Toon posts:

Vloerverwarming werkt niet? Vloer wordt niet meer warm

Pagina: 1
Acties:

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:55
Sinds vanmiddag viel mij op de dat vloer waar de vloerverwarming door loopt niet meer warm wordt.
We hebben voor de begaande grond 3 verschillende manieren om te verwarmen.
Woonkamer: Reguliere radiatoren
Keuken: Elektrische vloerverwarming
Eetkamer: Reguliere vloerverwarming

De vloer in de eetkamer wordt dus niet meer warm. Nu heb ik een foto gemaakt van het systeem (albrand verdeler) wat onder onze CV ketel ( nefit proline hrc 24 cw3 ) hangt. Cv ketel is ingesteld op 55 graden.

Ik twijfel namelijk of de pomp wel wat doet, als ik mn oor er tegen aanhoudt hoor ik wel wat ruis, maar als de stekker uit het stopcontact is, blijft het geluid hetzelfde.

Leidingen 1 & 2 zijn redelijk warm, gok de 40/50 graden die de thermostaat aangeeft die er onder hangt.
Leidingen 3 & 4 zijn lauw/koud aan de onderkant bij de vloer en vlak onder de koppelingen redelijk warm.
Leidingen 5 & 6 zijn heet.

Zodra ik de knop die aan leiding 6 zit dicht draai is het geruis ook over.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08
pomp stuk

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-03 18:37
VVW pomp hoor je duidelijk lopen, pomp stuk dus.

Zuid-West 7025Wp, 15x345Wp JinkoSolar + 5x 370Wp TW Solar - SolarEdge SE5000H

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-03 19:11
Staat er wel stroom op het stopcontact?

Of pomp zit vast (al zou dat wel raar zijn zo ver in de winter).
Als check:
- Stekker uit stopcontact
- Glimmende schroef achterop pomp losdraaien (let op, er zal (wat) water uitkomen, dus bakje of emmer bij de hand houden)
- je kijkt dan op de as. Vaak kun je daar een schroevendraaier opzetten en met de hand ronddraaien. Gaat dat soepel of zat het vast?
- Dan stekker in stopcontact en kijken of de as draait

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
@WackoH was mij al voor.

[Voor 130% gewijzigd door DutchWing op 02-02-2023 21:43]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:16
Mocht pomp niet meer ronddraaien dan eerst even de condensator vervangen. Vaak de oplossing.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:17

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Vervangen voor een pomp uit deze eeuw halveert het stroomverbruik (of meer) dus waarschijnlijk sowieso een goed idee.

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:55
WackoH schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:42:
Staat er wel stroom op het stopcontact?

Of pomp zit vast (al zou dat wel raar zijn zo ver in de winter).
Als check:
- Stekker uit stopcontact
- Glimmende schroef achterop pomp losdraaien (let op, er zal (wat) water uitkomen, dus bakje of emmer bij de hand houden)
- je kijkt dan op de as. Vaak kun je daar een schroevendraaier opzetten en met de hand ronddraaien. Gaat dat soepel of zat het vast?
- Dan stekker in stopcontact en kijken of de as draait
Nou voel me heel dom nu :o :+
Had de stekker er uitgehaald en er opnieuw in gedaan, nooit gedacht dat het stopcontact miss wel was overleden.
Door je bericht toch maar even gechecked en inderdaad het stopcontact werkt niet meer..
Pomp via verlengkabel in een ander stopcontact en hoorde de pomp draaien en de vloer wordt weer warm.
_/-\o_

Nu uitvogelen waarom het stopcontact niet meer werkt, maar dat is een ander verhaal. Thanks voor het meedenken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee