Vooropgesteld: ik ben geen loodgieter, maar ik fix dingen wel graag zelf en begrijp ze ook graag.
Vanmiddag hadden we plots geen warm tapwater meer. De CV ketel wordt sowieso alleen nog gebruikt voor warm tapwater, de warmtepomp neemt de verwarming voor z’n rekening. Zodra de Auer Edel Eau er is gaat de CV-ketel eruit. Liever geen dure reparaties dus. Enfin, het probleem:
- geen warm water, foutcode F72
- na ketel uit en aan en weer warm watervraag wèl weer warm water.
- echter, na warm water tappen lekt er water onderuit de ketel, en wel uit dit gaatje:
- dat gat staat op zijn beurt in verbinding met deze rode hendel naast de CV-pomp:
Als ik daarvan het heveltje omhoog haal, stroomt het water uit het gaatje.
Vraag 1: kan deze lekkage kwaad in afwachting van de SWW-boiler? Er staat nu een bakje onder, heel professioneel.
Vraag 2: wat is (de functie van) het rode heveltje?
Vraag 3: kijk ik naar een arbeidsintensieve fix en daarmee hoge kosten?
Vraag 4: ik ben niet onhandig - wil ik dit zelf doen?
Hopelijk staat dit topic op de juiste plek, en kunnen jullie me iets verder helpen.
Vanmiddag hadden we plots geen warm tapwater meer. De CV ketel wordt sowieso alleen nog gebruikt voor warm tapwater, de warmtepomp neemt de verwarming voor z’n rekening. Zodra de Auer Edel Eau er is gaat de CV-ketel eruit. Liever geen dure reparaties dus. Enfin, het probleem:
- geen warm water, foutcode F72
- na ketel uit en aan en weer warm watervraag wèl weer warm water.
- echter, na warm water tappen lekt er water onderuit de ketel, en wel uit dit gaatje:
- dat gat staat op zijn beurt in verbinding met deze rode hendel naast de CV-pomp:
Als ik daarvan het heveltje omhoog haal, stroomt het water uit het gaatje.
Vraag 1: kan deze lekkage kwaad in afwachting van de SWW-boiler? Er staat nu een bakje onder, heel professioneel.
Vraag 2: wat is (de functie van) het rode heveltje?
Vraag 3: kijk ik naar een arbeidsintensieve fix en daarmee hoge kosten?
Vraag 4: ik ben niet onhandig - wil ik dit zelf doen?
Hopelijk staat dit topic op de juiste plek, en kunnen jullie me iets verder helpen.