Naden gipsplaten zichtbaar na sauzen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrixx
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-05-2024
Beste forum, ik heb een nieuw plafond gemaakt met AK gipsplaten. Na 2x sauzen zijn de naden nog licht zichtbaar. Wat heb in fout gedaan en hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuvL7lMuV_Z0DPGoa5QE5BfaeFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mx7hj302a7Pn8st6rbVDVttG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnV5y4OgUg8UHG7luYMXZegNOzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tthIOdkgHdxQYjHWrPuDHuaQ.jpg?f=fotoalbum_large

De volgorde die jk heb aangehouden:

- gipsplaten aangebracht (plafond is kaarsrecht en waterpas)
- gaasband aangebracht
- naden afgestreken met jointfiller
- naden afgestreken met jointfinisher
- geschuurd met langnek
- 2de keer naden afgestreken met jointfinisher
- nogmaals geschuurd
- wijzonol voorstrijk aangebracht
- 1ste keer gesausd
- 2de keer gesausd

Wat is hier misgegaan? Ik kan zelf stuken eventueel om het te repareren, maar het liefst los ik het anders (op mits mogelijk).

Groet

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:04

Arjan A

Cenosillicafoob

Een niet diffuse lichtbron te dicht bij het plafond houden en je gaat dit altijd zien. Dat doe je nu met het peertje.
Ik neem aan dat er straks een zachtere lichtbron komt of meerdere op andere plekken, dan zie je het niet eens.

-edit: ik neem aan dat je de naden wel netjes dichtgesmeerd hebt alvorens te sauzen?

[ Voor 16% gewijzigd door Arjan A op 09-01-2023 23:08 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Er zit zo te zien nog relief in je naden...
Oftewel, niet vlak genoeg de naden dichtgemaakt.
Als je een beetje te veel druk zet met de naden dichtstrijken, dan buigt je spackmes ietsje, waardoor je de voegen dus niet helemaal mooi vlak maakt.
Kruislings dichtstrijken, laten drogen, en nog een keer doen, eventueel met schuren tussenin.

Nu kun je blijven verven, dat krijg je met verven niet dicht.

Update:
Zet maar eens een spackmes haaks op het plafond dwars over de naad... ik durf te wedden dat je er dan een flauwe opening tussen hebt zitten ter hoogte van de naden.

[ Voor 17% gewijzigd door BrainCrash op 09-01-2023 23:10 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrixx
Ik ga morgen even checken met een span of naden recht zijn en een andere lichtbron proberen. Ik geef jullie dan weer een update!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15
Je gaat het nooit voorkomen.

Wil je het niet zien, dan moet je gaan stucen. Maar dan mag je niet terug komen en klagen dat je deukjes en oneffenheden ziet. :P

Inderdaad je strijklicht veranderen en accepteren. :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:43

paQ

Phyrixx schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:38:
Ik ga morgen even checken met een span of naden recht zijn en een andere lichtbron proberen. Ik geef jullie dan weer een update!
Als het dat niet is kan het opname van de verf zijn.
Heb je een primer gebruikt?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:40
paQ schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:56:
[...]

Als het dat niet is kan het opname van de verf zijn.
Heb je een primer gebruikt?
Staat letterlijk in de OP…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:27
Ik heb hetzelfde op dit moment... mijn vrouw heeft nadat de stukadoor weg is gegaan nog een beetje bijgestuurd met de hand. vervolgens primer op kleur en twee keer sauzen.

Dan komt aan het licht dat ze iets te fanatiek heeft geschuurd.

Nu dus weer opnieuw naden dicht zetten en opnieuw sauzen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Naden goed vullen, en je kunt ook papierband gebruiken voor naden staande wand. Kan het niet goed zien, maar is misschien nog niet goed droog ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:35

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hackus schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:05:
Naden goed vullen, en je kunt ook papierband gebruiken voor naden staande wand. Kan het niet goed zien, maar is misschien nog niet goed droog ?
of niet droog tijdens het verfen dan krijg je een verschil in "glans"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-06 01:03
Wij hebben hier het zelfde. Moeilijk te voorkomen. Je hele plafond stucen is de oplossing maar dat gaat voor ons iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-06 01:11

LankHoar

Langharig tuig

Mijn oom is schilder, en raad aan om gaatjes en lijnen altijd 3x te plamuren en tussendoor te schuren. Bij twee keer kun je het nog minimaal zien, vooral wanneer je het op deze manier bekijkt. Daar lijkt het nu dan ook op.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40

AMDFreak

Intel is zo..

Heel herkenbaar, ik heb de naden 3x dichtgesmeerd.. maar idd elke keer te hard geduwd.. en had een kleine spatel van +/- 15cm gebruikt. Achteraf had ik er gewoon 1 van 20cm moeten gebruiken en minder kracht zetten.

Wat je zou kunnen doen is, de wanden behangen met renovlies, dan valt het niet zo op, maar voelen zal je het altijd wel blijven doen.

Plafond, tja, dat zou ik de volgende keer laten stucen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als het interieur er in staat valt het ook minder op. Nu focus je je er op met de verhuislamp aan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:22

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Heb je maar 1 keer gevuld?

Ik vul altijd minstens 3x en 1x met finisher.

1* gewoon vullen met mes van 12cm, niet te nauwkeurig kijken.

2* opnieuw vullen met mes van 12cm

3* plakspaan van 20cm over heel de breedte, eerst links naast de baan, hard drukken op de linkse kant van je spaan, zodat je die kant gelijk met het karton afstrijkt, dan de rechtse kant. Dan krijg je zoiets / \ daarna heel zachtjes met je spaan erg schuin tegen de gyproc vlak tegen het gips.

4* finishes erover en aller er bijna terug afhalen. Dit is puur voor de kleinste krasjes/putjes.

Nooit schuren tussen de lagen, hoogstens wat afsteken met je spaan.

Dit is trouwens mijn eerste laag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0H7C_S4A16UiMHAXa6gz9V7m2oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ktAGmTEp6aJTTsZgw27St1B.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is na +3 lagen + verf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uv1IzmxZCI6SuujwsZsskY__lx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIuK38MfY2pbV7s5GUNvHMwK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GM9IiXGJ7WTY9XNOUKlCWReWxSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hgEOh396CqkwoCHxC1J4MSI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 104% gewijzigd door Jellabie op 10-01-2023 12:07 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-06 13:37
Jellabie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:59:

Dit is trouwens mijn eerste laag:

Dit is na +3 lagen + verf:
Zeer fijne informatie zo hoe te werk gaan.. Ik moest wel even intern lachen.. Je ruimte verandert gewoon in dimensies na je eerste laag en na 3 lagen+verf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
mgizmo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Zeer fijne informatie zo hoe te werk gaan.. Ik moest wel even intern lachen.. Je ruimte verandert gewoon in dimensies na je eerste laag en na 3 lagen+verf. :+
Tjah, dat krijg je als je niet schuurt en wel 3 lagen er op smeert, de wanden lopen opeens helemaal schuin af! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:38

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Je zou de boel kunnen aftimmeren met schrootjes, dan zie je er niks meer van.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die naden zie je door het structuurverschil tussen de vuller en het karton van het gips. Wil je het weg hebben dan moet je zorgen dat overal dezelfde laag op komt met dezelfde structuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:18
Nijl schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:07:
Je zou de boel kunnen aftimmeren met schrootjes, dan zie je er niks meer van.
Mooi is anders 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 12:03
Dit had ik ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6rOt0WdAVCO3BSdlrWq8mda6kg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZBEGXy8DlF0Jf56zB348ABa.jpg?f=fotoalbum_small

Enige oplossing was stucen.
Had natuurlijk enorm strijklicht met spotjes.

[ Voor 5% gewijzigd door maartentmm op 10-01-2023 14:11 ]

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:02
LankHoar schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:06:
Mijn oom is schilder, en raad aan om gaatjes en lijnen altijd 3x te plamuren en tussendoor te schuren. Bij twee keer kun je het nog minimaal zien, vooral wanneer je het op deze manier bekijkt. Daar lijkt het nu dan ook op.
Hier 5x gedaan en je ziet het nog steeds.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:01
LED-Maniak schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:42:
Je gaat het nooit voorkomen.

Wil je het niet zien, dan moet je gaan stucen. Maar dan mag je niet terug komen en klagen dat je deukjes en oneffenheden ziet. :P

Inderdaad je strijklicht veranderen en accepteren. :)
Kom hier maar kijken naar mijn plafond of je ze kan vinden ;) lukt je niet.

Maar ik ga er dan ook 4 keer langs.

1x keer met uniflot met normale vlakspaan
Schuren
2x keer met uniflot met bolle spaan speciaal voor gipsplaten
Schuren
En dan nog 2 keer met vlakke spaan met finishpasta en tussendoor schuren.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Makrolon schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:02:
[...]
2x keer met uniflot met bolle spaan speciaal voor gipsplaten
Heb je soms een linkje van deze bolle spaan? Ik had er nog niet eerder over gehoord.
sypie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:09:
Die naden zie je door het structuurverschil tussen de vuller en het karton van het gips. Wil je het weg hebben dan moet je zorgen dat overal dezelfde laag op komt met dezelfde structuur.
Precies. Het e.e.a. hangt vooral ook af van aanwezigheid strijklicht zoals hier ook al voorbij kwam.
Het wegwerken noemen ze soms ook wel afwerkingsniveau Q4 (Duitsland) of het aanbrengen van een dunpleister. Je kan dit dan ook nog eens embedden in glasvlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
sloth schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:01:
[...]

Heb je soms een linkje van deze bolle spaan? Ik had er nog niet eerder over gehoord.

[...]

Precies. Het e.e.a. hangt vooral ook af van aanwezigheid strijklicht zoals hier ook al voorbij kwam.
Het wegwerken noemen ze soms ook wel afwerkingsniveau Q4 (Duitsland) of het aanbrengen van een dunpleister. Je kan dit dan ook nog eens embedden in glasvlies.
ben voor je aan het zoeken maar kan het niet vinden... heb hem bij de bouwmaat vandaan

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@Makrolon is het deze? https://www.superprof.nl/...tvrij-staal-0-65mm/000305 en bij bouwmaat https://www.bouwmaat.nl/s...tgreep/product/0000414173

@ron321 dank je om op weg te helpen. Heb wel niet zo'n goede ervaring met MAURERLOB. Gaat vrij snel al roesten. Flink beter bij Super Prof al betaal je daar dan ook wel voor.

[ Voor 18% gewijzigd door sloth op 10-01-2023 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
sloth schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:40:
@Makrolon is het deze? https://www.superprof.nl/...tvrij-staal-0-65mm/000305 en bij bouwmaat https://www.bouwmaat.nl/s...tgreep/product/0000414173

@ron321 dank je om op weg te helpen. Heb wel niet zo'n goede ervaring met MAURERLOB. Gaat vrij snel al roesten. Flink beter bij Super Prof al betaal je daar dan ook wel voor.
Ja! Alleen ik heb er ook eentje in de vorm van een klein spackmes en die vind ik fijner. Die is nog goedkoper ook. maar die kan ik ook niet vinden.. Als ik er morgen aan denk kijk ik bij de bouwmaat hoe ze dat ding noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrixx
Ik heb de naden zojuist nagekeken en is echt geen speld tussen te krijgen. Strak afgestreken en geen bolle of holle naad te vinden. Het lijkt bijna te maken te hebben met verschil in zuiging van de verf of de gipsplaat ten opzichte van de naden.

Volgende keer ga ik het zelf gewoon stucen, te veel moeite voor wat het oplevert op deze manier. Voor nu voldoet een andere lamp, dan zie je er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b3rt0v
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-06 10:43
Naden dichtsmeren met jointfiller en daarna het geheel bedekken met een dunne laag stucpasta. Niks meer te zien van de naden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:27
Het zier er echt wel uit op de foto als een diepte verschil. als je goede primer hebt gebruikt kan er geen verschil meer zijn in zuiging. vooral niet na 2 keer sauzen.

Een diepteverschil zie je gewoon (ook minder dan een spelt).
Houdt je plakspaan of spackmes er een keer tegen en schijn met de andere kant met een lichtje er tegenaan.
dan zul je zien dat er nog een beetje licht door komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-05 16:50
Ziet er netjes uit!
Is de verf dus direct op de gipsplaten gegaan? Ik neem aan met voorstrijk? Hoeveel lagen verf was dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:22

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Bar10 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:29:
[...]

Ziet er netjes uit!
Is de verf dus direct op de gipsplaten gegaan? Ik neem aan met voorstrijk? Hoeveel lagen verf was dit?
Op die fotos is het alleen nog maar 1 laag (dekkende) voorstrijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_mHuAP-KHt6ydZ7ZlqZjZlFJlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gock2MFshIDKnqBtWgLUUIkV.jpg?f=fotoalbum_large

Woonkamer heeft 4 lagen filler en 1 laag finisher gekregen, omdat ik langs alle kanten strijklicht heb.

Op de foto zat er de voorstrijk en 1 laag verf op dacht ik.

De Nederbelg !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:17
Je ziet veel meer op je muren en plafond als de kamer leeg is. Zet er meubels neer, hang wat spul op je muur en je ziet vervolgens niet meer.
Met een bouwlamp tegen je muur aan ga je altijd van alles zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryVSjoris
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:37
Hoi alle

Werk deze finesser ook achteraf, als je al geverfd heb?

Mvg
Pagina: 1