Toon posts:

Akai GX-630D/630DB Bandopnemer

Pagina: 1
Acties:

• rainbowniagara
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-02 15:17
Hoi

Ik heb een Akai bandopnemer. Deze werkt nog, maar ik heb een aantal spoelen/banden die niet passen op aansluitingen. De betreffende spoelen zijn kleiner. Er bestond een adapter voor, meen ik mij te herinneren. Enig idee hoe en waar ik nog zo'n adapter kan vinden?

Bedankt alvast

Vriendelijke groeten

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:30
Ik zou zeggen probeer het hier in dit topic eens.

Mijn profiel op Discogs

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:50
Bedoel je dat het gat in die spoelen kleiner is dan in de andere en daarom niet passen? Die ronde dingen (nab adapters) kun je van de bandrecorder halen door het diehoekige dingetje binnenin iets naar je toe te trekken en dan te draaien.

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• rainbowniagara
Hoi, ok ik kan dit eraf halen, maar ik heb een vervangstuk nodig. Ik kan de spoel niet op de stang zetten vermoed ik. De opening van de spoel past inderdaad niet op de stang. Daarom dat ik een adapter zoek die op de stang past en waarop ik de band/sport kan plaatsen.

• Videopac
Heb je een foto van de spoel en van de stang?

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• rainbowniagara

Ik heb de spoel op de stang gezet, maar ik weet niet of ik dit zo kan afspelen. Normaal gezien is dit met de zwarte nab.

• Videopac
rainbowniagara schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb de spoel op de stang gezet, maar ik weet niet of ik dit zo kan afspelen. Normaal gezien is dit met de zwarte nab.
Op je bandrecorder zitten op die stang 2 plastic dingetjes met 3 uitsteekseltjes. Draai de bovenste zo dat die uitsteekseltjes gelijk staan met de uitsteekseltjes van de onderste. Zet nu de spoel erop en schuif deze zo ver mogelijk naar achteren, zodat de spoel op het achterste plastic dingetje zit. Nu kun je het voorste ding met uitsteekseltjes iets verdraaien waardoor de spoel vast geklemd wordt. Mogelijk moet je het voorste ding iets uittrekken om hem te kunnen verdraaien.

• Videopac

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb geen GX-630D maar een GX-600D. ik denk dat werking wel hetzelfde is.

Als je de spoel op die staaf heb geschoven. trek dan staaf halve centimeter naar je toe en draai het 60 graden naar links of rechts.
YouTube: Tips and advice for the Reel-to-Reel buying newbie

[Voor 81% gewijzigd door MedionAkoya op 02-02-2023 23:24]

Trein?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee