Toon posts:

zonnepanelen: zelfklevende houders aan onderkant plakken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ruudstar
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-02 13:45
Beste forumleden,

Graag antwoord op de volgende vraag, is het verantwoord (hitte) om aan de onderzijde van de zonnepanelen die ik recent heb geplaatst (plat dak) zogenaamde zelfklevende houders te bevestigen. Door deze houders leid ik dan tie-wraps waar ik de kabels van de panelen en optimizers mee vastbind zodat ze niet heen en weer bungelen.

met vriendelijke groet,

Ruud

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Je plaatst dit in Schop een modje maar ik neem aan dat je niet per se van een moderator antwoord vraagt. Dan heb je pech bij mij, ik vermoed dat het geen kwaad kan maar heb er nul ervaring mee en weet amper welke kant van die dingen boven moet :+

Dus ik verplaats even naar Duurzame energie en installaties en vul je topictitel wat aan: alleen 'zonnepanelen' zegt zo weinig over wat de concrete vraag is. Meer van dergelijke tips over aanmaken van een topic: https://gathering.tweakers.net/forum/faq#createTopic

Lees ook wat relevante topics in dat subforum door, best kans dat de vraag er al langs is gekomen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

DjVe

Hatsaflats!

Dat blijft niet langdurig zitten. Je kan dan beter kabelbinders met edge clips gebruiken.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• Ruudstar
Beste forumleden, Bedankt voor jullie reactie, ik vroeg mij meer af of het kwaad kan dat de houders smelten i.vm. warmte aan de onderzijde van het panelen, of valt dit wel mee qua warmte.

Alvast bedankt.

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ruudstar schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:00:
Beste forumleden, Bedankt voor jullie reactie, ik vroeg mij meer af of het kwaad kan dat de houders smelten i.vm. warmte aan de onderzijde van het panelen, of valt dit wel mee qua warmte.

Alvast bedankt.
Nee, ze smelten niet. Ze vallen er op een gegeven moment gewoon vanaf

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ruudstar schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:00:

Alvast bedankt.
De achterkant van je zonnepaneel zal er niet door beschadigen, maar na een tijdje zal je waarschijnlijk wel een boel houders los bungelend hebben hangen aan je kabels ;)

The devil is in the details.

• Ruudstar
Beste forumleden bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Ruud
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee