Toon posts:

Hulp bij kiezen juiste subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

Vraag

• Soundwave
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-02 21:49
Hi,

Ik ben nieuw in de wereld van de HiFi en heb onlangs een Denon AVR-X1700H gekocht.

Nu had ik gelezen dat je niet zomaar elke subwoofer erop aan kan sluiten. Maar hoe bepaal ik of ik de juiste subwoofer aanschaf voor mijn set?
Waar moet ik op letten?

Zelf heb ik ook de volgende speakers set:
Dali Oberon Vokal (center)
Dali Oberon 5 als front L&R
Dali Oberon On Wall als rear L&R
...

Thanks in advance πŸ™
...

Alle reacties

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57
Soundwave schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:56:
Hi,

Ik ben nieuw in de wereld van de HiFi en heb onlangs een Denon AVR-X1700H gekocht.

Nu had ik gelezen dat je niet zomaar elke subwoofer erop aan kan sluiten.
...
En waarom zou dat niet kunnen?

Wat is je budget? Wat vind je belangrijk in een sub? Vooral veel laag, of moet dat ook nog strak zijn. Dus een gesloten, of gepoorte sub. Nog eisen aan de omvang?

Persoonlijk zou ik lekker voor een SVS PB-1000 gaan. Die sub levert je de meeste bang for buck.

[Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 07-02-2023 15:13]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Soundwave
Ik dacht iets met vermogen ofzo?
Dat is wel een goeie vraag, laag is goed maar strak ook. Ik zal eens kijken naar de SVS PB-1000 πŸ‘πŸ» tnx

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08
Soundwave schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:22:
Ik dacht iets met vermogen ofzo?
Dat is wel een goeie vraag, laag is goed maar strak ook. Ik zal eens kijken naar de SVS PB-1000 πŸ‘πŸ» tnx
Er wordt waarschijnlijk bedoeld dat je een actieve sub erop aan moet sluiten. Dat klopt. Maar dat zijn bijna alle hifi subs.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Soundwave schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:56:
Hi,

Nu had ik gelezen dat je niet zomaar elke subwoofer erop aan kan sluiten. Maar hoe bepaal ik of ik de juiste subwoofer aanschaf voor mijn set?
Waar moet ik op letten?

Zelf heb ik ook de volgende speakers set:
Dali Oberon Vokal (center)
Dali Oberon 5 als front L&R
Dali Oberon On Wall als rear L&R
...

Thanks in advance πŸ™
...
Dat is letterlijk precies dezelfde set als ik heb (inclusief de Denon _/-\o_ ).

Hoe groot is je ruimte? Wij hebben de Dali Sub C-8 D erbij gekocht en gebruiken hem in een woonkamer van ongeveer 25m2, ondanks dat verschillende mensen vinden dat een 8 inch sub te klein is zijn we er hier erg blij mee! Bij muziek Γ©n films geeft het echt een perfect laag in onze ruimte.

Hiervoor hadden we een Sony soundbar en dÑÑrvoor een leuke Denon reciever met vier Kef vloerstaanders en een MJ Acoustics PRO 50 MII subwoofer. Het geluid klinkt nu beter/voller en beter in balans in dezelfde ruimte. (Kan ook aan de gebruiker liggen natuurlijk ;) )

Lang verhaal kort, check zeker de subs van Dali om je setje compleet te maken d:)b

• Soundwave
Hi D-ed,
Ja nou ik dus ook 25m2.. ik zal er naar kijken. Tnx voor de tip πŸ™‚

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-03 20:21
ik heb de denon 1500h met een klipsch spl150.
lekker hoor.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Aankoopadvies topics doen we in Beeld en geluid koopadvies. Daar ga ik dit topic nu niet naartoe verplaatsen maar sluiten. De topicstart is nog erg karig dus je kan beter eerst nog wat onderzoek doen zodat je in BGK een meer gestructureerd topic kan aanmaken als je zover bent. Mijn advies is om te beginnen met rondkijken in Het Grote Subwoofer Topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee