Toon posts:

Werklaptop uitbreiden naar 2 externe monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kevinvlierop
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:38
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel een werklaptop, een Dell Latitude 5430, welke ik momenteel middels HDMI gekoppeld heb aan mijn LG 27MP59G. Nu ben ik voornemens mijn werkplek uit te breiden met de LG UltraGear 27GP850-B. Hierbij is de wens om beiden monitoren in de uitbreiden modus te kunnen gebruiken (dus laptop en 2 monitoren als 3 verschillende schermen en niet gemirrored).

Ik heb hier op het forum al het e.e.a. gelezen en kom wisselende berichten/ervaringen tegen. De een vermeld dat een omvormer voldoende is en de ander vermeld dat het enkel zal werken met een docking station. Nu ben ik er zelf niet volledig in thuis en zie ik door alle producten even niet meer wat nu wel/niet zal werken.

Ik heb gevonden dat de werklaptop beschikt over de volgende poorten:

Poorten
1 RJ-45 Ethernet-poort
1 USB 3.2 Gen 1-poort
1 USB 3.2 Gen 1-poort met PowerShare
2 Thunderbolt™ 4 poorten met DisplayPort Alt-modus/USB Type-C/USB4/voeding
1 HDMI 2.0-poort
1 universele audiopoort

Wat zijn hierbij de opties om de laptop en 2 monitoren in uitbreiden modus te krijgen? Hoewel de UltraGear 165hz betreft is het voldoende als dit op 60hz werkt.

Beste antwoord (via kevinvlierop op 07-02-2023 15:37)

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:23

route99

just passionately curious...

Een familielid van me heeft deze en zegt tevreden te zijn:
https://www.bol.com/nl/nl...tu9B8g.2_6.7.ProductTitle

En deze?
https://www.kabelshop.nl/...-A-naar-HDMI-p238892.html
Met deze heb ik geen ervaring.

Ik heb deze, prima, maar niet meer te koop, mss een look-alike met USB3?
Deze was ook een paar tientjes.
https://www.amazon.de/gp/...47251_71850271_em_1p_0_ti

[Voor 56% gewijzigd door route99 op 28-01-2023 19:16]

Je eigen geluk bepaal je zelf!

Alle reacties

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Een Dell dockingstation?

WD19S bijvoorbeeld.

Als het om een thuiswerkplek gaat zou ik hem gewoon declareren of in bruikleen vragen.

Ik heb er thuis ook 1 (van de zaak) ICM eigen monitoren en een Latitude.

Hoe zit het op de zaak? Heb je daar wel 2 monitoren?

[Voor 85% gewijzigd door FreakNL op 28-01-2023 19:03]

• kevinvlierop
Dat zou inderdaad een optie zijn, wel redelijk prijzig. Vandaar de vraag of het met een omvormer / adapter ook mogelijk zou kunnen zijn. Ik had namelijk wel al gevonden dat een splitter niet gaat werken omdat je dan hetzelfde beeld krijgt i.p.v. uitbreiden.

Op de zaak een dockingstation maar die mogen niet worden meegenomen. Beleid schrijft tevens voor dat het niet gedeclareerd kan worden.

[Voor 21% gewijzigd door kevinvlierop op 28-01-2023 19:06]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• route99

route99

En deze?

[Voor 56% gewijzigd door route99 op 28-01-2023 19:16]

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Met een USB-C naar HDMI of DisplayPort kan je je scherm koppelen op een van de USB 4 poorten. Die kunnen ruimschoots de resolutie aan. Als voorbeeld: uitvoering: i-tec USB-C HDMI Adapter 4K/60 Hz Blauw, Zwart

Als je de functionaliteit van een dock niet nodig hebt scheelt het een hoop geld.

• kevinvlierop
Kaalus schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:16:
Met een USB-C naar HDMI of DisplayPort kan je je scherm koppelen op een van de USB 4 poorten. Die kunnen ruimschoots de resolutie aan. Als voorbeeld: uitvoering: i-tec USB-C HDMI Adapter 4K/60 Hz Blauw, Zwart

Als je de functionaliteit van een dock niet nodig hebt scheelt het een hoop geld.
Dank voor de reacties. Dit is inderdaad wat ik in gedachten had, voor de duidelijkheid, dit werkt dus als ik 1 monitor middels deze adapter op de usb4 poort aansluit en de andere monitor direct op de HDMI uitgang van de laptop? Indien dat zo is ga ik hem direct bestellen :)

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:47
Waarom koop je als tweede monitor er niet één met usb c aansluiting Dan gaat beeld over de usb c met displaypoort. En de eerste laten zoals het is. JE kan ook muis en toetsenbord dan op de tweede monitor aansluiten dan hoef je niet zoveel kabels in je mlaptop te steken iedere keer. Als je als tweede monitor er één koopt fie displaypoort kan doorlinken, hoef je de hdmi niet in je laptop te steken. En met wat geluk laad ie de laptop ook op. Op het werk twee 27"philips monitoren zo. Ik steek alleen 'n'n usb c kabel ind e laptop en alles werkt.

• kevinvlierop
pauldaytona schreef op zondag 29 januari 2023 @ 00:07:
Waarom koop je als tweede monitor er niet één met usb c aansluiting Dan gaat beeld over de usb c met displaypoort. En de eerste laten zoals het is. JE kan ook muis en toetsenbord dan op de tweede monitor aansluiten dan hoef je niet zoveel kabels in je mlaptop te steken iedere keer. Als je als tweede monitor er één koopt fie displaypoort kan doorlinken, hoef je de hdmi niet in je laptop te steken. En met wat geluk laad ie de laptop ook op. Op het werk twee 27"philips monitoren zo. Ik steek alleen 'n'n usb c kabel ind e laptop en alles werkt.
De tweede monitor is onder andere gekozen als gaming monitor aangezien deze ook aan ren game pc gekoppeld zal worden dus die staat al redelijk vast omdat deze qua prijs kwaliteit voor dat doeleinde zeer goed scoort. En aangezien die setup dan toch staat wil ik die monitoren ook voor werk gebruiken, vanwege werkgerelateerde toepassingen kan ik ook geen gebruik maken van de game pc voor werk, helaas.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

kevinvlierop schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:04:
Dat zou inderdaad een optie zijn, wel redelijk prijzig. Vandaar de vraag of het met een omvormer / adapter ook mogelijk zou kunnen zijn. Ik had namelijk wel al gevonden dat een splitter niet gaat werken omdat je dan hetzelfde beeld krijgt i.p.v. uitbreiden.

Op de zaak een dockingstation maar die mogen niet worden meegenomen. Beleid schrijft tevens voor dat het niet gedeclareerd kan worden.
Knieperts..

Heb je geen contacten bij IT?

• kevinvlierop
FreakNL schreef op zondag 29 januari 2023 @ 00:27:
[...]

Knieperts..

Heb je geen contacten bij IT?
Helaas niet, betreft hier een nogal groot bedrijf waarbij alles is vastgelegd in regels waar wel/niet aanspraak op gemaakt kan worden. Bijv 1x per 5 jaar een muis etc.

• kevinvlierop
route99 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:10:

En deze?

[Afbeelding]
Uiteindelijk voor de voorgestelde HUB gegaan en alles werkt uitstekend, zeer tevreden mee. Dank voor alle reacties en de goede suggestie.

• route99

route99

@kevinvlierop Fijn dat het gelukt is.
Er staan de nodige links welke is het geworden?

• kevinvlierop
Het is deze geworden

Ik zag dat er ook een nog compactere variant van €50,- was mocht iemand hem echt alleen voor de hdmi aansluitingen kopen. Voor die €30,- extra zijn de extra opties toch mooi meegenomen.

• Relaxxxx1103
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13:35
Beste,

ik ben recent van werkgever veranderd. Ik heb thuis een HP USB-C G5 Essential dockingstation in gebruik om te kunnen werken met 2 monitoren + mijn laptopscherm. Aanvakelijk nooit geen problemen mee gehad. Nu met de nieuwe laptop van het werk krijg ik enkel en alleen het 2de scherm aan de praat die ik rechtstreeks in mij HDMIpoort van de laptop inplug. Het scherm dat in mijn HDMI poort van de dock zit, krijg ik niet aan de praat. Nochtans muis & toetsenbord die ik inplug in het dock werken wel gewoon zoals het hoort.

Het lijkt me ook dat ie ergens wel een 2e monitor vindt, maar deze kan niet gebruikt worden? als ik de HDMi kabel unplug uit het doc, dan verdwijnt ook klein schermpje met nr2. Ik heb trouwens 2 identieke schermen
van Samsung die voorheen nooit geen problemen gaven bij verscheidene laptops. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Modbreak:Topickaping is op GoT niet de bedoeling :o

Jouw vraag gaat over een andere situatie met een andere laptop. Open liever een eigen topic, gebruik daarbij deze tips: https://gathering.tweakers.net/forum/faq#quickstart

[Voor 8% gewijzigd door dion_b op 07-02-2023 22:18]

• route99

route99

Relaxxxx1103 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:54: Nu met de nieuwe laptop van het werk krijg ik enkel en alleen het 2de scherm aan de praat die ik rechtstreeks in mij HDMIpoort van de laptop inplug. Het scherm dat in mijn HDMI poort van de dock zit, krijg ik niet aan de praat. Nochtans muis & toetsenbord die ik inplug in het dock werken wel gewoon zoals het hoort.
En wat vond de helpdesk v/h werk er van, met al respect staan zij toch met afstand vooraan in de rij om je ff te helpen?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:57
Relaxxxx1103 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:54:
Beste,

ik ben recent van werkgever veranderd. Ik heb thuis een HP USB-C G5 Essential dockingstation in gebruik om te kunnen werken met 2 monitoren + mijn laptopscherm. Aanvakelijk nooit geen problemen mee gehad. Nu met de nieuwe laptop van het werk krijg ik enkel en alleen het 2de scherm aan de praat die ik rechtstreeks in mij HDMIpoort van de laptop inplug. Het scherm dat in mijn HDMI poort van de dock zit, krijg ik niet aan de praat. Nochtans muis & toetsenbord die ik inplug in het dock werken wel gewoon zoals het hoort.

Het lijkt me ook dat ie ergens wel een 2e monitor vindt, maar deze kan niet gebruikt worden? als ik de HDMi kabel unplug uit het doc, dan verdwijnt ook klein schermpje met nr2. Ik heb trouwens 2 identieke schermen
van Samsung die voorheen nooit geen problemen gaven bij verscheidene laptops. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

[Afbeelding]
Dock aan de juiste USB-C aangesloten met DP ondersteuning? Vaak te herkennen aan het symbool
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee