Ik zoek een?
Tweetal dingen eigenlijk. Een 27 inch monitor en een GPU. De monitor is voor mij op dit moment even het belangrijkste, want ik heb als tweede monitor nu een oude Dell P2210 en die resolutie begint me zo onderhand toch wel te vervelen met het hybride werken van tegenwoordig. De oude Dell mag vertrekken en de huidige IIyama wordt de nieuwe tweede monitor.
Daarnaast zoek ik een GPU upgrade. Ik ben een gamer, op dit moment met name Battlefield. Maar ik verwacht zo maar dat Hogwarts Legacy daarbij gaat komen
.
Wat is je budget?
Voor de monitor hou ik het budget even op ongeveer 300 - 350 euro. Er is wel ruimte voor iets meer budget, maar dat gaat ten kostte van de GPU. Maar ben ik toe bereid als een optie significant beter is.
Voor de GPU kijk ik momenteel naar de V&A, met een budget van ongeveer 400 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de monitor ben ik niet heel merk vast. Het gaat me vooral om een goede keuze.
Voor de GPU gaat de voorkeur uit naar Nvidia. Heb in het verleden AMD gehad, maar vind de software van Nvidia fijner. Met de kaarten zelf nooit problemen gehad.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb uiteraard al wat voorwerk gedaan. En lang getwijfeld of ik voor twee monitoren moet gaan, waarbij ik dus een nieuwe wil kopen. Of dat ik voor een nieuwe ultra-wide moet gaan. Voor m'n werk zie ik voor ultra-wide echt heel veel voordelen. Maar qua gamen juist weer niet. En daarom toch de keuze voor op dit moment twee losse monitoren. Maar ik sta open voor alles eigenlijk.
Opties monitoren:
Toen ik het systeem gebouwd heb, heb ik (ook na advies hier op Tweakers
) rekening gehouden met een 3070 TI. Maar gezien de huidige prijzen heb ik dat bijgesteld naar een 3060 TI. Zoals gezegd heeft een GPU minder haast, dus als een 3070 TI echt heel veel meer winst oplevert t.o.v. een 3060 TI, dan wacht ik even met de GPU totdat het spaarpotje nog wat verder gevuld is ;-)
Opties GPU:
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De GPU en Monitor moeten gebruikt gaan worden i.c.m onderstaande systeem. Zoals te zien draai ik nu nog met een GTX970. Maar die wil ik dus gaan upgraden.
Ik game nu op 1080p en 60Hz. Met beide upgrades wil ik graag uitkomen op Quad HD en minstens 120 Hz, maar liefst 144Hz of meer.
Het systeem gebruik ik voor thuiswerken en voor gamen.
Wat zouden jullie aanraden?
Tweetal dingen eigenlijk. Een 27 inch monitor en een GPU. De monitor is voor mij op dit moment even het belangrijkste, want ik heb als tweede monitor nu een oude Dell P2210 en die resolutie begint me zo onderhand toch wel te vervelen met het hybride werken van tegenwoordig. De oude Dell mag vertrekken en de huidige IIyama wordt de nieuwe tweede monitor.
Daarnaast zoek ik een GPU upgrade. Ik ben een gamer, op dit moment met name Battlefield. Maar ik verwacht zo maar dat Hogwarts Legacy daarbij gaat komen

Wat is je budget?
Voor de monitor hou ik het budget even op ongeveer 300 - 350 euro. Er is wel ruimte voor iets meer budget, maar dat gaat ten kostte van de GPU. Maar ben ik toe bereid als een optie significant beter is.
Voor de GPU kijk ik momenteel naar de V&A, met een budget van ongeveer 400 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de monitor ben ik niet heel merk vast. Het gaat me vooral om een goede keuze.
Voor de GPU gaat de voorkeur uit naar Nvidia. Heb in het verleden AMD gehad, maar vind de software van Nvidia fijner. Met de kaarten zelf nooit problemen gehad.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb uiteraard al wat voorwerk gedaan. En lang getwijfeld of ik voor twee monitoren moet gaan, waarbij ik dus een nieuwe wil kopen. Of dat ik voor een nieuwe ultra-wide moet gaan. Voor m'n werk zie ik voor ultra-wide echt heel veel voordelen. Maar qua gamen juist weer niet. En daarom toch de keuze voor op dit moment twee losse monitoren. Maar ik sta open voor alles eigenlijk.
Opties monitoren:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | Gigabyte M27Q Zwart | € 325,98 | € 325,98 |
1 | Monitoren | LG 27GN800-B Zwart | € 296,41 | € 296,41 |
1 | Monitoren | LG UltraGear 27GP850-B Zwart | € 389,- | € 389,- |
Totaal | € 1.011,39 |
Toen ik het systeem gebouwd heb, heb ik (ook na advies hier op Tweakers

Opties GPU:
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | € 699,- | € 699,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming X 8G LHR | € 519,01 | € 519,01 |
Totaal | € 1.218,01 |
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De GPU en Monitor moeten gebruikt gaan worden i.c.m onderstaande systeem. Zoals te zien draai ik nu nog met een GTX970. Maar die wil ik dus gaan upgraden.
Ik game nu op 1080p en 60Hz. Met beide upgrades wil ik graag uitkomen op Quad HD en minstens 120 Hz, maar liefst 144Hz of meer.
Het systeem gebruik ik voor thuiswerken en voor gamen.
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 286,65 | € 286,65 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 232,85 | € 232,85 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda 7200.10 ST3250410AS, 250GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify S2 Black - TG | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Voedingen | BitFenix Whisper BWG750M | € 130,65 | € 130,65 |
1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | OCZ Vertex 4 128GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 500GB | € 75,53 | € 75,53 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 905,58 |
Wat zouden jullie aanraden?
Meshify S2 Black | i5-12600K | Scythe Fuma 2 | MSI Pro Z690-A DDR4 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | Crucial Ballistics 32GB @ 3200MT/s | BitFenix Whisper BWG750M | Samsung 980 Pro