Ik heb recent de wifi variant gekocht van de reolink deurbel,
Echter nu ik het wilde aansluiten kwam ik er achter dat ik een eeuw oude trafo heb (mooie techniek ook dat het nog werkt)
Echter blijkt dat vroeger deurbellen op 3V, 5V of gecombineerd op 8V werken.
Aangezien de trafo ook niet op een logische plek zit en de bedrading erg oud is denk ik er aan om nieuwe bekabeling te trekken. (Trafo hangt naast de oude gong aan de muur in de gang
, en ik heb textiel gespot om een ader heen.....)
Echter bedenk ik me nu dan ook of het niet beter is om de wifi versie terug te sturen en dan een PoE variant te kopen. Zeker als er toch een nieuwe kabel naar toe moet.
Kost me wel 20 euro meer, maar denk dat het wel beter is, hoe kijken jullie hier tegen aan?
Qua wifi bereik verwachte ik niet al te veel problemen aangezien de router aan de andere kant van de deur staat waar de bel komt te hangen...
Of is het gewoon onzin in dit geval en kan ik beter 2 stroomdraadjes trekken (is vast dunner dan Ethernet).
Echter nu ik het wilde aansluiten kwam ik er achter dat ik een eeuw oude trafo heb (mooie techniek ook dat het nog werkt)
Echter blijkt dat vroeger deurbellen op 3V, 5V of gecombineerd op 8V werken.
Aangezien de trafo ook niet op een logische plek zit en de bedrading erg oud is denk ik er aan om nieuwe bekabeling te trekken. (Trafo hangt naast de oude gong aan de muur in de gang
Echter bedenk ik me nu dan ook of het niet beter is om de wifi versie terug te sturen en dan een PoE variant te kopen. Zeker als er toch een nieuwe kabel naar toe moet.
Kost me wel 20 euro meer, maar denk dat het wel beter is, hoe kijken jullie hier tegen aan?
Qua wifi bereik verwachte ik niet al te veel problemen aangezien de router aan de andere kant van de deur staat waar de bel komt te hangen...
Of is het gewoon onzin in dit geval en kan ik beter 2 stroomdraadjes trekken (is vast dunner dan Ethernet).
/f/image/1YC3M09Ggz6zNsaWNDbjiwFJ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nYJzcZ5DyQd06QBs6OaM1hGB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DEuzyWcXEYBLYGpwMQWNP7QP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j9GXI2SGIOfghYQHvhTx2PnN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fv2wnK3SrRGU2wrqZ8btXMj6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bo1ha6T4KHdnoAEEt7tEY3cR.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/9i4EKHnTYhl6setTgpYN1fOb.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/U0qNKkHE5p6haIRb8e9zXB8O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w51IncvccWxKppaXWkiTzQwy.png?f=user_large)
/f/image/c0KLYMdOiwf2l6c0F17JdAJe.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tXChU8LHHVjOKws25QMTZ73u.png?f=user_large)
/f/image/Qjy88cg158yWdsNLPHxnaIMC.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oEo5OsWxnXsnjGCwcJHfqUw0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fJeff2Dr6WuENaxHJC0rbebp.jpg?f=fotoalbum_large)