Toon posts:

[Win10] Hoe schakel ik Thumbnaid Preview uit en andere *

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Urbanized
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-03 12:56
Mijn vragen:

1. Hoe schakel ik de (hinderlijke) pop-ups uit wanneer ik met muis over geopende map schuif in werkbalk.
2. Is er een alternatief voor sfc /scannow of DISM die letterlijk alle (originele) files terugzet en uitgeschakelde services weer aanzet, zodat een schone installatie niet nodig is.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Desktop PC
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Scannow en DISM lossen het probleem niet op.
Op internet niets kunnen vinden over het uitschakelen van pop-ups werkblad.

Beste antwoord (via Urbanized op 29-01-2023 18:43)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:24
1: Dat heet Taskbar Thumbnail Preview
2: Eigenlijk wil je een verse installatie, zonder een verse windows-installatie te doen. Wie niet?

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1. Google :)

2. Nee

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• zetje01
1: Dat heet Taskbar Thumbnail Preview
2: Eigenlijk wil je een verse installatie, zonder een verse windows-installatie te doen. Wie niet?

• Urbanized
Dank voor de benaming! Nu kan ik gericht zoeken en het uitschakelen.

Ik ga Windows opnieuw installeren, al heb zojuist 'ontdekt' dat ook een fabrieksherstel mogelijk is. Het is een hele karwei om alle programma's en plugins weer te installeren. Ik maak namelijk (electronische) muziek. Misschien handig om daarna direct een bakc-up te maken.

• zetje01
- Als je windows installatie zo ver héén is dat je sfc/ scannow overweegt ... is een schone installatie waarschijnlijk sneller en beter

Eigenlijk moet ik er aan toevoegen:
Check eens je harddrive en geheugen op fouten.
Want:
In mijn beleving/ervaring is Windows de laatste 15 jaar zó stabiel, dat voordat je windows 'vanzelf' corrupt raakt, (en je een herinstallatie overweegt), er al een grote update als van Win7 naar Win8 overheen is gegaan.
Tenzij je natuurlijk zelf echt hebt lopen klooien. Dat kan. En mag. Daar leer je van.

• Urbanized
Ik heb inderdaad lopen kloten aan oa services, drivers etc. Dus ja inderdaad, schone installatie.

• zetje01
Ach.. mijn collega heeft eens, lang geleden, de Remote Procedure Call service uitgeschakeld.
Van de laptop van zijn moeder.
Dat doet 'ie nooit meer.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:58

TheVMaster

Moderator WOS
Urbanized schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:33:
Ik heb inderdaad lopen kloten aan oa services, drivers etc. Dus ja inderdaad, schone installatie.
Misschien dat je de volgende keer ook even een wat meer duidelijke titel voor je post zou kunnen gebruiken? :? Want jij hebt duidelijk de Quickstart niet gelezen, misschien dat je dat even kunt doen voor je de volgende keer weer een topic maakt. Thanks!

Ohw, en ik heb (voor deze keer) even de titel gefixt voor je. O-)

[Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 30-01-2023 11:11]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:36
Je hebt een punt, maar overduidelijk is dat TS niet weet hoe die 'pop-ups' heten. Volgende keer zou je wellicht iemand wel kunnen helpen door de juiste benaming te geven waarop de persoon vervoigens kan zoeken op Google (zoals @zetje01 een mooie voorzet geeft)
Alleen maar roepen 'Google' is een beetje een kansloze reactie ..vind je ook niet?

• Urbanized
Update:

1. Verse Windows installatie uitgevoerd
2. Thumbnail Preview is uitgeschakeld na aanpassing in regedit.

[Voor 28% gewijzigd door Urbanized op 15-02-2023 20:03]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Urbanized schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:37:
Update:

1. Verse Windows installatie uitgevoerd
2. Thumbnail Preview is uitgeschakeld na aanpassing in regedit.
Wrom zou je de Thumbnail preview uit willen schakelen? :? Just asking...

• Urbanized
@TheVMaster

Heeft voor mij geen enkele nut, behalve dat ze in de weg springen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Urbanized schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:08:
@TheVMaster

Heeft voor mij geen enkele nut, behalve dat ze in de weg springen.
Wat springt er precies in de weg? :?

• Urbanized
TheVMaster schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:17:
[...]

Wat springt er precies in de weg? :?
De popups, als ik er toevallig of per ongeluk op sta of eroverheen ga.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Urbanized schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:21:
[...]

De popups, als ik er toevallig of per ongeluk op sta of eroverheen ga.
Ohw, oke. Heb je ook al je taakbalk iconen dan niet gegroepeerd?

• Urbanized
TheVMaster schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Ohw, oke. Heb je ook al je taakbalk iconen dan niet gegroepeerd?
Nee, hou alles het liefst los.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Urbanized schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:30:
[...]

Nee, hou alles het liefst los.
Oke, uit gewoonte dan ofzo of gemak?

• Urbanized
TheVMaster schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:33:
[...]

Oke, uit gewoonte dan ofzo of gemak?
Uit gemak denk ik, of noem het luiheid:-) Op taakbalk hoef ik maar 1x op de gewenste te klikken. Bij groepen moet ik eerst de groep selecteren en dan ook nog uitzoeken waar het gewenste uithangt.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Urbanized schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:37:
[...]

Uit gemak denk ik, of noem het luiheid:-) Op taakbalk hoef ik maar 1x op de gewenste te klikken. Bij groepen moet ik eerst de groep selecteren en dan ook nog uitzoeken waar het gewenste uithangt.
Ja, dat is helemaal waar natuurlijk. :+ Ik kan (als ik 10x RDP open heb staan, of tig documenten of powerpoints) dan nooit de juiste applicatie kiezen, laat mij de boel maar groeperen. O-)

• Urbanized
TheVMaster schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:51:
[...]

Ja, dat is helemaal waar natuurlijk. :+ Ik kan (als ik 10x RDP open heb staan, of tig documenten of powerpoints) dan nooit de juiste applicatie kiezen, laat mij de boel maar groeperen. O-)
Ja, dan zou het misschien makkelijker zijn om te groeperen als je veel open hebt staan. Het is ook wat je gewend bent. Ik heb bijna nooit veel zaken open staan en heb groepen dus eigenlijk niet nodig. Maar ja, iedereen heeft zo zijn/haar werkflow waar die zich op een gegeven moment aan hecht.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee