Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
ik heb geen sonoff switch in huis, maar paar andere Ali-express switches werken gewoon met een pulsdrukker. Als je op de "communicatie" ingang een korte puls geeft vatten ze het op als het commando om aan (of uit) te gaan. En als de puls langer dan ongeveer 0,5 seconde duurt vatten ze het op alsof er een aan/uit schakelaar is gemonteerd, zodra de puls dan stopt gaat het licht weer uit.Sandmman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:03:
[...]
Kun je dat inderdaad bevestigen? En werkte dat dan ook zonder de hub? Want dat is het mooiste, met hub extra mogelijkheden natuurlijk maar als die eruit light wel nog gewoon licht aan en uit kunnen doen.
Als ik de handleiding van de Sonoff zbmini-L goed begrijp kan je gewoon de plusdraad via een schakelaar aansluiten op de communicatie poort (S2).
Dat is mooi, want dan kan je (gok ik) met 1 zbmini-L toe.
Dus
beneden: fase aftakken naar 1 schakeldraad (omlabelen naar bruin) en naar een pulsdrukker. 2e schakeldraad aan de pulsdrukker
boven: omgelabelde schakeldraad naar de Lin van de Sonoff, en naar de tweede pulsdrukker. Schakeldraad 2 en de uitgang van pulsdrukker 2 samenknopen en aan de S2 poort.
edit:
als wat @Gizz zegt klopt, dat er geen 230V mag staan op de communicatie-poort, dan gaat dit natuurlijk niet op.
maar in de handleiding van de zbmini-L zie ik rechtsonder toch ook gewoon 230V naar de S2 poort?
:fill(white):strip_exif()/f/image/6N1RtzASlsQGbryxCos25EuS.png?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door dj1981 op 22-02-2023 12:02 ]
Dank je wel, met jouw instructies heb ik het bij mij kunnen realiseren! Moest het herschrijven om het als instructie te lezen:dj1981 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:59:
[...]
ik heb geen sonoff switch in huis, maar paar andere Ali-express switches werken gewoon met een pulsdrukker. Als je op de "communicatie" ingang een korte puls geeft vatten ze het op als het commando om aan (of uit) te gaan. En als de puls langer dan ongeveer 0,5 seconde duurt vatten ze het op alsof er een aan/uit schakelaar is gemonteerd, zodra de puls dan stopt gaat het licht weer uit.
Als ik de handleiding van de Sonoff zbmini-L goed begrijp kan je gewoon de plusdraad via een schakelaar aansluiten op de communicatie poort (S2).
Dat is mooi, want dan kan je (gok ik) met 1 zbmini-L toe.
Dus
beneden: fase aftakken naar 1 schakeldraad (omlabelen naar bruin) en naar een pulsdrukker. 2e schakeldraad aan de pulsdrukker
boven: omgelabelde schakeldraad naar de Lin van de Sonoff, en naar de tweede pulsdrukker. Schakeldraad 2 en de uitgang van pulsdrukker 2 samenknopen en aan de S2 poort.
edit:
als wat @Gizz zegt klopt, dat er geen 230V mag staan op de communicatie-poort, dan gaat dit natuurlijk niet op.
maar in de handleiding van de zbmini-L zie ik rechtsonder toch ook gewoon 230V naar de S2 poort?
[Afbeelding]
beneden:
1. Neem de fasedraad (bruin) en aftakking maken (grijs) naar een pulsdrukker. Label deze aftakking als bruin.
2. Neem de tweede schakeldraad (zwart) en verbind deze met dezelfde pulsdrukker.
boven:
1. Neem de grijs (bruin) gelabelde draad (voorheen fase) en verbind deze met de L-ingang (Lin) van de Sonoff ZBMINI-L.
2. Sonoff L-uitgang (l-out) naar de lamp (bij mij zwart draadje met wit lijntje)
3. en naar de tweede pulsdrukker.
4. Schakeldraad 2 (zwart) en de uitgang van pulsdrukker 2 samenknopen en aan de S2 poort.
:fill(white):strip_exif()/f/image/vAIX03kheDmsz8FtICnyrQcc.png?f=user_large)
[ Voor 18% gewijzigd door -Nexus op 20-06-2024 07:50 ]
Heb zojuist even gekeken naar de aansluiting van de wisselschakeling, maar ik begrijp niet hoe e.e.a. werkt, ondanks de schema's die ik online heb gevonden en bestudeerd.
De schakelaar beneden is aangesloten met een fase en twee schakeldraden (zwart/rood en zwart/wit)
/f/image/vUmC3P49xxzhCMi7C7dYzqbI.png?f=fotoalbum_large)
De schakelaar boven (in de ruimte waar ook de lamp zich bevindt), is opnieuw een fase aangesloten (de andere fasedraad gaat naar het stopcontact dat zich naast de schakelaar bevindt) en twee schakeldraden (zwart/rood en zwart/wit).
:strip_exif()/f/image/t4OPm81GUzem7YwYyWwKkKyU.jpg?f=fotoalbum_large)
De lamp is tenslotte aangesloten met een aarde-, nul- en schakeldraad (zwart/wit):
:strip_exif()/f/image/5hiWZq2Jew5bs1nzNFUgUtoT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik snap even niet hoe e.e.a. nu eigenlijk is aangesloten. Ik zou verwachten dat de beide schakeldraden de schakelaars onderling verbinden (heb niet getest of dat het geval is). Ik snap dan alleen niet waar de zwarte draad met witte lijn vendaan komt.
Denk ik te moeilijk, zie ik wat over het hoofd, of heb ik het plaatje niet compleet?
De schakelaar beneden is aangesloten met een fase en twee schakeldraden (zwart/rood en zwart/wit)
/f/image/vUmC3P49xxzhCMi7C7dYzqbI.png?f=fotoalbum_large)
De schakelaar boven (in de ruimte waar ook de lamp zich bevindt), is opnieuw een fase aangesloten (de andere fasedraad gaat naar het stopcontact dat zich naast de schakelaar bevindt) en twee schakeldraden (zwart/rood en zwart/wit).
:strip_exif()/f/image/t4OPm81GUzem7YwYyWwKkKyU.jpg?f=fotoalbum_large)
De lamp is tenslotte aangesloten met een aarde-, nul- en schakeldraad (zwart/wit):
:strip_exif()/f/image/5hiWZq2Jew5bs1nzNFUgUtoT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik snap even niet hoe e.e.a. nu eigenlijk is aangesloten. Ik zou verwachten dat de beide schakeldraden de schakelaars onderling verbinden (heb niet getest of dat het geval is). Ik snap dan alleen niet waar de zwarte draad met witte lijn vendaan komt.
Denk ik te moeilijk, zie ik wat over het hoofd, of heb ik het plaatje niet compleet?
Pagina: 1