Hulleman schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:25:
Ruim € 2.400 voor een soundbar met wat speakertjes

helemaal gek daar bij Bose.
Wat is je budget en wat heb je aan features nodig? Is HDMI 2.1 een must? Wat voor overige apparatuur gebruik je exact? Waar kom je vandaan qua geluid en wat wil je bereiken? Gewoon leuk surround geluid, of moeten de frontspeakers dusdanig goed zijn om ook nog eens heel lekker muziek te kunnen luisteren? Je kunt makkelijk een paar duizend euro stuk slaan op speakers, maar het is de vraag wat jij precies zoekt. We hebben wat weinig informatie om je echt goed te kunnen helpen.
Je geeft aan dat je een leek bent, dus volgens mij kun jij na het eerste advies niet zeggen 'Ik ga er nog even wat dieper induiken!'
Ik had in de eerste instantie een vraag maar een mod heeft voor mij een nieuwe thread aangemaakt dus excuses voor mijn wat summiere topicstart (En dankjewel mod

)
Qua audio heb ik nu niks behalve een TV en een headset. Ik heb een budgetbreedte van 1500-2500, wil in 5.1 films kunnen kijken (Streamen/downloads) en gamen (PS5). De set is voor in de woonkamer en er zal ook zeker muziek op geluisterd worden, echter zal dit voor nu streamen zijn via spotify (En voor zover ik weet is dit nooit de allerbeste kwaliteit die je in audio kan krijgen).
Ik denk dat HDMI 2.1 wel een pre is, maar geen must. Ik game en stream in 4k dus het hangt er een beetje om schat ik aangezien steeds meer ps5 games 60+ fps in 4k redden.
Ik heb jaren geleden toen ik nog bij mn ouders woonde hun oude 5.1 systeem op mijn kamer gehad maar er is nogal wat veranderd de afgelopen 10 jaar. Ik weet vooral niet zo goed waar ik nu moet beginnen en waar ik op moet letten. Ik had zelf ook het idee dat een soundbar niet echt is wat ik wil, maar ik zie bij heel veel 5.1 sets een soundbar ipv centre+2front speakers, vandaar mijn eerste vraag.
Alvast heel erg bedankt voor je hulp!
[
Voor 4% gewijzigd door
Arie de Knak op 03-02-2023 09:39
]