[Build] Voron 2.4 300

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:35
Er is een hoop veranderd sinds 2013 toen ik begon met mijn eerste volledig geknutselde printer (bedankt @WeeDzi voor het besmetten :) ). Het was een reprap variant die niet optimaal printte, maar waarvan er nog steeds werkende onderdelen in de sleurhut zitten. 3mm filament destijds.

Vervolgens rond 2016 een BQ Hephestos gekocht, ook een bouwpakket en eigen helemaal geen slechte printer alleen wel veel issues met bed adhesion waardoor grote prints veel mis gingen en je dus alleen kleine (maar wel veel) prints gemaakt.

Na in 2018 een poging een hypercube achtig iets zelf te ontwerpen (gefaal omdat het toch wat lastiger dan het lijkt) in 2019 nog een Elegoo Mars geprobeerd (wat een vieze rommel allemaal) uiteindelijk in 2020 een Prusa MK3S gekocht. Wat een beest, doet het gewoon altijd en geen gedoe meer, het werkt gewoon..... langzaam :)

Misschien is er al een trend te herkennen, ik vind het bouwen van dingen leuk (zie ook elders de RatRig CNC en meer) dus het was tijd voor een nieuw bouwproject.

Nadat ik er achter kwam dat de Prusa XL die ik in pre-order had staan véél later zou komen en de pre-order was geannuleerd naar wat nieuws gaan kijken wat kwalitatief goed moet kunnen printen, sneller kan dan de Prusa en ook de nieuwere materialen als PC en meer kan printen en liefst ook wat groter.

Na uren YouTube kijken uiteindelijk voor het Voron concept gekozen, ik heb een LDO kit van de Voron 2.4r2 gekozen, de 300x300 variant.

Maandag besteld en woensdag al binnen, 2 grote dozen. Ik zal jullie de unboxing besparen, daar zijn er zat van. Ik vind de LDO kit erg netjes, er zit veel extra's in zoals panelen, sensors en onderdelen voor een Nevermore.

Ondertussen heeft de Prusa sinds vorig weekend een nieuw huis, namelijk een tweetal Lack tafeltjes met de nodige plexi er om heen om tochtvrij en warm ABS+ van eSun te kunnen printen, hij mag aan de bak met 200+ uren printen naar het schijnt.

Sfeerfoto van de Prusa:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1uzy5spm.png
Er staan een Nevermore filter onder het heatbed te draaien met carbon pellets om de ABS damp te filteren, lijkt goed te werken zover. De Nevermore is uiteindelijk bedoeld voor in de Voron uiteraard.

Het bouwen van het frame ben ik aan begonnen, maatvoering is perfect zover en zonder veel moeite een precies op maat frame. De manier van monteren met gaten in de profiel werkt verrassend goed. De lineaire rails schoongemaakt en van nieuw vet voorzien. Rails gemonteerd alleen als je laat begint aan het printen van de onderdelen dan mis je dus het malletje wat je nodig hebt voor de rails correct te plaatsen.

Dit is wat er op dit moment is, zodra de printer klaar is met de volgende onderdelen kan ik verder gaan bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DadprJNm.png

Ik zal proberen regelmatig nieuwe foto's te gaan plaatsen in dit topic, eventuele tips, ervaringen of vragen zijn uiteraard meer dan welkom.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Super vet! Ik ga je build volgen :P. Hoe lang verwacht je er over te gaan doen?

ps. de plaatjes laden niet, of ligt dat aan mij? Rechtermuis en open image werkt wel.

[ Voor 12% gewijzigd door InflatableMouse op 28-01-2023 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 18:56
Mooi project.
Ga ik zeker volgen.
Heb zelf een Caribou Duet printer en kijk met een schuin oog ook naar dit soort printers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
InflatableMouse schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:02:
Super vet! Ik ga je build volgen :P. Hoe lang verwacht je er over te gaan doen?

ps. de plaatjes laden niet, of ligt dat aan mij? Rechtermuis en open image werkt wel.
Voorlopig gaat de meeste tijd zitten in het printen van onderdelen, wat ik alleen doe wanneer ik er in de buurt ben en niet in de nacht. Ik heb geen echte planning, zal vast een paar weken zijn denk ik en dan nog de software en finetunen.

Plaatjes doen het hier wel, komen van imgur zoals je misschien al hebt gezien, vreemd.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 10:13
Leuke project de Voron staat op mij verlanglijst.

Alleen wat mij tegen zit is dat je onderdelen moet printen met ABS. De Ender 3 v2 vindt ik niet echt geschikt voor omdat ik verhalen heb gehoord dat je hele bed krom de temperatuur niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Evertt schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 23:37:
Leuke project de Voron staat op mij verlanglijst.

Alleen wat mij tegen zit is dat je onderdelen moet printen met ABS. De Ender 3 v2 vindt ik niet echt geschikt voor omdat ik verhalen heb gehoord dat je hele bed krom de temperatuur niet aan kan.
Dit ook gezien?

Ender is best geschikt hoor als je het mij vraagt.

Op de originele glasplaat kreeg ik het niet voor elkaar om ABS of ASA te laten plakken. Kwam altijd los, ook met spray en andere dingen. Uiteindelijk heb ik er een textured PEI sheet opgelegd, geen problemen meer met hechting. Als ik de sheet eraf haal, en laat afkoelen trekt die een beetje hol of bol. Ding is van verenstaal en gemaakt om te kunnen buigen.

En een tent uiteraard. Zonder enclosure word het niets met ABS of ASA op een Ender :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Ik ben ook aan het printen op de textured pei sheet, tot op heden plakt dat prima mits de bed en omgeving temp maar hoog genoeg is (min 100 voor bed en zo hoog mogelijk voor de rest). Ik heb begrepen dat je het beste na het printen de boel uit zichzelf kan laten afkoelen om warping te voorkomen. Dat nu met een aantal prints gedaan en inderdaad geen warping en de onderdelen liggen na het afkoelen los op de printbed.

Ook wordt de eSun ABS+ aangeraden voor mensen met weinig ABS print ervaring, deze is meer vergevingsgezind en voldoet aan de eisen. Stinkt ook minder zegt men, ik wil dan niet weten hoe "echte" ABS stinkt :-( De eSun is ook nog eens goed betaalbaar, 20€ bij Amazon. Voor die prijs kan je natuurlijk ook eerst proberen of het werkt voor jou, wel rekening houden dat je op 255 graden gaat printen en dat een all metal hotend eigenlijk wel een noodzaak is. Ik gebruik de standaar filament settings van eSun abs+ in Prusaslicer.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic
Weer een paar onderdelen klaar met printen en threaded ijserts er in gezet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0WolsBlm.png

Ik ben geheel niet ontevreden met mijn eerste ABS+ geprinte onderdelen, die "ouwe" prusa kan het best wel.
Overigens wel wat gezeur met een paar keer een thermaal runaway aan het begin van een print. Kunnen herleiden naar het bed wat niet snel genoeg door stijgt in temperatuur. Oorzaak ligt in stroomgebruik fans of blazen van de Nevermore. Wanneer ik deze tijdens het opwarmen uitzet geen last van.

Daarnaast een stukje van de Z-as aandrijving in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/THwc4KZm.jpg

Die grote vliegwielen is een constructie op zich, ben aangenaam verrast van de kwaliteit en doordachte ontwerp. De bovenkant van de aandrijving staan nu te printen, 4 stuks nodig en 2 stuks printen duurt een uur of 9... :O

In de tussentijd de bouw handleiding maar eens doorgelezen, jemig wat een werk hebben een aantal vrijwilligers verzet. Mocht je ook willen kijken, hij is hier te vinden.

Tijdens het printen de komende tijd misschien ook maar eens Mainsail vast installeren op een Pi3 die ik nog heb liggen.

Er zitten bij de kit ook een sh*tload aan metalen onderdeeltjes, ik had al iets gezien van mensen die stapels met PLA bakjes hebben geprint, ik heb voor deze oplossing gekozen en is toch wel heel erg handig:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LdnAEnem.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K6lGjj5m.jpg

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Dit zal ook handig zijn bij de frame opstellen.
Loctite 243 borgmiddel

Heb dit gebruikt bij de Ender 3 als borgmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Evertt schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:23:
Dit zal ook handig zijn bij de frame opstellen.
Loctite 243 borgmiddel

Heb dit gebruikt bij de Ender 3 als borgmiddel.
Heb een dichte verpakking liggen, bij de LDO kit zitten op de grubscrews al een druppel er van en voor het frame enzo schijnt het niet nodig te zijn.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

@Pixelmagic heb je misschien ook een link naar jouw "site/album" op imgur waar ik de foto's kan terugzien?

Ik weet niet wat hier precies het probleem is (zal aan mij liggen hoor) maar als ik rechtermuis/open in window doe dan zie ik alleen een thumbnail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
InflatableMouse schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:21:
@Pixelmagic heb je misschien ook een link naar jouw "site/album" op imgur waar ik de foto's kan terugzien?

Ik weet niet wat hier precies het probleem is (zal aan mij liggen hoor) maar als ik rechtermuis/open in window doe dan zie ik alleen een thumbnail.
Ze staan niet in een apart album, heb geen idee wat er gebeurd als ik ze verplaats, of dat deze het dan nog blijven doen eerlijk gezegd. Ik zal van de week eens kijken of ik wat kan organiseren in een apart album.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Pixelmagic schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:37:
Overigens wel wat gezeur met een paar keer een thermaal runaway aan het begin van een print. Kunnen herleiden naar het bed wat niet snel genoeg door stijgt in temperatuur. Oorzaak ligt in stroomgebruik fans of blazen van de Nevermore. Wanneer ik deze tijdens het opwarmen uitzet geen last van.
Wellicht dat een nieuwe pid tune draaien voor je bed met de fans/nevermore aan dit issue voor je oplost.

Edit: Kom er net achter dat dit niet standaard in de menus staat en dus via commands moet. Via USB kabel aansluiten en Pronterface oid opstarten en het volgende doen:

Command is: M303 E-1 S100 C8
M303 is de pid, E-1 is extruder -1(het bed), S100 is 100 graden en de C8 is 8 cycles. Aan te passen naar wat je wilt.
M500 om op te slaan.

M503 om de waardes te verifiëren.

[ Voor 26% gewijzigd door Boullie op 30-01-2023 10:23 ]

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 16:53
haha wat een eer en waarschijnlijk te veel :) een mooi project voor de boeg.
Ik ga je project volgen, altijd interessant!

moet zeggen dat ik zelf niet meer zelf hobbymatig bezig ben, op het werk hebben we nu zon arsenaal staan aan hoogwaardige printers dat het eigenlijk niet meer loont om thuis te printen. Ik volg alleen de techniek nog.

mocht je interesse hebben, ik heb nog een dikke siliconen heatpad liggen voor op 230. destijds ook gekocht voor een zelfbouw maar kom er niet aan toe :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Wel een mooie complete kit als je hem bekijkt op de site
Ook mooi dat ze de complete onderdelenlijst er bij hebben staan.
Het is dat ik al een 2.4R1 gebouwd heb(en alweer verkocht) maar anders lijkt het me een prima set als je een V2.4 wilt bouwen.

Boullie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic
Weer wat verder met printen, de poten zijn klaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MImQ9jDm.png

Morgen als het meezit de beugels voor de stappers, dan kan de onderkant in elkaar.

Heb alles ook even bij elkaar gegooid in een album: klik !

Edit:
Oh ja, de Dragon hopend is ook gisteren binnen gekomen, mooi stukje werk, ben benieuwd of hij zo goed werkt als men in de reviews zegt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3HUFajrm.png

[ Voor 25% gewijzigd door Pixelmagic op 01-02-2023 20:07 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic
Gisteren en vandaag weer wat geprint en ondertussen maar wat andere zaken in elkaar aan het sleutelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nfx6yLqm.jpg
De Z motoren en poten in elkaar en gemonteerd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/StlfcdHm.jpg
De DIN rail voor voeding en Octopus enzo

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FALqi8Dm.jpg
Het bed is met de magneetplaat ook op zijn plek

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2gobTFOm.jpg
De eerste delen van de gantry zitten ook in elkaar

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic
Ondertussen ruim 70 uur printen verder en bijna alle structurele onderdelen zijn klaar, minus de hot-end. Daarnaast lekker wat zitten sleutelen en me regelmatig verbaasd hoe goed de mannen van Voron Design alles ontworpen hebben, elk dingetje past exact en alles zonder support te printen. Daarnaast is de LDO kit ook echt kwaliteit, over alles is nagedacht, toevoegingen aan de handleiding en extra onderdelen. Ja natuurlijk betaal je er voor maar echt een mooie kit.

Maar goed, plaatjes zeggen meer heb ik begrepen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/szdPjvpm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xv8S2prm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/crAaY7Wm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RDK4cjEl.jpg

Ook de twee lastigste onderdelen voor de horend geprint die strak in elkaar moeten passen, die goeie ouwe Prusa kan er nog steeds wat van ! (sorry voor de onscherpe foto's)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TKZWqhZm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NCo65Eom.jpg

Wat aantal mis-prints aangaat ben ik niet ontevreden, zojuist een hoog en smal onderdeel wat mis gaat (geen brim gedaan) waardoor ik nu elke laag met de hand wat filament moet "redden" voor de andere onderdelen, nog maar 2mm te gaan) maar verder gaat het best prima moet ik zeggen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Pixelmagic schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:14:
Wat aantal mis-prints aangaat ben ik niet ontevreden, zojuist een hoog en smal onderdeel wat mis gaat (geen brim gedaan) waardoor ik nu elke laag met de hand wat filament moet "redden" voor de andere onderdelen, nog maar 2mm te gaan) maar verder gaat het best prima moet ik zeggen.
Begin ziet er goed uit. En ja het wordt tijd voor exclude part bij de prusa's :)

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
Boullie schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:05:
[...]

Begin ziet er goed uit. En ja het wordt tijd voor exclude part bij de prusa's :)
Grappig dat je dat zegt, ik had al gezien dat Klipper dat kent, maar ook Octoprint )wat ik gebruik met een Pi Zero 2) kent een plug-in. Die doet het niet per onderdeel maar je kan een zone selecteren met een cirkel of vierkant die vervolgens niet meer print.

Uiteraard gisteren nadat het mis ging pas gezien en geïnstalleerd, dus ben er nu op voorbereid denk ik :)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Ziet er goed uit, een tipje voor je. Monteer je print bed als 1 van de laatste dingen, scheelt een hoop gewicht tijdens het omdraaien van de printer tijdens het monteren van de bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
MdBruin schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:44:
Ziet er goed uit, een tipje voor je. Monteer je print bed als 1 van de laatste dingen, scheelt een hoop gewicht tijdens het omdraaien van de printer tijdens het monteren van de bekabeling.
Goeie tip, hij zit er nu in maar misschien inderdaad even los halen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

MdBruin schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:44:
Daar is een bed hinge mod voor.
Hoef je hem nooit meer om te draaien.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Boullie schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:20:
[...]

Daar is een bed hinge mod voor.
Hoef je hem nooit meer om te draaien.
Ik ben helemaal van de mods, ook de minder nuttige, maar deze gaat echt nergens over. Daarnaast is al de electronica open wat me niet optimaal lijkt.

Speaking of mods, ik heb deze er nu gelijk op gedaan, werkt prima en de restanten van de belts zitten gelijk de goede kant op.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Pixelmagic schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 00:03:
[...]

Ik ben helemaal van de mods, ook de minder nuttige, maar deze gaat echt nergens over. Daarnaast is al de electronica open wat me niet optimaal lijkt.
Je moet ook nog wel gewoon je deck installeren. Dan hinged je bed, trek je het deck van electronica af en kun je zo overal bij.
Had de mod zelf op een voron 350 gezet. Die worden zo zwaar dat je bijna wel moet als je rug je lief is.

[ Voor 11% gewijzigd door Boullie op 10-02-2023 08:57 ]

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Hoeveel aan kosten heb je eigenlijk aan filament om alles te kunnen printen?

[ Voor 21% gewijzigd door Evertt op 12-02-2023 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Evertt schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:01:
Hoeveel aan kosten heb je eigenlijk aan filament om alles te kunnen printen?
Dat staat in de sourcing faq

Ondertussen wat dingen in elkaar gezet, moet de fotos nog overzetten. De gantry zit er in en alle belts zitten er ook op. De extruder en hotend zitten grotendeels in elkaar.

De Prusa begint wat te protesteren, de cooling shroud is gesmolten en heeft een print verknald. Al wel maar vast een nieuwe geprint, pla of petg printen zonder partfan is geen doen.

Daarnaast de voorkant van de hotend nu voor de 4e keer aan het printen, op de een of andere manier loopt het filament vast waardoor hij lucht staat te printen. De extruder al twee keer uit elkaar gehad en schoongemaakt, staat nu weer aan met 2 camera's er op om te kijken of het goed gaat, een op de nozzle en een op de rol filament.

Zit ondertussen wat te kijken naar toekomstige mods, vind de 3do nozzle cam erg leuk en heb de BTT smart filament sensor maar vast besteld. De Waveshare 4,3" touch screen is ook binnen en draait al met klipperscreen. Ik moet nog besluiten welke clips ik wil gaan gebruiken voor de panels, vind de magnetische wel handig, dan kan je snel de boel los en vast maken.
Zodra de Voron Tap weer verkrijgbaar is wil ik die er ook op zetten, met je nozzle levelen lijkt me echt ideaal.

Kortom, we zijn er nog lang niet :+

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Pixelmagic schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:29:
[...]

De Prusa begint wat te protesteren, de cooling shroud is gesmolten en heeft een print verknald. Al wel maar vast een nieuwe geprint, pla of petg printen zonder partfan is geen doen.
Je kan eventueel kijken als je printer nog verder blijft protesteren om prints te laten uit printen voor de Voron.

Zijn op internet genoeg te vinden die dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Evertt schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:20:
[...]

Je kan eventueel kijken als je printer nog verder blijft protesteren om prints te laten uit printen voor de Voron.

Zijn op internet genoeg te vinden die dit doen.
Zo werkt het natuurlijk niet 8) Ik heb hem net ingefluisterd dat hij gewoon mag blijven als de Voron af is...

Het vreemde is dat het dus echt dit specifieke part lijkt te zijn, daar snap ik niets van.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pixelmagic
Hier zijn de foto's van de afgelopen dagen, het begint vorm te krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hqkhvedm.jpg

X en Y as zitten in elkaar en belt er op
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tp8Q6y9m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7tQ24Xpm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2VD45snm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bq32Sfqm.jpg

De clockwork2 extruder
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SCSG2kXm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dePIyylm.jpg

Dragon hotend:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5X3M93Fm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EOn8Fq8m.jpg

En de hele boel in elkaar met het hopeloze frontje om te printen:

Deze is dus pas de 5e keer redelijk gegaan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YwVPIYSm.jpg

Wat dus bijzonder is dat de front van de extruder tot 4 keer mis is gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BOnUIxfm.jpg
De laatste keer heb ik hem 90 graden op het bed gedraaid en de rectraction in de slicer van de standaard (0.8mm) op 0 gezet. Buiten dan wat extra rommel op sommige plekken heeft hij hem in ieder geval geprint. De theorie is dat door de vele retracts het filament stolde op de verkeerde plek (ik begrijp dat de horend fan het dan niet bij zou houden) en dat daardoor de boel verstopt raakt. Ik print de ABS+ op 255 graden, misschien dat ik daar wat mee zou moeten spelen. Voor nu ben ik tevreden, hij kan draaien zo en de Voron mag later zelf wat onderdelen herprinten heb ik besloten.

Nog wat beugels voor de electronica geprint zodat deze op de DIN rail kunnen dus deze week minder printen en meer monteren als het meezit.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pixelmagic
It's alive !!

Proberen om beugels voor de panels te printen, de Prusa heeft er steeds meer moeite mee... :/

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pixelmagic
Hier nog wat foto's van de bouw, ben bezig met de bevestiging van de panelen en skirt delen nog te printen. Ondertussen heeft de Voron er al een paar print uurtjes op zitten, verbazend wat er voor kwaliteit uit komt rollen zonder vergaande tuning (wat ik nog wel wil gaan doen uiteraard).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aeXCy5Bl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rDR3KKKl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WdMsGthl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6oFVFmil.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OGWfSZ2l.jpg

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Gaaf zeg zeker de elektronica vooral de DIN rail daar wordt ik blij van .

Had je nog moeite met de software?
Of staat firmware bestanden online?

Stiekem ziet het beter uit dan de Ratrig zeg.
Bijna zal ik tegen zeggen ga voor deze vooral wegens de elektronica.

Had je nog producten moeten bij kopen? Zoals moeren en schroeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Evertt op 19-02-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Evertt schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:44:
Gaaf zeg zeker de elektronica vooral de DIN rail daar wordt ik blij van .

Had je nog moeite met de software?
Of staat firmware bestanden online?

Stiekem ziet het beter uit dan de Ratrig zeg.
Bijna zal ik tegen zeggen ga voor deze vooral wegens de elektronica.

Had je nog producten moeten bij kopen? Zoals moeren en schroeven.
Software is een beetje mijn ding, dus nee niet echt problemen. Alles is online verkrijgbaar maar settings moet je veel zelf doen. Ben zeer onder de indruk van de Klipper/Mainsail/Moonraker software, zeer configureerbaar en echt prachtig gemaakt. Ik zou bijna mijn Prusa en MMU omzetten naar Klipper :+

Het ontwerp an de onderdelen is echt doordacht, nergens support nodig en alles past perfect. Heb een Ratrig cnc en is ook best goed, maar dit is echt een niveau hoger naar mijn mening.

De LDO kit kost een bak centen maar is echt elke cent waard, letterlijk alles zit er in en extra's voor veel dingen zoals schroefjes en zooi. Ook andere dingen als een clicky en nevermore en iets simpels als een koperen borstel voor nozzel brush zit er bij. Daarnaast ook perfecte directe ondersteuning via Discord waar vrijwel 24/7 iemand van LDO ondersteuning geeft, daar kan Ratrig een hoop van leren !
Enige wat je moet kopen zijn een paar rollen ABS, de rest zit in de dozen tot en met de panelen.

Het enige wat ik jammer vind is dat ik bijna klaar ben, het bouwen vind ik erg leuk zeker als het zo doordacht is.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Mooi dat alles er bij zit.

Groote kans dat ik voor de LDO ga bij de Ratrig is het niet compleet.

En die ziet er technisch iets minder mooi uit.

Maar dan twijfel is nog tussen de Voron 2.4 of de Trident. Waar de bed naar beneden en een as minder heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Evertt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:23:
Mooi dat alles er bij zit.

Groote kans dat ik voor de LDO ga bij de Ratrig is het niet compleet.

En die ziet er technisch iets minder mooi uit.

Maar dan twijfel is nog tussen de Voron 2.4 of de Trident. Waar de bed naar beneden en een as minder heeft.
4 as leveling is magisch om te zien, hij doet letterlijk alles zelf. Ik begreep dat de 2.4 "beter" zou zijn dan alle andere modellen en het ontwerp ook nieuwer is. Of het echt beter is geen idee...

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MdBruin
Niet helemaal waar. Alle ontwerpen worden tussendoor licht aangepast op gebruikersproblemen op te lossen. Bij grotere aanpassingen komt er een nieuwe revisie van de printer. Als je echt het nieuwste van het nieuwste wil, dan is de Voron 0.2 het recentste ontwerp. Maar dit is gelijk een hele kleine printer (wat ook z'n voordelen kan hebben).
Volgens Nero 3D (een van de Voron team members) is als je moet kiezen tussen de Trident of de 2.4, is de Trident de logische keuze voor de meesten. Natuurlijk is het mooi om de flying gantry te zien. Het grootste verschil tussen beide zit voornamelijk in wat je wilt printen. Bij zware prints is de 2.4 wat beter omdat het zwaartepunt lager ligt, technisch zijn ze bijna gelijk. De 2.4 heeft 4 punts leveling en de Trident 3 punten.
Bij veel z-hops is tevens de 2.4 sneller omdat er geen leadscrews gebruikt worden voor de z as.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixelmagic
De Voron staat de hele week al lekker updates enzo te printen, filament stond in een van de bakjes van de Prusa MMU en dat kon natuurlijk niet. Uiteindelijk een mooi ontwerp gevonden en wat aangepast en die geprint. Ik ben er erg tevreden mee:
https://www.printables.co...op-spool-holder-hex-style

Ik zal binnenkort eens kijken of ik dit topic van de laatste fotos kan voorzien met wat commentaar en bevindingen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:43

mphilipp

Romanes eunt domus

Hele mooie Voron! Die electronics enclosure ziet er inderdaad indrukwekkend uit.
Ga je nog een serial aanvragen?
Ik ga misschien ook de ombouw van mijn Ender 5 naar een Zero G Mercury met een Hydra bed documenteren.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic
mphilipp schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:13:
Hele mooie Voron! Die electronics enclosure ziet er inderdaad indrukwekkend uit.
Ga je nog een serial aanvragen?
Ik ga misschien ook de ombouw van mijn Ender 5 naar een Zero G Mercury met een Hydra bed documenteren.
Thnx, #5102 is het geworden.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-06 21:53
Ik ben ook een Voron 2.4 aan het bouwen, en ook met een Waveshare 4.3 scherm. Welk kastje heb je geprint voor het scherm?

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Nosmo. schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:26:
Ik ben ook een Voron 2.4 aan het bouwen, en ook met een Waveshare 4.3 scherm. Welk kastje heb je geprint voor het scherm?
Dat is deze geweest: https://www.printables.co...ron-24-waveshare-43-mount

Past perfect, enige minpunt vind ik dat als hij helemaal naar beneden geklapt is en je de printer optilt hij dan op het display gaat staan. Het display is dus hoger dan de poten en als je er niet bewust van bent dan zou dat mis kunnen gaan. Verder prima ding.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-06 21:53
Dankje.

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:32
Leuke build! Ik heb ook een MK3s en overweeg een 350mm Voron te bouwen als we verhuisd zijn.
Ik zit momenteel te kijken naar een LDO of MPX kit. Jammer dat Canbus en tap nog niet inbegrepen is in de LDO kit.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenTiger
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-06 17:15
Supergaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
@Broodro0ster
De LDO kwaliteit is het beste set van alle Voron 2.4 sets.

Ben zelf ook bezig met de LDO Voron 2.4. De LDO set kost wat meer maar de kwaliteit is top. Sommige dingen heeft LDO beter voor mekaar dan wat op GitHub staat zoals de elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:32
Evertt schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:27:
@Broodro0ster
De LDO kwaliteit is het beste set van alle Voron 2.4 sets.

Ben zelf ook bezig met de LDO Voron 2.4. De LDO set kost wat meer maar de kwaliteit is top. Sommige dingen heeft LDO beter voor mekaar dan wat op GitHub staat zoals de elektronica.
Ja, dat wel. Maar wel jammer dat ze nog altijd klicky meeleveren en niet tap.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
@Broodro0ster dat is heel bewust, als je al ervaring hebt met het bouwen van een Voron dan zou je tap gelijk kunnen installeren. Maar door het Voron team wordt al aangegeven in de handleiding dat je eerst een goed werkende printer moet hebben voordat je deze upgrade doet.
De upgrade is met een toolhead pcb redelijk makkelijk, je hoeft niet je hele printer uit elkaar te halen. Het is in dat geval alleen de toolhead waar aanpassingen in gedaan moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
MdBruin schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:50:
@Broodro0ster dat is heel bewust, als je al ervaring hebt met het bouwen van een Voron dan zou je tap gelijk kunnen installeren. Maar door het Voron team wordt al aangegeven in de handleiding dat je eerst een goed werkende printer moet hebben voordat je deze upgrade doet.
De upgrade is met een toolhead pcb redelijk makkelijk, je hoeft niet je hele printer uit elkaar te halen. Het is in dat geval alleen de toolhead waar aanpassingen in gedaan moeten worden.
Sterker nog, men adviseert om zelfs de clicky niet direct te installeren maar de originele sensor die in de beschrijving staat. Pas als je een volledig werkende printer hebt pas starten met mods.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdBruin
@Pixelmagic ja dat klopt, ook doordat de clicky behoorlijk wat macro's gebruikt en de positie van de clicky ingesteld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Je moet een nul punt hebben dat kan alleen als je achteraf mods installeert.

Zal gewoon deze achteraf installeren dat is veel makkelijkere storing zoeken bij de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Sorry dat ik even dit draadje gebruik voor een vraag , maar ik kom er zelf even niet uit.

Ik heb een Voron LDO 2.4 R2 kit gekocht. Maar ik tweivel of dit niet een R1 kit is.
In mijn kit zit een vierkante extruder motor, en volgens mij is die van de R2 kit rond.

Maar ik wil nu de plastic delen gaan printen, maar ik kom alleen maar op printed parts voor de 4.2 R2 terecht.

Mijn vraag is nu, kan ik gewoon de 4.2 R2 stl files gaan printen voor mijn kit?
Of kom ik dan in de problemen.
Ik kan namelijk nergens vinden wat het verschil is.

Hoop dat iemand antwoord kan geven, dan kan ik snel weer verder.
Ik ben al bezig met printen van de z-drive onderdelen, hoop dat ik dit nu niet voor niets doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutv_
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-01-2024
dutchronnie schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:33:
Sorry dat ik even dit draadje gebruik voor een vraag , maar ik kom er zelf even niet uit.

Ik heb een Voron LDO 2.4 R2 kit gekocht. Maar ik tweivel of dit niet een R1 kit is.
In mijn kit zit een vierkante extruder motor, en volgens mij is die van de R2 kit rond.

Maar ik wil nu de plastic delen gaan printen, maar ik kom alleen maar op printed parts voor de 4.2 R2 terecht.

Mijn vraag is nu, kan ik gewoon de 4.2 R2 stl files gaan printen voor mijn kit?
Of kom ik dan in de problemen.
Ik kan namelijk nergens vinden wat het verschil is.

Hoop dat iemand antwoord kan geven, dan kan ik snel weer verder.
Ik ben al bezig met printen van de z-drive onderdelen, hoop dat ik dit nu niet voor niets doen ;)
Hier kan je de STLs van de R1 vinden, alsook de manual. Dan kan je zien of het verschillend is.
https://github.com/VoronDesign/Voron-2/releases/tag/V2.4r1

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb de verschillende versies vergeleken, maar kan eigenlijk geen verschillen ontdekken.
Overigens, ik vond nog een metalen plaatje in een zakje en daarop staat het volgende nummer.

Kit # V2-2201270003

dit doet mij dan weer vermoeden dat het toch om versie 2 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
dutchronnie schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:09:
Ik heb de verschillende versies vergeleken, maar kan eigenlijk geen verschillen ontdekken.
Overigens, ik vond nog een metalen plaatje in een zakje en daarop staat het volgende nummer.

Kit # V2-2201270003

dit doet mij dan weer vermoeden dat het toch om versie 2 gaat.
Dat kan je hier vinden welke versie je hebt.
https://docs.ldomotors.com/en/voron/voron2/300_BOM/HOME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic
Ik heb het al even gemeld in het open source topic, er is een nieuwe Voron 2.4 300 kit binnen gekomen, deze keer van Formbot.

Vandaag even alles gecontroleerd en op zich ook een hele nette kit met prima onderdelen. Bij sommige dingen zie je wel dat deze kit een stuk goedkoper is dan de LDO kit die in de berichten hiervoor staan. Meest opvallende zijn de grote pulleys van de Z motoren, waar dat bij de LDO kit mooie glimmende zijn is het bij deze kit gewoon ijzer.

Verder vooral een hoop nieuwere dingen er standaard bij, een kleuren touchscreen, tap, Canbus, filament sensor en een BTT Manta board met een Compute module er bij.

Deze week komt het filament binnen, ik heb deze keer voor ASA van Polymaker gekozen, vooral om de grote keuze in kleuren. Het frame is zwart en ik heb voor geel en grijs gekozen als kleuren.

Als de printer eenmaal werkt wil ik hem gaan ombouwen naar een Stealtchanger. Ik denk dat ik de Stealthburner niet ga bouwen en gelijk voor een kleinere Yavoth toolhead ga, bestaand uit een Galileo2 extruder met planetaire gears en Rapido2 HF hotend.
De meegeleverde SB2209 canbus print zal ik gelijk vervangen voor een EBB36.

Ik ga proberen net als de vorige keer regelmatig updates hier te plaatsen met fotos. Nu even afwachten op filament en misschien nog wat tunen van de LDO om de best mogelijke prints te maken. Ik heb nog wat verbeterkansen bij overhangs.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 16:53
Hey @Pixelmagic tis een tijd geleden maar ik heb het 3d printer virus ook weer een beetje te pakken, kreeg van een maat een oude ender 3 in de handen geschoven die niet werkte ==>> uitdaging.

en hoewel een ender 3 leuk is zat ik te kijken naar wat uitbreidingen maar kwam ik ook per toeval op de paginga van Voron uit. Het kriebelt weer en heb weer zin om wat te ondernemen, en de voron kits zijn leuk om te volgen. Mocht mijn printer ideeen weer wat uitgebreid worden open ik ook misschien ook wel een topic. vooralsnog volg ik jouw topic even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
WeeDzi schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:38:
Hey @Pixelmagic tis een tijd geleden maar ik heb het 3d printer virus ook weer een beetje te pakken, kreeg van een maat een oude ender 3 in de handen geschoven die niet werkte ==>> uitdaging.

en hoewel een ender 3 leuk is zat ik te kijken naar wat uitbreidingen maar kwam ik ook per toeval op de paginga van Voron uit. Het kriebelt weer en heb weer zin om wat te ondernemen, en de voron kits zijn leuk om te volgen. Mocht mijn printer ideeen weer wat uitgebreid worden open ik ook misschien ook wel een topic. vooralsnog volg ik jouw topic even!
De aanstichter van mijn hobby/verslaving meld zich ook, wat leuk ! Als je wat nodig hebt hoor ik het wel 8)

Voor de mensen die het niet weten, @WeeDzi heeft mijn eerste set printed parts geleverd voor mijn eerste RepRap printer. Sindsdien zijn er een paar andere voorbij gekomen :o

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic
Dit is de Formbot kit die binnen is gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rCVGAFi.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B03oY2s.jpeg

Het frame zit in elkaar en is haaks aan alle kanten

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WWG3K2v.jpeg

Omdat het uiteindelijk een toolchanger moet worden en normaal de electronica aan de onderkant zit moet de printer dan op zijn kant/kop waarmee de toolchangers uit hun hangers kunnen vallen. Om dat te voorkomen maak ik de electronica bay anders, de zogenaamde car hood modificatie. Er horen dan twee gasveren aan de zijkanten te zitten die heet bed omhoog houden. ik twijfel een beetje want op die manier moet je de bodemplaat in 3 stukken doen met openingen. Misschien dat ik een soort van klem bovenaan maak die het bed omhoog houd zodat de electronica toch redelijk afgesloten zit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1NGWvwF.jpeg

De LDO Voron heeft deze week weer aardig wat draaiuurtjes gehad, niet zoveel als had gekund als de SD kaart me niet in de steek had gelaten :'( . Desondanks toch net de Z-drives in elkaar kunnen zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ps6grBd.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9zJthoD.jpeg

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Pixelmagic schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 20:55:
Er horen dan twee gasveren aan de zijkanten te zitten die heet bed omhoog houden. ik twijfel een beetje want op die manier moet je de bodemplaat in 3 stukken doen met openingen. Misschien dat ik een soort van klem bovenaan maak die het bed omhoog houd zodat de electronica toch redelijk afgesloten zit.
Leuk om je voortgang te zien. Ik ben nu op dit moment dezelfde kit aan het bouwen. Kan wel een pic posten maar wil je post niet claimen.
Ik heb bij mijn vorige 2.4 de gasveren eruit gelaten en hield het bed tijdelijk omhoog met een stukje touw. Zo super vaak moet je toch niet bij de electronica zijn(als het goed is ;) )

Weet niet of je al met de M3 en M5 nuts bezig bent geweest maar in mijn kit zitten er wel wat tussen die niet echt makkelijk in de 2020 willen draaien.
De rails glijden verbazingwekkend goed voor een goedkope kit. Normaliter soak ik ze in alcohol maar dat heb ik dit keer alleen met de X-as hoeven doen.

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
Boullie schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:28:
[...]

Leuk om je voortgang te zien. Ik ben nu op dit moment dezelfde kit aan het bouwen. Kan wel een pic posten maar wil je post niet claimen.
Ik heb bij mijn vorige 2.4 de gasveren eruit gelaten en hield het bed tijdelijk omhoog met een stukje touw. Zo super vaak moet je toch niet bij de electronica zijn(als het goed is ;) )

Weet niet of je al met de M3 en M5 nuts bezig bent geweest maar in mijn kit zitten er wel wat tussen die niet echt makkelijk in de 2020 willen draaien.
De rails glijden verbazingwekkend goed voor een goedkope kit. Normaliter soak ik ze in alcohol maar dat heb ik dit keer alleen met de X-as hoeven doen.
Wat mij aangaat juist leuk als je ook je Voron build hier plaatst !

Die nuts is altijd wisselend met er soepel in gaan en stroef, dat had ik ook bij de LDO kit. Ik denk dat de nuts zelf wat minder precies gemaakt worden en de druk op de balletjes wat verschillend is.

ik heb de rails ook niet schoon gemaakt, wel voorzien van extra vet waardoor ze nu wat minder soepel lopen maar nog steeds bijna allemaal uit zichzelf naar beneden glijden.

Net als jij twijfel ik over de gasveer, ik heb er nu 1 opzitten als proef maar weet het nog niet zeker. Komt later wel :D

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Pixelmagic schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:45:
[...]
Wat mij aangaat juist leuk als je ook je Voron build hier plaatst !
Alright, mijn voortgang tot zover:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6SY0mp9Ibdzum0iBskPteyNJr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDddjYvHhyzKtLWePRo62CuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Dingetje om op te letten met de nevermore. Op de normale Nevermore website geven ze aan dat de magneten tussen cartridge en fans er vanaf voren in moeten. Bij de Fysetc files gaan ze er van boven in en hoef je ze niet te plakken. Dat had ik dus niet door en kwam hier pas achter toen ik dit al gedaan had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlIzRkn1UzWdVbxFc-azE_7Vzf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yw7ULPtulLCLYiVdMlEJyXMs.jpg?f=fotoalbum_large
Ben de print nu dus opnieuw aan het doen.

Is trouwens ook wel bijzonder dat de filterhousing en de filamentholder er al bij zitten. Had ze al geprint maar de meegeleverde zijn wel wat mooier.

Volg zelf deze buildroute. Dit geeft precies aan wanneer je welke mod moet installeren en geeft ook nog andere opties voor sommige mods.

Edit: ben bezig met Tap want belts en toolhead enzo.
Ben een klein issue tegengekomen waar je tegenaan kunt lopen bij het bouwen. De M3*6 FHCS schroeven die in de kit zitten zijn niet ferromagnetisch. Dus je magneten werken er niet op. Heb nu zelf een paar M3*8 FHCS's uit de voorraad kunnen pakken maar let er op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oj28mPAfloP8PcDAzGOAnRsR3dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWK8W7J4qAHra7H81GVlv5od.jpg?f=fotoalbum_large
Gaat dus om de schroeven die op de hoogte zitten van de magneten op het zwarte deel.

Nog een paar kleine dingetjes:
Niet vergeten om deze te printen. En deze.
Volgens BTT zijn deze en deze ook anders dan degene die standaard bij de files zitten maar ik kon het niet echt vinden.

Heb ook nog een youtuber gevonden die een korte guide heeft gemaakt hoe je hem in elkaar kunt zetten en waar hij tegenaan liep. Vind nu net ook nog de documentatie met linkjes die in zijn description staat

[ Voor 41% gewijzigd door Boullie op 15-12-2024 20:54 ]

Boullie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic
De afgelopen week weer wat werk kunnen doen en onderdelen geprint:

De hinged bed is klaar
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vIveV4L.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LZZ8Iro.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OTXK9Fc.jpeg

De nodige onderdelen geprint en in elkaar gezet
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YrJObBd.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KaYXjBY.jpeg

En het nodige in elkaar gezet

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ImTgQml.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CMRHn93.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4kfKabU.jpeg

Ook wat zitten spelen met de MCU, die draait ondertussen Klipper en Moonraker en ook de Canbus draait al een beetje.

Kortom, het begint op een printer te lijken maar nog een erg lange weg te gaan voor de eerste print en dan doorbouwen voor de toolchanger waar ik ondertussen hopelijk alle onderdelen heb voor 2 toolheads.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
@Pixelmagic Is de Formbot kit bevallen?

Ik heb net de knoop doorgehakt en een 350mm Voron 2.4 R2 Pro+ CoreXY 3D Printer Kit with M8P+CB1 Board and Canbus Wiring System besteld.

Dan kan ik ook de MK3S+ aan het werk zetten voor de ABS onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
Crxtreem schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:10:
@Pixelmagic Is de Formbot kit bevallen?

Ik heb net de knoop doorgehakt en een 350mm Voron 2.4 R2 Pro+ CoreXY 3D Printer Kit with M8P+CB1 Board and Canbus Wiring System besteld.

Dan kan ik ook de MK3S+ aan het werk zetten voor de ABS onderdelen.
Ja, zondermeer bevallen, al is de LDO kit luxer is het moeilijk de meerprijs te rechtvaardigen is mijn beeld. De Formbot bevat ook al Canbus en een mooi board voor de aansturing en een touchscreen.
Enige is dat je wel wat uitzoekwerk moet doen voor de manuals op verschillende plekken. Dat is bij LDO ook zo maar die hebben een redelijk overzicht gemaakt met de verschillen. Wees er op voorbereid dat je delen moet herprinten en te veel print.

Ik heb de onderdelen in Polymaker ASA geprint, is prima bevallen ten opzichte van de Esun ABS+ die ik gebruikte.

[ Voor 13% gewijzigd door Pixelmagic op 26-05-2025 17:58 ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vandaag de kit binnengekregen. *O*

De Dragon hotend is nog onderweg uit China maar die heb ik toch nog niet nodig als ik de aantal onderdelen zie in de doos. :')

In de loop van de dag komt mijn Esun ABS+ filament binnen.
Dus dan kan de Prusa aan de slag.

Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
Crxtreem schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:58:
Vandaag de kit binnengekregen. *O*

De Dragon hotend is nog onderweg uit China maar die heb ik toch nog niet nodig als ik de aantal onderdelen zie in de doos. :')

In de loop van de dag komt mijn Esun ABS+ filament binnen.
Dus dan kan de Prusa aan de slag.

Ben benieuwd.
Ik zou de meegeleverde V6 lekker ingepakt laten en wachten op de Dragon.

Veel plezier met de bouw!

PVoutput van mijn 4950Wp

Pagina: 1