Sinds vanmiddag viel mij op de dat vloer waar de vloerverwarming door loopt niet meer warm wordt.
We hebben voor de begaande grond 3 verschillende manieren om te verwarmen.
Woonkamer: Reguliere radiatoren
Keuken: Elektrische vloerverwarming
Eetkamer: Reguliere vloerverwarming
De vloer in de eetkamer wordt dus niet meer warm. Nu heb ik een foto gemaakt van het systeem (albrand verdeler) wat onder onze CV ketel ( nefit proline hrc 24 cw3 ) hangt. Cv ketel is ingesteld op 55 graden.
Ik twijfel namelijk of de pomp wel wat doet, als ik mn oor er tegen aanhoudt hoor ik wel wat ruis, maar als de stekker uit het stopcontact is, blijft het geluid hetzelfde.
Leidingen 1 & 2 zijn redelijk warm, gok de 40/50 graden die de thermostaat aangeeft die er onder hangt.
Leidingen 3 & 4 zijn lauw/koud aan de onderkant bij de vloer en vlak onder de koppelingen redelijk warm.
Leidingen 5 & 6 zijn heet.
Zodra ik de knop die aan leiding 6 zit dicht draai is het geruis ook over.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
We hebben voor de begaande grond 3 verschillende manieren om te verwarmen.
Woonkamer: Reguliere radiatoren
Keuken: Elektrische vloerverwarming
Eetkamer: Reguliere vloerverwarming
De vloer in de eetkamer wordt dus niet meer warm. Nu heb ik een foto gemaakt van het systeem (albrand verdeler) wat onder onze CV ketel ( nefit proline hrc 24 cw3 ) hangt. Cv ketel is ingesteld op 55 graden.
Ik twijfel namelijk of de pomp wel wat doet, als ik mn oor er tegen aanhoudt hoor ik wel wat ruis, maar als de stekker uit het stopcontact is, blijft het geluid hetzelfde.
Leidingen 1 & 2 zijn redelijk warm, gok de 40/50 graden die de thermostaat aangeeft die er onder hangt.
Leidingen 3 & 4 zijn lauw/koud aan de onderkant bij de vloer en vlak onder de koppelingen redelijk warm.
Leidingen 5 & 6 zijn heet.
Zodra ik de knop die aan leiding 6 zit dicht draai is het geruis ook over.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?