Toon posts:

Advies Akupanelen plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-03 13:20
Hi Tweakers,

Hier een Tweaker met twee redelijke linkerhanden :P .
Ik wil graag mijn TV positie aanpassen door een paar Akupanelen te plaatsen. Mede wil ik graag mijn TV aan de muur plaatsen en de kabels achter de Akupanelen te verwerken.
Hierdoor moeten de Akupanelen op latjes geplaatst te worden om de kabels achter de panelen te verwerken. Ik heb een simpele schets gemaakt, echter heb ik nog wel een paar vragen.

1) Als ik de panelen op latjes van 6 mm plaats, kunnen hier de kabels dan achter langs geplaatst worden?
2) Wat voor montagetechniek zouden jullie hanteren? De latjes wil ik niet kitten, om kitresten te vermijden op de nieuwe muur. De akupanelen wil ik graag met een soort kliksysteem vast maken, hebben jullie enig idee of adviezen?

Eventuele andere dingen waar ik nog rekening mee moet houden? :)

Zie bijlage, zo ziet het er in mijn hoofd in ieder geval uit. Mocht er nog meer informatie nodig zijn, hoor ik het natuurlijk ook graag. :D

[Voor 4% gewijzigd door DutchLegendX op 04-02-2023 19:28]

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:29
Waarom de panelen op latjes?
Gewoon een sleuf maken in de muur, daar een buis in steken, niet dikker dan de muur natuurlijk, en dan de panelen ertegen?
Zie je niets van

[Voor 6% gewijzigd door bottom line op 04-02-2023 19:31]

• DutchLegendX
bottom line schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:31:
Waarom de panelen op latjes?
Gewoon een sleuf maken in de muur, daar een buis in steken, niet dikker dan de muur natuurlijk, en dan de panelen ertegen?
Zie je niets van
Om zo min mogelijk aan de muur te doen. Om eventuele andere aanpassingen aan de muur niet te laten zien. De muur is ook pas geschilderd en behangen, had er helaas toen geen rekening mee gehouden. Als de latjes op 6-8mm komen met de dikte van 22mm van de panelen komt het geheel maar 3cm van de muur.

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
Ik zou horizontale regels plaatsen, en die panelen er met zwarte schroeven op vast maken in het vilt.
Wel even een uitsparing voor de kabels in die latten. En even nadenken over de afwerking aan de zijkant.

Kliksysteem is veel te veel gedoe en maak je het jezelf alleen maar moeilijk. Als het hangt dan hangt het en ga je het voorlopig toch niet meer weghalen.

• DutchLegendX
Supreme schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:43:
Ik zou horizontale regels plaatsen, en die panelen er met zwarte schroeven op vast maken in het vilt.
Wel even een uitsparing voor de kabels in die latten. En even nadenken over de afwerking aan de zijkant.

Kliksysteem is veel te veel gedoe en maak je het jezelf alleen maar moeilijk. Als het hangt dan hangt het en ga je het voorlopig toch niet meer weghalen.
Ja, in principe hoe ik het op de 'schets' heb gemaakt? De zwarte strepen moeten de montagelatten voorstellen, de akupanelen zullen verticaal worden geplaatst.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
haaklat? (door youtubetijgers en hipsters ook wel french cleat genoemd)

al snap ik niet waarom je het niet gewoon direct tegen de muur zou maken. die muur moet je toch aanpakken als je dit gaat slopen. En anders het alternatief: een foto maken van wat je wil daar foto behang van maken en dat op de muur plakken, hoef je helemaal niet te boren. :9

[Voor 5% gewijzigd door twain4me op 04-02-2023 19:58]

• DutchLegendX
twain4me schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:57:
haaklat? (door youtubetijgers en hipsters ook wel french cleat genoemd)

al snap ik niet waarom je het niet gewoon direct tegen de muur zou maken. die muur moet je toch aanpakken als je dit gaat slopen. En anders het alternatief: een foto maken van wat je wil daar foto behang van maken en dat op de muur plakken, hoef je helemaal niet te boren. :9
Ja boren kun je uiteindelijk met wat plamuur nog oplossen, met een sleuf maken en al ben je een stukje verder van huis. En de muur is ook net behandeld😅

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
DutchLegendX schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:19:
[...]

Ja boren kun je uiteindelijk met wat plamuur nog oplossen, met een sleuf maken en al ben je een stukje verder van huis. En de muur is ook net behandeld😅
behoor niet bij die mensen die hun kunst en foto's op zolder zetten omdat ze nog moeten wennen aan het feit dat ze een gaatje in de nieuwe muur moeten boren. huizen zijn om in te leven. gaatjes e.d. in de muur horen erbij.

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
twain4me schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:22:
[...]

behoor niet bij die mensen die hun kunst en foto's op zolder zetten omdat ze nog moeten wennen aan het feit dat ze een gaatje in de nieuwe muur moeten boren. huizen zijn om in te leven. gaatjes e.d. in de muur horen erbij.
Dit is wel hoe het is. Een sleuf of een boorgat kun je beide met plamuur prima opvullen.
Zo'n cinewand is gewoon iets permanents, die ga je toch niet snel weghalen lijkt me. En dan is die nieuwigheid van die muur er toch echt wel af hoor :P

Tenzij het beton is, dan snap ik je :p

[Voor 3% gewijzigd door Supreme op 04-02-2023 22:36]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee