• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 10:39

jdwrist

En het antwoord is koekje

Topicstarter
Sinds enkele geeft onze LG OLED65GX6LA de melding dat de batterijen van de magic remote leeg zijn. De batterijen heb ik al vervangen voor verse maar de melding blijft.

Een zoektocht op onze grote vriend Google levert tot op heden geen resultaat op om de melding te laten verdwijnen. We gebruiken de remote in combinatie met de Ziggo Next 4K box en een sonos soundbar.

Heeft iemand de ideale oplossing om deze melding magisch te laten verdwijnen?

Live youre Life and Enjoy every Day

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

CyBeRSPiN

sinds 2001

Welk type batterijen? Alkaline of oplaadbare?
Heb dezelfde tv en bij mij was het meteen weg na vervangen. Misschien andere batterijen proberen?

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Alkaline batterijen.

Ik heb het eerst met duracel batterijen geprobeerd. De melding bleef. Daarna vervangen met Ativa batterijen en nog steeds melding.

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
jdwrist schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:39:
Alkaline batterijen.

Ik heb het eerst met duracel batterijen geprobeerd. De melding bleef. Daarna vervangen met Ativa batterijen en nog steeds melding.
Ontkoppelen en opnieuw koppelen misschien een oplossing

Zie hier hoe..

Als dat je remote is?!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:42
meet je batterijen eens met een multimeter.
nieuw betekend niet dat ze vol zijn, heb hier een setje nieuwe batterijen die na 5 jaar toch echt niet meer werken

[Voor 58% gewijzigd door jack zomer op 28-01-2023 12:55]

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:51
Ik heb een uitgebreid onderzoek naar deze kwestie gedaan:

De ideale batterij voor de LG Magic Remote

Kortgezegd: De Magic Remote houdt van batterijen met wat meer volt. Twee oplaadbare nikkel-/zink-batterijen of een LiFePO4-batterij in combinatie met een dummybatterij zijn de beste keus.

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:07
@jdwrist is dit probleem al opgelost? Onze LG oled heeft sinds een paar weken precies hetzelfde.
Heb meerdere batterijen geprobeerd, ook oplaadbare welke er vaker in hebben gezeten, echter gaat de melding niet weg.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:51
Heb je mijn onderzoek gelezen?

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:46
In de magic remote, werken alle merken batterijen hoor, dat heb ik zelf ondervonden, dus het ligt niet aan de batterijen of je moet dermate slechte batterijen gebruiken, dat de capaciteit erg snel daalt, dat is eigenlijk met alle bestaande merken en non brand merken praktisch niet mogelijk.
Gezien je al e.e.a uitgewisseld hebt is wellicht het opnieuw pairen zoals voorgesteld een optie.
Als dit niet werkt, dan een reset van de tv en als dit niet werkt dan gewoon aanmelden bij je leverancier waar je je garantie hebt of bij LG zelf, want ik heb gewoon onder garantie een nieuwe magic remote gekregen.
Succes

charleyr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
Het opnieuw koppelen heeft uiteindelijk de oplossing gegeven :-)

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
jdwrist schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:20:
Het opnieuw koppelen heeft uiteindelijk de oplossing gegeven :-)
RCBL schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:50:
[...]

Ontkoppelen en opnieuw koppelen misschien een oplossing

Zie hier hoe..

Als dat je remote is?!
Graag gedaan .. ;)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

charrel

Cortisol4life..

dmantione schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:15:
Ik heb een uitgebreid onderzoek naar deze kwestie gedaan:

De ideale batterij voor de LG Magic Remote

Kortgezegd: De Magic Remote houdt van batterijen met wat meer volt. Twee oplaadbare nikkel-/zink-batterijen of een LiFePO4-batterij in combinatie met een dummybatterij zijn de beste keus.
Mooi, maar de mijne werkt gewoon bijna een jaar op een setje oplaadbare Eneloops ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee