sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Eps verlijmen, welke lijm?

Pagina: 1
Acties:

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-03 22:16
Mede tweakers,

Ik ga mijn bg vloer aan de onderkant na-isoleren. De ribcassette vloer is reeds voorzien van 5cm Eps, hier eil ik nog 10-15 cm tegenaan lijmen. Welke lijm kan ik hier volgens jullie het beste voor gebruiken? Mijn gedachten tot zover:

-High tack werkt goed maar is behoorlijk stug, ws moeilijk om het nieuwe goed aan te laten sluiten op het oude
-geen verneveling, werk in de kruipruimte en moet 60m2 doen. Geen trek in gedoe met gelaatsmaskers
-liefst ook geen schuim ivm vrijkomende gassen

Daarmee kom ik op kit, maar liefst soepel verwerkbaar maar toch met hoge aanvangst kleefkracht. Suggesties?

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
dan kom je bij de normale (witte) montagekit bv pattex clasic (action) , maar die heeft veel minder aanhecht kracht dan hightack(als het nog niet droog is) dus zal je wat moeten ondersteunen

je kan wat verschillende hightack proberen ze zijn vaak net wat anders qua taaiheid. persoonlijk vind ik hightack voor dergelijke klusjes juist ideaal, je kan namelijk ook wat hoogte verschillen oplossen, juist doordat het wat taai is.

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 21:01
Die witte montagekit heeft bij mij nog nooit iets gelijmd. Vreselijk spul.
Ik zou dit doen met een MS polymeer, waar high tack dus onder valt. Gewoon dotjes maken en de zaak op zijn plaats plakken.
Eventueel laat je iemand bovengronds de dotjes zetten en de plaat aangeven.

• twain4me
  • Nu online
Tarquin schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:04:
Die witte montagekit heeft bij mij nog nooit iets gelijmd. Vreselijk spul.
Ik zou dit doen met een MS polymeer, waar high tack dus onder valt. Gewoon dotjes maken en de zaak op zijn plaats plakken.
Eventueel laat je iemand bovengronds de dotjes zetten en de plaat aangeven.
wat die witte montage kit exact is weet ik eigenlijk niet het duurt vooral lang voordat het droog is. zeker als beide te lijmen producten bv xps zijn... het is om lijp van te worden.. geef mij maar hightack :+

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
polymax crystal? Staat me bij dat dat een van de weinig is die ook in minder geventileerde ruimtes redelijk veilig gebruikt kan worden.

• Tarquin
High tack ligt tegenwoordig ook bij de action.
Net als Polymax crystal en de andere vormen van polymax komen er geen oplosmiddelen vrij. Het hardt uit onder invloed van vocht uit de lucht.

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:45
Voor hetzelfde doeleinde heb ik deze gebruikt: https://www.kitcentrum.nl...ml-p:94/kleur:wit-v:1449/

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 21:57

klown

geek

Ik heb op de bestaande laag EPS in de kruipruimte 2x 6cm EPS geplakt met deze lijm:

https://www.raabkarcher.n...stik-lijm-750ml/P_1073093

Is wel schuim, zal wel wat gas uit komen, maar lijkt me veel handiger werken dan kit.

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• Collen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 14:06

Collen

Dude..

gewoon.. houtlijm, of behanglijm
zolang er maar geen oplosmiddelen in zitten

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:27
Aangezien je niet de eerste bent die zijn/haar kruipruimte heeft geïsoleerd, misschien kan je hier wat ideeën opdoen:

Kruipruimte vloer (na-)isoleren

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-03 22:16
Thanks, denk dat ik wat verschillende soorten high tack ga uitproberen, laat wel even weten wat er uit komt!

• Tarquin
Collen schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:51:
gewoon.. houtlijm, of behanglijm
zolang er maar geen oplosmiddelen in zitten
Beide zouden niet mijn eerste keus zijn in een vochtige ruimte.

• twain4me
  • Nu online
Eivogel1985 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:18:
Thanks, denk dat ik wat verschillende soorten high tack ga uitproberen, laat wel even weten wat er uit komt!
ik zou bij illbruck beginnen (kopen bij een winkel met een hoge doorloopsnelheid) bv combitools
Illbruck is naar mijn ervaring wat soepeler dan den braven en polymax (maar die laatse is vooral ook veel duurder)

[Voor 14% gewijzigd door twain4me op 09-02-2023 12:49]

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 21:59
Hightack en PS gaan niet goed samen, beter een polystyreen lijm nemen dan zo’n duizend dingen product.

• Boszie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:50
Ik heb zelf om de EPS en PIR platen tegen de onderkant van de vloer te verlijmen flexibele tegellijm gebruikt. Het zit in een zak van 20 kilo poeder. De EPS platen en PIR platen zitten direct vast. Poeder in een emmer, water erbij en mengen met een mengstaaf op de boormachine.

• Ysberg80
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:49
D.deJong schreef op zondag 12 februari 2023 @ 07:40:
Hightack en PS gaan niet goed samen, beter een polystyreen lijm nemen dan zo’n duizend dingen product.
Ik gebruik dit al ruim 10 jaar zonder problemen voor tempex. Waarom zou dit volgens jou niet goed samen gaan?

Even aandrukken en het zit meteen vast, geen omkijken meer naar. In vergelijking met andere merken is Poly Max High Tack Express van Bison het makkelijkst te verwerken, andere merken zijn wat harder.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 21:59
Ysberg80 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:13:
[...]

Ik gebruik dit al ruim 10 jaar zonder problemen voor tempex. Waarom zou dit volgens jou niet goed samen gaan?

Even aandrukken en het zit meteen vast, geen omkijken meer naar. In vergelijking met andere merken is Poly Max High Tack Express van Bison het makkelijkst te verwerken, andere merken zijn wat harder.
Uit eigen ervaring, de heraklith kwam met lijm en al van de PS afzetten en na contact met de fabrikant ( https://eshop.mastermate....-tack-290ml-wit/162900805 ) was de uitkomst dat de lijm na verloop van tijd onthecht van de PS. Een hele parkeergarage waar de stroken Heraklith los komen is geen lolletje.
Door het lage soortelijk gewicht van PS blijft het vaak wel hangen maar ik neem het risico niet meer en gebruik enkel nog maar de productspecifieke lijmen en geen duizend dingen doekjes meer.

[Voor 19% gewijzigd door D.deJong op 12-02-2023 12:19]

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:00
Je vraagt om een lijm, maar misschien is bevestigen met een isolatieplug ook nog een optie. Afhankelijk van de plaat grote ongeveer 4 isolatie pluggen. Plaat goed tegen de oude EPS-platen drukken en de plug er in draaien. Weet niet of je de dikte in 1x (15cm) wil aanbrengen, of in 2 lagen. Accu boormachine met geschikte bitje voor de isolatieplug en je bent het mannetje.

Hier kan je bijvoorbeeld de TOX Isolatieplug Thermo 120 mm voor gebruiken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee