Ik heb op de slaapkamer het plafond opnieuw gegips. Regelwerk netjes uitgevlakt en beplaat met gips 60x12.5. A kanten gaas erop en met jointfiller afgesmeerd, geschuurd en opnieuw afgesmeerd en licht geschuurd. Vervolgens met een bouwlamp vlak langs het plafond gehouden om te controleren of ik ergens schaduw zie op plekken die niet goed zouden zijn.
Maar tot mijn stomme verbazing zie ik wanneer het donker is en ik 2 spotjes aan doe die in het plafond zijn gemonteerd alle naden tussen de platen.
Zwaar, zwaar balen. Zeker nu de wanden zijn afgewerkt met Spachtelputz op kleur.
De naden voelen glad maar als ik de plakspaan er op zet zit er iets verschil in. Het deel wat is afgesmeerd ligt toch nog een halve mm terug.
Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?
edit:
Eerst een laag voorstrijk aangebracht...
en daarna 2 lagen Latex er op gedaan en bij daglicht zag het er netjes uit. Eerst een laag voorstrijk aangebracht...
Maar tot mijn stomme verbazing zie ik wanneer het donker is en ik 2 spotjes aan doe die in het plafond zijn gemonteerd alle naden tussen de platen.
Zwaar, zwaar balen. Zeker nu de wanden zijn afgewerkt met Spachtelputz op kleur.
De naden voelen glad maar als ik de plakspaan er op zet zit er iets verschil in. Het deel wat is afgesmeerd ligt toch nog een halve mm terug.
Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?
[ Voor 3% gewijzigd door Campo di Casa op 14-02-2023 18:47 ]