Toon posts:

Game PC Ultrawide 1440p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• btoasty
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-03 00:44
Hoi! Twee maanden terug al een topic gemaakt, maar uiteindelijk toch besloten om het tot nu uit te stellen. Eisen (voornamelijk resolutie) ook aangepast, dus vandaar een nieuwe topic.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zal gebruikt worden om mee te gamen. Op dit moment games zoals Final Fantasy 14, Lost Ark, Apex Legends, maar later ook AAA games. Wordt nu op een 1080p monitor gespeeld, maar deze wordt het 2e scherm en wordt vervangen door een 1440p Ultrawide monitor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 1500€-1750€.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de monitor (dat het 2e scherm wordt).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit vooral te twijfelen tussen een Ryzen 5 7600x en een i5-13600KF, en tussen DDR4 vs DDR5 RAM. Van wat ik in benchmarks zie zit er geen groot verschil tussen DDR4 en DDR5, maar DDR5 is op dit moment wel ongeveer 80% duurder.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wi-Fi op het moederbord is nodig, aangezien bekabeld helaas niet altijd zal kunnen.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn de gekozen componenten compatible met elkaar? Zitten er componenten tussen waarvan de kwaliteit een stuk minder is dan alternatieven? Is de luchtstroom van de behuizing prima met de meegeleverde 2 fans, of kan ik beter extra fans kopen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600X Boxed€ 240,99€ 240,99
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 248,-€ 248,-
1VideokaartenPowercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6€ 649,-€ 649,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 109,-€ 109,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev.C€ 56,95€ 56,95
1Geheugen internKingston Fury Beast KF556C36BBEK2-32€ 141,85€ 141,85
1VoedingenNZXT C750 Gold v2€ 104,89€ 104,89
1Solid state drivesWD Black SN770 1TB€ 83,90€ 83,90
Totaal€ 1.634,58

Alle reacties

• SiyBey
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-02 17:16
Paar dagen geleden had ik eenzelfde soort vraag. Mij heeft de thread https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2164038 heel goed geholpen.

Ze hebben het daar ook uitgebreid gehad over componenten soortgelijk met die van jou.

• btoasty
SiyBey schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:44:
Paar dagen geleden had ik eenzelfde soort vraag. Mij heeft de thread https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2164038 heel goed geholpen.

Ze hebben het daar ook uitgebreid gehad over componenten soortgelijk met die van jou.
Hele vergelijkbare thread inderdaad, ik zal hem doornemen, bedankt!

• btoasty
De set-up hierboven komt volgende week binnen, maar ik lees nu dat extra fans aangeraden worden voor de gekozen 4000D case?

Welke fans zou ik kunnen nemen? Ik lees veel over de Arctic 5pack, maar weet niet zo goed of het 120mm of 140mm moet zijn, en of ik de P- of F-variant moet nemen. Verder vroeg ik me af in wat voor opstelling de fans het best geplaatst kunnen worden.

Hebben mensen hier toevallig ervaring/tips mee?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee