Toon posts:

Nieuwbouw huurwoning geen bezichtiging mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Itshim
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-02 19:16
Hi,

Ik zou graag jullie mening/advies over het volgende willen horen.

Ik heb een nieuwbouwwoning toegewezen gekregen in de vrije huursector. Ik ga flink wat omhoog qua huur en moet bijna 4000 euro aan borg neertellen voor ik überhaupt de sleutel krijg.
Voor zover opzich prima.

Ik ontving van de week het huurcontract en heb hen gemaild dat ik niet "zomaar" wil tekenen (en betalen) voor iets wat ik nog niet gezien heb. Het antwoord was dat de huizen nog niet klaar zijn en daardoor kijkdagen niet mogelijk zijn. De woningen worden over een paar maanden opgeleverd. Conclusie: je moet maar gewoon tekenen bij het kruisje.

Woningen in de vrije sector zijn natuurlijk schaars, voor mij mogelijk 10 anderen, dus ik zit ontzettend in dubio wat te doen.

Wat zouden jullie doen? En wat is jullie advies.

Dank voor jullie reacties!

Alle reacties

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:07
Tekening opvragen, heb je iig enig idee waarvoor je tekent.

Nonsensical line goes here <---

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 12:41
Even langslopen zodat je iig de buitenkant/straat/wijk kan zien.

Ook weet je dan hoeveel ramen er zijn, formaat van de tuin, etc.

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Werkkleding aan, veiligheidshelm op en de bouwplaats op wandelen.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:03
Er heen rijden, morgen meteen. Oude woning nog 1 of 2 maanden aanhouden, is het niks, kan je de huur vrij snel weer opzeggen en terug gaan.

• Itshim
Basekid schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:45:
Even langslopen zodat je iig de buitenkant/straat/wijk kan zien.

Ook weet je dan hoeveel ramen er zijn, formaat van de tuin, etc.
Ja, al langsgereden. Het terrein is helemaal afgezet met bouwhekken. Je krijgt idd wel een idee van de wijk, maar niet echt van de woning(en).

• Itshim
r_bleumer schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:44:
Tekening opvragen, heb je iig enig idee waarvoor je tekent.
Ja, die zijn gelukkig wel aanwezig maar je mist natuurlijk daarmee wel het gevoel, wat je krijgt bij de woning.

• Itshim
NimRod1337 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:47:
Er heen rijden, morgen meteen. Oude woning nog 1 of 2 maanden aanhouden, is het niks, kan je de huur vrij snel weer opzeggen en terug gaan.
Misschien inderdaad nog wel een optie.

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:36
Als je het vriendelijk vraagt aan de werklui of opzichter, met de mededeling dat je het huis gaat huren en graag even binnen wilt kijken, mag dit vast wel. Dat is mijn ervaring iig. Neem anders een pak koekjes oid mee. Een glimlach doet wonderen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

NimRod1337 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:47:
Het is geen arbeidscontract met een opzegtermijn van een maand. Huurcontracten (particulier althans) zijn meestal één jaar en daarna doorlopend of één jaar met één jaar verlening (ik weet nog of dat nog mag?). Opzeggen als je er net inzit is vrijwel nooit een optie.

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:36
Ik zou gewoon wat impressie tekeningen en plattegronden opvragen. En aangezien ze al aan het bouwen zijn kan je wellicht in real life al wat zien van de buitenkant.

Dat is waar nieuwbouw kopers het ook mee moeten doen, dus lijkt me prima om keuze op te maken.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ik heb toen de woning al zowat af was op een zondagmiddag op een gunstige plek het bouwhek wat opzij geschoven en kon toen door de ramen een goede indruk krijgen van de begane grond.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:02
True schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 00:41:
[...]

Het is geen arbeidscontract met een opzegtermijn van een maand. Huurcontracten (particulier althans) zijn meestal één jaar en daarna doorlopend of één jaar met één jaar verlening (ik weet nog of dat nog mag?). Opzeggen als je er net inzit is vrijwel nooit een optie.
Dit is totaal onwaar. Een tijdelijk huurcontract (wat een contract is met duur van minder dan twee jaar) heeft een opzegtermijn van 1-3 maanden. Idem voor een huurcontract voor onbepaalde tijd. Staat gewoon in het huurcontract ook dus kam TS zo opzoeken.

Zou morgen even de bouwplaats oplopen, en verder gewoon tekenen. Als het niks is ga je door naar de volgende (aannemene dat het gestoffeerd geleverd wordt en je daar dus geen geld op verliest).

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

JDillinger schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 01:52:
[...]

Dit is totaal onwaar. Een tijdelijk huurcontract (wat een contract is met duur van minder dan twee jaar) heeft een opzegtermijn van 1-3 maanden. Idem voor een huurcontract voor onbepaalde tijd. Staat gewoon in het huurcontract ook dus kam TS zo opzoeken.

Zou morgen even de bouwplaats oplopen, en verder gewoon tekenen. Als het niks is ga je door naar de volgende (aannemene dat het gestoffeerd geleverd wordt en je daar dus geen geld op verliest).
Kom dan even met bronnen, hier heb ik wat voor jou:
https://beckers-juridisch...t%20een%20minimale%20duur

Bepaalde tijd (met daarna onbepaalde tijd) >> geen tussentijdse opzegging door huurder mogelijk.

En hier een vergelijkbare bron:
https://zozitwet.nl/huurc...riode%20af%20te%20spreken.

En hier een stukje uit de huurovereenkomst die ik twee jaar geleden had:
NEMEN HET VOLGENDE IN AANMERKING:
Onbepaalde tijd met een minimum duur van twaalf (12) maanden
- partijen kiezen, mede met het oog op de investeringen die zij in het kader van deze huurovereenkomst doen,
nadrukkelijk niet voor de mogelijkheid van een kortdurende huurovereenkomst, maar voor een langdurige(re) en
bestendige(re) huurrelatie welke minimaal twaalf (12) maanden zal duren;
- partijen kiezen nadrukkelijk om geen gebruik te maken van het huurregime van twee (2) jaar (zelfstandige
woonruimte) of vijf (5) jaar (onzelfstandige woonruimte) of korter ex artikel 7:271 lid 1 Burgerlijk Wetboek;
- deze huurovereenkomst kan gedurende de minimumtermijn van twaalf (12) maanden niet tussentijds door partijen
worden opgezegd omdat deze huurovereenkomst niet valt onder het huurregime van twee (2) jaar (zelfstandige
woonruimte) of vijf (5) jaar (onzelfstandige woonruimte) of korter ex artikel 7:271 lid 1 Burgerlijk Wetboek;
- aan huurder komt huurbescherming toe vanaf aanvang huurovereenkomst.
Dat een verhuurder een contract kan opstellen met de mogelijkheid om tussentijds op te zeggen wil niet zeggen dat TS hier ook zo'n contract gekregen heeft.
Dus pareer mijn stelling met feiten en bronnen, of pas je onware bericht aan.

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:16

ThePsycho

Biertje?

Over het huurcontract hierboven: wij hadden in ons huurcontract staan dat deze voor minimaal één jaar was, daarna maandelijks opzegbaar.

Voor TS, wij hebben ook een nieuwbouw appartement gehuurd in 2021, alleen een plattegrond beschikbaar, hierop hebben we getekend en we mochten net voor de sleuteloverdracht wel even kijken, maar toen hadden we al getekend. Ik denk dat er verder weinig keuze is.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
True schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 02:08:
[...]

Kom dan even met bronnen, hier heb ik wat voor jou:
https://beckers-juridisch...t%20een%20minimale%20duur

Bepaalde tijd (met daarna onbepaalde tijd) >> geen tussentijdse opzegging door huurder mogelijk.

En hier een vergelijkbare bron:
https://zozitwet.nl/huurc...riode%20af%20te%20spreken.

En hier een stukje uit de huurovereenkomst die ik twee jaar geleden had:

[...]

Dat een verhuurder een contract kan opstellen met de mogelijkheid om tussentijds op te zeggen wil niet zeggen dat TS hier ook zo'n contract gekregen heeft.
Dus pareer mijn stelling met feiten en bronnen, of pas je onware bericht aan.
Jij hebt ongelijk. Wellicht moet jij je onware bericht aanpassen.
Als een verhuurder 4000 euro vraagt voor een appartementje van 50m2 en dat in de huurovereenkomst neerplempt, wil dat zeggen dat dat ook mag/waar is?

Art. 7:271 lid 5 sub a jo. lid 7 BW:
"5 Bij de opzegging moeten de volgende termijnen in acht worden genomen:

a. bij opzegging door de huurder: een termijn gelijk aan de tijd die tussen twee opvolgende voor betaling van de huurprijs overeengekomen dagen verstrijkt, doch niet korter dan een maand en niet langer dan drie maanden.

7 Elk beding waarbij in strijd met lid 5 onder a een langere opzegtermijn of waarbij in strijd met lid 5 onder b een kortere opzegtermijn wordt overeengekomen of waarbij van andere bepalingen van dit artikel wordt afgeweken, is nietig. Eveneens is nietig elk beding dat de huur zonder opzegging doet eindigen."

• ThePsycho
  • Laatst online: 20:16

ThePsycho

Biertje?

Wispe schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 06:31:
[...]

Als een verhuurder 4000 euro vraagt voor een appartementje van 50m2 en dat in de huurovereenkomst neerplempt, wil dat zeggen dat dat ook mag/waar is?

a. bij opzegging door de huurder: een termijn gelijk aan de tijd die tussen twee opvolgende voor betaling van de huurprijs overeengekomen dagen verstrijkt, doch niet korter dan een maand en niet langer dan drie maanden.

7 Elk beding waarbij in strijd met lid 5 onder a een langere opzegtermijn of waarbij in strijd met lid 5 onder b een kortere opzegtermijn wordt overeengekomen of waarbij van andere bepalingen van dit artikel wordt afgeweken, is nietig. Eveneens is nietig elk beding dat de huur zonder opzegging doet eindigen."
Het scheelt dat ik niet weg wilde, maar dat is goed om te weten!

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:45

BazzH

Kei-goed...

Vrijdagmiddag, kratje koud bier en 2 zakken chips.. krijg je nog een rondleiding ook

Think smart........ Act stupid........

• freiss
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:44
Wispe schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 06:31:
[...]

Deze tekst gaat over de opzegtermijn, niet of je überhaupt mag opzeggen. Lid 1 (huur voor bepaalde tijd) lijkt me vrij duidelijk, zeker in vergelijking met lid 2 (huur voor onbepaalde tijd)

1.In afwijking van artikel 228 lid 1 eindigt een voor bepaalde tijd aangegane huur niet door het enkele verloop van de huurtijd; zij kan door elk van beide partijen worden opgezegd tegen een voor de betaling van de huurprijs overeengekomen dag, niet vallend voor het verstrijken van de bepaalde tijd.

2.Een voor onbepaalde tijd aangegane of voor onbepaalde tijd verlengde huur kan door elk van beide partijen worden opgezegd tegen een voor de betaling van de huurprijs overeengekomen dag.

• Real
  • Niet online
Itshim schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:42:
Ik ontving van de week het huurcontract
Is dat een huurovereenkomst voor:

- bepaalde tijd, dus met een einddatum?
- indien voor bepaalde tijd: voor hoeveel maanden/jaren?

Of is het een huurovereenkomst voor:

- onbepaalde tijd, dus zonder einddatum?
- indien voor onbepaalde tijd: staat er in het contract dat je een bepaalde periode niet mag opzeggen?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
BazzH schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 07:33:
Vrijdagmiddag, kratje koud bier en 2 zakken chips.. krijg je nog een rondleiding ook
Er wordt tegenwoordig echt geen bier meer gedronken in de keet op vrijdag.

Even langsgaan in de middag en aan de uitvoerder vragen of je mag kijken, grote kans van niet, want vaak hebben ze er gewoon geen tijd voor.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53
Waarom zou je een huurwoning die half af is moeten zien? Zelfs als ze af zijn valt er weinig aan te zien wat een huurbeslissing zou beinvloeden.

Voorspelling: ruimtes zijn zoals op tekening, alles kaal, afwerkingsniveau treurig

[Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 27-01-2023 09:04]

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03 10:19
PP_Sound schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:47:
Dit is oprecht een hele goede, gewoon doen alsof je erbij hoort, niemand zal er naar kraaien

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:38

VW-Arjan

★★★★★

Van elke bouw zijn ontwerpen en sfeerimpressies. Dus die kun je vast opvragen.
De verhuurder gaat echt niks laten bouwen waarvan ie niet weet hoe het eruit ziet.

Daarnaast is het wellicht nog mogelijk om de te gebruiken materialen te zien. Bijvoorbeeld stenen, dakpannen, kozijnen. Daar zijn allemaal stalen voor en die zijn voor start bouw (voor opdrachtverstrekking zelfs) al uitgezocht.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Jeroenzer schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:04:
[...]

Dit is oprecht een hele goede, gewoon doen alsof je erbij hoort, niemand zal er naar kraaien
En als iemand je aanspreekt, dan brabbel je gewoon iets wat op Bulgaars lijkt... dan geloven ze het wel. :)

De jongens die hier een poosje terug de straat hebben gedaan, pakten overigens op vrijdagmiddag best een pilsje als dat aangeboden werd (dat was ook maar 1 keer gedurende het project hoor). Maar het gaat inderdaad niet zoals 20 jaar geleden, toen ze daar om 13:00 uur mee begonnen en ook nog wat klussen afmaakten ondertussen. :) Toen zorgden ze ook zelf voor bier.

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Heeft de verhuurder niet een website waarbij er impressie is van de woningen, omgeving en plattegronden van de appartement?

Zoiets:https://bertone.amsterdam/

Aan de hand daarvan zou je een indruk kunnen krijgen .

Heb je trouwens al kontact opgenomen met de verhuurmakelaar? Het is mogelijk dat het een principeoveréénkomst is die pas van kracht wordt na bezichtiging van het appartement en als het je dan bevalt
Bezichtigen komt bij nieuwbouw vaak in een later stadium als het veilig is voor de toekomstige huurders

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

VW-Arjan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:10:
Van elke bouw zijn ontwerpen en sfeerimpressies. Dus die kun je vast opvragen.
De verhuurder gaat echt niks laten bouwen waarvan ie niet weet hoe het eruit ziet.

Daarnaast is het wellicht nog mogelijk om de te gebruiken materialen te zien. Bijvoorbeeld stenen, dakpannen, kozijnen. Daar zijn allemaal stalen voor en die zijn voor start bouw (voor opdrachtverstrekking zelfs) al uitgezocht.
Vroeger, lang geleden inmiddels, had je zoiets als "de modelwoning". Die stond dan in de eerste bouwfase en werd gebruikt om mensen de sfeer te laten proeven en toch het gevoel van "een bezichtiging" te geven. Lang niet iedereen heeft daar bij nieuwbouw behoefte aan overigens. Helaas is dat de afgelopen jaren helemaal verdwenen. Het spul was gewoon allemaal al verkocht voordat de eerste woningen in de eerste fase klaar waren. Dan heb je ook geen modelwoning meer nodig.

Wij zijn ook ooit in een modelwoning gaan kijken. Niet omdat we wilde kopen, maar omdat we wilden ervaren waarom dat appartementje op die verrotte locatie zo enorm duur was. Daar waren ze echt helemaal losgegaan op de modelwoning hoor. Wanden en plafonds gewit en lampen opgehangen, goedkoop laminaatvloertje erin, keuken en sanitair zoals standaard aangeboden tijdens de bouw, paar huurmeubeltjes, -accessoires en -gordijntjes..... Niet kunnen ontdekken waarom het zo duur was overigens. De mensen die dat gekocht hebben zijn volgens mij gewoon een poot uitgedraaid destijds. Ging een stelletje vrij vlot na oplevering uit elkaar en die zijn fors het schip in gegaan met de verkoop. De geruchten waren, dat de kopers in dat inbreidingswijkje de woningen die de ontwikkelaar (woningbouw) zelf in de verhuur deed mede gefinancierd hebben door een enorme opslag op de prijzen. Die prijzen waren ook echt absurd voor die tijd (crisis).

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:48
Ik ontving van de week het huurcontract en heb hen gemaild dat ik niet "zomaar" wil tekenen (en betalen) voor iets wat ik nog niet gezien heb. Het antwoord was dat de huizen nog niet klaar zijn en daardoor kijkdagen niet mogelijk zijn. De woningen worden over een paar maanden opgeleverd. Conclusie: je moet maar gewoon tekenen bij het kruisje.
Zo bijzonder is dat natuurlijk niet..... ik heb me laten vertellen dat er zelfs mensen zijn die nieuwbouw woningen KOPEN zonder ze eerst gezien te hebben :-).

En bevalt het echt niet kan jij er na een jaar weer zo vanaf....

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:37
Ervaringsdeskundige hier.

Mei 2019 kreeg ik een optie op een huurwoning in Haarlem. Het project zou pas in november 2019 opgeleverd worden. Het enige dat ik kon zien was het nabijgelegen blok dat reeds was opgeleverd, en de renders (+ tekeningen). Tot de oplevering vaak even gekeken hoe het ermee stond en even gespiekt. De tuin was een stuk kleiner dan ik dacht. :X

Ik raad je in ieder geval af om meubels te bestellen voordat je de sleutels hebt ontvangen, want het huis is vaak kleiner dan je denkt. _O- We hebben nu een veel te grote eettafel + zes eetkamerstoelen; de (veel te dure) stoelen staan op zolder stof te happen; we hebben vier simpele stoelen bij de Kwantum gehaald.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
wat verwacht je aan te treffen waardoor jouw oordeel over de woning wijzigt zodat je niet meer wil huren?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:43
107mb schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:14:
wat verwacht je aan te treffen waardoor jouw oordeel over de woning wijzigt zodat je niet meer wil huren?
Half afgebouwd, tochtende ramen waar nog geen glas in zit. Zou ik ook niet willen huren :D

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:22
Mawlana schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:59:
Ik raad je in ieder geval af om meubels te bestellen voordat je de sleutels hebt ontvangen, want het huis is vaak kleiner dan je denkt. _O- We hebben nu een veel te grote eettafel + zes eetkamerstoelen; de (veel te dure) stoelen staan op zolder stof te happen; we hebben vier simpele stoelen bij de Kwantum gehaald.
Als je redelijk accurate plattegronden hebt (een centimeter meer of minder maakt niet echt uit, maar een meter wel), dan kan je bijvoorbeeld Sweet Home 3D gebruiken om een indicatie te krijgen van hoe meubilair qua afmetingen (niet) past in een huiskamer.

• ccy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-03 21:44
Hoi
Normaal zeg ik nooit iets maar ik heb recent slechte ervaring met dit onderwerp.
Sinds Augustus woon ik in een "luxe" nieuwbouw waarbij je ook van te voren moet inschrijven. Ik heb helaas spijt van. Dit komt vanwege de volgende redenen:

- Isolatie: er zijn heel wat onder maats isolatie zoals kozijnen niet goed gedicht en ik nog een hele paneel mis.Dit leidt tot avonden fluit concert en overdag verkeer stoornis.
- lift: mijn appartment is naast de lift en ik hoor constant de lift in beweging.
- lift: mijn gebouw heeft 37 verdiepingen waarbij gemiddeld 7 woningen per verdieping is. vanaf 19 tot hoger heb je alleen 2 liften beschikbaar. En in mijn geval heb ik alleen 1 lift beschikbaar vanwege ik naar garage ga.
- Eteck: geforceerde contract met Eteck, slechtste service, vaste kosten is minimaal 3 keer hoger dan variabele kosten, vloerkoeling werkt niet , vloer verwarming werkt maar is vermeld dat het max 2 graden hoger gaat.

In contract staat dat ze nog tijd hebben om gebreken te repareren en ik ook moet minimaal een jaar in wonen.

ps: ik kan alleen vertellen dat dit mijn ervaring is misschien andere nieuwbouw projecten gaan veel beter. ik hoop dt je hier iets aan heb

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:53

Punkrocker

Mostly harmless

warhamstr schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:22:
[...]

Half afgebouwd, tochtende ramen waar nog geen glas in zit. Zou ik ook niet willen huren :D
Dit dus!

Zoon heeft onlangs is gerenoveerd appartement getrokken. Er was een kijkdag toen alles BIJNA gereed was...
Bij sleuteloverdracht bleek dus dat er nog een flink tochtgat (bovenraampje zonder glas (!)), is.
verhuurder en aannemer zijn al maanden aan het ruziën wil dit gaat betalen en al die tijd is er nog niets aan gedaan.

Heb zelf zolang een stuk plexieglas ervoor geplakt met ducttape om de kou nog een beetje tegen te houden. Gelukkig niet zonder ladder te bereiken en te klein om door te kruipen...

"What do you get if you multiply six by nine..."

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-03 22:19
Joh, ik heb mijn nieuwbouwwoning van x ton ook sight unseen gekocht. Het was immers nog een kale vlakte toen de verkoop startte...
Er zijn vast leuke folders en sfeerimpressies te verkrijgen...

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:50
Itshim schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:56:
[...]

Ja, die zijn gelukkig wel aanwezig maar je mist natuurlijk daarmee wel het gevoel, wat je krijgt bij de woning.
Even voor perspectief:
Wij hebben ons huis gekocht op basis van tekeningen. Dat is toch wel een iets grotere financiële commitment dan huren.

Dat is overigens een vrij gangbare praktijk dat je een nieuwbouw huis koopt o.b.v. alleen tekeningen. Ik zie niet zo goed in waarom je niet zou huren op basis van een tekening+specificatie.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:46

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Hetzelfde als deze mensen?

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3

Nieuwbouw koop je vanuit de folder, daar is weinig aan te doen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• deathmonkey
  • Niet online
Zit in dezelfde situatie en ben vaak al blij als er een plattegrond is. Ik zou al blij zijn als je überhaupt wat krijgt ;)

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-03 13:49

Wat zouden jullie doen? En wat is jullie advies.
Is het een leuke locatie, is de woning groot genoeg op basis van de tekening en kun je dat betalen? Doen.

Ik mocht tonnen neertellen voor een hele nieuwbouwwoning, op basis van 5 foto's sfeerimpressie, een bouwtekening en een technische omschrijving. Dat is nu eenmaal het concept van 'nieuwbouw' -> het staat er nog niet.

Aan binnenkijken ga je ook niet veel hebben. De wanden zullen er wel staan maar doordat er geen afwerking (vloer/wanden/apparaten) en inboedel aanwezig is schiet je daar niet veel mee op. Meubels kun je gewoon op schaal intekenen in de tekening en bij twijfel koop je ze gewoon pas na oplevering.

Ik mocht in de twee jaar bouwperiode ook slechts 3x binnenkijken (pas anderhalf jaar na de koop het eerste moment).

Check overigens wel even goed in welke staat ze de woning opleveren: als je ook nog je wanden en vloeren moet afwerken dan kijk je nog wel tegen een extra kostenpost aan.

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03 17:58
PP_Sound schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:47:
Klembord, geel hesje en geen nieuwe veiligheirdschoenen. (helm deelt de aannemer uit tegen borg dan weet deze wanneer je weer weg bent)

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:36
Wij hebben in een zelfde situatie gezeten en hebben het huur contract getekend zonder het nieuwbouw huis te hebben gezien.

Wat hebben wij gedaan:
- locatie bezocht
- plattegronden opgevraagd
- Impressie opgevraagd (buiten en binnenkant)

Waarom hebben we getekend zonder de woning te hebben bezichtigd:
- De locatie was voor ons belangrijk.
- Huis was ruimer dan ons oude huis
- Risico was dat we er 1 jaar vast aan zaten is te overzien.
- Impressie en plattegronden gaven ons een goede indruk wat we konden verwachten.

Na tekenen zijn er bij ons 2 keer kijk dagen geweest en we waren blij dat we hadden getekend.
Was alles perfect bij oplevering helaas niet, echter is wel alles hersteld binnen redelijk termijn en stond het verhuizen niet in de weg.

Hoop dat je hier iets aan hebt om zelf een afweging te kunnen maken.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:39
ccy schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:25:
Hoi
Normaal zeg ik nooit iets maar ik heb recent slechte ervaring met dit onderwerp.
Sinds Augustus woon ik in een "luxe" nieuwbouw waarbij je ook van te voren moet inschrijven. Ik heb helaas spijt van. Dit komt vanwege de volgende redenen:

- Isolatie: er zijn heel wat onder maats isolatie zoals kozijnen niet goed gedicht en ik nog een hele paneel mis.Dit leidt tot avonden fluit concert en overdag verkeer stoornis.
- lift: mijn appartment is naast de lift en ik hoor constant de lift in beweging.
- lift: mijn gebouw heeft 37 verdiepingen waarbij gemiddeld 7 woningen per verdieping is. vanaf 19 tot hoger heb je alleen 2 liften beschikbaar. En in mijn geval heb ik alleen 1 lift beschikbaar vanwege ik naar garage ga.
- Eteck: geforceerde contract met Eteck, slechtste service, vaste kosten is minimaal 3 keer hoger dan variabele kosten, vloerkoeling werkt niet , vloer verwarming werkt maar is vermeld dat het max 2 graden hoger gaat.

In contract staat dat ze nog tijd hebben om gebreken te repareren en ik ook moet minimaal een jaar in wonen.

ps: ik kan alleen vertellen dat dit mijn ervaring is misschien andere nieuwbouw projecten gaan veel beter. ik hoop dt je hier iets aan heb
Maar wat had een kijkdag veranderd aan jouw situatie? Die lift had je misschien gehoord, misschien ook niet. Het contract met Eteck heeft ook niks te maken met een kijkdag. Paneel met isolatie missen hoort niet, maar had je met een kijkdag ook niet opgelost (dan is het nog niet af, dus kan je moeilijk over ieder ding dat niet af is vallen).

Een nieuwbouwwoning/appartement in aanbouw kan je nou eenmaal niet bekijken voordat het gebouwd is. Als er na de bouw iets mis blijkt te zijn, hoort de verhuurder dit gewoon te fixen, lijkt me?

This is absolutely ridiculous

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee