Maandag begint Fiberklaar hier in de straat met de aanleg van de glasvezel. Weet iemand of ze direct de huizen verbinden met glasvezel. Of legt men eerst de glasvezel in de straat aan en daarna de verbinding naar de huizen?
Die vraag kan je waarschijnlijk het beste aan Fiberklaar zelf stellen.
Maar als KPN hier enige indicatie is, dan zal er (vele) maanden zitten tussen het aanleggen in de straat, het in je huis aansluiten en het daadwerkelijk activeren van je glasvezel-abonnement.
Maar als KPN hier enige indicatie is, dan zal er (vele) maanden zitten tussen het aanleggen in de straat, het in je huis aansluiten en het daadwerkelijk activeren van je glasvezel-abonnement.
The devil is in the details.
Waarschijnlijk niet. Ze moeten eerst die fibers afwerken in (Area) pop. Wanneer het klaar is dan zullen ze pas fiber doortrekken naar meterkast van huizen die toestemming hebben gegeven.
Wanneer ze dat gaan aansluiten is moeilijk te zeggen. Ene is binnen een maand aangesloten en andere misschien jaren later.
Wanneer ze dat gaan aansluiten is moeilijk te zeggen. Ene is binnen een maand aangesloten en andere misschien jaren later.
[Voor 25% gewijzigd door plizz op 04-02-2023 16:50]
Bij Fiberklaar hoor ik dat er gemiddeld 18 maanden zit tussen aanleg en een geactiveerd internetabonnement.
Aanleg in verschillende fasen en de oplevering van het netwerk gebeurt pas als de volledige gemeente/wijk is afgewerkt (per centrale/PoP).
Aanleg in verschillende fasen en de oplevering van het netwerk gebeurt pas als de volledige gemeente/wijk is afgewerkt (per centrale/PoP).
Bij het aanleggen in de straat wordt nooit direct naar binnen door gelegd. Daar is ook een goede reden voor: het is niet te plannen. Als aannemer (en gemeente) wil je dat de werkzaamheden in de straat snel en vlot verlopen. Als je tegelijkertijd woningen wil aansluiten kost het zoveel meer tijd en je treft nooit iedereen thuis.edmunt schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:32:
Maandag begint Fiberklaar hier in de straat met de aanleg van de glasvezel. Weet iemand of ze direct de huizen verbinden met glasvezel. Of legt men eerst de glasvezel in de straat aan en daarna de verbinding naar de huizen?
Daarnaast zie je steeds vaker dat de netwerkpartij graag bij het aansluiten van de woning ook direct wil kunnen activeren, indien gewenst. Dat kan niet qua volgordelijkheid.
Eerst moeten alle kabels en lege buizen ingegraven worden. Daarna kan je de glasvezels blazen vanaf PoP naar verdeelpunt en daar koppelen aan de huiskabels die verder lopen richting de woningen. Als dat allemaal gedaan is (en de apparatuur in de PoP is geplaatst en aangesloten op een backbone), kan je pas beginnen met het aansluiten van woningen waarvoor je een afspraak met de bewoner zal moeten maken (omdat je anders niet binnen komt).
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
bij mijn hebben ze de fiber vorige week binnengelegd ( willebroek ). Het stukje van de straatkant tot aan buitengevel ( wachtbuis ) lag er 2 weken ervoor. Ik denk dat ze in die tussentijd, de fiber hebben doorgeblazen. Binnen moesten ze dan nog de fiber lassen en aansluiten in het 'muur' kastje.
Ik heb daarop volgend contact genomen met oa RapidXs, die zeiden me dat t ng 6 maand kon duren eer hun apparatuur in de POP stond. Met mobile vikings contact genomen en die hebben me in ee sheet gezet. Vanzodra ik aansluitbaar ben contacteren ze me
Ik heb daarop volgend contact genomen met oa RapidXs, die zeiden me dat t ng 6 maand kon duren eer hun apparatuur in de POP stond. Met mobile vikings contact genomen en die hebben me in ee sheet gezet. Vanzodra ik aansluitbaar ben contacteren ze me
Pagina: 1