Ik moet er in de toekomst gaan leggen op onze nieuwbouwwoning.
Ik heb er geen kaas van gegeten, maar probeer mezelf wel deftig in te lezen (oa dit forum), om er toch proberen voor te zorgen dat de voorstellen die men mij geeft correct zijn.
Qua oriëntatie zitten we volgens mij perfect, de tuin is zuid gericht, van s'morgens tot s'avonds zon op het dak achteraan.
We gaan voor een al zeker voor een warmtepomp en vloerverwarming.
Er komt geen vloerverwarming op het eerste verdiep behalve in de 2 badkamers.
We zouden opteren voor kurk als vloer, maar we weten nog niet hoe we best de andere ruimtes kunnen verwarmen.
Kiezen we voor een airco die ook kan verwarmen?
Kiezen we voor een (elektrische)... radiator(?)
Dit zijn nog wat vragen die we ons stellen en waar we als leek nog geen antwoord op hebben.
Uiteraard zal elke firma ons aanpraten om airco's te plaatsen... (Ik vertrouw verkopers niet zo snel).
Dit is de moeilijkste materie (voor ons) bij de realisatie van onze woning.
Ik heb er geen kaas van gegeten, maar probeer mezelf wel deftig in te lezen (oa dit forum), om er toch proberen voor te zorgen dat de voorstellen die men mij geeft correct zijn.
Qua oriëntatie zitten we volgens mij perfect, de tuin is zuid gericht, van s'morgens tot s'avonds zon op het dak achteraan.
We gaan voor een al zeker voor een warmtepomp en vloerverwarming.
Er komt geen vloerverwarming op het eerste verdiep behalve in de 2 badkamers.
We zouden opteren voor kurk als vloer, maar we weten nog niet hoe we best de andere ruimtes kunnen verwarmen.
Kiezen we voor een airco die ook kan verwarmen?
Kiezen we voor een (elektrische)... radiator(?)
Dit zijn nog wat vragen die we ons stellen en waar we als leek nog geen antwoord op hebben.
Uiteraard zal elke firma ons aanpraten om airco's te plaatsen... (Ik vertrouw verkopers niet zo snel).
Dit is de moeilijkste materie (voor ons) bij de realisatie van onze woning.