Toon posts:

2-weg klep 24v AC naar 230v ombouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views

Vraag

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-03 19:14
BIj bekenden in huis is er al een zone-regeling die vervangen wordt door iets nieuws, vanwege ombouw verwarmingssysteem.

Hier zitten Honeywell VC8615 tweewegkleppen op die op 24v AC (met adapter erbij) zijn aangesloten op oude thermostaten die ook weg gaan.

Ik wil nu met Plugwise gaan werken, en die kunnen wel extra dingen schakelen per zone, maar alles is 230v.
Als ik de schakeling met de 2-weg zonekleppen wil behouden, dan moet ik die dus naar 230v krijgen.

Kan ik daar nu een 230v motor opzetten? Ik kan dat niet vinden online.
Ik vind vooral de gehele 230v kleppen, en daarvan lijkt de metalen klep zelf behoorlijk anders dan de 24v versies, dus denk ik dat het niet gaat passen.

Meest voor de hand liggende lijkt dus een 230v klep kopen en die er tussen zetten, dus volledige vervanging van de klep, als het cv leiding spul toch leeg gaat.

Of zijn er nog andere manieren?

Edit: Ik zie dat mijn vraagstelling eigenlijk niet klopt, want ook met 230v dien ik hem nog steeds middels relais te schakelen (potentiaal vrij contact).
Dus schiet ik er helemaal niks mee op om van 24v naar 230v om te bouwen.
Topic kan alweer dicht.

Ik heb overigens ook al het alternatief uitgewerkt waarbij ik de kleppen verwijder en het op andere manier oplos.

[Voor 16% gewijzigd door !null op 13-02-2023 09:13]

Ampera-e (60kWh)

Alle reacties

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Op verzoek dicht :)

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee