mensen bij Ziggo begepen dat die Ciscos 3212 apparaten inderdaad erg stabiel zijn, hun ervaring is / was dat deze erg stabiel draaide en alleen vervangen werden omdat de DOCSIS techniek ze inhaalde en de meeste klanten bij Ziggo toch huis, tuin en keukengebruikers zijn die de voorkeur geven aan een alles in een apparaat met router en wifi functionaliteit

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:46
Beetje onzin allemaal.
Ik heb ook een Cisco 3212 gehad en die is een anderhalf jaar geleden vervangen door een Connectbox omdat hij heel onduidelijke hikups begon te vertonen.
Er is helemaal niets mis met de stabiliteit van die Connectbox, die draait al anderhalf jaar zonder enige onderbreking.

Een Ubbee 1318 is niets kleiner en verbruikt niets minder stroom dan een standaard Connectbox met de wifi uitgeschakeld.
Overigens leveren ze die Ubee 1318 alleen aan zakelijke klanten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• SMSfreakie
  • Niet online
Ben(V) schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:46:
Beetje onzin allemaal.
Ik heb ook een Cisco 3212 gehad en die is een anderhalf jaar geleden vervangen door een Connectbox omdat hij heel onduidelijke hikups begon te vertonen.
Er is helemaal niets mis met de stabiliteit van die Connectbox, die draait al anderhalf jaar zonder enige onderbreking.

Een Ubbee 1318 is niets kleiner en verbruikt niets minder stroom dan een standaard Connectbox met de wifi uitgeschakeld.
Overigens leveren ze die Ubee 1318 alleen aan zakelijke klanten.
heb toch echt geen zakelijke aansluiting.. en wel een ubee 1318

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Chimichurri, dat je dat zo zorgvuldig in detail hebt bijgehouden!
Ik interesseer me niet zo voor het uiterlijk, en ik houd het ook niet zo met een dagboek bij welke modems ik heb gehad. Ik herinner me uit het verleden een enkel fabricaat Aris. Nooit enige reden tot klagen er over gehad, evenmin over wat ik nu al sinds 2010 (ik heb het destijds even in de handleiding ervan genoteerd), de Ubee EVW3226. Geen idee of deze veel verschilt met z'n broertje Ubee1318.
Ik heb enkele jaren geleden het stroomverbruik gemeten van de EVW3226, dat was in-actief ongeveer 9 W wat neerkomt op 79 kWh per jaar. Dat zou met de huidige maatstaven wat een de hoge kant zijn, maar niet zodanig dat ik erover begin te zeuren. Bovendien vermoed ik dat ingeval van bridgemode een externe router nodig zou zijn, deze meer energie verbruikt dan de simpele switch die ik nu heb. Waarmee het nagenoeg even lang als breed zou zijn.
Het loopt jaar in jaar uit als een trein en dat is voor mij het voornaamste. Dat houdt voor mij ook in dat er voor mij nooit een probleem is geweest met de ingebouwde combinaties functies router en wifi.

[Voor 16% gewijzigd door Techneut op 15-02-2023 13:53]

• Chimichurri
@Ben(V): Ik ben erg blij dat jij erg tevreden bent met je connectbox, zo zie je maar, zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen met verschillende apparaten:-) De stabiliteit van het algehele netwerk is natuurlijk afhankelijk van vele factoren, ik zei ook niet dat de Connectbox "slecht" is, maar mijn voorkeur heeft het om apparaten in huis te hebben die ontworpen zijn om een ding heel goed te doen, ipv een combi apparaat, het feit dat veel mensen apparaten in bidge mode laten zetten en eigen routers en wifi access points kopen en installeren, doet vermoeden dat meer mensen liever een aparte modem, aparte router en een apart access point zouden willen hebben. Maar ik realiseer me ook dat mijn wensen en voorkeuren waarschijnlijk afwijken van het gros van de klanten van Ziggo, ik vraag me alleen af hoeveel moeite / kosten het zou meebrengen wanneer Ziggo gewoon een Modem-only device ook zou aanbieden, naast de mogelijkheden die er nu al zijn, zodat er voor ieder wat wils in het aanbod zit, want de vrije modem keuze en "vreemde apparaten" op hun netwerk lijkt me ook niet de meest gewenste situatie voor Ziggo. Het zou een win win situatie zijn, Ziggo houd het volledige beheer en de consument heeft meer keuze en zullen er meer mensen zijn die dan niet voor de vrije modem keuze gaan, maar gewoon gaan voor wat Ziggo al standaard aanbied.

• Chimichurri
@Techneut: hahaha het is niet zo dat ik een dagboek bij hou hoor, maar ik heb de vreemde eigenschap dat dingen die mijn interesse hebben, ik onbewust in alle details onthou hahaha, soms is dat handig, maar meestal nutteloos inderdaad:-)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:27

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

SMSfreakie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:47:
[...]

heb toch echt geen zakelijke aansluiting.. en wel een ubee 1318
same here :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:46
Tja de Ziggo website zegt dat de Ubee 1318 voor zakelijk gebruik zijn.

En waarom een gecombineerd apparaat slechter zou zijn dan meerdere losse apparaten ontgaat mij.
Wel verbruiken meerdere apparaten meer stroom dan een gecombineerde.

En de logica om een prima ISP router in Bridge mode zetten om dan een eigen router aan te schaffen ontgaat mij ook volkomen.
Al zal er best een nice markt voor zijn van mensen die heel speciale dingen met hun router willen doen, maar voor de gemiddelde gebruiker is het gewoon geld weggooien.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:54
Het is geen win win want ze mogen die vrije modem keuze niet laten vallen als ze bridge aanbieden. Ook al zouden ze wel mogen, ik gok dat 0,1% hier behoefte aan heeft dus zou nog geen win voor ze zijn

Verder correlatie !=causaliteit, all in one hoeft niet slechter te zijn :)

Maar je hebt vrije modem keuze toch? Zoek een docsis only modem en klaar :)

[Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 15-02-2023 17:39]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Chimichurri
@Ben(V) in een ander topic hierover lees ik een reactie van je waar ik het helemaal mee eens ben:

Ben(V)

" Wifi van de Connectbox is prima en zelfs beter dan de gemiddelde consumenten router.
En die Puma verhalen zijn vreselijk overdreven en inmiddels al lang opgelost.

Eigenlijk is die vrije modem keuze weer eens een onzin oplossing van de overheid.
Je gaan toch ook niet iets regelen zoals een vrij keuze voor een elektriciteit-, water- of gasmeter.

Wat ze hadden moeten doen is zoals het vroeger was.
De provider levert een modem (Kabel, Glas of DSL) en is verantwoordelijk een om UTP of glas aansluiting te leveren met de juiste snelheid en dat iedereen z'n eigen router en wifi zelf kan/moet verzorgen.

Een ding is zeker deze vrije modem keuze zal in alle gevallen de consument meer geld gaan kosten of hij nu een modem/router van de provider gebruikt of een eigen. "

Vooral hier ben ik het mee eens:

" Wat ze hadden moeten doen is zoals het vroeger was.
De provider levert een modem (Kabel, Glas of DSL) en is verantwoordelijk een om UTP of glas aansluiting te leveren met de juiste snelheid en dat iedereen z'n eigen router en wifi zelf kan/moet verzorgen. "

In dat topic heeft de topic starter een zelfde wens, die Motorala modem is een mooi aparaat, jammer dat het geen EuroDocsis apparaat is.

Docsis modem Ziggo

Interessant Topic met ook hierbij mensen met erg positieve ervaringen met de Cisco 3212 Modem en die voor een best next thing oplossing voor de Ubee zijn gegaan.

• SMSfreakie
  • Niet online
als ik bij kennissen ben met een connectbox (geen vierkante) te ga ik toch liever m'n tethering met m'n telefoon doen...

wordt dan helemaal krankjorem van de traagheid.. pagina's laden gewoon traag...

enige wat iets helpt is alle verkeer over een VPN tunnel duwen.. maar tov 4G is het een onaangename ervaring..

dus nee.. zolang er nog van die gare intel chipsets gebruikt worden blijven die problemen spelen..

• Chimichurri
@SMSfreakie: Precies dit ervaar ik ook op de netwerken met die connectbox, de traagheid en de reactiesnelheid, het is moeilijk uit te leggen, maar het voelt stroperig aan. Maar voor veel mensen is dit geen isseu en letten er vaak niet eens op. Zo zie je maar dat iedereen andere eisen heeft en een andere beleving en verwachtingen heeft van een apparaat, zelf ben ik ook niet zo'n fan van de connectbox, maar anderen in dit draadje zijn er erg tevreden mee en dat is natuurlijk waar het uiteindelijk om gaat. Net als dat anderen ook erg tevreden zijn met een goedkope consumenten router en consumenten switch, waar mijn voorkeur eerder uit gaat naar (semi) professionele tweedehandse netwerkapparatuur ipv nieuw consumenten-grade netwerk apparatuur. Maar zo heeft ieder zijn eigen wensen en gebruikersdoelen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee