Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn grootste vraag is of het waard is om te upgraden (qua performance) of dat het beter is om geheel nieuwe PC aan te schaffen en dan de huidige PC te verkopen?
Ik twijfel namelijk of mijn Moederbord en voeding het wel aan kunnen.
Ik wil graag over naar de RX6900XT
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nieuw dacht ik aan ongeveer 2000euro max maar liefst upgraden om beetje de kosten te dekken?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wellicht, alleen mijn kennis is te weinig om te oordelen of mijn huidige setup voldoende is. zie onderstaande overzicht mbt huidige setup.
Kan mijn moederbord het wel aan? En is mijn voeding wellicht te weinig voor deze videokaart?
Zelf denk ik dat de processor nog wel krachtig genoeg is?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee principe niet, ik ben tevreden met hoe mijn PC nu werkt, echter wil ik graag richting hogere kwaliteit gaming en naar de nieuwe AMD kaart
Wat verwacht je van ons?
Advies of het verstandig is om deze PC te upgraden of dat het beter is om een nieuwe PC aan te schaffen.
Dit is de huidige PC van mij, toevallig exact hetzelfde als voorbeeld topic.
De PC welke ik eventueel in gedachten had, wel flink bedrag maar wellicht krijg ik nog iets terug mbt huidig PC om de kosten te compenseren? Deze is samengesteld aan de hand van de upgrade bundel bij MeGekko. De videokaart is gemiddeld rond de 800 a 850 wat ik zo zie. Dus de kosten kunnen nog iets lager uitkomen.
Mijn grootste vraag is of het waard is om te upgraden (qua performance) of dat het beter is om geheel nieuwe PC aan te schaffen en dan de huidige PC te verkopen?
Ik twijfel namelijk of mijn Moederbord en voeding het wel aan kunnen.
Ik wil graag over naar de RX6900XT
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nieuw dacht ik aan ongeveer 2000euro max maar liefst upgraden om beetje de kosten te dekken?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wellicht, alleen mijn kennis is te weinig om te oordelen of mijn huidige setup voldoende is. zie onderstaande overzicht mbt huidige setup.
Kan mijn moederbord het wel aan? En is mijn voeding wellicht te weinig voor deze videokaart?
Zelf denk ik dat de processor nog wel krachtig genoeg is?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee principe niet, ik ben tevreden met hoe mijn PC nu werkt, echter wil ik graag richting hogere kwaliteit gaming en naar de nieuwe AMD kaart
Wat verwacht je van ons?
Advies of het verstandig is om deze PC te upgraden of dat het beter is om een nieuwe PC aan te schaffen.
Dit is de huidige PC van mij, toevallig exact hetzelfde als voorbeeld topic.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 298,20 | € 298,20 |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X | € 440,- | € 440,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 89,37 | € 89,37 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 190,- | € 190,- |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 107,05 | € 107,05 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 252,- | € 252,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.612,34 |
De PC welke ik eventueel in gedachten had, wel flink bedrag maar wellicht krijg ik nog iets terug mbt huidig PC om de kosten te compenseren? Deze is samengesteld aan de hand van de upgrade bundel bij MeGekko. De videokaart is gemiddeld rond de 800 a 850 wat ik zo zie. Dus de kosten kunnen nog iets lager uitkomen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 305,14 | € 305,14 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 (rev. 1.0) | € 218,71 | € 218,71 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6900 XT Gaming OC 16G | € 1.098,- | € 1.098,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air Black TG Clear | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 | € 129,- | € 129,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Voedingen | Silverstone DA850 Gold | € 108,90 | € 108,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 84,15 | € 84,15 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.121,70 |