Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 15:28
Ik sta op het punt om een offerte te accepteren van Coolblue voor zonnepanelen. De prijs is wel wat hoog, maar met zo'n 15 aanvragen gedaan te hebben, 3 offertes en 4 "het is te druk wij accepteren even geen klanten" denk ik dat het op dit moment niet echt goedkoper kan.

Het gaat om een bedrag van zo'n 11.800 euro voor 22 zonnepanelen en een verwachte productie van zo'n 6400 kWh "in het eerste jaar" of zo'n 9000 Wattpiek. De zonnepanelen liggen verspreid op een schilddak en plat dak op noord-west, noord-oost en zuid-oost (op deze laatste richting liggen de meeste). Dit is specifiek op mijn verzoek gedaan omdat ik gedurende de hele dag wil opwekken voor direct verbruik wanneer salderen afgelopen is (denk aan inductie koken, airco's en warmtepomp). We zitten in ons droomhuis en zijn niet van plan om in de komende 20 jaar te gaan verhuizen, dus z.s.m. terug verdienen is niet ons (belangrijkste) doel.

We krijgen het volgende voor dit geld:
- 22x Suntech Ultra V Mini 410 zonnepanelen (15 jaar garantie op product, 25 jaar op vermogen)
- 22x Enphase IQ7+ micro omvormers (25 jaar garantie op producten, product bekijken via Envoy-S Standard)
- Installatie: plaatsen van zonnepanelen, plaatsen van omvormers en verbinden, plaatsen extra groep in meterkast, bekabeling Solarstell & Van der Velk of ESDEC montagemateriaal
- Installatie van de panelen over 4 tot 6 maanden

Overige offertes die we hebben ontvangen zijn van: Innodura (net zo duur, minder vermogen, 2k duurder, kan al plaatsen in maart) en Svea via Ikea (ruim 2k duurder). Rede dat ik voor Coolblue wil gaan: voortraject is bijzonder prettig waarbij ze snel en behulpzaam zijn, groot bedrijf dus zeer kleine kans dat ze binnen 20 jaar verdwenen zijn, garantie lijkt op papier goed in orde.

Als ik het internet afzoek vind ik wel wat negatieve reviews en berichten, maar ik vind de reviews/berichten niet heel erg betrouwbaar. Ik weet uit ervaring dat concurrenten erg ver gaan met concurreren incl neppe negatieve reviews/berichten schrijven.

Zijn er hier Tweakers die ervaring hebben met Coolblue en deze willen delen?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:34
Tis lastig direct vergelijken omdat het verloop bij de zonnepanelenboeren enorm is, dus mijn ervaring uit 2021 is niet per se exemplarisch.

Ik heb indertijd ook voor hen gekozen, ze waren iets duurder dan een andere partij en konden snel leveren. Ik heb 10 panelen op een bijgebouw laten leggen en de omvormer laten aansluiten op een apart bestaand meterkastje in de garage. Dit zou moeten kunnen volgens de persoon die de schouw kwam doen. Heb geen schaduw dus geen noodzaak voor micro omvorrmers.

Helaas bleek in het eerste jaar dat de aansluiting op die manier niet goed werkte en de omvormer vaak af sloeg vanwege te hoog voltage. Nadat ik dat heb gemeld, kwam er een andere monteur die de huidige aansluiting neersabelde en aangaf dat het helemaal anders moest met een aparte kabel naar de meterkast in ons huis.

Coolblue heeft die kabel vervolgens kosteloos getrokken en aangesloten op de meterkast in het woonhuis en sindsdien werkt het als een zonnetje ;)

Uiteindelijk dus niet super tevreden maar wel een grote partij die het bij onverhoopte problemen netjes oplost. Maar zoals gezegd YMMV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:15

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Gerco-M heeft ze laten plaatsen door CB

mijn ervaring is dat ze doorgaans te duur zijn, maar als dat je overweging niet is, prima partij om zaken mee te doen. als jij er een goed gevoel bij hebt gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
twain4me schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:46:
mijn ervaring is dat ze doorgaans te duur zijn
Als ik kijk naar de gemiddelde WP prijzen op tweakers van het afgelopen jaar dan zijn ze inderdaad (veel) duurder. Maar doordat de vraag nu zo ontzettend hoog is denk ik dat je niet meer kan kijken naar prijzen van het afgelopen jaar en zal dit wel gemiddeld zijn nu.

Overigens nog de offerte van Innodura bekeken en die blijkt wat "verborgen" kosten te hebben waardoor het eigenlijk ook zo'n 2k duurder uitvalt. Kortom, van de 3 offertes die ik heb mogen ontvangen is Coolblue het goedkoopste op dit moment 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 23:15

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Soepstengel schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:55:
[...]

Als ik kijk naar de gemiddelde WP prijzen op tweakers van het afgelopen jaar dan zijn ze inderdaad (veel) duurder. Maar doordat de vraag nu zo ontzettend hoog is denk ik dat je niet meer kan kijken naar prijzen van het afgelopen jaar en zal dit wel gemiddeld zijn nu.

Overigens nog de offerte van Innodura bekeken en die blijkt wat "verborgen" kosten te hebben waardoor het eigenlijk ook zo'n 2k duurder uitvalt. Kortom, van de 3 offertes die ik heb mogen ontvangen is Coolblue het goedkoopste op dit moment 8)7
Heeft zonneplan ook geen offerte gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Eind november / begin december de volgende offertes gekregen van CB:
  • CB met 14x Suntech Ultra V Mini 405 FB i.c.m. Growatt MOD 6000 TL3-X 1,21€/Wp
  • CB met 14x Suntech Ultra V Mini 405 FB i.c.m. Enphase IQ7+ 1,43€/Wp
Uiteindelijk gekozen voor een lokale aanbieder die het volgende gaat doen:
15x JA Solar 395Wp JAM54S31 i.c.m. GoodWe GW5K-DT (& Tigo Optimiser 60€/stuk) 1,11€/Wp

Ter lering en vermaak kwam Zonneplan met 1,39€/Wp en Svea met 1,35€/Wp (resp. 6000 en 5600 Wp).

Ik had 17 verschillende offertes van 8 aanbieders opgevraagd waarvan er eentje tot op heden wel is komen kijken (woont 2km verderop) maar geen offerte uitgebracht heeft voor een relatief gemakkelijk dak (zuid, dakpannen 3x5stuks).

Terug on-topic, ik vond het offerte traject van CB ook best van een leien dakje gaan. Helder, duidelijk, snel, professioneel en toegankelijk. Maar kan er anders dan dat ook niets over zeggen helaas.

[ Voor 31% gewijzigd door True op 27-01-2023 13:15 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-04 23:05
Ben mij net aan het orienteren op zonnepanelen. Hoe komen jullie aan de Wp prijs berekening? Dan kan ik ook even grondig gaan zoeken ;).

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Stinow schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:15:
Ben mij net aan het orienteren op zonnepanelen. Hoe komen jullie aan de Wp prijs berekening? Dan kan ik ook even grondig gaan zoeken ;).

Thx!
Prijs offerte (zonder btw natuurlijk) delen door de Wattpiek opbrengst van die offerte.
5000€ met 4000 Wp =
5000/4000=1,25€/Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
True schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:12:
Eind november / begin december de volgende offertes gekregen van CB:
  • CB met 14x Suntech Ultra V Mini 405 FB i.c.m. Growatt MOD 6000 TL3-X 1,21€/Wp
  • CB met 14x Suntech Ultra V Mini 405 FB i.c.m. Enphase IQ7+ 1,43€/Wp
Uiteindelijk gekozen voor een lokale aanbieder die het volgende gaat doen:
15x JA Solar 395Wp JAM54S31 i.c.m. GoodWe GW5K-DT (& Tigo Optimiser 60€/stuk) 1,11€/Wp

Ter lering en vermaak kwam Zonneplan met 1,39€/Wp en Svea met 1,35€/Wp (resp. 6000 en 5600 Wp).

Ik had 17 verschillende offertes van 8 aanbieders opgevraagd waarvan er eentje tot op heden wel is komen kijken (woont 2km verderop) maar geen offerte uitgebracht heeft voor een relatief gemakkelijk dak (zuid, dakpannen 3x5stuks).

Terug on-topic, ik vond het offerte traject van CB ook best van een leien dakje gaan. Helder, duidelijk, snel, professioneel en toegankelijk. Maar kan er anders dan dat ook niets over zeggen helaas.
De laatste wijziging is aangebracht in mijn offerte waardoor ik nu wel correcte prijzen heb, ik kom uit op 1,29€/Wp met Enphase IQ7+ omvormers. Als ik dat met jouw resultaten vergelijk is het dus best gemiddeld :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
twain4me schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:03:
[...]

Heeft zonneplan ook geen offerte gegeven?
Nee nog niet, maar die heb ik ook vrij laat pas gevraagd dus die kan nog komen. Er zit alleen wel wat haast bij voor in ieder geval Coolblue want die gaan volgende week de prijzen (flink) verhogen heb ik vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Soepstengel schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:46:
[...]

De laatste wijziging is aangebracht in mijn offerte waardoor ik nu wel correcte prijzen heb, ik kom uit op 1,29€/Wp met Enphase IQ7+ omvormers. Als ik dat met jouw resultaten vergelijk is het dus best gemiddeld :) .
Niet vergeten dat ze bij jou gewoon één iemand extra in het busje zetten en op diezelfde dag veel meer omzet draaien dan bij mij omdat jij simpelweg meer panelen legt. Eigenlijk zou je dan ook een wat goedkopere offerte moeten kunnen krijgen omdat je meer afneemt, wat in jouw geval ook wel zo lijkt te zijn. Ik ben iets verder in de molen dan jij (ik heb de offerte gekozen) en heb dus over het geheel gezien niet bijster veel ervaring, maar ik zou denken dat het wel een redelijk scherpe prijs lijkt te zijn voor een grote partij als CB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 11:02

Gerco-M

mijn tornado res.

Ik heb inderdaad al mijn 49 panelen laten leggen door Coolblue en was daar zeer tevreden over.
30 panelen op ZO en 19 panelen op NW op Huawei 3 fase omvormers. In november 2020 en maart 2021. Was toen de goedkopere offerte voor mij, en zeer prettige communicatie inderdaad en professioneel netjes gelegd. Werkt al ca 2 jaar zonder enige problemen. Kwa kosten zat ik toen rond de E0,90 / Wp. Voor een serieel systeem dus. Met de prijzen van toen…

Geen idee of in 2 jaar er veel is veranderd bij Coolblue maar is een goede betrouwbare partij dus ik reken daar niet op en zo te horen van je is hun service nog steeds goed.
Dus als je geen haast hebt zou ik er niet over twijfelen hoor! :)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:47

Aardedraadje

Met kabelschoen

Ik heb panelen laten installeren door CB.

Positief
- Het gehele traject tot aan de installatie liep goed. Ik vond dat er goed werd meegedacht.
- Bij installatie hebben ze extra service geleverd mbt verwijderen oude zonneboiler van het dak.
- Bij problemen houden ze je op de hoogte en komen ze snel terug. Het zijn (als bedrijf) dus geen cowboys waar je conflicten mee krijgt, in mijn beleving.
- BTW-teruggaaf werd destijds voor je geregeld.

Negatief
- De betreffende installateur had bij ons de panelen niet volgens afspraak op de wasmachinegroep geïnstalleerd, maar op een "gewone" groep via de mechanische ventilatie. Maar die zit op de groep van de voorkamer/hal/zolder.
- Ze hadden deze groep voor de hoofdschakelaar aangesloten, want "dat doen we altijd zo". Dus hoofdschakelaar afzetten zorgde ervoor dat de voorkamer/hal/zolder gewoon nog op spanning stonden. 8)7

Ik heb ze hiervoor terug laten komen, en het is toen door een andere monteur netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
Zo duur is het ook weer niet toch, je moet vergelijken met huidige offertes en dan zul je zien dat het vergelijkbaar is. Hoe snel kunnen ze leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Soepstengel schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:49:
[...]

Nee nog niet, maar die heb ik ook vrij laat pas gevraagd dus die kan nog komen. Er zit alleen wel wat haast bij voor in ieder geval Coolblue want die gaan volgende week de prijzen (flink) verhogen heb ik vernomen.
Zonneplan kan pas tussen augustus en oktober leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Figo112 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:40:
Zo duur is het ook weer niet toch, je moet vergelijken met huidige offertes en dan zul je zien dat het vergelijkbaar is. Hoe snel kunnen ze leveren?
Nee het valt inderdaad wel mee vergeleken met de prijzen van nu, maar in totaal is het wel een smak met geld imo. Ze leveren binnen 4 tot 6 maanden na aanbetalingen is mij beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:25
Als je nog tijd hebt kijk eens bij

https://www.sondi-solar.nl/

Zij leverden bij mij in 6 weken. Offerte in september 2022 geaccepteerd. Eind oktober 2022 geleverd. En toen was het al een week uitgesteld i.v.m. ziekte aan hun kant. Ik verwacht dat zij nog steeds snelle levertijden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Soepstengel schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:56:
[...]

Nee het valt inderdaad wel mee vergeleken met de prijzen van nu, maar in totaal is het wel een smak met geld imo. Ze leveren binnen 4 tot 6 maanden na aanbetalingen is mij beloofd.
Ja dat zijn ook forse levertijden, toevallig net gesproken met Zuidzon die kunnen begin april al leveren mocht je interesse hebben. Ken hun prijzen niet maar misschien wil je een offerte vragen ivm snelle levertijd.

De meeste hebben helaas lange levertijden op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Aschtra schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:00:
Als je nog tijd hebt kijk eens bij

https://www.sondi-solar.nl/

Zij leverden bij mij in 6 weken. Offerte in september 2022 geaccepteerd. Eind oktober 2022 geleverd. En toen was het al een week uitgesteld i.v.m. ziekte aan hun kant. Ik verwacht dat zij nog steeds snelle levertijden hebben
kan je ook je offerte details delen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:11
Mijn ervaringen met Coolblue zijn positief. Geïnstalleerd in augustus 2021, alle afspraken zijn keurig en op tijd nagekomen. ben zelf bij hun uitgekomen na advies van mijn buurman die ook positief was.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aschtra
Zeker. Ik had offerte met en zonder micro omvormers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJ3v80Qo6XpvvJMFxVnLjFxxlTw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BIrVbhpCxXulvYBFxppZ7vut.png?f=user_large

Zonder micro omvormers zat ook korting van 180euro. Die had ik later geregeld.

~3600WP ongeveer

[ Voor 78% gewijzigd door Aschtra op 30-01-2023 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ik heb op basis van de reacties hier, wat gezond verstand, en de offertes die ik wel heb mogen ontvangen, akkoord gegaan op de offerte van Coolblue. Levertijd is wat mij betreft acceptabel, ik hoop natuurlijk op 4 maanden, maar 6 maanden zal ook niet gelijk verschrikkelijk zijn. Uiteindelijk was Coolblue het goedkoopste van de offertes die ik heb ontvangen en ik heb er meer vertrouwen in dan de diverse kleinere bedrijven waar ik contact mee heb gehad.

Ik moet er overigens wel bij zeggen dat ons platte dak nog vervangen moet worden, dus een levertijd van 4 maanden is voor ons prima, zat tijd om het dak nog te vervangen in ieder geval (gaat waarschijnlijk februari/maart gebeuren).
Aschtra schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:15:
Zeker. Ik had offerte met en zonder micro omvormers

[Afbeelding]

Zonder micro omvormers zat ook korting van 180euro. Die had ik later geregeld.

~3600WP ongeveer
Als ik dit even snel uitreken is deze offerte aardig duurder dan wat ik nu bij Coolblue heb op basis van de hoeveelheid panelen. Overigens is mijn ervaring op dit moment dat offertes van een paar maanden terug niet meer representatief zijn op dit moment, dus het zal inmiddels nog wel duurder zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Dat zou kunnen. Maar als zij nu een levertijd hebben van 2 maanden i.p.v. 4-6 bij CB, heb je dit ook meegenomen in je berekening? Mogelijk begin april dan je panelen, start van de beste maand.

Uiteraard nu te laat :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik vind de prijs wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:11
Mijn offerte van CoolBlue uit augustus 2021:
8x Trina Solar TSM-385 DE09.05 zonnepanelen
8x Enphase IQ7+ micro omvormers
Inclusief installatie voor 4900 €

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Aschtra schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:41:
Dat zou kunnen. Maar als zij nu een levertijd hebben van 2 maanden i.p.v. 4-6 bij CB, heb je dit ook meegenomen in je berekening? Mogelijk begin april dan je panelen, start van de beste maand.

Uiteraard nu te laat, maar wel leuk om even over na te denken. Als ik jouw offerte even als uitgangspunt neem en die * 2,4 doe (voor 22 panelen) dan kom ik op ongeveer €17.000 uit. Daar moet wel een kanttekening bij dat meer panelen meestal goedkoper is, maar we zijn inmiddels ook weer een half jaar verder t.o.v. jouw offerte waardoor dus de panelen duurder zijn. Dat is een verschil van 5.000 euro. Ons verbruik is nu zo'n 3500 kWh per jaar, prijs plafond is 0,40 per kWh = €1400 wat we in totaal dit jaar zouden besparen (prijs plafond gaat 2900 kWh, maar ik hou het even makkelijk). Teruglever vergoeding is €0,10 per kWh, aldus de offerte gaan we 6406 productie doen het eerste jaar, dus we houden 2906 kWh over wat neerkomt op + €290 aan terug levering. Al met al is het voor ons dus in ieder geval niet goedkoper om een paar maandjes eerder te plaatsen op basis van jouw offerte van vorig jaar denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Aschtra schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:41:

Volgens mij heeft hij nog 14 dagen bedenktijd dus nog niet telaat :).
Maar iedereen is druk zijn niet veel partijen die binnen 2 maanden nog wat kunnen leveren. Misschien nog de lokale kleine partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Soepstengel schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Uiteraard nu te laat, maar wel leuk om even over na te denken. Als ik jou offerte even als uitgangspunt neem en die * 2,4 doe (voor 22 panelen) dan kom ik op ongeveer €17.000 uit. Daar moet wel een kanttekening bij dat meer panelen meestal goedkoper is, maar we zijn inmiddels ook weer een half jaar verder t.o.v. jouw offerte waardoor dus de panelen duurder zijn. Dat is een verschil van 5.000 euro. Ons verbruik is nu zo'n 3500 kWh per jaar, prijs plafond is 0,40 per kWh = €1400 wat we in totaal dit jaar zouden besparen (prijs plafond gaat 2900 kWh, maar ik hou het even makkelijk). Teruglever vergoeding is €0,10 per kWh, aldus de offerte gaan we 6406 productie doen het eerste jaar, dus we houden 2906 kWh over wat neerkomt op + €290 aan terug levering. Al met al is het voor ons dus in ieder geval niet goedkoper om een paar maandjes eerder te plaatsen op basis van jouw offerte van vorig jaar denk ik :)
Ik heb dus ook een offerte geaccepteerd die een langere levertijd heeft, maar partij zelf kwam beter over en ze waren in verhouding goedkoper met de geleverde spullen. Kan wel sneller geleverd krijgen maar helaas wel duurder en dan kom je op hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Figo112 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:02:
[...]

Ik heb dus ook een offerte geaccepteerd die een langere levertijd heeft, maar partij zelf kwam beter over en ze waren in verhouding goedkoper met de geleverde spullen. Kan wel sneller geleverd krijgen maar helaas wel duurder en dan kom je op hetzelfde uit.
Toevallig nog wel een offerte die binnen 2 maanden kon leveren en die maar €1000 duurder was, toch niet gedaan want de communicatie kwam niet profesioneel over en alsnog vraag ik me af of je het er wel uithaalt. €1000 euro zit maar €400 onder ons verwachte totale verbruik van een jaar, dat weegt alsnog niet op tegen die paar maanden eerder opleveren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-05 21:32
Bij mijn vorige woning hebben ze afgelopen zomer 8 panelen op oost en 15 panelen op west gelegd voor 1 euro per WP:

23* REC 365
Growatt 6000 TL3-X

De installatie ging niet vlekkeloos, maar ik ben wel uitermate tevreden over de service.

Dag 1: west zijde van de woning gelegd, oost was niet mogelijk omdat ze zich niet konden zekeren
Dag 2: plan om oost zijde te leggen met behulp van extra steiger welke gehuurd was. Alles opgezet, maar toen ze aan het werk gingen bleek er een wespennest te zitten, dus alles weer afgebroken.
Dag 3: wederom extra stijger gehuurd om de oost zijde veilig te kunnen leggen.
Dag 4: twee dakpannen lagen net iets scheef (zie hieronder), deze zijn recht gelegd

Tevreden dus. Mijn ervaring is dat ze zeer strikt zijn qua veiligheidseisen. Bij meerdere buren in vergelijkbare situatie is het allemaal gelegd zonder deze extra steiger. Maar de service om het toch op te lossen vond ik echt heel prima. Ook nergens iets extra's voor in rekening gebracht, terwijl CB er ook niets aan kon doen dat er op dag 2 een wespennest onder mijn dakpannen bleek te zitten. Ook de dakpan (waar je over zou kunnen discussiëren als je een irritante installateur hebt) is zonder probleem gefixt.

En bij mij waren ze ook nog de goedkoopste (en 2*100 euro referral gehad omdat ik via een vriend bij hen terecht kwam).

Conclusie: als iemand mij naar zonnepanelen vraagt raad ik ze altijd aan ook Coolblue mee te nemen in hun vergelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOgBpwt8oVNfxGCXav4ce7R7VeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPLctlO5EgPGyfRtATzwqYjo.jpg?f=fotoalbum_large

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Laatst online: 00:00
Vorig jaar bij coolblue zonnepanelen gekocht.
Goede prijs, duidelijke offerte niks aan de hand.

- Nee meneertje, geen zorgen zodra u besteld komen we zeker binnen 3-4 weken installeren.
- Bestelling geplaatst
- We kunnen uw panelen over 3 maanden komen installeren :(
- Nou vooruit dan maar :z
- 1 dag voor de installatie datum: sorry meneer monteur is ziek we kunnen over 1 maand weer komen. |:( |:(
- Die order konden ze in hun reet steken gelijk de order gecancelled ... helemaal klaar met die ballentent. Ik heb wel netjes de aanbetaling terug gekregen.
- Uiteindelijk bij een goedopere partij via werkspot lagen binnen 3 weken de panelen op dak, met nog hogere Wp panelen :D :D :+ Als ik dit gelijk had gedaan had ik nu 2000 kWh extra opwekking gehad vorig jaar. Vergis je niet hoeveel geld je kan mislopen ;(

YMMV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Nog maar even een update wat betreft wat late offertes die ik nog binnen krijg (wie weet vinden andere tweakers dit nog interessant). Gaslicht.com heeft een offerte gestuurd van 18 panelen met 6750 Wp voor €12998,87 waarbij de panelen binnen 20-24 weken geïnstalleerd worden. €1,92 / Wp dus en een vrij lange levertijd.

Ik vraag me toch een beetje af hoe sommige bedrijven levering binnen een paar weken kunnen garanderen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hier loopt het niet zo lekker met Coolblue helaas. Bezig met offertes, van een paneeltje of 10-15 afhankelijk van wat nut heeft. Heb er al twee binnen. Coolblue meldt binnen 29 minuten dat ze geen minimum van 4 panelen kwijt kunnen want ik heb dakkapellen, dus helaas.

Que? Maar even een mailtje teruggestuurd dat er toch echt genoeg op moet passen. Ben benieuwd. Ik had ook beter moeten weten, Coolblue staat eigenlijk al een hele tijd op mijn vooral-niet-bij-kopen-lijstje door bij herhaling erbarmelijke after sales. Op aanraden van een kennis toch maar een aanvraag gedaan. Stemt me niet hoopvol dit.

[ Voor 24% gewijzigd door FirePuma142 op 24-10-2024 13:54 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Misschien nog wel even een update vanuit mijn kant dan. De installatie is vlekkeloos verlopen. Ze waren op tijd, met genoeg mensen en alles is zeer professional gedaan. De groepenkast is netjes aangepast, en m'n stiefvader (die electromonteur is en de groepenkast net daarvoor had omgebouwd) had er niks op aan te merken. Leidingwerk over de gevel is netjes achter een regenbuis geplaatst zodat je er weinig van ziet. De panelen liggen ook keurig op een plek en doen het na een jaar nog prima. Toegang krijgen tot enphase duurde iets van een weekje geloof ik, het verhaal was dat ze nog met optimalisatie bezig waren o.i.d.

Voor traject was ook prima zoals ik al eerder aangaf. Alles netjes doorlopen, diverse offertes en opties gekregen en naar mijn idee ook keurig geholpen. Contact ging ook prima.

Aftersales geen ervaring mee, enkel een belletje achteraf naar die toegang want vrij snel afgehandeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
FirePuma142 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:53:
Hier loopt het niet zo lekker met Coolblue helaas. Bezig met offertes, van een paneeltje of 10-15 afhankelijk van wat nut heeft. Heb er al twee binnen. Coolblue meldt binnen 29 minuten dat ze geen minimum van 4 panelen kwijt kunnen want ik heb dakkapellen, dus helaas.

Que? Maar even een mailtje teruggestuurd dat er toch echt genoeg op moet passen. Ben benieuwd. Ik had ook beter moeten weten, Coolblue staat eigenlijk al een hele tijd op mijn vooral-niet-bij-kopen-lijstje door bij herhaling erbarmelijke after sales. Op aanraden van een kennis toch maar een aanvraag gedaan. Stemt me niet hoopvol dit.
Initieel zouden er ook minder geplaatst worden op mijn dak, maar na telefonisch overleg is het uiteindelijk toch gelukt. Ze baseren alles op sateliet foto's die niet altijd even precies zijn. Je krijgt dan wel de kanttekening dat als het niet past ze de niet passende panelen weer mee terug nemen en dat je dat deel van je geld uiteraard weer terug krijgt/niet hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Soepstengel schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:07:
[...]

Initieel zouden er ook minder geplaatst worden op mijn dak, maar na telefonisch overleg is het uiteindelijk toch gelukt. Ze baseren alles op sateliet foto's die niet altijd even precies zijn. Je krijgt dan wel de kanttekening dat als het niet past ze de niet passende panelen weer mee terug nemen en dat je dat deel van je geld uiteraard weer terug krijgt/niet hoeft te betalen.
De buren twee huizen verderop hebben er op één dakhelft al 6 liggen op die sattelietfoto's, plus 2 op de schuur. Dus ik snap er echt de ballen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
FirePuma142 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:16:
[...]

De buren twee huizen verderop hebben er op één dakhelft al 6 liggen op die sattelietfoto's, plus 2 op de schuur. Dus ik snap er echt de ballen van.
Dat was in mijn situatie ook. Mijn directe buren hebben er net zoveel op liggen maar mijn panelen zijn groter waardoor het dus maar net past. De meeste panelen hebben nu een hoge wp waarde omdat ze simpelweg gewoon groter zijn geworden in de afgelopen ~10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Soepstengel schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:21:
[...]

Dat was in mijn situatie ook. Mijn directe buren hebben er net zoveel op liggen maar mijn panelen zijn groter waardoor het dus maar net past. De meeste panelen hebben nu een hoge wp waarde omdat ze simpelweg gewoon groter zijn geworden in de afgelopen ~10 jaar.
Dat kan natuurlijk, de buren hebben ze ergens in het afgelopen jaar laten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Soepstengel schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:21:
[...]

Coolblue doet er een week over om mijn vraag om verheldering te beantwoorden. Jammer genoeg staat daar alleen een stapeltje matige excuses in om maar geen zonnepanelen te willen plaatsen.

Nog steeds nooit meer Coolblue dus, ook niet voor zonnepanelen.

Gelukkig van vier andere gerenommeerde partijen we een offerte ontvangen. Van Coolblue met geen panelen gaan we naar 14 panelen. Maar er past niks op hoor :+

Pagina: 1