Toon posts:

Gopro 11 max grootte van een clip om te kunnen exporteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-03 17:51
Beste allemaal,
Mijn vraag gaat over een Gopro 11 met de update van 28-2-23 met daarin een Sandisk 128Gb Extreme SDXC card
Voor de bewerking gebruik ik een Macbook, en het programma Imovie. Verder gebruik ik een 1 TB Samsung SSD externe harde schijf. Voor het overzetten van het Gopro bestand naar een leesbaar bestand voor de Macbook en Imovie maak ik gebruik van het programma ‘Android File Transfer’
Ik maakte een video van 11,3 Gb. Deze probeerde ik op de laptop te zetten, om hem te kunnen bewerken. Het overzetten stopte echter bij 4Gb.
Ik las op het internet, dat bij eerdere Gopro’s de cliplengte ingesteld kon worden. Dit lijkt met de Gopro 11 niet meer te kunnen
Ik heb getracht de clip rechtstreeks te installeren van de Gopro in Imovie. Zoals in een eerder topic beschreven gaat dit niet. Vervolgens heb ik de clip zowel op de interne als de externe harde schijf proberen op te slaan. In beide gevallen stopt dit nadat exact 4 Gb was overgezet.
Doe ik ergens iets niet goed, of kan deze Gopro niet overweg met een clip groter dan 4 Gb ?
Als de max clipgrootte inderdaad 4 Gb is, kan ik tijdens het filmen ergens zien dat ik deze grens bereikt heb ?
Het is mij bekend dat korte clips voor de kijker fijner is, maar ik had nu een reden om lang te filmen en dit kan in de toekomst vaker gebeuren.

...

Beste antwoord (via Megat op 10-02-2023 16:39)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Megat je gaf in Schokkerig filmbeeld bij 4K opnames aan dat je ook al eens geprobeerd had om via de ingebouwde kaartlezer van je macbook (uit 2015) de bestanden te importeren. Dat lijkt me sowieso de beste methode (iets bewerkelijker, maar minder kans dat tussenliggende hard/software beperkingen opwerpt). Heb je dan ook problemen met die grote bestanden?

[Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 09-02-2023 12:54]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-03 12:37
Sd-kaart/ssd verkeerd geformatteerd? FAT32 ipv exFAT.

Beetje offtopic: GoPro schiet toch ook gewoon H264 mp4? Dat is toch gewoon een leesbaar bestand? Of schiet je HEVC?

[Voor 14% gewijzigd door Zwennie op 08-02-2023 12:44]

• Megat
Zwennie schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:40:
Sd-kaart/ssd verkeerd geformatteerd? FAT32 ipv exFAT.
Oef Zwennie, is het erg als ik zeg dat niet te weten. Ik formateer het kaartje door in het menu op de Gopro ‘format sd card’ aan te vinken.
[b]Zwennie in "Gopro 11 max grootte van een clip om te kunnen exporteren"
Beetje offtopic: GoPro schiet toch ook gewoon H264 mp4? Dat is toch gewoon een leesbaar bestand? Of schiet je HEVC?
Als ik in een eerder topic ‘Greatsworld ‘ goed begrepen heb, HEVC
Als ik een filmpje van 10Gb tijdens het filmen opknip in -pakweg - 3 stukjes, is er niets aan de hand en kan ik die 10Gb gewoon in 1 keer opslaan op het Macbook.

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-03 12:37

• Megat
Bedankt voor de link Zwennie, ik zag hem nog niet eerder.
In de link wordt volgens mij geschreven, dat de Gopro de clips begrenst op 4Gb. In mijn beleving is dat bij mijn Gopro11 Hero Black, zoals ik hem gebruik, niet het geval. Ik heb het geprobeerd en ik kan een clip van 11,4 Gb lengte probleemloos opnemen. Edoch deze clip exporteren naar mijn Macbook of de externe Samsung SSD 1TB schijf gaat niet. Het exporteren stopt in beide gevallen dan bij exact 4Gb.
Na het verhaal uit de link gelezen te hebben, denk ik - met mijn lekenverstand - dat het verschijnsel wel eens bij het SD kaartje gezocht kan worden. Snijdt die gedachtengang hout ? Zou een kaartje met minder opslag capaciteit wellicht een oplossing kunnen zijn ?
Ik leef met het idee, dat ikzelf ergens iets niet goed doe. Mijn vertrouwen in de moderne techniek is zodanig, dat de kans dat het probleem bij mij ligt vele malen groter is dan dat het probleem bij de Gopro zou liggen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:30

Croga

The Unreasonable Man

Er is natuurlijk ook altijd nog een kans dat je SD card niet is wat hij beweert te zijn......

Er zijn hele berg SD kaarten in omloop met in de praktijk minder opslag dan ze beweren te zijn. Wordt gewoon herkend als 128GB maar is in feite een 4GB chip met wat geneuzel. Als je minder betaald hebt voor het kaartje of hem niet van een persé als betrouwbaar bekende leverancier af hebt loop je dat risico.

Wat je het beste kunt doen is het kaartje zelf gewoon rechtstreeks in je laptop steken. Als je geen cardreader in de laptop hebt regel dan een eenvoudige USB cardreader. Als ook dan het kopieren stopt bij 4GB weet je nagenoeg zeker dat je met een nep kaartje te maken hebt.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 15:48

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Gopro slaat de bestanden op per 5 minuten. Als jij die bestanden niet naar je externe hdd kan kopieren betekend dat die in fat32 is geformatteerd. Met de gopro is niets aan de hand.

AMD Ryzen 7 5800X • AMD Radeon RX 6700 XT • ASUS TUF Gaming B550-PLUS • Arctic Liquid Freezer II 280 • G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK • be quiet! Straight Power 11 550W • Antgamer M34G5Q • 34" • 3440x1440 • Phanteks Eclipse P400S

• Megat
Croga en Ocdaan,
Hartelijk dank voor jullie reactie,
Na de reactie van Zwennie, ben ik verder gaan zoeken en kwam ik op de link van de gopro community.
Hier vond ik dat de Gopro11 inderdaad clips tot 12Gb lengte opneemt en dus niet in stukjes van 4 Gb opknipt.
Vooralsnog vind ik dat jammer, maar dat zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat ik niet genoeg kennis heb van de materie.
Bij deze de link naar het betrefffende topic
https://community.gopro.c...-from-12gb?language=en_US

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:42
Het probleem zit hem niet in je GoPro of je SD kaart, je geeft aan deze bestanden niet over te kunnen zetten op je MacBook of je externe schijf. Het lijkt er dus op dat je deze schijven, zowel in je MacBook als je externe exemplaar, niet hebt geformatterd in een formaat dat bestanden groter dan 4Gb accepteert. Kan je eens aangeven wat je qua MacOS versie op je Mac hebt draaien en hoe deze schijf is ingesteld? Ik kan het me haast niet voorstellen, maar wellicht zit daar de crux van het probleem. Hoe is je externe schijf geformatteerd?

• Megat
Dag ArcherVc10 en anderen,
Zowel het Macbook als de Gopro zijn geformateerd door de apparaten zelf. Ik hoop er vanuit te mogen gaan, dat dat de voorkeur methode is. Zoals in mijn startposting geschreven, werd de laatste update van zowel Apple als Gopro geïstalleerd. ( beiden minder dan twee weken geleden.)
In de link https://community.gopro.c...-from-12gb?language=en_US van de Gopro community meen ik te lezen, dat het een bekend probleem is. Daar is volgens mij ook te lezen dat de combi Gopro - Apple niet ideaal is in relatie tot de mogelijkheid om eenvoudig grote bestanden van de Gopro weg te schrijven naar de Mac.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Megat je gaf in Schokkerig filmbeeld bij 4K opnames aan dat je ook al eens geprobeerd had om via de ingebouwde kaartlezer van je macbook (uit 2015) de bestanden te importeren. Dat lijkt me sowieso de beste methode (iets bewerkelijker, maar minder kans dat tussenliggende hard/software beperkingen opwerpt). Heb je dan ook problemen met die grote bestanden?

[Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 09-02-2023 12:54]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Megat
Dag Orion en anderen,
Ik las op de site van de Gopro community inderdaad ook al het advies om het SD kaartje rechtstreeks in de Macbook (ondertussen een recenter bouwjaar Macbook van mijn vrouw) te steken, in plaats van indirect. Ik heb dat nog niet kunnen proberen, maar ga dat zeker nog doen.
Dat Gopro de cliplengte van de meest recente versie 11 camera heeft verhoogd van 4 naar 12 GB, schijnt zijn oorzaak te vinden in de veel grotere hoeveelheid data (vanwege uitgebreidere mogelijkheden), die dit ‘toverdoosje’ kan verwerken.

• Archer_VC10
Megat schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:38:
Zowel het Macbook als de Gopro zijn geformateerd door de apparaten zelf.
Dat beantwoord mijn vraag niet echt. Er is nogal een verschil tussen een MacBook die je al zes keer naar een nieuwe MacOS versie hebt gezet of een model dat meteen met een recente versie van MacOS is geinstalleerd. Een 2015 MacBook is ooit met High Sierra geleverd gok ik, maar wat staat er nu op en hoe ben je daar gekomen? Je hebt het over een recenter model dat je nu gaat testen, geef eens aan welk model je gebruikt met welke MacOS versie, en controleer hoe je de SSD/HDD hebt geformatteerd. Geef dat eens aan, dan kunnen we veel gerichter meedenken.

• Megat
Dag Archer VC10 en anderen,
Ik hoop dat bijgaande foto je vraag gedeeltelijk beantwoord. Ik denk de wijze waarop de SSD geformateerd is niet te kunnen vinden. Waarschijnlijk schiet mijn kennis tekort.

• Archer_VC10
Als je deze MacBook gewoon normaal hebt geinstalleerd (en er zou geen reden zijn om dat anders te doen) dan zal hij APFS gebruiken met een maximale bestandsgrootte van 2E63 bytes. Dat gaat jouw GoPro niet met een enkel filmpje redden. Het ligt dus niet aan deze laptop. Je moet gewoon een 12Gb bestand van de SD kaart naar deze MacBook kunnen kopieren, probeer dat a.u.b. even en laat ons weten wat hier uitkomt. Doe dit met de interne reader van de laptop zodat er geen andere obstakels onderweg kunnen ontstaan en kopieer naar de interne schijf van de MacBook.

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-03 07:50
Waarom maak je gebruik van het programma Android File Transfer? Kan je de SD kaart niet rechtstreeks uitlezen in je laptop?

• Megat
Orion84 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:50:
....ook al eens geprobeerd om via de ingebouwde kaartlezer van je macbook de bestanden te importeren. Dat lijkt me sowieso de beste methode.
Je hebt helemaal gelijk Orion84 en Spreading.
Vanmiddag heb ik het geprobeerd en hij leest de bestanden van 11,9 probleemloos in, ook zonder tussenkomst van het programma ‘Android file transfer.
Probleem opgelost, al vind ik het wel jammer dat ik het kaartje steeds uit de Gopro moet halen.’
Bedankt voor het aandragen van je idee.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee