Toon posts:

Welke aanbieder DHZ zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-03 17:44
Op mijn nieuwe schuur wil ik zelf zonnepanelen leggen.

Ik heb nog een goede 1-fase omvormer van SolarEdge liggen.

De rest moet ik aanschaffen. Wie kan een goede webshop adviseren? Mag natuurlijk ook best een fysieke winkel zijn. Liefst niet te ver van Midden-Nederland.

Zou fijn zijn als ze een beetje uitleg kunnen geven. Ik ben zelf handig maar een beetje uitleg kan nooit kwaad.

[Voor 17% gewijzigd door havana op 09-02-2023 15:00]

DIT IS MIJN WEBSITE

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

14400Wp Zuid-Limburg

Wat is een 2-fase omvormer?

14400Wp🌞Live, Atlantic Explorer 270V3💧Live, Pana-mono WP5🔥Live.

• Gamer dénis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-03 17:11
Heb zelf goede ervaring met warmteservice. zitten volgensmij door het gehele land, en prijzen zijn vrij scherp .

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:00
Veel PV spul koop ik bij www.warmtebeheer.nl

Lees ook Het grote SolarEdge topic door voordat je met SE aan de gang gaat. Het is lang niet altijd de beste keuze.

[Voor 61% gewijzigd door Uszka op 09-02-2023 15:22]

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:59
En de juiste optimizer is ook belangrijk.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Solar-bouwmarkt.nl is redelijk scherp geprijsd.

Verder kan je natuurlijk ook los bepaalde types zoeken of de "excuuspanelen" van nieuwbouwwoningen in de buurt opsporen. Nieuwbouw hebben vaak maar een paar panelen en vele leggen achteraf het dak vol. Waarschijnlijk vind je op marktplaats wel een aantal sets die je voor een zacht prijsje van het dak mag halen.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:40
Je haalt de spullen bij de winkel die de spullen heeft die het beste passen. Vervoer van een stapel panelen wil je toch niet zelf doen.

Winkelman, solar outlet, stralend groen, solar garant, solar bouwmarkt om er een handje te noemen.

Als je een solaredge systeem gaat aanpassen/ opnieuw bouwen is het zal het ontwerp te toetsen. Gebruik hier solaredge designer voor. Geen valide ontwerp, mogelijk geen garantie.

Lees de start post van het solaredge topic door.

Alleen de beherend installateur kan aanpassingen maken aan het monitoring portaal van de omvormer die je hebt.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• havana
Thanks guys! Dat van die installateur was ik al achter, dat komt goed.

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
Ik ben inmiddels al weer een stukje verder. Ik heb via de SolarEdge designer de boel uitgetekend en tot de conclusie gekomen dat het legplan zoals ik dat voor ogen had niet effectief gaat zijn (te veel schaduw).

Daarom uitgekomen op 2 rijen van 3 panelen in landscape. Tussenafstand is dan zodanig groot dat ik schansen van 20 graden kan nemen.

Als ik juist geïnformeerd ben heb ik de P505 optimizers nodig (panelen 450 WP, 13,9A, 41,33V).

Nog 2 kleine vraagjes.

1. Weet iemand waar je dit soort klemmetjes kunt kopen?
2. Ik wil voor betonschansen gaan. Krijg je de klemmen om de panelen vast te zetten erbij zo niet, waar bestel je die en waarop moet je letten?

[Voor 19% gewijzigd door havana op 12-02-2023 14:46]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:00
havana schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:31:

Daarom uitgekomen op 2 rijen van 3 panelen in landscape. Tussenafstand is dan zodanig groot dat ik schansen van 20 graden kan nemen.
Zonde van de ruimte. Is een O/W opstelling niet mogelijk of een 5 graden schans? Lijkt mij dat je dan 50% meer panelen kwijt kan met totaal 40% meer opbrengst.

• havana
Alles ligt er inmiddels op. Ik heb de panelen ook netjes geaard. Kabels panelen getrokken, zonder inductielus.

Het enige waar ik niet goed uit kom is hoe ik de aarde nu verder moet aansluiten. Ik vind nogal tegenstrijdige berichten op internet.

1. Rechtstreeks op hoofdaarde van het huis?
2. Via omvormer.

Over punt 2--> Als ik het goed begrijp panelen en omvormer beide aansluiten via een aarderail en die rail dan los verbinden aan de hoofdaarde van het huis? Heb ik dat goed begrepen?

Double check, ik mag niet gewoon de aardekabel van de panelen in de AC aarde-ingang van de omvormer prikken (samen met de aardekabel van de omvormer).

Sorry als het een domme vraag is.

[Voor 13% gewijzigd door havana op 22-02-2023 13:38]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
@havana Aarding rechtstreeks. Moet in stand blijven tijdens het werk als je omvormer zou vervangen.

Via omvormer is dus pertinent fout

[Voor 6% gewijzigd door Ronald op 23-02-2023 06:09]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• depl0y
  • Registratie: Januari 2000
Uszka schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:20:
Veel PV spul koop ik bij www.warmtebeheer.nl

Lees ook Het grote SolarEdge topic door voordat je met SE aan de gang gaat. Het is lang niet altijd de beste keuze.
Hier komt mijn set ook vandaan (in December). Bij mij was de levering super snel en direct nadat in besteld had, belden ze even. Ondertussen lijken ze het wat drukker te hebben.

• havana
Ronald schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 06:08:
@havana Aarding rechtstreeks. Moet in stand blijven tijdens het werk als je omvormer zou vervangen.

Via omvormer is dus pertinent fout
Thanks. Dus doorvoeren naar het huis (panelen liggen op schuur, maar heb een mantelbuis getrokken) en in de meterkast op de hoofdaarde aansluiten.

Om nog even on topic te gaan heb ik mijn spullen overal en nergens vandaan gehaald. Panelen van Solar Outlet, optimizers en klemmen van Stralend Groen, betonsteunen van De Groot, kabels van Elektramat, tang en stekkers van Amazon.

[Voor 22% gewijzigd door havana op 23-02-2023 06:51]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee