Mijn vraag
Is cros brand koppeling mogelijk?...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Huidig systeem is nest v3.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel reviews lezen.
Thermostaatconsole: De nest v3 is mooi , makkelijk te bedienen en doet watvhij moet doen,
Probleem: 1 temp meting in de woonkamer en geen slimme schakeling in de overige kamers.
Oplossing zou kunnen zijn de tado v3 met een googlehub.
Werkt bijna t zelfde maar is niet echt zelflerend als unit.en 3 euro/mnd voor openraam detectie en afwezigheidsmodus? Pfff doei!
Honeywell T9?
Kan ook een optie zijn.
Werkt samen met google assistant, heeft 12 kamer gescheiden warmte zones.
Is net als nest echt zelflerend.( voor zover ik t goed lees.)
Op t eerste gezicht lijkt de tado v3 de beste optie te zijn maar als je dieper ingaat op de settings en mogelijkheden is de muur thermostaat niet zo geavanceerd als de Nest v3 muurthermostaat.
Wat ideaal zou zijn is:
Tado's muur thermostaat gewoon op zolder/slaapkamer hangen, en de nest v3 in de woonkamer.
Op alle convectoren/radiatoren een slimme kraanthermostaat van tado.
Een googlehub als algemene control unit in huis en met een android app.
De nest v3 gekoppeld aan de tado CV controler als main thermostaat en hun eigen muur thermostaat als secondaire zone en de slaapkamers elk hun eigen radiatorkraan van tado.
Maar dat kan vermoedelijk niet.
Dus hoeveel meerwaarde heeft de google hub unit met de tado daaraan gekoppeld?
Ik kan niet geheel ontdekken wat dat scherm doet in de smart sectie voor mijn CV aansturing behalve spraakgestuurde commando's.
Is die Honeywell de middleground?
Geen geofencing. En geen open therm.
Het zelflerende schijnt ook niet je dat te zijn. En de motoren vd kraan thermostaten hoor je blijkbaar.
Blijkbaar niet.
Beetje jammer dat google nest geen slimme radiatorkranen heeft.
Dan was t simpel.
Is cros brand koppeling mogelijk?...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Huidig systeem is nest v3.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel reviews lezen.
Thermostaatconsole: De nest v3 is mooi , makkelijk te bedienen en doet watvhij moet doen,
Probleem: 1 temp meting in de woonkamer en geen slimme schakeling in de overige kamers.
Oplossing zou kunnen zijn de tado v3 met een googlehub.
Werkt bijna t zelfde maar is niet echt zelflerend als unit.en 3 euro/mnd voor openraam detectie en afwezigheidsmodus? Pfff doei!
Honeywell T9?
Kan ook een optie zijn.
Werkt samen met google assistant, heeft 12 kamer gescheiden warmte zones.
Is net als nest echt zelflerend.( voor zover ik t goed lees.)
Op t eerste gezicht lijkt de tado v3 de beste optie te zijn maar als je dieper ingaat op de settings en mogelijkheden is de muur thermostaat niet zo geavanceerd als de Nest v3 muurthermostaat.
Wat ideaal zou zijn is:
Tado's muur thermostaat gewoon op zolder/slaapkamer hangen, en de nest v3 in de woonkamer.
Op alle convectoren/radiatoren een slimme kraanthermostaat van tado.
Een googlehub als algemene control unit in huis en met een android app.
De nest v3 gekoppeld aan de tado CV controler als main thermostaat en hun eigen muur thermostaat als secondaire zone en de slaapkamers elk hun eigen radiatorkraan van tado.
Maar dat kan vermoedelijk niet.
Dus hoeveel meerwaarde heeft de google hub unit met de tado daaraan gekoppeld?
Ik kan niet geheel ontdekken wat dat scherm doet in de smart sectie voor mijn CV aansturing behalve spraakgestuurde commando's.
Is die Honeywell de middleground?
Geen geofencing. En geen open therm.
Het zelflerende schijnt ook niet je dat te zijn. En de motoren vd kraan thermostaten hoor je blijkbaar.
Blijkbaar niet.
Beetje jammer dat google nest geen slimme radiatorkranen heeft.
Dan was t simpel.
Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.