Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnH333
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 08:33
2 weken geleden heb ik onderdelen besteld bij een webshop om een pc te bouwen. Nadat ik alles in elkaar had gezet en de pc aan wou doen gebeurde er niets.
Na alles 5x gecontroleerd te hebben. Werkte mijn pc nog niet. Gezien er helemaal niets gebeurde ook geen lampje op mijn moederbord ging branden. Ook niet dat ik alleen de moederbord nog had aangesloten besloot ik toch mijn oude voeding uit mijn pc te halen en deze te testen. De pc ging met mijn oude voeding gelijk aan. Ondertussen heb ik een voeding kunnen lenen en ik draai hier nu iets langer dan een week probleemloos op.
De defecte voeding heb ik teruggestuurd naar een webshop. Nu krijg ik net van een webshop een mail terug dat ze geen defect hebben kunnen vinden.
Heeft iemand advies met wat ik hiermee kan doen?

De voeding.
Sharkoon SilentStorm Cool Zero 750 watt

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 12-02-2023 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Prima, als hij niet defect is kan hij toch geretourneerd onder WKOA? O-)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnH333
dragonhaertt schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:44:
Prima, als hij niet defect is kan hij toch geretourneerd onder WKOA? O-)
Vriend van mij zegt net het zelfde ;-) Zo even uitzoeken hoe ik dat doe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

In principe gewoon aangeven dat je het product retourneert onder WKOA. Dat mag gewoon via de mail.
Daar is geen opgaaf van reden voor nodig, en als ze het product al hebben en al goed hebben bevonden zou de terugbetaling spoedig kunnen volgen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
Ik zou hem eerst nog een keer proberen, kan natuurlijk prima dat het ding niet stuk is.
Daarna is terugsturen WKOA de makkelijkste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Houd rekening met kosten verzendlabel retour WKOA € 5,95. Bij DOA is dat € 0,00

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 03-02-2023 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnH333
Ze hebben hem denk ik nog liggen. Het is jammer dat ik niemand kan bellen. Maar ik heb hem via de website aangemeld om retour te doen. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnH333
vassago schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:48:
Ik zou hem eerst nog een keer proberen, kan natuurlijk prima dat het ding niet stuk is.
Daarna is terugsturen WKOA de makkelijkste optie.
Ik heb echt al 3 uur geprobeerd. Heb een ICT opleiding gedaan en dit is niet mijn eerste PC die ik bouw. Heb er redelijk vertrouwen in dat hij echt defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
MartijnH333 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:57:
[...]

Ik heb echt al 3 uur geprobeerd. Heb een ICT opleiding gedaan en dit is niet mijn eerste PC die ik bouw. Heb er redelijk vertrouwen in dat hij echt defect is.
Sja, als je toch op de drogreden toer gaat.
een webshop test weet ik veel hoeveel voedingen per dag, ik heb er redelijk vertrouwen in dat hij gewoon goed is als zij dat zeggen.
Ze hebben er niets aan jou op een dergelijke manier af te schepen, zeker niet als je er onder WKOA nog gratis van af kan.

Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand uren naar een probleem kijkt en het niet vindt. De volgende dag zie je het direct.

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 12-02-2023 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:43

sapphire

Die-hard pruts0r

vassago schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:42:
[...]

een webshop test weet ik veel hoeveel voedingen per dag, ik heb er redelijk vertrouwen in dat hij gewoon goed is als zij dat zeggen.
Ze hebben er niets aan jou op een dergelijke manier af te schepen, zeker niet als je er onder WKOA nog gratis van af kan.

Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand uren naar een probleem kijkt en het niet vindt. De volgende dag zie je het direct.
offtopic:
Nouja als je op groot genoeg me schaal mensen een oor aan naait kan het prima lonend zijn.
Ik had een 2.1 luidsprekerset bij een webshop gekocht á €130. Na een paar maanden ging die kraken en ploppen, alles uitgesloten, zelfs bij vrienden in een andere regio getest om stroomnet dingen uit te sluiten.
Volgens een webshop was er niets mis mee :|

Ontopic: volgens mij is die Sharkoon sowieso geen hoogvlieger dus mooi moment om hem om te ruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 12-02-2023 11:42 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnH333
[...]

Stekker in stopcontact. Stekker in voeding. Stekker van voeding naar moederbord. Niet echt heel lastig ;-) Ja de voeding stond aan. Ja ik had prik op stopcontact. Ja alle kabels zaten 100% zeker vast.
Zelfde gedaan met andere voeding werkt gelijk. Nieuwe voeding weer geprobeerd werkt niet. Derde voeding opgehaald bij iemand werkt gelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 12-02-2023 11:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 14:51
MartijnH333 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:57:
[...]

Maar dan koop je met jouw kennis toch geen voeding van Sharkoon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

ruftman schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:43:
[...]

Weten hoe je een PC bouwt staat niet gelijk aan het kennen van alle kwaliteits-in en -outs van elke mogelijke fabrikant. De voeding staat met een voor vergelijkbare voedingen gangbare prijs in de PW en heeft een gemiddelde reviewscore van 4.5. Ik had het ook niet geweten, niet dat Sharkoon mijn eerste go-to zou zijn maar ik heb er geen groot uitgemeten rare verhalen over gehoord. Misschien kan je anders vertellen wat er kennelijk met het merk mis is dat je die vraag op deze manier stelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
DataGhost schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:49:
[...]

Weten hoe je een PC bouwt staat niet gelijk aan het kennen van alle kwaliteits-in en -outs van elke mogelijke fabrikant. De voeding staat met een voor vergelijkbare voedingen gangbare prijs in de PW en heeft een gemiddelde reviewscore van 4.5. Ik had het ook niet geweten, niet dat Sharkoon mijn eerste go-to zou zijn maar ik heb er geen groot uitgemeten rare verhalen over gehoord. Misschien kan je anders vertellen wat er kennelijk met het merk mis is dat je die vraag op deze manier stelt?
Nou ja, waarom zou je in die ~prijscategorie een Sharkoon verkiezen boven een merk met bewezen kwaliteit en gedegen reputatie?
Nu heb je er in elk geval gezeur mee. Maar goed om het ontopic te houden, probeer er om zoals eerder gezegd een WKOA van te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door ruftman op 06-02-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnH333
DataGhost schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:49:
[...]

Ik was gewaarschuwd. Maar ik had inderdaad gekeken naar reviews en score op PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnH333
ruftman schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:00:
[...]

Nou ja, waarom zou je in die ~prijscategorie een Sharkoon verkiezen boven een merk met bewezen kwaliteit en gedegen reputatie?
Nu heb je er in elk geval gezeur mee. Maar goed om het ontopic te houden, probeer er om zoals eerder gezegd een WKOA van te maken.
Ik had binnen de prijscategorie naar de scores en leverbaarheid gekeken. Verder ook niet super bekend met alle voedingen.

Ondertussen heb ik hem zaterdag weer ontvangen en ik ga hem morgen weer terug sturen. Heb er nu één geleend die wel werkt. Denk dat ik gewoon de zelfde maar koop. Wel 2x zo duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
MartijnH333 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:43:
[...]

Ik had binnen de prijscategorie naar de scores en leverbaarheid gekeken. Verder ook niet super bekend met alle voedingen.

Ondertussen heb ik hem zaterdag weer ontvangen en ik ga hem morgen weer terug sturen. Heb er nu één geleend die wel werkt. Denk dat ik gewoon de zelfde maar koop. Wel 2x zo duur :P
Het is slechts een tip, maar als je toch op al op Tweakers zit, zou je eerst hier advies kunnen zoeken: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:33

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Het is een modulaire voeding.
Heb je zeker te weten de nieuwe voedingskabels gebruikt? Of heb je de oude hergebruikt?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnH333
aawe mwan schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:28:
Het is een modulaire voeding.
Heb je zeker te weten de nieuwe voedingskabels gebruikt? Of heb je de oude hergebruikt?
Ik heb de nieuwe kabels gebruikt. Maar maakt niet zo veel meer uit. Ik stuur hem morgen terug en koop een andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnH333
Het verhaal wordt nog mooier. Kreeg zojuist een mail binnen dat mijn bestelling onderweg is met een factuur van de voeding erbij. Met de tekst hierin dat de geleverde artikelen eigendom van een webshop blijven totdat ik het volledige bedrag betaalt heb.
Gelijk maar gebeld. Na wat uitzoekwerk bleek dat ze hem voor een tweede keer getest hadden en dat de voeding inderdaad defect was en dat ze daarom een nieuwe hebben opgestuurd. Het formulier die ik voor de WKOA heb ingevuld was ook gewoon correct ingevuld. Hij stond bij een webshop ook vermeld als dat ik mij geld gewoon terug moest krijgen maar daar was wat mis gegaan. Dus ik krijg nu voor de derde keer een voeding die ik weer terug moet sturen ☹

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 12-02-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnH333
[...]

Tweede keer testen kwamen ze er bij een webshop achter dat hij echt defect was ;-) I told you so :P

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 12-02-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
ruftman schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:43:
[...]

Of juist wel, want deze Sharkoon voeding is helemaal niet slecht. Trap niet in de merken valkuil. Er zijn zat Corsair en Seasonic voedingen minder goed dan deze Sharkoon:
  • Platform van High Power (LLC + DCDC)
  • Stille 135mm fluid dynamic bearing fan
  • hoge kwaliteit Japanse Nippon Chemi-Con en Nichicon 105° caps

[ Voor 12% gewijzigd door Djarune op 12-02-2023 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-05 21:35

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

MartijnH333 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:57:
[...]

Tweede keer testen kwamen ze er bij een webshop achter dat hij echt defect was ;-) I told you so :P
:X
MartijnH333 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:54:
Dus ik krijg nu voor de derde keer een voeding die ik weer terug moet sturen ☹
8)7

Bah wat een ellende.

Je kan als een bedrijf iets verzaken, maar als je het dan netjes oplost, is het niet zo erg.

Als ze er bij een tweede test achter komen dat ie niet werkt, dan hebben ze 'm de eerste keer gewoon niet (goed) getest.

Ik neem aan dat ze toch wel op z'n minst een (of eigenlijk drie) keer sorry gezegd hebben...

Maar als zoals je het mailcontact omschrijft klinkt het niet alsof de communicatie helemaal lekker gaat.

|:(

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 12-02-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Dit is geen technische vraag, maar een consumentenvraag. Je topic hoort dus thuis in SF. Daarbij is het ook niet de bedoeling om de naam van de webshop te vermelden, dus die heb ik overal weggehaald.
Pagina: 1