Nefit Bosch lucht-/water warmtepomp Monoblock 7400i

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker 007
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-06 12:38
hoi.

weet iemand wat de levertijden van deze warmtepomp zijn?
vorig jaar feb besteld en de installateur kan niet aangeven wanneer deze geleverd gaan worden

alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tridder505
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-06 12:56
Nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doSet
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-09-2023
Die van ons is afgelopen week geplaatst. Vorig jaar eind maart besteld…dus 11 maanden op gewacht. Hoorde wel dat ze nu steeds meer geleverd worden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker 007
mmmmm ik wacht al 13 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doSet
Vorig jaar juni besteld schreef je. Dan zit je op een maand of 8/9 toch? Dus dan zou hij er bijna moeten zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Susteentje
  • Laatst online: 14-06 21:56
Vorig jaar eind juli heb ik de 7400i monoblock 5.0 E met 300 liter warmwaterboiler besteld. De installateur heeft op het moment nog niets binnen.. In september staat de verbouwing gepland, dus hopelijk is de wp er op tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker 007
sorry feb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doSet
Ow dan inderdaad wel 13 maanden….

Ik heb nu de eerste week achter de rug. Gelijk voor de leeuwen gegooid met de koude wind en sneeuw. Weet iemand of er op dit forum ook ervaringen gedeeld worden over deze warmtepomp? Ik kan ze nog niet vinden. Maar bij ons wil de aanvoer temperatuur maar niet boven de 40/42 graden komen ondanks de juiste instellingen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Susteentje
doSet schreef op zondag 12 maart 2023 @ 07:18:

Ik heb nu de eerste week achter de rug. Gelijk voor de leeuwen gegooid met de koude wind en sneeuw. Weet iemand of er op dit forum ook ervaringen gedeeld worden over deze warmtepomp? Ik kan ze nog niet vinden. Maar bij ons wil de aanvoer temperatuur maar niet boven de 40/42 graden komen ondanks de juiste instellingen…
Check hier eens: Nefit EnviLine warmtepomp ervaringen uitwisselen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruiker 007
doSet schreef op zondag 12 maart 2023 @ 07:18:

ben benieuwt wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Susteentje
Vandaag gebeld met Nefit Bosch, mevrouw van de klantenservice gaf aan dat op het moment van bestellen (juli 2022) de levertijd ook bijna 18 maanden was. Momenteel loopt de levertijd alleen maar verder op. Ze gaf aan dat ze bij monoblock systemen het slechtste de onderdelen binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Susteentje
gebruiker 007 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:25:
hoi.

weet iemand wat de levertijden van deze warmtepomp zijn?
vorig jaar feb besteld en de installateur kan niet aangeven wanneer deze geleverd gaan worden

alvast dank
Hieronder een update van Nefit Bosch

Middels deze update geven we u graag de laatste stand van zaken met betrekking tot de levertijden.

Sinds de laatste update in januari 2023 is de situatie in onze sector verder verbeterd. Nog steeds zijn er onzekerheden als het gaat om toeleveringen van componenten voor warmtepompen en elektronica. Gelukkig werpen de inspanningen van het afgelopen jaar langzaam vruchten af en zien we de situatie gestaag verbeteren. Langzaam maar zeker werken we achterstanden weg en zullen de levertijden voor bepaalde types de komende tijd merkbaar verbeteren. Voor andere types zal dit nog wat langer duren.

Wat dit precies betekent voor individuele situaties is helaas niet te zeggen, ook omdat wij als producent geen zicht hebben op de hele keten tot aan de afnemer.

Hieronder meer over de actuele situatie per productgroep. De vermelde levertijden zijn indicatief en kunnen wijzigen. Ondanks de onzekerheden vinden we het belangrijk om onze actuele inzichten met u te delen.

Hybride en all-electric luchtwarmtepompen​ !

Lichte verbetering van de beschikbaarheid. Momenteel krijgen we vanuit onze productielocaties weer meer (Split) warmtepompen geleverd. Gelet op de achterstanden en onzekerheden blijft de leveringssituatie kritisch.

Indicatieve levertijden op dit moment:

Split warmtepompen wand: ca. 5 maanden

Split warmtepompen tower: ca. 3 maanden

Monoblock warmtepompen: ca. 10 maanden

Monoblock warmtepompen 5-7-9 kW: ca. 12 maanden (was 18 maanden)

All-electric bodemwarmtepompen​ !

Gelet op de achterstanden en onzekerheden blijft de leveringssituatie kritisch.

Indicatieve levertijd op dit moment: ca. 3 maanden (was 7 maanden)

HR-toestellen ✔

• Levertijd: op voorraad

Boilers en buffervaten !

Indicatieve levertijden op dit moment:

Warmtepompboilers: 12 maanden

Buffervaten: 8 tot 12 maanden

Overige: 6 tot 12 maanden

Airconditioners ✔
Voor onze airconditioners gelden momenteel geen bijzonderheden: de producten zijn volop beschikbaar via de groothandels.

Levertijd: op voorraad

Elektrische oplossingen ​✔

Elektrische ketel en elektrische boilers: op voorraad

Overige producten en onderdelen​ ​✔

• Levertijd: op voorraad
Pagina: 1